Επιχειρήσεις | Ελλάδα
18-12-2021 | 12:00

Έρχεται η δημοπράτηση της Λ. Κύμης – Ποια έργα δισεκατομμυρίων ευρώ αλλάζουν το τοπίο στις υποδομές

Έρχεται η δημοπράτηση της Λ. Κύμης – Ποια έργα δισεκατομμυρίων ευρώ αλλάζουν το τοπίο στις υποδομές
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Θέμα χρόνου είναι η δημοπράτηση από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενός ακόμα μεγάλου οδικού έργου το οποίο, όταν ολοκληρωθεί, εκτιμάται ότι θα προσφέρει, συνδυαστικά με άλλες υποδομές, μεγάλη «κυκλοφοριακή ανάσα» στην Αττική. Ο λόγος για την επικείμενη δημοπράτηση της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό, με προϋπολογισμό περίπου 350 εκατ. ευρώ, η οποία αναμένεται να προκηρυχθεί μέσα στο μήνα.

Η επέκταση της λεωφόρου Κύμης επί της ουσίας αφορά στη σύνδεσή της Αττικής Οδού με την Εθνική Οδό (ΠΑΘΕ) και εκτιμάται πως θα δώσει σημαντικές λύσεις, καθώς θα διευκολύνει καθημερινά την κυκλοφορία τουλάχιστον 30.000 οχημάτων. Επισημαίνεται ότι θα δημοπρατηθεί με το κλασσικό δημόσιο μοντέλο ενώ πρέπει να σημειωθεί ότι ο νέος αυτός δρόμος δε θα περιλαμβάνει διόδια.

Η επέκταση θα ξεκινάει από τον κόμβο της Αττικής Οδού και θα καταλήγει μετά 3,8 χλμ. στην Εθνικό Οδό, στον κόμβο Καλυφτάκη (Κάτω Κηφισιά).

Περιλαμβάνει:

·       Την επέκταση που θα ξεκινάει από τον κόμβο της Αττικής Οδού και θα καταλήγει στον κόμβο Καλυφτάκη στην Κάτω Κηφισιά.

·       Μια σήραγγα υπόγειας εξόρυξης μήκους 1.260 μέτρων και μια σήραγγα 1.160 μέτρων, με ανοικτή εκσκαφή τύπου Cut & Cover.

Ωστόσο, δεν θα είναι το μόνο έργο με το οποίο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών «φιλοδοξεί» να βελτιώσει την εικόνα στον «κυκλοφοριακό χάρτη» της Αθήνας και ευρύτερα της Αττικής. Όπως πρόσφατα ανέφερε ο υπουργός Υποδομών, Κ. Καραμανλής, «για να αποσυμφορηθεί το λεκανοπέδιο πρέπει να γίνουν τα λεγόμενα έργα της Αττικής: Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης και η λεγόμενη σήραγγα της Ηλιουπόλεως». Ανέφερε ότι η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, που δημοπρατείται τις επόμενες ημέρες και έχει προϋπολογισμό 350 εκ ευρώ, θα δώσει πραγματικά τεράστια ανακούφιση στους ανθρώπους που χρησιμοποιούν την Αττική Οδό. Στόχος του Υπουργείου είναι ο διαγωνισμός να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2022 και να ξεκινήσουν τα πρώτα έργα το 2023, ώστε να δοθεί «ανάσα» σε περιοχές από το Γαλάτσι και τη Νέα Ιωνία έως το Ηράκλειο, την Πεύκη, τη Λυκόβρυση, και το Μαρούσι. Επίσης, θα διευκολύνει και την έξοδο της Αττικής Οδού προς τη Λαμία.

Το δεύτερο έργο αφορά στην μετακίνηση των πολιτών προς το Ελληνικό και τα νότια προάστια. Το εμβληματικό αυτό έργο της λεγόμενης σήραγγας της Ηλιουπόλεως είναι στο στάδιο των προμελετών και σύντομα θα υπάρχει και θα παρουσιαστεί συγκεκριμένη λύση. Εξετάζεται, ειδικότερα, η σήραγγα να καταλήγει λίγο πριν τη Λ. Βουλιαγμένης. Με το έργο αυτό που θα διασφαλίζει την πρόσβαση στα νότια προάστια και την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, που θα δώσει λύση στο πρόβλημα της κίνησης προς την Αττική Οδό, καθώς και με τις επεκτάσεις στο Λαύριο και τη Ραφήνα, θα αποσυμφορηθεί η Αττική.

Πέραν αυτού του project όμως, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών «ανεβάσει στροφές» ώστε μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2022 να έχουν δημοπρατηθεί νέα έργα ύψους πέντε δισ. ευρώ, όπως είπε προ ημερών ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής κατά τη διάρκεια ομιλίας σε εκδήλωση του Ελληνογαλλικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου. Μεταξύ αυτών το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης και ο οδικός άξονας Μπράλος – Άμφισσα.

Το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος αποτελεί το ανατολικό μέρος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτη (ΒΟΑΚ) και θα έχει μήκος 14 χιλιομέτρων, ενώ ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στα 147 εκατ. ευρώ. Οσον αφορά στο τμήμα Μπράλος – Άμφισσα (του διαγώνιου άξονα Λαμία- Ιτέα – Αντίρριο), που αποκάλυψε αρχές Νοεμβρίου το insider ότι προωθείται, πρόκειται για έργο ύψους 285 εκατ. ευρώ, ενώ θεωρείται «εθνικού επιπέδου» καθώς συνιστά τμήμα του διεθνούς οδικού δικτύου «Ε-65», αποτελεί τον συνδετήριο άξονα μεταξύ των Αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και ΙΟΝΙΑΣ Ο∆ΟΥ και εξυπηρετεί πλήθος τοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας.

Επιπρόσθετα, ως γνωστό, τέλος Δεκεμβρίου θα υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές για 3 οδικά ΣΔΙΤ ύψους 1 δις ευρώ συνολικά, δηλαδή για το «Fly Over» της Θεσσαλονίκης, το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη του ΒΟΑΚ και του αυτοκινητόδρομου Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος. Ο υφυπουργός Υποδομών, Γ. Καραγιάννης, στη δική του παρέμβαση στο ίδιο συνέδριο, σημείωνε ότι ως το τέλος του έτους αναμένεται να έχουμε δεσμευτικές προσφορές και για τα τρία νέα οδικά έργα ΣΔΙΤ, το Flyover της Θεσσαλονίκης, το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη και το Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ. «Είναι έργα μεγάλης προστιθέμενης αξίας που αναβαθμίζουν ουσιαστικά τις υποδομές στις περιοχές που παρεμβαίνουμε», σημείωσε ο κ. Καραγιάννης.

Την Παρασκευή το απόγευμα  ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, κατά τη συζήτηση του προϋπολογισμού στην Βουλή, αναφερόμενος στα «παγωμένα» εμβληματικά έργα, είπε πως μετά από επίμονη προσπάθεια, πριν λίγες μέρες πήραμε το οριστικό πράσινο φως για το Πάτρα-Πύργος. Αναφέρθηκε σε σειρά έργων στην Στερεά Ελλάδα, την Κρήτη, την Αλεξανδρούπολη, την Εγνατία Οδό, για την ΕΥΔΑΠ που επιστρέφουν στα ταμεία της 157 εκατ. ευρώ, όπως είπε, ενώ για το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο υπουργός ανέφερε πως «προχωράμε αποφασιστικά με την σφραγίδα του ΣτΕ. Δεν θα σταματήσουμε μέχρι η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει το πιο σύγχρονο μετρό στην Ευρώπη». Επίσης, αναφέρθηκε και στην Γραμμή 4 του Μετρό, στην Αθήνα, λέγοντας ότι πρόκειται για ένα έργο που θα αλλάξει το λεκανοπέδιο, μαζί με τα έργα στον κόμβο της Κύμης.

Στον σημαντικό και κρίσιμο ρόλο των έργων υποδομής – σήμερα αλλά και τα επόμενα χρόνια – αναφέρθηκε ο κ. Καραμανλής και στο πρόσφατο συνέδριο του Ελληνογαλλικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου για τις βιώσιμες Υποδομές και Μεταφορές. Δίνοντας το στίγμα του ολοκληρωμένου πλάνου έργων ύψους 13 δισεκατομμυρίων ευρώ που έχει εκπονήσει το Υπουργείο, ο κ. Καραμανλής σημείωσε, ότι ένα μεγάλο μέρος αυτών είναι ήδη σε εξέλιξη ενώ συναποτελούν τμήματα ενός πλήρους και συνεκτικού σχεδίου.  κ. Καραμανλής είπε ότι αυτά αφορούν τον τομέα των logistics, που όμως προηγουμένως θα πρέπει να γίνουν τα έργα υποδομής σε οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο.  «Οι συνδυασμένες μεταφορές, με τα σιδηροδρομικά έργα και τα λιμάνια μας που μπορούν να γίνουν μεγάλα εμπορευματικά κέντρα», είπε τονίζοντας ότι πρόκειται για «το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες και την περίοδο 2004-2009, τα οποία έχει πραγματικά ανάγκη ο τόπος».

Ο υπουργός ανέφερε μια σειρά έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη όπως:

·       Δόθηκε λύση στο Μετρό Θεσσαλονίκης με το «πράσινο φως» από το ΣτΕ.

·       Στην Αθήνα, μετά από τόσα χρόνια ξεκίνησε η Γραμμή 4 του Μετρό.

·       Βρέθηκε λύση και στο Πάτρα-Πύργος, ένα έργο που κινδύνευε να μην γίνει ποτέ.

·       Στην Κεντρική Ελλάδα, δόθηκαν ήδη στην κυκλοφορία τα πρώτα 14 χιλιόμετρα του Νότιου Τμήματος του Ε65

·       Συμβασιοποιήθηκε και ξεκινά η κατασκευή του Βόρειου Τμήματος.

·       Στην Κρήτη, ξεπεράστηκαν προβλήματα πολλών ετών στον ΒΟΑΚ και υλοποιείται το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.

Επίσης, ανέφερε και άλλα έργα που θα υλοποιηθούν με σύγχρονες μεθόδους όπως:

·       Το Flyover, στη Θεσσαλονίκη.

·       Κρίσιμες παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας σε όλη την Ελλάδα.

·       Αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα.

·       Έργα ύδρευσης στην Κέρκυρα,

·       Συμφωνία μέσω ΣΔΙΤ για το εξωτερικό υδροδοτικό δίκτυο της ΕΥΔΑΠ.

Όμως, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στον απώτερο στόχο των έργων που υλοποιούνται στην Αττική, όπως η Γραμμή 4 του Μετρό, η επέκταση της λεωφόρου Κύμης και σύνδεση με την ΠΑΘΕ, η υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως, οι νέοι συρμοί, το Τραμ στον Πειραιά, ή ο διαγωνισμός των νέων λεωφορείων, είναι το 2030 η Αθήνα να μην έχει καμία σχέση με την εικόνα του σήμερα.

Ο κ. Καραγιάννης έκανε λόγο και για τα λιμάνια που πρέπει να μετατραπούν σε υποδοχείς και επιταχυντές της ανάπτυξης, καθώς και το  δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών θα πρέπει αυτονόητα να αναβαθμιστεί.  «Είναι ήδη στον αέρα οι νέοι διαγωνισμοί για το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει δει η χώρα τις τελευταίες δεκαετίες. Ένα πακέτο έργων ύψους 4 δισεκατομμυρίων ευρώ που συνδέουν τους λιμένες της Πάτρας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, με το τρένο και ενισχύουν την διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με την υπόλοιπη νοτιοανατολική Ευρώπη, κάτι πολύ σημαντικό και για τη χώρα, αλλά και την Ευρώπη». Στη συνέχεια ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στο σημαντικό έργο στο Θριάσιο που «ξεκόλλησε» μετά από χρόνια απραξίας καθώς και στα συνολικά 20 νέα έργα ΣΔΙΤ με προϋπολογισμό σχεδόν 4 δισ. ευρώ τα οποία δρομολογούνται σε όλη τη χώρα. «Η Ελλάδα μετατρέπεται σε κόμβο υποδομών της ευρύτερης περιοχής μέσα από την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου πλάνου έργων συνολικού ύψους 13 δισ.», ανέφερε ο Υφυπουργός Υποδομών, επισημαίνοντας το γεγονός ότι έχει  συμβασιοποιηθεί ήδη το 25% αυτών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.