Η κινεζική BYD, με στήριξη του Μπάφετ, σαρώνει στην παγκόσμια ηλεκτροκίνηση

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η κινεζική BYD, με στήριξη του Μπάφετ, σαρώνει στην παγκόσμια ηλεκτροκίνηση
Ήδη, με κεφαλαιοποίηση στα 91 δισ. δολάρια, η BYD ξεπερνά την General Motors και την Ford, εξάγοντας ηλεκτροκίνητα οχήματα σε 50 χώρες του εξωτερικού.

Μια κινεζική εταιρεία που ξεκίνησε με την παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα, σαρώνει την ανερχόμενη αγορά της ηλεκτροκίνησης στην Κίνα. Έχοντας τη στήριξη του δισεκατομμυριούχου Γουόρεν Μπάφερ, η BYD, ο προμηθευτής ηλεκτρικών οχημάτων στην ασιατική χώρα, έχει ανοίξει «πανιά» για επιθετική επέκταση στην παγκόσμια αγορά της ηλεκτροκίνησης.

Τα πρώτα βήματα, η καταξίωση και ο Μπάφετ

Ο CEO της BYD, Ουάνγκ Τσουανφού, ίδρυση την εταιρεία το 1995, ξεκινώντας με την παραγωγή επαναφορτιζόμενων μπαταριών με στόχο την ανάσχεση των εισαγωγών τους στην Κίνα. Το 2002 η εταιρεία μπήκε στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κογνκ και τα τελευταία χρόνια έχει καταγράψει κατακόρυφη αύξηση στους τομείς που επιχειρεί και στα κέρδη της.

Για το 2019, τα κέρδη της BYD υπερδιπλασιάστηκαν σε σχέση με την χρήση του 2018, φτάνοντας τα 660 εκατ. δολάρια για το 2020 και με τις πωλήσεις της να ανέρχονται στα 25 δισ. δολάρια.

Ήδη, με κεφαλαιοποίηση στα 91 δισ. δολάρια η BYD ξεπερνά την General Motors και την Ford, με τον Χουάνγκ να βρίσκεται στην τρίτη θέση των καλύτερων CEO της Κίνας στη σχετική λίστα του Forbes για το 2021.

Η Κίνα αποτελεί ήδη τη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτροκίνησης στον κόσμο, με τις πωλήσεις ηλεκτροκίνησης να ανέρχονται στο 40% των πωλήσεων οχημάτων για το 2020, με 3 εκατ. ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Σε αυτό το πλαίσιο επενδύει η BYD, ME τις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων της εταιρείας να φτάνουν στο 14% για τον Ιούνιο από 6,4% τον Ιανουάριο του 2021. Η εταιρεία πούλησε στο α' εξάμηνο του 2021 154.579 ηλεκτροκίνητα οχήματα, αυξημένα κατά 154% σε σχέση με το α' εξάμηνο του 2021.

Ο ίδιος ο Γουάνγκ έχει δηλώσει ότι αναμένει οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων να φτάνουν το 70% των συνολικών πωλήσεων οχημάτων στην Κίνα μέχρι το 2030.

Ο Γουάνγκ ξεκίνησε την παραγωγή του πρώτου υβριδικού οχήματος της BYD το 2008, ενώ ένα χρόνο μετά ο Γουόρεν Μπάφετ αγόρασε ποσοστό 9,9% στην εταιρεία με 8 δολάρια Χονγκ Κονγκ ανά μετοχή. Σήμερα, η επένδυση του Μπάφετ έχει φέρει στον πολλαπλάσιο τα χρήματα της στον δισεκατομμυριούχο, με τη μετοχή της BYD να κλείνει την Παρασκευή στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ με αποτίμηση 212,40 δολάρια Χονγκ Κονγκ ανά μετοχή.

Το άνοιγμα στο εξωτερικό

Η BYD εξάγει ηλεκτροκίνητα οχήματα σε 50 χώρες του εξωτερικού, με τις πωλήσεις εκτός Κίνας να αυξάνονται σε ετήσιο βαθμό κατά 39% για τη χρήση του 2020.

Η εταιρεία προωθεί ακόμα μεγαλύτερο «άνοιγμα» στο εξωτερικό, ανακοινώνοντας την πώληση 1.500 οχημάτων Tang EV στη Νορβηγία, ενώ υπέγραψε συμφωνία για πώληση οχημάτων και στην Αυστραλία.

Ακόμα, τον Ιούνιο ανακοίνωσε συμφωνία για πώληση 43 ηλεκτροκίνητων λεωφορείων στη Φινλανδία και έχει ανοίξει εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ, με προσωπικό 800 άτομα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider