Πλήγμα για το ούζο η μείωση του τουρισμού

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πλήγμα για το ούζο η μείωση του τουρισμού
Πάρα τα θετικά στοιχεία στις αρχές του καλοκαιριού, η εικόνα τις τελευταίες εβδομάδες άλλαξε, όπως λέει στο insider.gr o πρόεδρος του Συνδέσμου Ποτοποιών Λέσβου, Δημήτρης Σπέντζας.

Η μειωμένη τουριστική κίνηση του φετινού καλοκαιριού επηρέασε σε σημαντικό βαθμό και την κατανάλωση του κατ' εξοχήν ελληνικού ποτού, του ούζου.

Παρά το γεγονός ότι οι Έλληνες παραγωγοί αισιοδοξούσαν μετά την άρση του lockdown ότι μέσα το καλοκαίρι με το άνοιγμα της εστίασης και του τουρισμού θα μπορούσαν να καλύψουν μέρος των απωλειών που είχαν τους προηγούμενους μήνες, οι προσδοκίες τους δεν επιβεβαιώθηκαν.

«Το πρώτο 20ημερο του Ιουλίου κινηθήκαμε θετικά, παρά το γεγονός ότι μεγάλες αγορές, όπως για παράδειγμα οι ΗΠΑ, παρέμεναν κλειστές. Τις τελευταίες εβδομάδες ωστόσο η εικόνα άλλαξε λόγω της ανόδου των κρουσμάτων και εν μέσω των πρώτων συζητήσεων για περιορισμού του ωραρίου στα εστιατόρια» σημειώνει στο insider.gr o πρόεδρος του Συνδέσμου Ποτοποιών Λέσβου, Δημήτρης Σπέντζας.

Ο ίδιος προσθέτει ότι η μείωση του τουρισμού φέτος έχει επηρεάσει σημαντικά τις πωλήσεις του ούζου, το οποίο κατανάλωναν οι ξένοι τουρίστες κατά τη διάρκεια των διακοπών τους στη χώρα μας.

Ο στόχος πλέον, όπως επισημαίνει ο κ. Σπέτζας, είναι για την κάθε επιχείρηση του κλάδου να περιοριστούν όσο το δυνατόν περισσότερο οι απώλειες που ήδη έχουν καταγραφεί από την περίοδο του lockdown, μέχρι το τέλος του έτους.

Οι εξαγωγές «κράτησαν» την πτώση την περίοδο του lockdown

Πάρα τη γενική πτώση στον κλάδο των αποσταγμάτων την περίοδο του lockdown πάντως, οι εξαγωγές του ούζου άντεξαν και κατάφερνα να «κρατήσουν» ένα μεγάλο μέρος της.

Άλλωστε το 65% της παραγωγής ούζου στη χώρας μας εξάγεται, με τη Γερμανία να αποτελεί τον κύριο προορισμό (50,2%) και να ακολουθύν το Ιράκ (19,4%) η Βουλγαρία (10,7%), η Ολλανδία (3%), οι ΗΠΑ (2,3%) και η Τουρκία (2,9%).

Στελέχη του κλάδου σημείωναν στο insider.gr ότι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το ελληνικό ούζο, σε αντίθεση με άλλα αλκοολούχα ποτά, στις ξένες αγορές δεν κατευθύνεται στον κλάδο της εστίασης αλλά πωλείται κυρίως στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Έτσι. ακόμη και την περίοδο του lockdown οι οι καταναλωτές συνέχιζαν το αγοράζουν κανονικά.

Διαβάστε επίσης:

Γιατί «άντεξε» το ελληνικό ούζο παρά την πανδημία

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider