Ελλάδα
01-02-2021 | 19:25

Το αλαλούμ με το click inside – Οι «μικροί», οι «μεγάλοι» και το «ακορντεόν» στο λιανεμπόριο

Ρομίνα Νικηφόρου
Μοιράσου το
Το αλαλούμ με το click inside – Οι «μικροί», οι «μεγάλοι» και το «ακορντεόν» στο λιανεμπόριο

Nέα δεδομένα στο λιανεμπόριο αλλά και σύγχυση στους καταναλωτές έχει φέρει η μέθοδος click inside που εφαρμόζεται από το Σάββατο, σε τρεις κλάδους της αγοράς, στις «κόκκινες» περιοχές.

Κι αυτό γιατί ενώ τα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και βιβλιοχαρτοπωλεία, ακόμη και οι επιχειρήσεις με δευτερεύοντα ΚΑΔ στα συγκεκριμένα προϊόντα, έχουν τη δυνατότητα να υποδέχονται τους καταναλωτές με ραντεβού, αρκετές μεγάλες αλυσίδες, τουλάχιστον αυτές τις πρώτες μέρες, είτε αποφάσισαν να μην εφαρμόσουν τη συγκεκριμένη μέθοδο, είτε την έθεσαν σε λειτουργία και στη συνέχεια την κατήργησαν, είτε ακόμα δεν έχουν κάνει την απαραίτητη προετοιμασία και δεν έχει λειτουργήσει ακόμα.

Οι καταναλωτές από την πλευρά τους, εκτός από το γεγονός ότι μέσα σε 1,5 μήνα, από τα κλειστά καταστήματα κλήθηκαν να προσαρμοστούν στο click away, στη συνέχεια πάλι στην κλειστή αγορά και τώρα στο νέο «click inside», πλέον έχουν να αντιμετωπίσουν και τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους λειτουργεί κάθε κατάστημα ξεχωριστά. Εάν επιθυμούν δηλαδή να αγοράσουν ένα προϊόν, πρέπει να ελέγξουν νωρίτερα, αν το συγκεκριμένο κατάστημα λειτουργεί μόνο με ηλεκτρονικές αγορές ή εάν εφαρμόζει μόνο click away ή λειτουργεί και το click inside και στη συνέχεια να κάνουν την ανάλογη παραγγελία. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μεγάλες αλυσίδες ένδυσης και υπόδησης ήταν οι «κερδισμένες» της αγοράς τις δύο εβδομάδες που ήταν ανοιχτά τα καταστήματα. Πλέον όμως με την εφαρμογή των περιοριστικών μέτρων, όπως επισημαίνουν στελέχη του λιανεμπορίου, η διαδικασία για την εφαρμογή των ραντεβού εντός των καταστημάτων για μεγάλες αλυσίδες που υποδέχονται μεγάλο αριθμό πελατών είναι δύσκολο να εφαρμοστεί και επιπλέον το λειτουργικό κόστος θεωρείται ότι είναι μεγαλύτερο από τα έσοδα. 

Ενδεικτικά είναι τα παραδείγματα του Όμιλου Inditex που δραστηριοποιείται στη χώρα μας με τα σήματα, ZARA, Pull & Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, καθώς και του Ομίλου Jumbo. Συγκεκριμένα ο Όμιλος Inditex αρχικά, στη ιστοσελίδα με τα καταστήματά του δεν εμφάνιζε επιλογή για τη λειτουργία click inside αλλά εφάρμοζε μόνο με το click away με τις παραδόσεις μάλιστα να γίνονται 8 έως 10 μέρες μετά στην Αττική. Το απόγευμα της Δευτέρας ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, έλαβε την απόφαση να λειτουργήσει και το click inside και ετοιμάζεται ώστε να δεχθεί τους καταναλωτές εντός των καταστημάτων με ραντεβού. Στην αλυσίδα H&Μ αντίθετα, το click inside για αγορά ενδυμάτων και υποδημάτων, λειτούργησε και τη Δευτέρα. Η αλυσίδα Jumbo επίσης, που διαθέτει εκτός από παιχνίδια, και είδη ένδυσης υπόδησης και βιβλιοχαρτοπωλείου, το Σάββατο άνοιξε με click inside και το βράδυ της ίδιας μέρας έκανε γνωστό ότι τα καταστήματα σε Αττική, Χαλκίδα και Πάτρα θα κλείσουν από τη Δευτέρα. Σήμερα το μεσημέρι με νεότερη ενημέρωση κάνει γνωστό ότι τελικά θα εφαρμοστεί το click inside αλλά κα για πρώτη φορά το click away στις «κόκκινες» περιοχές.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μεγάλες αλυσίδες ένδυσης και υπόδησης ήταν οι «κερδισμένες» της αγοράς τις δύο εβδομάδες που ήταν ανοιχτά τα καταστήματα. Πλέον όμως με την εφαρμογή των περιοριστικών μέτρων, όπως επισημαίνουν στελέχη του λιανεμπορίου, η διαδικασία για την εφαρμογή των ραντεβού εντός των καταστημάτων για μεγάλες αλυσίδες που υποδέχονται μεγάλο αριθμό πελατών είναι δύσκολο να εφαρμοστεί και επιπλέον το λειτουργικό κόστος θεωρείται ότι είναι μεγαλύτερο από τα έσοδα. 

Επέκταση του click inside και σε άλλους κλάδους ζητούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Από την άλλη πλευρά, οι «μικροί» και «μεσαίοι» του λιανεμπορίου που φαίνεται ότι μπορούν να διαχειριστούν ευκολότερα τον αριθμό των ραντεβού, ζητούν επέκταση του click inside καθώς θεωρούν ότι το click away δεν μπορεί να λειτουργήσει θετικά και σε επιπλέον κλάδους πέραν των τριών εξαιρέσεων που υπάρχουν αυτή τη στιγμή.

Όπως επισημαίνει στο insider.gr o πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης, τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους από το υπουργείο Ανάπτυξης δείχνουν πτώση του τζίρου την πρώτη μέρα εφαρμογής των νέων μέτρων, κατά 50% σε σχέση με το προηγούμενο Σάββατο.

Οι έμποροι της Αθήνας απέστειλαν τη Δευτέρα το πρωί επιστολή στον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη, με αίτημα να ενταχθούν άμεσα στη λειτουργία με την διαδικασία του click inside και οι κλάδοι της αργυροχρυσοχοΐας, των υφασμάτων και κουρτινών, των επίπλων και των ανθοπωλείων. Εξηγούν μάλιστα τους λόγους, επισημαίνοντας κατά περίπτωση, ότι είτε χρειάζεται ο καταναλωτής να δει το προϊόν πριν το αγοράσει, είτε ότι πρόκειται για καταστήματα που έχουν στην πλειονότητά τους, λίγους υπαλλήλους καθώς και μικρή προσέλευση πελατών. Αντίστοιχη επιστολή απέστειλε λίγο αργότερα και ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς.

Το ενδεχόμενο νέου ολικού lockdown 

Την ίδια στιγμή, η ανησυχία των ειδικών για τη μετάλλαξη του ιού και την άνοδο των κρουσμάτων αυξάνεται ενώ επανέρχονται τα σενάρια για επιβολή νέου αυστηρού lockdown.

Το lockdown «ακορντεόν» με συνεχές άνοιγμα- κλείσιμο των καταστημάτων τρομάζει τους εμπόρους που θεωρούν καταστροφικό το ενδεχόμενο να κλείσουν ξανά εντελώς τα καταστήματα ενώ μία στις δύο εμπορικές επιχειρήσεις στην Αθήνα, σύμφωνα με έρευνα του Ε.Σ.Α δηλώνει ότι δεν θα καταφέρει να επαναλειτουργήσει σε αυτή την περίπτωση.

Ωστόσο ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης μιλώντας το πρωί της Δευτέρας στον ΣΚΑΪ, τόνισε ότι «πρέπει να το συνηθίσουμε ότι θα ανοίγουμε και θα κλείνουμε ανάλογα με τα επιδημιολογικά δεδομένα. Έτσι θα πηγαίνουμε, με άνοιγμα και κλείσιμο, μέχρι να νικήσουμε τον ιό».

«Λαμβάνουμε προληπτικά μετρά προσπαθώντας να προλάβουμε το ολικό lockdown, αλλά αν δεν τα καταφέρουμε δεν θα διστάσουμε» δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Διαβάστε επίσης:

Τα «αγκάθια» του click inside για τους «μεγάλους» του λιανεμπορίου - Τι γίνεται με Zara και Jumbo

 

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.