Επιχειρήσεις
14-04-2021 | 08:09

Πώς προχωρά το «Flyover» της Θεσσαλονίκης – Έρχονται εξελίξεις για το οδικό ΣΔΙΤ των 370 εκατ. ευρώ

Πώς προχωρά το «Flyover» της Θεσσαλονίκης – Έρχονται εξελίξεις για το οδικό ΣΔΙΤ των 370 εκατ. ευρώ
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Προχωρούν σταδιακά οι διεργασίες για ένα από τα μεγαλύτερα έργα που προωθούνται αυτό το διάστημα στη χώρα με το μοντέλο ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα), το οποίο αφορά στη Θεσσαλονίκη, με τις εξελίξεις να «δείχνουν» ότι το επόμενο στάδιο, εφόσον βέβαια πάνε όλα καλά, πάει για τον προσεχή Ιούνιο.

Ο λόγος για το έργο της αναβάθμισης της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, γνωστό και ως «flyover», ένα έργο της τάξης των 370 εκατομμυρίων ευρώ για το οποίο έχουν δείξει αρχικό ενδιαφέρον όλοι οι μεγάλοι του κατασκευαστικού κλάδου, καθώς οι ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ και ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ «ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – INTERTOLL EUROPE ZRt ήταν μεταξύ αυτών που είχαν δηλώσει το παρών στη διαδικασία για την υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος που είχε λήξει στα τέλη του 2020 (Α’ φάση διαγωνισμού).

Μάλιστα, χτες σε δηλώσεις του στην ΕΡΤ3, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, ανέφερε ότι θα πρέπει να περιμένουμε τη Β’ φάση διαγωνισμού για το «Flyover» τον Ιούνιο, για το οποίο τέλη του 2021 με αρχές του 2022 θα υπάρχει ανάδοχος του έργου.

Να προσθέσουμε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με ανάρτηση στη «Διαύγεια» (με χτεσινή ημερομηνία 13/04) γνωστοποίησε ότι ο οικονομικός Φορέας ««ΣΑΛΦΩ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ - ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ∆ΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ & ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ∆.Τ ΣΑΛΦΩ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Α.Ε.».», αναδείχθηκε και τυπικά προσωρινός ανάδοχος, καθώς υπέβαλε την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά µόνο βάσει τιμής, η οποία ανέρχεται στο ποσό των 135.100,00€ (µη συµπεριλαµβανοµένου Φ.Π.Α. 24%), µε έκπτωση 2,81%. Οι αμέσως επόμενοι μειοδότες είχαν δώσει έκπτωση 2,2% και 1,9% (CONCEPT ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Α.Ε. και ΣΥΣΤΑΣ Α.Ε. ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ αντίστοιχα).

Η σχετική απόφαση αναφέρεται στην έγκριση του από 23-3-2021 Πρακτικού Ελέγχου Δικαιολογητικών Κατακύρωσης «προσωρινού αναδόχου» της Επιτροπής Διαγωνισμού, η οποία εισηγείται ομόφωνα την κατακύρωση της υπόψη σύβασης µε τίτλο: «Παροχή Υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου, για την υποβοήθηση της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών (ΕΥ∆Ε-ΚΣΣΥ) στην διαδικασία δημοπράτησης και ανάθεσης του έργου: Κυκλοφοριακή αναβάθμιση της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης µε Υπερυψωμένη Λεωφόρο Ταχείας Κυκλοφορίας στο τμήμα από Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) Κ5 (Νοσοκομείο Παπαγεωργίου) έως τον Α/Κ Κ12 (σύνδεση µε Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Μουδανιών)».

Η Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης, θα είναι ένας νέος, υπερσύγχρονος εναέριος αυτοκινητόδρομος, που θα εξασφαλίσει οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, θα κάνει τις μετακινήσεις πολύ πιο γρήγορες, οικονομικές και πιο ασφαλείς και ευκολότερη την πρόσβαση από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον.

Tο έργο της αναβάθμισης περιλαμβάνει τα εξής:

·          Την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (ΥΤΛ, το λεγόμενο Flyover), μήκους περίπου 9,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα, με τέσσερεις λωρίδες, δύο συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση.

·          Το Flyover με 13 χιλιόμετρα έργου, 9 ανισόπεδους κόμβους, 4 χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας Flyover, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες.

Ο διαγωνισμός, όπως όλες οι αντίστοιχες ΣΔΙΤ, αποτελείται από φάσεις. Η πρώτη είναι με την εκδήλωση ενδιαφέροντος ενώ ακολουθεί η Β’ φάση η οποία χωρίζεται σε δύο υποτμήματα. Η Β’1 φάση είναι ο διάλογος στον οποίο θα συμμετέχουν οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές, το υπουργείο Υποδομών και η τοπική κοινωνία. Από εκεί θα προκύψει επακριβώς το φυσικό αντικείμενο του έργου, θα εκπονηθούν οι μελέτες και θα ληφθούν οι εγκρίσεις. Η Β’2 φάση σχετίζεται με την υποβολή δεσμευτικών προσφορών.

Στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι μέσα στο 6μηνο του 2021 να υπάρχουν εξελίξεις αν και συχνά ο χρόνος δεν είναι «σύμμαχος» εν μέσω πανδημίας. Αν δεν υπάρχουν προσφυγές στο ΥΠΟΜΕ ευελπιστούν, αν όχι στο τέλος του 2021, έστω στις αρχές του 2022 να συμβασιοποιηθεί και ακολούθως να ξεκινήσει το έργο των 13 χιλιομέτρων με του 9 ανισόπεδους κόμβους. Η διάρκεια της σύμβασης ορίστηκε σε 360 μήνες (30 χρόνια) εκ των οποίων τα πρώτα 4 αφορούν την κατασκευή. Διόδια δεν θα υπάρχουν και αντίστοιχα ο ανάδοχος θα αναλάβει τη συντήρησης όλης της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.