Ελλάκτωρ: Η ΑΚΤΩΡ, το «καυτό» θέμα της ΑΜΚ και τα μετοχικά ποσοστά

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ελλάκτωρ: Η ΑΚΤΩΡ, το «καυτό» θέμα της ΑΜΚ και τα μετοχικά ποσοστά
Ένα από τα ζητήματα, μεταξύ πολλών άλλων, που ζητούν «απάντηση» και μάλιστα με επιτακτικό τρόπο είναι και αυτό της κεφαλαιακής ενίσχυσης της Ελλάκτωρ

Ένα από τα ζητήματα, μεταξύ πολλών άλλων, που ζητούν «απάντηση» και μάλιστα με επιτακτικό τρόπο είναι και αυτό της κεφαλαιακής ενίσχυσης της Ελλάκτωρ, ή καλύτερα, του κατασκευαστικού βραχίονα ΑΚΤΩΡ, από τον οποίο οι πληροφορίες αναφέρουν ότι παραιτήθηκαν υψηλόβαθμα στελέχη.

Μπορεί η πρόσφατη γενική συνέλευση του ομίλου Ελλάκτωρ, η οποία σηματοδότησε τη διοικητική αλλαγή με την επικράτηση των Ολλανδών της Reggeborgh, να απέρριψε την πρόταση της προηγούμενης διοίκησης για ΑΜΚ ύψους 50,4 εκατ. ευρώ (σημαντικό μέρος της οποίας προορίζονταν για ενίσχυση της θυγατρικής κατασκευαστικής), ωστόσο, αυτό ουδόλως σημαίνει ότι… δεν χρειάζονται κεφάλαια. Αντιθέτως, κυκλοφορούσαν σενάρια και φήμες ότι υπήρχαν εκτιμήσεις για κεφαλαιακές ανάγκες μεγαλύτερες σε μέγεθος, ενώ ακούστηκαν μέχρι και φήμες για επίπεδα πέριξ των 100 εκατ. ευρώ, ωστόσο, έχουμε να κάνουμε για την ώρα με εικασίες και μόνο. Άλλωστε, εκκρεμεί ένα διαχειριστικός έλεγχος που θέλει τον χρόνο του.

Οι Ολλανδοί καταψήφισαν την πρόταση για ΑΜΚ των 50 εκατ. όχι μόνο για λόγους… που σχετίζονταν με την αποδοκιμασία της προηγούμενης διοίκησης, αλλά και γιατί βάσει διαρροών φέρονταν να εκτιμούν πως ο όμιλος χρειάζεται μεγαλύτερη κεφαλαιακή ισχύ. Αυτό λοιπόν που μοιάζει ως μια προτεραιότητα για τους Ολλανδούς, δίχως να είναι και το μόνο «ανοιχτό μέτωπο», είναι η ακτινογράφηση της πραγματικής χρηματοοικονομικής εικόνας της Ελλάκτωρ, ιδίως δε της ΑΚΤΩΡ, το αποτέλεσμα της οποίας και θα δρομολογήσει με τη σειρά της την όποια αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.

Η Reggeborgh φέρεται να εκτιμά πως πρέπει να αναζητηθούν χρήματα για πληρωμή άμεσων αναγκών και προμηθευτών, να «κλείσουν τρύπες» της θυγατρικής ΑΚΤΩΡ, η οποία τα τελευταία 2,5 χρόνια επιβάρυνε τον όμιλο με ζημιές κοντά στα 400 εκατ. ευρώ, η εταιρεία, υπό τον κ. Άρη Ξενόφο, να αποκτήσει την ρευστότητα που χρειάζεται για να μπορέσει να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις στην αγορά των κατασκευών και να χτυπήσει τους μεγάλους διαγωνισμούς (Εγνατία Οδός, Αττική Οδός κ.α.) ή να προχωρήσει (ως όμιλος) άλλες συμφωνίες.

Κατά συνέπεια, αν δεν αλλάξει κάτι στη στρατηγική των Ολλανδών, εάν δεν «βγάλει κάτι άλλο» ο έλεγχος στον οποίο θα προχωρήσει το νέο διοικητικό σχήμα που θα μεταβάλλει τη στρατηγική του γκρουπ, η κεφαλαιακή ενίσχυση της ΑΚΤΩΡ αποτελεί ένα βασικό κομμάτι του παζλ. Βέβαια, προηγείται ο οικονομικός έλεγχος προκειμένου να αποτυπωθεί η πραγματική εικόνα της εταιρείας και οι χρηματοδοτικές της ανάγκες.

Όταν λοιπόν «βγει το πόρισμα» επί των… αναγκών, θα προκύψει και το ύψος της ΑΜΚ, εφόσον αυτή γίνει, γιατί ουδείς μπορεί να προβλέψει με σαφήνεια τη συνέχεια. Γιατί παραμένει ανοιχτό το ενδεχόμενο μέρος των κεφαλαίων και της ρευστότητας που απαιτούνται να καλυφθεί με άλλες κινήσεις, όπως π.χ. με πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων. Αλλωστε, η προηγούμενη διοίκηση το τελευταίο χρονικό διάστημα είχε προχωρήσει σε ρευστοποιήσεις περιουσιακών στοιχείων.

Εάν πάμε βέβαια σε ΑΜΚ, τότε ρόλο στη διαδικασία θα παίξουν και τα ποσοστά, οι μέτοχοι και οι προθέσεις τους. Αν τελικά η αύξηση κεφαλαίου κινηθεί σε υψηλά επίπεδα οι μέτοχοι θα χρειαστεί να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη. Και τότε θα ξετυλιχθεί η στρατηγική τόσο των Ολλανδών, όσο και των εφοπλιστών.

Για την ώρα, η Reggeborgh επισήμως ελέγχει 14,2%, ενώ έχει την option για το 12,5% του Λ. Μπόμπολα. Οι δύο εφοπλιστές μέσω της κοινής τους εταιρείας Invesco έχουν εξαγοράσει το 5% της Ελλάκτωρ και μέσω δεύτερης εταιρείας με την ονομασία Akron Trade And Transport έχουν συμφωνήσει να εξαγοράσουν σταδιακά, μέχρι τον Ιούλιο, το 20,58% που έχει στην κατοχή της η Pemanoaro των αδερφών Καλλιτσάντση.

Εφόσον η συμφωνία των εφοπλιστών με την Pemanoaro ολοκληρωθεί, θα έχουν αγοράσει το 25,6% της Ελλάκτωρ έναντι 75 εκατ. ευρώ περίπου. Ωστόσο, μένει να φανεί αν θα συμβεί αυτό αλλά και τι μερίδιο θα έχουν όταν πραγματοποιηθεί μια ΑΜΚ. Όπως βέβαια μένει να φανεί αν ενεργοποιηθεί και η option των Ολλανδών.

Θα συμμετέχουν όλες οι πλευρές στην ΑΜΚ; Θα έχουν εξασκηθεί όλα τα μετοχικά options; Η πλευρά των εφοπλιστών καταψήφισε την αύξηση που είχε ζητήσει η διοίκηση Καλλιτσάντση, όχι γιατί θεώρησε τα 50 εκατ. ευρώ λίγα, αλλά μάλλον γιατί θεωρεί πως δεν χρειάζεται η ΑΜΚ.

Επίσης, δεδομένου ότι η απόφαση για αλλαγή δ.σ. είχε αποτέλεσμα 61%-39% υπέρ των Ολλανδών και αντιστοίχως για την ΑΜΚ το σκορ ήταν 89%-11%, επί παριστάμενων όμως μετόχων περίπου 77% (επί του συνολικού καταβεβλημένου κεφαλαίου), αυτό σημαίνει ότι 23% των μετόχων δεν πήρε θέση, ή μάλλον δεν εμφανίστηκε καν. Ήδη λοιπόν, έχουν «βγει τα μολύβια και τα κομπιουτεράκια» για να γίνουν υποθέσεις για τα μπλοκ μετόχων που στηρίζουν τις δύο πλευρές και για το ποια πλευρά μπορεί να «περάσει» ή «μπλοκάρει» μια πρόταση για ΑΜΚ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάζονται αυτή τη στιγμή

Την ώρα που οι αγρότες μας είναι στα μπλόκα, βουλγαρική εταιρεία καλλιεργεί στη Ρουμανία με τρακτέρ χωρίς οδηγό!

Χριστουγεννιάτικος «μποναμάς» σήμερα για συνταξιούχους, γονείς, άνεργους και δικαιούχους επιδομάτων

Επίδομα θέρμανσης: Έρχεται η προκαταβολή στους δικαιούχους - Πότε θα δουν τα χρήματα στον τραπεζικό τους λογαριασμό

Φόρτωση BOLM...
gazzetta
gazzetta reader insider insider