Πώς η πανδημία αλλάζει τα δεδομένα στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πώς η πανδημία αλλάζει τα δεδομένα στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Η εντυπωσιακή αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων εν μέσω πανδημίας δημιουργεί νέα δεδομένα στο λιανεμπόριο. Καθώς τα καταστήματα παραμένουν κλειστά κατά τις περιόδους των lockdown, οι επιχειρήσεις άρχισαν να αναζητούν εναλλακτικούς τρόπους πωλήσεων, κυρίως μέσω των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων ενώ και οι καταναλωτές πλέον εμφανίζονται περισσότερο εξοικειωμένοι με τις Online αγορές.

Σε σχετική έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, επισημαίνεται πάντως ότι η μεγέθυνση του ηλεκτρονικού τζίρου δεν κατανέμεται ισόρροπα καθώς οι μεγάλες αλυσίδες του λιανικού εμπορίου είναι εκείνες πως έχουν ευνοηθεί περισσότερο από την εντυπωσιακή αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων ενώ οι μικρότερες επιχειρήσεις φαίνεται πως καταγράφουν μια σημαντική υστέρηση ωστόσο βρίσκουν τρόπους να ανταποκριθούν αντιλαμβανόμενες την πρόκληση της «νέας εποχής».

Άλλωστε, όπως επισημαίνεται, ο κύκλος εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου αναμένεται να διπλασιαστεί σε 15 δισ. ευρώ για το 2020.

Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο insider.gr, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Γιώργος Καρανίκας τόνιζε σχετικά με την επόμενη μέρα στην αγορά ότι, «το λιανεμπόριο είναι μια αγορά πολλών ταχυτήτων, όπου θα ο ανταγωνισμός θα επικεντρωθεί τα επόμενα χρόνια στη ψηφιακή αγορά και στο e-commerc. Αρκετές μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις στράφηκαν λόγω της πανδημίας στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ακόμη όμως και σήμερα δεν ξεπερνούν το 20% στο σύνολο της αγοράς».

Ο ίδιος επεσήμανε πως «το ψηφιακό χάσμα με τις ισχυρές πολυεθνικές και εγχώριες επιχειρήσεις είναι σήμερα μεγάλο και υπάρχει κίνδυνος να μεγαλώσει περαιτέρω. Θα χρειαστούν σύγχρονα επιδοτούμενα προγράμματα ψηφιοποίησης επιχειρήσεων και ψηφιακής κατάρτισης των ιδιοκτητών και των εργαζομένων σε αυτές. Σε αυτή την κατεύθυνση, θα αποδειχθούν όπως φαίνεται καθοριστικά τα κονδύλια του ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης, όπως και του ΕΣΠΑ».

Πρόθυμες να επενδύσουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό οι περισσότερες επιχειρήσεις

Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, οι επιχειρήσεις εμφανίζουν μικρή αύξηση στην δημιουργία e-Shops μετά το πρώτο κύμα της πανδημίας ενώ σημαντικά έχουν αυξηθεί και άλλοι τρόποι πώλησης όπως οι τηλεφωνικές παραγγελίες.

insider

Τα στοιχεία δείχνουν πως οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα των τροφίμων καταγράφουν χαμηλότερη ροπή επένδυσης στον ψηφιακό μετασχηματισμό, σε σχέση με το υπόλοιπο λιανικό εμπόριο ενώ φαίνεται να προτιμούν τις τηλεφωνικές παραγγελίες. Αντίθετα, επτά στις δέκα επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου εκτός τροφίμων, δηλαδή κυρίως επιχειρήσεις που έκλεισαν την περίοδο των lockdown, ήταν περισσότερο πρόθυμες να επενδύσουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Aξίζει να σημειωθεί ότι το 59% των επιχειρήσεων που έχουν τη δυνατότητα πώλησης εκτός φυσικού καταστήματος κατέγραψαν αύξηση των πωλήσεων τους σε σχέση με πέρσι. Ωστόσο η πλειονότητά τους σημείωσε ήπια αύξηση των πωλήσεων. Τρία στα τέσσερα (74%) καταστήματα είδαν την OnLine επισκεψιμότητά τους να αυξάνεται σε σχέση με το 2019 ενώ το μέγεθος αυτό μπορεί να ενισχυθεί περαιτέρω αφού η πανδημία είναι ακόμη σε εξέλιξη.

*Φωτογραφία Getty Images / Ideal Image.

Διαβάστε επίσης: 

Κρίσιμος Δεκέμβριος για το λιανεμπόριο

 

 

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider