Tι δείχνει η «μάχη» των online αγορών για Σκλαβενίτη και ΑΒ Βασιλόπουλο

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Tι δείχνει η «μάχη» των online αγορών για Σκλαβενίτη και ΑΒ Βασιλόπουλο
Έρευνα της Convert Group και του ΙΕΛΚΑ κατέγραψε τις προτιμήσεις των καταναλωτών κατά τις online αγορές τους. Πώς επηρέασαν τις πωλήσεις οι συνεργασίες Σκλαβενίτη- efood και ΑΒ Βασιλόπουλου-delivery.gr.

Πάνω από 163 εκατ. ευρώ πωλήσεις έκαναν τα online σούπερ μάρκετ το 2020, με τη «μάχη» ανάμεσα στις μεγάλες αλυσίδες να μεταφέρεται πλέον από τα φυσικά καταστήματα και στα αντίστοιχα διαδικτυακά.

Έρευνα της Convert Group και του ΙΕΛΚΑ σε δείγμα 850 ατόμων, κατέγραψε τις προτιμήσεις των καταναλωτών, κατά τις online αγορές τους καθώς και τη νέα εικόνα όπως διαμορφώνεται μετά και τις συνεργασίες στις οποίες προχώρησαν σχεδόν όλες οι μεγάλες εταιρείες με ηλεκτρονικές πλατφόρμες, προκειμένου να ενισχύσουν τις υπηρεσίες τους.

Έτσι, η αλυσίδα Σκλαβενίτης η οποία σύμφωνα με τα αποτελέσματα, έρχεται πρώτη στις προτιμήσεις των καταναλωτών όσον αφορά στα φυσικά καταστήματα με ποσοστό 72%, στo Οnline κανάλι βρίσκεται στη δεύτερη θέση, με 36% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι ψωνίζουν ή έχουν ψωνίζει από εκεί στο παρελθόν. Αντίστοιχα, πρώτη στις προτιμήσεις στις online αγορές είναι η ΑΒ Βασιλόπουλος με 44% η οποία με τη σειρά της καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση στα φυσικά καταστήματα με ποσοστό 61%, ακολουθώντας τον Σκλαβενίτη.

Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι η Σκλαβενίτης έκανε πρόσφατα την είσοδο της στο ηλεκτρονικό κανάλι: στις αρχές του 2020 με την εξαγορά του caremarket.gr, λίγους μήνες αργότερα με τη συνεργασία της με το efood και στο τέλος του ίδιου έτους με το λανσάρισμα του sklavenitis.gr. Η ΑΒ Βασιλόπουλος από την άλλη πλευρά, διέθετε ήδη οργανωμένο ηλεκτρονικό κανάλι αρκετά πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας, ενώ τον περασμένο Νοέμβριο εγκαινίασε τη συνεργασία της και με την πλατφόρμα delivery.gr.

Πώς επηρέασαν τις πωλήσεις οι συνεργασίες με ηλεκτρονικές πλατφόρμες

Στα παραπάνω στοιχεία σχετικά με τις προτιμήσεις των καταναλωτών δεν περιλαμβάνονται, οι συνεργασίες των δυο εταιρειών με τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες. Εάν συμπεριληφθούν και οι απαντήσεις όσων έχουν προχωρήσει σε αγορές από τις δύο μεγάλες αλυσίδες μέσω efood και delivery.gr, τότε η αλυσίδα Σκλαβενίτης φτάνει το ποσοστό 60% και η ΑΒ Βασιλόπουλος το 49%.

Υπενθυμίζεται άλλωστε ότι η συνεργασία Σκλαβενίτη- efood που ξεκίνησε σε λίγες αρχικά περιοχές περί τα τέλη Μαρτίου 2020, είχε έρθει σε μία περίοδο ραγδαίας αύξησης των Οnline παραγγελιών λόγω του lockdown, αιφνιδιάζοντας ουσιαστικά και τις ίδιες τις εταιρίες που τότε αδυνατούσαν να διαχειριστούν τον αυξημένο όγκο με αποτέλεσμα να παρατηρούνται μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις. Με τη συγκεκριμένη συνεργασία οι καταναλωτές είχαν την ευκαιρία να παραλάβουν τις παραγγελίες τους την ίδια μέρα. Η δε συνεργασία AB Βασιλόπουλου - delivery.gr ήρθε ουσιαστικά να εξυπηρετήσει τους καταναλωτές της αλυσίδας κατά το δεύτερο lockdown δίνοντας και σε αυτή την περίπτωση τη δυνατότητα για παράδοση μέσα σε λίγες ώρες. Παράλληλα η ΑΒ Βασιλόπουλος εμφανίζεται πρώτη στην ερώτηση σχετικά με το πιο αναγνωρίσιμο e-shop με ποσοστό 82% ενώ ακολουθεί το sklavenitis.gr με λίγους ωστόσο μήνες παρουσίας, με 64%.

Όσον αφορά τέλος, στις υπόλοιπες αλυσίδες, στην τρίτη θέση στις απαντήσεις των καταναλωτών που πραγματοποίησαν Οnline αγορές εμφανίζονται τα My Market με ποσοστό γύρω στο 21%, efresh (το οποίο είναι αποκλειστικά online σούπερ μάρκετ) στο 17%, Μασούτης κοντά στο 16% και Κρητικός περί το 12%.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider