Ελλάδα
27-03-2021 | 08:54

Εγκρίθηκαν τα πρώτα κονδύλια για το Κινούμαι Ηλεκτρικά

Newsroom
Μοιράσου το
Εγκρίθηκαν τα πρώτα κονδύλια για το Κινούμαι Ηλεκτρικά
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Το πράσινο φως δόθηκε την Παρασκευή από την Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) για την πρώτη καταβολή  ενίσχυσης σε ωφελούμενους της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Ειδικότερα, εγκρίθηκε η  μεταφορά πίστωση ύψους 173.966 ευρώ για τους πρώτους 210 που έχουν υποβάλλει σχετική αίτηση και με τον τρόπο αυτό γίνεται το πρώτο βήμα για να πέσουν στην αγορά τα πρώτα χρήματα που προορίζονται μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος για την ηλεκτροκίνηση.

Ειδικότερα, θα καταβληθούν 55.925 ευρώ από την ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ σε 63 συμμετέχοντες του προγράμματος "Κινούμαι Ηλεκτρικά", 53.377 ευρώ από την  ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ σε 69 συμμετέχοντες, 33.029 ευρώ από την ALPHA BANK σε 37 ωφελούμενους, 31.086 ευρώ από τη EUROBANK σε 40 συμμετέχοντες και 548 ευρώ από την Παγκρήτια Τράπεζα που θα καλύψουν μία αίτηση στη δράση «Κινούμε Ηλεκτρικά».  

Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματος, το τελευταίο εξάμηνο, έχουν υποβληθεί περί τις  11.000 αιτήσεις, οι οποίες αφορούν ηλεκτρικά ποδήλατα, δίκυκλα, επιβατηγά και επαγγελματικά οχήματα, καθώς και ταξί, υποστηρίζοντας την προοπτική δημιουργίας ενός νέου περιβάλλοντος τόσο για τις αστικές μετακινήσεις όσο και για τη μικροκινητικότητα.

Δεν είναι τυχαίο ότι τόσο με το πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμε Ηλεκτρικά», όσο και με τα φορολογικά κίνητρα που έχουν δοθεί σε επιχειρήσεις αλλά και επαγγελματίες ταξί, μέσω του  νόμου  4710/2020 διαφαίνεται πλέον ότι είναι  εφικτός ο στόχος που έχει τεθεί για την Ελλάδα, στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), που προσδιορίζει ότι το 2030, το ένα στα τρία νέα οχήματα που θα κυκλοφορούν στην χώρα μας θα είναι ηλεκτρικό. 

Ήδη, τα επίσημα στοιχεία για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ξεπερνούν κάθε προσδοκία. Το 2020 ταξινομήθηκαν 2.131 νέα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, ενώ οι στόχοι   ΕΣΕΚ για πέρυσι ήταν 1.350 ηλεκτροκίνητα οχήματα. Μια εντυπωσιακή επίδοση, σε σύγκριση με την  πενταετία 2015-2019, οπότε είχαν ταξινομηθεί στην Ελλάδα μόλις 1.141 ηλεκτρικά οχήματα συνολικά.  Ειδικότερα,  οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2020 πέτυχαν μερίδιο αγοράς 2,6% , ενώ μόνο τον μήνα Δεκέμβριο έφτασε στο 10% , ποσοστό που μπορεί να συγκριθεί με αντίστοιχα χωρών όπου η ηλεκτροκίνηση είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένη, όπως η Μεγάλη Βρετανία ή η Ολλανδία.

Όσον αφορά στις υποδομές φόρτισης, οι οποίες θα δημιουργήσουν ένα αίσθημα ασφάλειας στον χρήστη του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, είναι χαρακτηριστικό ότι στην πρόσκληση του Πράσινου Ταμείου για τη χρηματοδότηση της εκπόνησης Σχεδίων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ) ανταποκρίθηκαν οι  252 από τους συνολικά 332 Δήμους της χώρας, οι οποίοι εξασφάλισαν συνολικά 11,5 εκατ. ευρώ.  Αιτήσεις είχαν υποβάλλει 270 Δήμοι, ωστόσο 18 από αυτούς απορρίφθηκαν κατά  την εξέταση των φακέλων για διάφορους λόγους. Τη περασμένη Δευτέρα, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) έδωσε στη δημοσιότητα και τη σχετική ερμηνευτική εγκύκλιο για την εφαρμογή των Τεχνικών Οδηγιών που αφορούν στα Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ) προκειμένου να διευκολυνθούν οι δημοτικές υπηρεσίες.

Στόχος του ΥΠΕΝ είναι, εντός του έτους, να έχει ολοκληρωθεί η χωροθέτηση των δημόσια προσβάσιμων σημείων στα διοικητικά όρια των δήμων που προχωρούν με την εκπόνηση των ΣΦΗΟ και να υπάρχουν φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων σε όλες τις περιοχές της χώρας. Για να επιτευχθεί αυτό, το υπουργείο έχει αιτηθεί περί τα 400 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης προκειμένου να στηριχθεί η ανάπτυξη  δικτύου φόρτισης με πρόγραμμα επιδότησης για την εγκατάσταση σημείων φόρτισης από την ιδιωτική πρωτοβουλία σε δημόσια προσβάσιμους χώρους, αλλά και η βιομηχανία της αλυσίδας της ηλεκτροκίνησης για την παραγωγή φορτιστών, μπαταριών, για τη συναρμολόγηση ή την παραγωγή οχημάτων, ακόμη και  για την ανακύκλωση μπαταριών. 

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.