Ελλάδα
01-03-2021 | 08:34

Για τον Απρίλιο μετατέθηκαν οι δεσμευτικές προσφορές για τη ΔΕΠΑ Υποδομών

Για τον Απρίλιο μετατέθηκαν οι δεσμευτικές προσφορές για τη ΔΕΠΑ Υποδομών

Τον Απρίλιο μεταφέρθηκε η υποβολή δεσμευτικών προσφορών για το 100% της ΔΕΠΑ Υποδομών, στο πλαίσιο της από κοινού πώλησης των μεριδίων που κατέχουν στην εταιρεία το ΤΑΙΠΕΔ (65%) και τα ΕΛΠΕ (35%). 

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι διεκδικητές της εταιρείας έχουν ενημερωθεί για την παράταση, βασική αιτία της οποίας αποτέλεσαν τα συνεχιζόμενα εμπόδια στις μετακινήσεις που έχουν προκαλέσει τα περιοριστικά μέτρα για την πανδημία. Εμπόδια τα οποία δεν έχουν ακόμη επιτρέψει στους «μνηστήρες» να αποκτήσουν πρόσβαση στα δεδομένα της ΔΕΠΑ Υποδομών στο VDR, τα οποία είναι διαθέσιμα μόνο μέσω φυσικής παρουσίας. 

Η χρονική μετάθεση υποβολής των δεσμευτικών προσφορών έρχεται μετά την παράταση που είχε δοθεί τον Οκτώβριο, με σκοπό στο μεσοδιάστημα να εγκριθούν από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) τα προγράμματα ανάπτυξης και των τριών θυγατρικών της ΔΕΠΑ Υποδομών και Διαχειριστών δικτύων διανομής φυσικού αερίου (ΕΔΑ Αττικής, ΕΔΑ ΘΕΣΣ, ΔΕΔΑ). Κάτι που ήταν απαραίτητο ώστε να διασφαλισθεί «ορατότητα» ως προς τα έσοδα της εταιρείας τα επόμενα έτη, ώστε οι «μνηστήρες» της να διαμορφώσουν τις προσφορές τους. 

Πιθανή συνέχιση χωρίς «φόρμουλα» για το 49% της Eni στην ΕΔΑ ΘΕΣΣ

Στη ΔΕΠΑ Υποδομών, η οποία προέκυψε από την απόσχιση του κλάδου δικτύων της ΔΕΠΑ, έχει υπαχθεί το 100% της ΕΔΑ Αττικής, το 100% της ΔΕΔΑ και το 51% της ΕΔΑ ΘΕΣΣ – με την ιταλική Eni gas e Luce να κατέχει το υπόλοιπο 49% του διαχειριστή των δικτύων στην περιφέρειες Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας.

Με βάση την προηγούμενη παράταση, οι προσφορές θα κατατίθεντο στα τέλη Φεβρουαρίου. Παρόλο που υπάρχει η πιθανότητα να χρειαστεί στην πορεία να δοθεί και πάλι επιπλέον χρονικό περιθώριο από τον Απρίλιο, αν η κατάσταση με την πανδημία δεν επιτρέψει ούτε έως τότε την υποβολή τους, εκτιμάται ότι σε κάθε περίπτωση αυτό θα γίνει το αργότερο έως τον Ιούνιο.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με πληροφορίες, ο διαγωνισμός είναι πολύ πιθανό να συνεχιστεί ως έχει, χωρίς δηλαδή να υπάρξει μία «φόρμουλα» για να παραχωρηθεί παράλληλα και το 49% της ΕΔΑ ΘΕΣΣ από την Eni. Η «έξοδος» της Eni από την ΕΔΑ ΘΕΣΣ οφείλεται στο γεγονός ότι η ιταλική εταιρεία θέλει να επικεντρωθεί αποκλειστικά στη διεθνώς κεντρική της δραστηριότητα, δηλαδή την εμπορία ρεύματος και φυσικού αερίου. 

Επομένως, παρά το ότι είναι απολύτως ικανοποιημένη από την πορεία της ΕΔΑ ΘΕΣΣ όλα αυτά τα χρόνια, σχεδιάζει να πουλήσει το μετοχικό της μερίδιο στην ελληνική εταιρεία, η οποία αποτελεί και τη μοναδική πανευρωπαϊκή συμμετοχή της σε διαχειριστή δικτύων αερίου. 

Σε αυτό το πλαίσιο, βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις της Eni με το ΤΑΙΠΕΔ για τον «συγχρονισμό» πώλησης του 100% της ΔΕΠΑ Υποδομών με το μερίδιό της ιταλικής εταιρείας στην ΕΔΑ ΘΕΣΣ – όπως για παράδειγμα για την υποβολή δύο αντίστοιχων προσφορών από τους συμμετέχοντες στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ Υποδομών. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, οι συζητήσεις αυτές δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη, ενώ η αίσια έκβασή τους δεν φαίνεται πως μπορεί να αποτελέσει λόγο πιθανής παράτασης της ιδιωτικοποίησης. Κάτι που σημαίνει πως η υποβολή των προσφορών μπορεί τελικά να αφορά μόνο τον 100% του κλάδο δικτύων διανομής της ΔΕΠΑ, όπως προβλεπόταν στην αρχική προκήρυξη του διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης. 

Υπενθυμίζεται ότι έξι σχήματα συμμετέχουν στη β’ φάση της ιδιωτικοποίησης. Αυτά είναι οι εταιρείες EPH Investment Advisors, First State Investments (European Diversified Infrastructure Fund II), Italgas, KKR (KKR Global Infrastructure Investors III L.P.), Macquarie (MEIF 6 DI HOLDINGS), καθώς και η κοινοπραξία SINO-CEE FUND & Shanghai Dazhong Public Utilities (GROUP) Co., Ltd. 

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.