Πώς θα διατηρήσετε την πελατεία σας με κλειστό φυσικό κατάστημα

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πώς θα διατηρήσετε την πελατεία σας με κλειστό φυσικό κατάστημα

Ακόμη κι αν δεν έχετε e-shop, μπορείτε να εξυπηρετήσετε το κοινό με υποστήριξη ηλεκτρονικών πληρωμών. 

Πριν έναν ακριβώς χρόνο, το ενδεχόμενο να κλείσετε το κατάστημα που διατηρείτε θα ισοδυναμούσε με σίγουρη οικονομική καταστροφή. Κι όμως, εντελώς ξαφνικά, ήρθε η εποχή εκείνη κατά την οποία οι καταστάσεις έφεραν “πάγωμα” σχεδόν όλων των δραστηριοτήτων και οι τρέχοντες περιορισμοί δεν σας επιτρέπουν (έστω και προσωρινά) να εξυπηρετείτε τους πελάτες σας από κοντά. Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει ότι τα έσοδά σας πρέπει να περιοριστούν, ούτε ότι εκείνοι που σας προτιμούσαν έως τώρα για τις αγορές τους θα πρέπει να αναζητήσουν αλλού τα προϊόντα που επιθυμούν να προμηθευτούν εν μέσω καραντίνας. Υπάρχουν οι τρόποι ώστε να διατηρήσετε την πελατεία σας, ακόμη και με κλειστό φυσικό κατάστημα, αλλά και να συνεχίσετε να πραγματοποιείτε απρόσκοπτα πωλήσεις, προσφέροντας και επιλογές ηλεκτρονικών πληρωμών.

Οι online πωλήσεις θα δώσουν τη λύση

insider

Φυσικά, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να επενδύσετε στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Η δημιουργία ή η αναβάθμιση του e-shop σας είναι κάτι που θα μπορέσει να φέρει κόσμο στο κατάστημά σας, ακόμη και αν αυτό είναι ηλεκτρονικό ή οι “βιτρίνες” του ψηφιακές. Υπάρχουν στην αγορά εύκολες λύσεις που θα μπορέσουν να καλύψουν τις ανάγκες σας, ενώ μην ξεχνάτε και τη Δράση e-λιανικό του ΕΠΑνΕΚ, που έχει προκηρυχθεί αυτή την περίοδο και σας δίνει τη δυνατότητα επιχορήγησης για τη δημιουργία ή αναβάθμιση e-shop. Ακόμη όμως και αν δεν έχετε (ή δεν προλαβαίνετε να αποκτήσετε) e-shop, δεν πρέπει να απογοητεύεστε ή απλά να περιμένετε τη λήξη των περιορισμών. Το πιο δυνατό σημείο κάθε επιχείρησης είναι η πελατεία της. Δραστηριοποιηθείτε λοιπόν και σκεφτείτε έξυπνες ιδέες που θα σας βοηθήσουν να συσφίξετε τις σχέσεις με τους πελάτες σας, μετά από έναν χειμώνα καραντίνας και κλειστών καταστημάτων. 

Κάτι που μπορεί, πραγματικά, να κάνει τη διαφορά είναι το να αξιοποιήσετε τη δύναμη των social media, που τα τελευταία χρόνια αποτελούν πραγματικά το άλφα και το ωμέγα της online ζωής μας. Καθώς ο ελεύθερος σας χρόνος είναι, πιθανότατα, αυτό το διάστημα περισσότερος, μην παραλείπετε να ενημερώνετε καθημερινά τους λογαριασμούς της επιχείρησής σας, ειδικά σε Facebook και Instagram, ακόμη και αν αυτό το κάνετε για να πείτε μία “καλημέρα” σε όσους σας ακολουθούν. Οι πελάτες σας έχουν ανάγκη να ενημερώνονται για τις αλλαγές στη λειτουργία της επιχείρησής σας. 

Βάλτε πληροφορίες από ενδιαφέροντα προϊόντα, εποχικές λύσεις ή νέες αφίξεις στο κατάστημά σας και οργανώστε όμορφες φωτογραφίσεις από ό,τι πιστεύετε ότι θα τραβήξει τους πελάτες σας να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους ακόμη και αρχικά με ένα απλό like. Ενημερώστε τους, επίσης, για τους τρόπους παραγγελίας των προϊόντων σας (π.χ. μέσω τηλεφώνου ή και των ίδιων των social media) και μην ξεχνάτε να απαντάτε σε όλα τα μηνύματα που σας στέλνουν και μάλιστα όσο πιο άμεσα μπορείτε. Η δημιουργία προσωπικών σχέσεων με τους πελάτες σας σε αυτή την περίοδο είναι πιο απαραίτητη από ποτέ και υπάρχουν οι τρόποι για να παραμένετε συνδεδεμένοι, ακόμη και από απόσταση.

Επιπρόσθετα, μπορείτε να ενημερώνετε με όλες τις πληροφορίες για τις πωλήσεις από απόσταση και την ιστοσελίδα της επιχείρησής σας (ακόμη και αν αυτή δε διαθέτει e-shop), αλλά και να στέλνετε ανά τακτά χρονικά διαστήματα newsletter στη βάση πελατών σας, δίνοντάς τους τις πληροφορίες που θέλετε να προωθήσετε. Τέλος, μπορείτε να διαφημίζετε τα προϊόντα σας και μέσω στοχευμένου marketing, π.χ. μέσω ενός τοπικού ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού σταθμού.

Online πωλήσεις με ένα κλικ, ακόμη και χωρίς e-shop!

insider

Τι λύσεις υπάρχουν, ωστόσο, όταν έρχεται η ώρα της πληρωμής; Ακόμη και αν δε διαθέτετε ηλεκτρονικό κατάστημα, μπορείτε πανεύκολα να διεκπεραιώνετε online πωλήσεις, δίνοντας στους πελάτες σας τη δυνατότητα να πραγματοποιούν τις πληρωμές τους μέσω καινοτόμων λύσεων που εδώ και λίγο καιρό βρίσκονται στην αγορά, όπως το Payment Link. Γρήγορα και με ασφάλεια, μπορείτε να στέλνετε αιτήματα πληρωμής στους πελάτες σας μέσα από μια απλή διαδικασία (π.χ. μέσω SMS, email ή Viber), ώστε να δέχεστε πληρωμές μέσω κάρτας, που μάλιστα μπορούν να γίνουν είτε με εφάπαξ καταβολή, είτε με δόσεις είτε με μηνιαίες συνδρομές. Να σημειωθεί ότι τα links με τα αιτήματα λήγουν μετά από διάστημα που εσείς ορίζετε, ενώ, φυσικά, οι πληρωμές ολοκληρώνονται στο ασφαλές περιβάλλον της τράπεζάς σας, ώστε οι πελάτες σας να παραμένουν ήσυχοι σε όλη τη διαδικασία παραγγελίας και αποστολής των χρημάτων τους. 

Πρόκειται για μία υπηρεσία που υποστηρίζει συναλλαγές B2C και B2B και μπορείτε να την αποκτήσετε και χωρίς να χρειαστεί να επισκεφθείτε κάποιο κατάστημα, αποφεύγοντας περιττές αυτή την περίοδο μετακινήσεις. Επιπλέον, δε χρειάζεστε ούτε POS ούτε website για να μπορείτε να στέλνετε link με αιτήματα πληρωμής μέσα από αυτή, ενώ μπορεί να αξιοποιηθεί και από τους πελάτες σας στο εξωτερικό, ανοίγοντας ακόμη περισσότερο το αγοραστικό σας κοινό αυτή την ιδιαίτερη περίοδο.

Μέχρι, λοιπόν, να επανέλθει σε φυσιολογικούς ρυθμούς η λειτουργία των φυσικών καταστημάτων, διατηρήστε τη θετική σας διάθεση, μείνετε κοντά στους καταναλωτές, έστω και online, και κρατήστε το κατάστημά σας και τη σχέση με τους πιο τακτικούς σας πελάτες ζωντανά, με όλες τις λύσεις που σας προσφέρει πλέον η τεχνολογία. 

 

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider