ΑΒ Βασιλόπουλος - WWF Ελλάς: Πάνω από 1 εκατ. τόνους τροφίμων πετούν κάθε χρόνο οι Έλληνες!

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΑΒ Βασιλόπουλος - WWF Ελλάς: Πάνω από 1 εκατ. τόνους τροφίμων πετούν κάθε χρόνο οι Έλληνες!
Πάνω από 1.000.000 τόνους τροφίμων πετούν κάθε χρόνο τα ελληνικά νοικοκυριά, τα μισά εκ των οποίων θα μπορούσαν με ασφάλεια να καταναλωθούν και όχι να καταλήξουν στα σκουπίδια!

Πάνω από 1.000.000 τόνους τροφίμων πετούν κάθε χρόνο τα ελληνικά νοικοκυριά, τα μισά εκ των οποίων θα μπορούσαν με ασφάλεια να καταναλωθούν και όχι να καταλήξουν στα σκουπίδια!

Τα ευρήματα αυτά προκύπτουν, μεταξύ άλλων, από 18μηνη έρευνα που διενήργησε σε συνεργασία με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο η ΑΒ Βασιλόπουλος, με σκοπό τη διερεύνηση και την αξιολόγηση της σπατάλης τροφίμων σε όλη την εφοδιαστική της αλυσίδα και σε κάθε στάδιο της παραγωγής, από το αγρόκτημα έως το πιάτο.

Τα ευρήματα της έρευνας

Σύμφωνα με την έρευνα, η σπατάλη τροφίμων στον οικιακό τομέα ξεπερνά το 50% της συνολικής σπατάλης και κάθε πολίτης στην Ελλάδα, πετά κάθε χρόνο 98,2 κιλά τροφίμων από το νοικοκυριό του, ενώ για μια τετραμελή οικογένεια, το νούμερο αυτό αγγίζει τα 392,8 κιλά τροφίμων ετησίως. Παράλληλα, η σπατάλη τροφίμων προκαλεί ανυπολόγιστη σπατάλη φυσικών πόρων, οι οποίοι διατίθενται για την παραγωγή τροφίμων που τελικά δεν καταναλώνονται.

Ειδικότερα, κάθε χρόνο καταλήγουν στα σκουπίδια:

-35,6 κιλά σε λαχανικά

-24,8 κιλά σε φρούτα

-22 κιλά σε αρτοσκευάσματα

-20 κιλά σε γαλακτοκομικά

-12,4 κιλά σε ζυμαρικά και ρύζι

-10,8 κιλά σε πατάτες

-10,4 κιλά σε κρέας και ψάρι

-4,4 κιλά σε αυγά

Οι δράσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος

Η ΑΒ Βασιλόπουλος αναγνωρίζει τη σημασία της σπατάλης τροφίμων και έχει δεσμευτεί για τη μείωση του δικού της αποτυπώματος κατά 50% μέχρι το 2025.

Η ΑΒ ηγείται μιας προσπάθειας με συνοδοιπόρο της το WWF Ελλάς και ξεκινά ένα μεγάλο ταξίδι για την αντιμετώπιση του σημαντικού αυτού ζητήματος, με συντονισμένες δράσεις που μπορούν να κάνουν τη διαφορά και να βελτιώσουν τα υψηλά ποσοστά σπατάλης τροφίμων, όπως δείχνει και η πρώτη ολοκληρωμένη έρευνα στη χώρα μας.

Η ΑΒ, λοιπόν, με την υποστήριξη του WWF Ελλάς:

• αλλάζει τις εσωτερικές της διαδικασίες για τον μεγαλύτερο περιορισμό των απωλειών στα καταστήματα και τις αποθήκες της. Συγκεκριμένα, η εταιρεία στοχεύει να εντοπίσει ανά τμήμα τις απώλειες, ώστε συντονισμένα στη συνέχεια να προβεί στις απαραίτητες μεταβολές και να τις περιορίσει.

• δίνει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στη δωρεά ποιοτικών και απολύτως ασφαλών τροφίμων, όπως ήδη κάνει μέσα από το Πρόγραμμα δωρεάς κοντόληκτων τροφίμων, «Τρόφιμα Αγάπης»

• συνεργάζεται με τους προμηθευτές της παρέχοντάς τους πρακτική πληροφόρηση για τους τρόπους με τους οποίους μπορούν κι εκείνοι να μειώσουν τις απώλειες στην αγροτική παραγωγή και τη μεταποίηση

• ενημερώνει με υπευθυνότητα και σεβασμό όλους τους πελάτες της, αναπτύσσοντας χρηστικά εργαλεία που θα βοηθήσουν τους πολίτες στην αποτελεσματική μείωση της σπατάλης τροφίμων εντός του οικιακού τομέα. Ειδικότερα, «τρέχει» καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης μέσω προβολής ενός spot στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Όπως επισημαίνει στο insider.gr στέλεχος της ΑΒ Βασιλόπουλος, πρόκειται για την πρώτη μεγάλη και ολοκληρωμένη έρευνα που γίνεται στην Ελλάδα στην κατεύθυνση της σπατάλης τροφίμων. Είχε προηγηθεί παλαιότερα έτερη έρευνα, μικρότερης κλίμακας ωστόσο. Ζητούμενο είναι, μέσα από τα εν λόγω ευρήματα, να δημιουργηθεί ένα σημείο αναφοράς, μια βάση δεδομένων ώστε να γνωρίζουν οι Έλληνες τα πραγματικά στοιχεία σε ό,τι αφορά τη σπατάλη τροφίμων, σε εθνικό επίπεδο.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος βρίσκεται σε διαδικασία αξιολόγησης των συμπερασμάτων της έρευνας, προκειμένου να συντονίσει τις δράσεις της στο μέλλον. Η συνεργασία της με το WWF Ελλάς είναι τριετής.

Η έρευνα

Η έρευνα διενεργήθηκε σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα της ΑΒ Βασιλόπουλος και ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2021.

Σε αυτή συμμετείχαν 772 νοικοκυριά, στα οποία μελετήθηκαν εξαντλητικά οι ποσότητες τροφίμων που καταλήγουν ως απόβλητα.

Να σημειωθεί εδώ ότι η 29η Σεπτεμβρίου είναι η παγκόσμια ημέρα κατά της σπατάλης τροφίμων.

Ο Βασίλης Σταύρου, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος, δήλωσε σχετικά: «Στην ΑΒ, αλλάζουμε τον τρόπο που βλέπουμε το φαγητό. Και αναλαμβάνουμε σήμερα δράση. Για όλους εμάς αλλά και τις επόμενες γενιές. Μαζί με το WWF Ελλάς, ενημερωνόμαστε, εκπαιδευόμαστε και κινητοποιούμε όλους τους κρίκους αυτής της μεγάλης αλυσίδας για να συμβάλλουμε από κοινού σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον».

Ο Αχιλλέας Πληθάρας, Υπεύθυνος Προγραμμάτων Μείωσης Αποτυπώματος του WWF Ελλάς, σχολίασε: «Εκτιμάται πως το 40% της τροφής που παράγεται σε παγκόσμιο επίπεδο καταλήγει τελικά στα σκουπίδια. Η σπατάλη τροφίμων ευθύνεται σχεδόν για το 10% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου και συντελεί στη διόγκωση της κλιματικής, περιβαλλοντικής και κοινωνικής κρίσης. Υπό αυτό το πρίσμα, το WWF Ελλάς συνεργάζεται με την ΑΒ Βασιλόπουλος για την εφαρμογή πρακτικών λύσεων σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας, στην παραγωγή και μεταποίηση, στις λειτουργίες της ΑΒ, αλλά και στον οικιακό τομέα. Ευελπιστούμε πως σύντομα αυτή η προσπάθεια θα αποδώσει καρπούς και θα αποτελέσει ένα θετικό παράδειγμα προς μίμηση».

Η Κάτια Λαζαρίδη, Καθηγήτρια στο Τμήμα Γεωγραφίας του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου ανέφερε: «Αναλάβαμε με ενθουσιασμό τη συγκεκριμένη έρευνα, η οποία διενεργήθηκε σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα της ΑΒ Βασιλόπουλος, από το χωράφι έως το πιάτο. Η έρευνα αυτή περιλαμβάνει και την πρώτη ολοκληρωμένη και μεγάλης κλίμακας έρευνα για τη δημιουργία αποβλήτων τροφίμων σε επίπεδο νοικοκυριού στη χώρα μας. Τα αποτελέσματά της, σίγουρα, αποτελούν την αρχή για την υλοποίηση μέτρων με στόχο τον περιορισμό της σπατάλης φαγητού».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider