Enterprise Greece στο insider.gr: Τα ελληνικά προϊόντα «κερδίζουν» τους Γερμανούς

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Enterprise Greece στο insider.gr: Τα ελληνικά προϊόντα «κερδίζουν» τους Γερμανούς
Η Ελλάδα είναι 6η σε μέγεθος συμμετοχών, ανάμεσα σε 180 χώρες, στην έκθεση Anugα 2019, λέει στο insider.gr o διευθυντής Διεθνών Εκθέσεων Τροφίμων και Ποτών του Enterprise Greece.

Περισσότερες από 300 ελληνικές επιχειρήσεις συμμετείχαν φέτος στη διεθνή Έκθεση Τροφίμων και Ποτών «Anuga 2019» που πραγματοποιήθηκε στην Κολωνία, γεγονός που κατατάσσει τη χώρα μας στην 6η θέση ανάμεσα σε 180 χώρες, όσον αφορά στο μέγεθος των συμμετοχών.

«Είναι ένα πολύ σημαντικό νούμερο, αν σκεφτεί κανείς ότι είναι η μεγαλύτερη έκθεση στον κόσμο κι η Ελλάδα είναι μια μικρή χώρα. Πάνω από εμάς είναι χώρες όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Γαλλία και η Τουρκία. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι» λέει στο insider.gr, o διευθυντής Διεθνών Εκθέσεων Τροφίμων και Ποτών του Enterprise Greece, Αντώνης Γραβάνης.

Η Anuga φέτος συμπληρώνει 100 χρόνια και φιλοξενεί περισσότερους από 8.000 εκθέτες. Από τις 300 ελληνικές επιχειρήσεις που συμμετέχουν, οι 160 φιλοξενούνται από το Enterprise Greece.

Όπως λέει ο κ. Γραβάνης, η συγκεκριμένη έκθεση αποτελεί σημείο αναφοράς δεδομένου ότι η Γερμανία αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά για τα ελληνικά προϊόντα όσον αφορά στην κατηγορία των συσκευασμένων. Παράλληλα είναι και μια χώρα με μεγάλη ομογένεια.

«Η έκθεση προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα. Βλέπεις τους πελάτες σου, γνωρίζεις καινούριους πελάτες, βλέπεις τον ανταγωνισμό, μιλάς με άλλους εκθέτες. Το ελληνικό περίπτερο είναι από τα λίγα παραδείγματα εθνικού clustering γιατί είναι όλες οι εταιρείες μαζεμένες, μεταξύ των συναδέλφων που παρότι εξάγουν και θα έπρεπε να είναι ανταγωνιστές, υπάρχει συνεργασία. Οπότε πέρα από το εμπορικό κομμάτι, είναι πολύ σημαντική και η συμμετοχή» τονίζει.

Για ακόμη μια χρόνια τα προϊόντα των ελληνικών επιχειρήσεων που κυριαρχούν είναι η ελιά και το λάδι. «Βλέπουμε ωστόσο ότι μπαίνουν και νέα προϊόντα. Φέτος επίσης είχαμε και δύο start up εταιρείες» λέει κ. Γραβάνης.

Ανάμεσα στους εκθέτες από την Ελλάδα βρίσκει κανείς και προϊόντα που ενδεχομένως δεν θα περίμενε από ελληνικές επιχειρήσεις. Όπως για παράδειγμα, αποξηραμένα φύλλα λαχανίδας, Kale σε διάφορες γεύσεις.

Ο κ. Γραβάνης επισημαίνει μάλιστα ότι η καινοτομία δεν αφορά μόνο στο προϊόν που παράγεται αλλά και στο packaging καθώς και ότι τα τελευταία χρόνια ακόμη και παραδοσιακά προϊόντα, όπως οι ελιές λανσάρονται με διαφορετικό τρόπο.

Όσον αφορά στους επόμενους στόχους για το μέλλον ο διευθυντής Διεθνών Εκθέσεων Τροφίμων και Ποτών του Enterprise Greece σημειώνει:

«Πρέπει να γίνονται προσεκτικά βήματα, να έχουμε σταθερά μεγάλη συμμετοχή. Αυτή τη στιγμή στο παγκόσμιο εμπόριο υπάρχει μια μεγάλη αναταραχή εξαιτίας αρκετών παραγόντων. Εμείς πρέπει να μαζεύουμε τις δυνάμεις μας και να έχουμε στόχευση σε συγκεκριμένες αγορές.

Οι εκθέτες μας στο εθνικό περίπτερο είναι εξαιρετικά ώριμοι πλέον και με προσπάθεια και επιμονή πιστεύω ότι θα καταφέρουμε να διατηρήσουμε αυτή την έστω και μικρή άνοδο αύξηση που παρουσιάζουν φέτος οι εξαγωγές».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider