Ρεύμα: 5 εκατ. πελάτες η ΔΕΗ στη χαμηλή τάση – Στους ιδιώτες 1,6 εκατ. καταναλωτές

Κώστας Δεληγιάννης
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ρεύμα: 5 εκατ. πελάτες η ΔΕΗ στη χαμηλή τάση – Στους ιδιώτες 1,6 εκατ. καταναλωτές
Στο τρίτο τρίμηνο το χαρτοφυλάκιο της ΔΕΗ μειώθηκε κατά 47.000 πελάτες στο διασυνδεδεμένο σύστημα, με την καταναλωτική βάση των ιδιωτών να ενισχύεται κατά 68.000 περίπου – Πόσους μετρητές εκπροσωπούσε κάθε εταιρεία στο τέλος Σεπτεμβρίου

Συνεχίστηκε η κινητικότητα στη λιανική αγορά ρεύματος και το τρίτο τρίμηνο, όπως δείχνουν τα στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ σχετικά με το ποσοστό των μετρητών που εκπροσωπεί κάθε εταιρεία στη χαμηλή τάση (νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις) στο διασυνδεδεμένο σύστημα. Έτσι, αν και σε μικρότερο βαθμό σε σχέση με τα προηγούμενα τρίμηνα, οι αλλαγές στον αριθμό των μετρητών που εκπροσωπεί κάθε εταιρεία αποτυπώνει τις μετακινήσεις καταναλωτών από πάροχο σε πάροχο στο διάστημα Ιούνιος-Σεπτέμβριος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία για τους μετρητές στη χαμηλή τάση στο διασυνδεδεμένο σύστημα (δηλαδή χωρίς να λαμβάνονται οι καταναλωτές των μη διασυνδεδεμένων νησιών), στο τέλος Σεπτεμβρίου η ΔΕΗ εκπροσωπούσε το 74,2% των «ρολογιών» ένα μερίδιο που «μεταφράζεται» σε περίπου 5 εκατ. οικιακούς καταναλωτές και επιχειρήσεις στο διασυνδεδεμένο σύστημα.

Στο σύνολό τους, οι ιδιώτες προμηθευτές εκπροσωπούσαν το 23,6% των «ρολογιών». Επομένως το χαρτοφυλάκιό τους άγγιξε τα 1,6 εκατ. οικιακούς καταναλωτές και μικρές επιχειρήσεις.

Το χαρτοφυλάκιο κάθε εταιρείας

Όσον αφορά τα επιμέρους ποσοστά κάθε εταιρείας, στις τρεις πρώτες θέσεις βρέθηκαν για ένα ακόμη τρίμηνο οι καθετοποιημένοι Όμιλοι, χωρίς μάλιστα να αλλάξει η μεταξύ τους κατάταξη. Έτσι, τα σκήπτρα διατήρησε η Protergia (Mytilineos), με μερίδιο 4,07% και 277.000 πελάτες στο τέλος Σεπτεμβρίου, αυξάνοντας την καταναλωτική της βάση κατά 9.600 πελάτες.

Ακολούθησε η Elpedison με ποσοστό 3,75% και 256.000 «ρολόγια» (σημειώνοντας αύξηση 6.100 πελατών), ενώ στην αμέσως επόμενη θέση βρέθηκε η ΉΡΩΝ (3,41%), με 232.000 πελάτες και αύξηση 6.800 μετρητές. Αλλαγή υπήρξε στην τέταρτη θέση, την οποία κατέλαβε η ZeniΘ (2,72%) με 185.000 πελάτες, σημειώνοντας και τη μεγαλύτερη αύξηση το τρίτο τετράμηνο, κατά 16.800 καταναλωτές.

Αμέσως πίσω βρέθηκε η Watt & Volt (2,65%) εκπροσωπώντας 180.000 «ρολόγια» και παρουσιάζοντας αύξηση κατά 3.900 πελάτες. Σημαντική ενίσχυση του πελατολογίου της είχε το τρίτο τρίμηνο και η NRG, κατά 15.000 μετρητές, με συνέπεια στο τέλος του Σεπτεμβρίου να φτάσει τους 150.000 πελάτες (2,2%), καταλαμβάνοντας την έκτη θέση.

Η πρώτη δεκάδα συμπληρώνεται με τη VOLTON (1,78% και 121.000 μετρητές), την Αέριο Αττικής Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας (1,61% και 110.00 μετρητές), τη Volterra (0,58% και 40.000 μετρητές) και την ΚΕΝ (0,47% και 32.000). Σε επίπεδο τριμηνιαίας αύξησης, η τέταρτη καλύτερη επίδοση ήταν της Αέριο Αττικής, η οποία αύξησε το πελατολόγιό της κατά 7.800 πελάτες.

Λιγότερες μετακινήσεις

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε καθεστώς Καθολικής Υπηρεσίας βρίσκονται 151.000 καταναλωτές, δηλαδή νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις που έχει καταγγελθεί η σύμβαση με τον προμηθευτή που τους εκπροσωπούσε και είτε δεν έχουν δεν έχουν αναζητήσει άλλο πάροχο. είτε δεν μπορούν να βρουν με τους υφιστάμενους εμπορικούς όρους.

Από την άλλη πλευρά, αν και η γενική τάση παραμένει η μείωση του μεριδίου του δεσπόζοντος προμηθευτή και η ενίσχυση των μεριδίων των υπόλοιπων παρόχων, τα στοιχεία δείχνουν μικρότερες μεταβολές των χαρτοφυλακίων των εταιρειών, σε σχέση με τα προηγούμενα τρίμηνα. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει σχετική ύφεση των μετακινήσεων καταναλωτών σε νέο πάροχο.

Ενδεικτικό είναι ότι στο τρίτο τρίμηνο η ΔΕΗ απώλεσε 47.000 μετρητές, ένα νούμερο αισθητά μικρότερο από τα 71.000 «ρολόγια» που είχε χάσει το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο. Επίσης, οι ιδιώτες «κέρδισαν» στο σύνολό τους 68.000 «ρολόγια», ενώ ένα τρίμηνο νωρίτερα είχαν αυξήσει την πελατειακή τους βάση κατά 86.000 καταναλωτές με τους οποίους ένα τρίμηνο νωρίτερα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η απώλεια 47.000 «ρολογιών» αποτελεί το καθαρό «ισοζύγιο» των μετακινήσεων από και προς τη ΔΕΗ κατά το τρίτο τρίμηνο, καθώς αν και λιγότεροι, δεν λείπουν οι καταναλωτές που «επιστρέφουν» πίσω στη ΔΕΗ. Ωστόσο, η μείωση των «ρολογιών» εκπροσώπησης σημαίνει πως ο αριθμός αυτών «επιστροφών» είναι μικρότερος από τους πελάτες της που μετακινούνται σε κάποιον άλλο προμηθευτή ρεύματος.

Σημαντικό ερώτημα είναι αν αυτή η τάση θα συνεχιστεί και κατά το τέταρτο τρίμηνο, στο οποίο οι μετακινήσεις των καταναλωτών γίνονται σε εντελώς διαφορετικό πλαίσιο, με την αύξηση των χονδρεμπορικών τιμών ηλεκτρικής ενέργειας που έχει μεσολαβήσει.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider