Ποιο «αιώνιο» οδικό έργο στη Δυτική Αττική πήρε επισήμως «σειρά προτεραιότητας»

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ποιο «αιώνιο» οδικό έργο στη Δυτική Αττική πήρε επισήμως «σειρά προτεραιότητας»
Προχωρά τη σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την Εθνική Οδό και την ολοκλήρωση του Κόμβου Σκαραμαγκά το υπουργείο Υποδομών/Μεταφορών.

Επιταχύνονται οι διαδικασίες για την προώθηση ενός σημαντικού έργου, από αυτά που έχουν χαρακτηριστεί ως «αιώνια», το οποίο αναμένεται, μαζί με άλλες υποδομές που θα γίνουν στην ευρύτερη περιοχή, να αναβαθμίσει την εικόνα της Δυτικής Αττικής. Ο λόγος για τη «Σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό (Ε.Ο.) Αθηνών - Κορίνθου και την ολοκλήρωση του Κόμβου Σκαραμαγκά» που πλέον έχει λάβει και «επίσημο» χαρακτήρα.

Προ ημερών μόλις δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (ημερομηνία 17/11) η απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλή, για τον επίσημο χαρακτηρισμός του έργου ως Εθνικού Επιπέδου και για την ένταξή του στον προγραμματικό σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Τι περιλαμβάνει

Το έργο «Σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό (Ε.Ο.) Αθηνών - Κορίνθου και ολοκλήρωση του Κόμβου Σκαραμαγκά», περιλαμβάνει την:

· Ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω στο τελευταίο τμήμα της μήκους 1,4χλμ. μέχρι την Ε.Ο. Αθηνών - Κορίνθου με την κατασκευή του ανισόπεδου ημικόμβου (Η/Κ) Σκαραμαγκά.

· Αναβάθμιση του υφιστάμενου Ανισόπεδου Κόμβου (Α/Κ) Σχιστού με κατασκευή ενός ακόμη υπερυψωμένου κλάδου με νέα γέφυρα υπεράνω της Εθνικής Οδού (Ε.Ο.) Αθηνών - Κορίνθου.

· Αναβάθμιση της Ε.Ο. Αθηνών -Κορίνθου στο τμήμα της μεταξύ του Η/Κ Σκαραμαγκά και του Α/Κ Σχιστού με αύξηση και αναδιαμόρφωση των λωρίδων κυκλοφορίας αυτής.

· Κατασκευή του νέου Α/Κ Ναυπηγείων επί της Λεωφόρου Σχιστού ανάντη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά που είναι αναγκαίος για την κατάργηση του ισόπεδου σηματοδοτημένου κόμβου στη διασταύρωση με Λεωφόρο Σχιστού και του Ναυτικού Οχυρού Σκαραμαγκά καθώς και την ολοκλήρωση των απαιτούμενων κυκλοφοριακών απαιτήσεων του οδικού δικτύου της περιοχής. Στα πλαίσια της κατασκευής του εν λόγω Ανισόπεδου Κόμβου αλλά και της αναβάθμισης του Α/Κ Σχιστού προβλέπεται και αναδιαμόρφωση της Λεωφόρου Σχιστού στο μεταξύ των δύο αυτών κόμβων τμήμα αυτής.

· Κατασκευή του απαιτούμενου δικτύου συλλεκτήρων όμβριων της περιοχής που εντάσσεται και εξυπηρετεί και τα παραπάνω οδικά έργα.

· Εργασίες μετατόπισης/προστασίας των δικτύων Ο.Κ.Ω. (Φυσικό Αέριο, Ελληνικά Πετρέλαια, ΕΥΔΑΠ κ.λπ.

Για την ολοκλήρωση του έργου προβλέπεται επίσης να γίνουν εργασίες μετακίνησης και προστασίας δικτύων Ο.Κ.Ω., αρχαιολογικές έρευνες, καθώς και οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις.

Τα οφέλη

Μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι το έργο «Σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό (Ε.Ο.) Αθηνών - Κορίνθου και ολοκλήρωση του Κόμβου Σκαραμαγκά» είναι ζωτικής σημασίας για τη Δυτική Αττική, και την Δυτική Αθήνα και με την ολοκλήρωσή του αναμένεται να αποσυμφορηθεί η κίνηση των οχημάτων στη Λεωφόρο Σχιστού και την Λεωφόρο Αθηνών. Στο οδικό δίκτυο της περιοχής των ναυπηγείων του Σκαραμαγκά υπάρχει διαρκής και αυξημένη κίνηση οχημάτων μεταφοράς υλικών όσο και προσωπικού και έτσι καθίσταται αναγκαία η αναβάθμιση των οδικών υποδομών της περιοχής ενόψει μάλιστα και της κατασκευής της υποθαλάσσιας οδικής ζεύξη της νήσου Σαλαμίνας μέσω της Λεωφόρου Σχιστού – Σκαραμαγκά. Η κυκλοφοριακή αναβάθμιση του ανισόπεδου κόμβου Σκαραμαγκά, θα βελτιώσει θεαματικά την κυκλοφορία στην Εθνική Οδό.

Το σύνολο των δαπανών για την υλοποίηση του Έργου έχουν ενταχθεί και θα χρηματοδοτηθούν από πρόγραμμα Εκτελεστέων Έργων της Περιφέρειας Αττικής. Οι υφιστάμενες Συμβάσεις Τεχνικών Συμβούλων θα ολοκληρωθούν από την Περιφέρεια Αττικής. Από σχετικό έγγραφο (του 2019) της Γενικής Διεύθυνσης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού Έργων και Υποδομών Περιφέρειας Αττικής προκύπτει ότι το έργο είχε με εκτιμώμενο προϋπολογισμό κατασκευής ύψους 55 εκατομμυρίων ευρώ.

Η ιστορία

Το έργο είχε δημοπρατηθεί από τη Διεύθυνση Οδικών Έργων Περιφέρειας Αττικής του τ. ΥΠΕΧΩΔΕ στα τέλη της δεκαετίας του 1990 και παρέμεινε ημιτελές από το 2002 λόγω αποδοχής εκ μέρους του Συμβουλίου της Επικρατείας προσφυγής κατά της ΚΥΑ κήρυξης της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης εκ μέρους ιδιοκτήτριας έκτασης που ήταν αναγκαία για την κατασκευή του Έργου στην περιοχή του Κόμβου Σκαραμαγκά. Το 2017, η ολοκλήρωση - ωρίμανση των μελετών και η χρηματοδότηση του εν λόγω έργου, ύστερα από εξαγγελίες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είχε μεταφερθεί στην Περιφέρεια Αττικής. Στο πλαίσιο αυτό η Περιφέρεια Αττικής ανέλαβε και την ολοκλήρωση των οριστικών μελετών καθώς και τις διαδικασίες μετατόπισης / προστασίας των δικτύων Ο.Κ.Ω. (Φυσικό Αέριο, Ελληνικά Πετρέλαια, ΕΥΔΑΠ κ.λπ., η δαπάνη των οποίων εκτιμάται ότι υπερβαίνει συνολικά τα 4 εκατομμύρια ευρώ που απαιτούνται για την ολοκλήρωση του Έργου. Να σημειωθεί ότι οι εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι για την κατασκευή του έργου έληξαν την 31-12-2019 και ως εκ τούτου είναι επιτακτική ανάγκη η άμεση ανανέωσή τους.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι πριν από περίπου ενάμιση μήνα ο υφυπουργός Υποδομών, Γ. Καραγιάννης, σε γενικότερη συνέντευξή του που μιλούσε για τον σχεδιασμό στις μεταφορές και το κυκλοφοριακό, είχε αναφερθεί και στο συγκεκριμένο έργο. Όπως τόνιζε, το έργο της Ολοκλήρωσης της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω χαρακτηρίζεται έργο «Εθνικής Σημασίας» και θα γίνουν σημαντικές παρεμβάσεις στην περιοχή για να αποσυμφορηθεί η κίνηση. Δηλαδή, εξήγησε ο κ. Καραγιάννης «θα ολοκληρώσουμε το έργο της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω, το τελευταίο 1,5 χιλιόμετρο, γιατί κάποια στιγμή ο δρόμος σταματάει στη μέση του πουθενά. Επιπλέον, θα κατασκευάσουμε τον ανισόπεδο κόμβο στον Σκαραμαγκά, που δεν υπάρχει και δημιουργεί ένα τεράστιο μποτιλιάρισμα σε εκείνη την περιοχή, θα κατασκευάσουμε τον ανισόπεδο κόμβο στην περιοχή των Ναυπηγείων και θα αναβαθμίσουμε τον ανισόπεδο κόμβο στο Σχιστού. Επίσης θα αναβαθμίσουμε και την Εθνική Οδού Αθηνών – Κορίνθου στην ευρύτερη περιοχή».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider