Στον «αέρα» ο Πάτρα – Πύργος: Ριζικές λύσεις εξετάζει το υπουργείο Υποδομών 

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στον «αέρα» ο Πάτρα – Πύργος: Ριζικές λύσεις εξετάζει το υπουργείο Υποδομών 
Η ηγεσία του υπουργείου μελετά ακόμη και την ριζική λύση της ακύρωσης των οχτώ εργολαβιών και την επαναδημοπράτηση του έργου.

Την ολική επανεκκίνηση τριών οδικών έργων σχεδιάζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τους διαγωνισμούς σε δύο απ΄ αυτά, δηλαδή το Άκτιο – Αμβρακία και τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), να οδεύουν σε ακύρωση. Πιο σύνθετη είναι η κατάσταση για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρας-Πύργου, όπου όπως δήλωσε ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής κατά τις προγραμματικές δηλώσεις μελετούνται «διεξοδικά όλες οι εναλλακτικές».

Σύμφωνα με πληροφορίες η ηγεσία του υπουργείου μελετά ακόμη και την ριζική λύση της ακύρωσης των οχτώ εργολαβιών και την επαναδημοπράτηση του έργου, καθώς εκτιμά πως με τον τρόπο που έχει «σπάσει» το έργο από την προηγούμενη κυβέρνηση δεν πρόκειται να προχωρήσει. Μόνο που μια τέτοια κίνηση προκαλεί πολλά προβλήματα όπως η καταβολή αποζημιώσεων στους αναδόχους, ενώ σε κίνδυνο θα μπει και η κοινοτική χρηματοδότηση ύψους 295 εκατ. ευρώ που έχει εξασφαλιστεί για το έργο.

Αυτό, σημειώνει, μεταξύ άλλων και ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας Βασίλης Αιβαλής. «Το έργο αυτή την στιγμή είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό 295 εκατ. ευρώ και με υποχρέωση ολοκλήρωσης της κατασκευής του έως το 2023. Η οποιαδήποτε ακύρωση του υφιστάμενου σχεδιασμού θα οδηγήσει το έργο σε απένταξη και σε απώλεια των αντίστοιχων κοινοτικών κονδυλίων», αναφέρει σε παρέμβασή του για το θέμα.

Όπως ο ίδιος συμπληρώνει: Η απένταξη του έργου επί τις ουσίας ή θα το παραπέμψει στις ελληνικές καλένδες ή, στην καλύτερη περίπτωση, θα καθυστερήσει την κατασκευή του για αρκετά χρόνια μέχρι να βρεθεί κατάλληλο χρηματοδοτικό πρόγραμμα που με νέο τεχνικό δελτίο θα μπορούσε αυτό να ενταχθεί.

Πάντως, ο κ. Καραμανλής κατά την ομιλία του στη Βουλή άφησε ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα. «Ένα έργο που πριν 5 χρόνια ήταν έτοιμο προς δημοπράτηση και σήμερα θα ήταν ολοκληρωμένο, το παραλάβαμε σπασμένο σε 8 κομμάτια. Στα 3 από τα 8 έργα δεν έχει υπογραφεί καν σύμβαση ενώ στα υπόλοιπα 5 έργα δεν έχει ξεκινήσει η υλοποίησή τους και παράλληλα δόθηκε προκαταβολή μόνο σε ένα», δήλωσε ο κ. Καραμανλής προσθέτοντας ότι το «είμαστε σε επαφή με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε τελικά να προχωρήσουμε σε λύση όσο το δυνατόν ταχύτερη και με εξασφαλισμένη τη χρηματοδότηση».

Άκτιο – Αμβρακία και ΒΟΑΚ

Πιο εύκολες είναι οι αποφάσεις για τον Άκτιο-Αμβρακία και τον ΒΟΑΚ. Ειδικά για τον αυτοκινητόδρομο της Κρήτης ο κ. Καραμανλής δήλωσε πως έτσι όπως έχει σχεδιαστεί, δεν πρόκειται να ξεκινήσει. Ο υπουργός Υποδομών τάσσεται κατά το σχεδιασμού της προηγούμενης κυβέρνησης που είχε δρομολογήσει τη διαγωνιστική διαδικασία σε τρία μέρη: Ένας ως παραχώρηση, ένα ως ΣΔΙΤ και ένα ως κλασσικό δημόσιο έργο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider