Τέρνα Ενεργειακή: Η διείσδυση στο «κομμάτι» της ψηφιακής τεχνολογίας

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τέρνα Ενεργειακή: Η διείσδυση στο «κομμάτι» της ψηφιακής τεχνολογίας

Κυρίαρχος στην αγορά Αυτόματων Συστημάτων Συλλογής Κομίστρου καθίσταται ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή μετά και την υπογραφή της σύμβασης για το έργο «Ψηφιακός Μετασχηματισμός, Τηλεματική, και Ενιαίο Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου για τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ)».

Λίγα χρόνια μετά την ανάληψη ανάλογου project στην Αθήνα, προϋπολογισμού περίπου 70 εκατ. ευρώ (αλλά με ΣΔΙΤ), ο όμιλος υπέγραψε και επισήμως το αντίστοιχο έργο στη Θεσσαλονίκη, ύψους 30 εκατ. ευρώ, επιβεβαιώνοντας τη διείσδυσή του στο «κομμάτι» της πληροφορικής και της ψηφιακής τεχνολογίας. Όπως και στην περίπτωση της Αθήνας (κοινοπραξία με την ελληνική εταιρεία να έχει μερίδιο 80%), έτσι και τώρα η Τέρνα Ενεργειακή ηγείται κοινοπρακτικού σχήματος (ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ 70%, INDIGITAL 15%, AMCO 15%).

Το έργο αφορά στον πλήρη ψηφιακό εκσυγχρονισμό του Φορέα Λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, κατά τα πρότυπα καλών πρακτικών άλλων συγκοινωνιακών φορέων στην Ευρώπη.

Αναθέτουσα Αρχή είναι η Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε. και Φορέας Χρηματοδότησης το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης.

Η σύμβαση προβλέπει την κατασκευαστική περίοδο (12 μήνες) και την παροχή υπηρεσιών συντήρησης και υποστήριξης λειτουργίας για πέντε (5) έτη από την ολοκλήρωση, ενώ η Αναθέτουσα Αρχή διατηρεί το δικαίωμα της επέκτασης της περιόδου συντήρησης και υποστήριξης λειτουργίας για άλλα πέντε (5) έτη.

Σύμφωνα με την αναθέτουσα αρχή, την Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε., «με την υλοποίηση του έργου, το κοινό θα απολαμβάνει καλύτερη εξυπηρέτηση, θα βελτιωθεί η εσωτερική οργάνωση και λειτουργία του οργανισμού, ενώ ταυτόχρονα θα επιτευχθεί σημαντική εξοικονόμηση κόστους».

Στη βάση εκπλήρωσης των παραπάνω στόχων, θα υλοποιηθεί μία σειρά από υποσυστήματα που θα παραδοθούν διασυνδεδεμένα προκειμένου να μπορούν να λειτουργούν ως ένα ενοποιημένο σύστημα.

Ενδεικτικά, το τελικό ολοκληρωμένο σύστημα θα παρέχει οφέλη:

- ολοκληρωμένη πληροφόρηση του επιβατικού κοινού,

- καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών μέσω της χρήσης καρτών και αγοράς εισιτηρίων μέσω κινητού τηλεφώνου,

- βελτίωση της εκτέλεσης των δρομολογίων και ταχύτερη επιβίβαση των επιβατών,

- μείωση των λειτουργικών εξόδων του ΟΣΕΘ και

- μείωση την εισιτηριοδιαφυγής και αύξησης των εσόδων του ΟΣΕΘ

Η έναρξη των εργασιών προγραμματίζεται για την 8η Μαρτίου 2021 και προβλέπεται ότι ο Ανάδοχος θα υλοποιήσει το αντικείμενο του έργου σε χρονικό διάστημα δώδεκα (12) μηνών από την υπογραφή της Σύμβασης.

«Ένα ακόμη πολύ σημαντικό έργο για την αναβάθμιση υπηρεσιών προς όφελος του πολίτη, γίνεται πλέον πραγματικότητα. Για την Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε., η οποία αποτελεί το βασικό εκτελεστικό βραχίονα υλοποίησης της ευρύτερης ψηφιακής στρατηγικής του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο ψηφιακός εκσυγχρονισμός του ΟΣΕΘ αποτελεί ιδιαίτερα σημαντικό έργο καθώς αποτελεί σημαντικό βήμα υλοποίησης του κυβερνητικού οράματος για τις αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες στο πλαίσιο της νέας ψηφιακής εποχής», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΚτΠ ΑΕ, Σταύρος Ασθενίδης.

«Στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε, όλοι καταλάβαμε καλά τα οφέλη του ψηφιακού μετασχηματισμού στην καθημερινότητά μας. Τα οφέλη αυτά θα δουν σύντομα οι πολίτες της Θεσσαλονίκης και στην καθημερινή τουςμετακίνηση. Καλύτερες υπηρεσίες προς τον πολίτη, σημαντικά οργανωτικά και οικονομικά οφέλη για τον Οργανισμό. Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ μεταφέρει στην Θεσσαλονίκη την εμπειρία που αποκόμισε από την κατασκευή και λειτουργία του αντίστοιχου έργου της Αθήνας. Φιλοδοξούμε λοιπόν να πετύχουμε ένα ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την Κοινωνία της Πληροφορίας για την εμπιστοσύνη και να ευχηθούμε καλή συνεργασία με τους συγκοινωνιακούς φορείς της Θεσσαλονίκης για να πετύχουμε από κοινού ένα άριστο τεχνικά και λειτουργικά έργο» δήλωσε ο Γιώργος Αγραφιώτης, Γενικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ.

Να υπενθυμίσουμε ότι το προ ετών έργο του ΟΑΣΑ (Αθήνα) περιλάμβανε μεταξύ άλλων την προμήθεια και εγκατάσταση επικυρωτικών μηχανημάτων σε όλα τα μέσα μεταφοράς, κέντρων διαχείρισης, εξοπλισμού ελέγχου κομίστρων, καθώς και εγκατάσταση πυλών εισόδου στους σταθμούς του μετρό και του προαστιακού σιδηροδρόμου. Επίσης, η σύμβαση αφορούσε στην έκδοση ηλεκτρονικών καρτών («έξυπνες» κάρτες). Πάντως, το έργο εκείνο είχε προχωρήσει ως σύμβαση Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider