Μέσα σε μόλις 10 μήνες από την ψήφιση του νόμου που επιτρέπει στα ζυθοποιεία της χώρας την παραγωγή μηλίτη, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία υλοποίησε επένδυση 1,5 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία νέας παραγωγικής γραμμής στο εργοστάσιο της στην Πάτρα.

Έτσι, η εταιρεία μέσα σε χρόνο ρεκόρ παράγει πλέον ελληνικό μηλίτη τον οποίο διαθέτει στην αγορά μέσω δύο ετικετών (Μηλοκλέφτης και Strongbow). Η συγκεκριμένη επένδυση υπολογίζεται ότι θα δημιουργήσει πάνω από 2 εκατ. ευρώ επιπλέον προστιθέμενη αξία για τη χώρα, καθώς και 65 νέες θέσεις εργασίας (άμεσες και έμμεσες).

Αυτή η κίνηση αποτελεί τμήμα μιας γενικότερης επενδυτικής στρατηγικής, βάσει της οποίας, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει επενδύσει πάνω από 150 εκατ. ευρώ μέσα στην κρίση. Μάλιστα, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης, πρόκειται να επενδυθούν ακόμη 43 εκατ. ευρώ μέσα στην επόμενη τριετία.

«Τα τελευταία εννέα χρόνια, δηλαδή μέσα στην περίοδο της κρίσης, επενδύσαμε στην Ελλάδα πάνω από 150 εκατ. ευρώ, σε μια περίοδο που ο τζίρος και τα κέρδη βρέθηκαν υπό μεγάλη πίεση ενώ δεν εθίγησαν καθόλου τα εργασιακά δικαιώματα. Επενδύουμε συνεχώς σε νέα καινοτόμα προϊόντα για την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό», δήλωσε ο κ. Δανιηλίδης, κατά την ξενάγηση δημοσιογράφων στη γραμμή παραγωγής μηλίτη του εργοστασίου της Πάτρας.

Ο επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας ανέφερε πως το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας προβλέπει τον εκσυγχρονισμό των γραμμών παραγωγής, την ενίσχυση των διαμεταφορών και την παραγωγή νέων προϊόντων. Μόνο για την Πάτρα, όπου η εταιρεία λειτουργεί το μεγαλύτερο εργοστάσιο μπύρας των Βαλκανίων, προβλέπονται επενδύσεις περίπου 20 εκατ. ευρώ, μεγάλο κομμάτι των οποίων θα διατεθεί για την εγκατάσταση ΑΠΕ. Ήδη η εταιρεία διαθέτει άδεια για την παραγωγή γεωθερμίας, αλλά εξετάζει όλα τα ενδεχόμενα για να βρει τις καλύτερες και πιο αποδοτικές λύσεις.

«Δουλεύουμε σοβαρά προς αυτή την κατεύθυνση, γιατί έχουμε συγκεκριμένες δεσμεύσεις από τον μητρικό όμιλο, ωστόσο δεν εξαρτάται μόνο από εμάς» σημείωσε ο κ. Δανιηλίδης, εξηγώντας πως λόγω του δικτύου δεν μπορεί μια εγκατάσταση ΑΠΕ να δώσει ρεύμα στην περιοχή.

Ο καιρός εμπόδιο για την αγορά μπίρας

Μιλώντας για την αγορά μπίρας ο κ. Δανιηλίδης τόνισε ότι η κακοκαιρία των πρώτων πέντε μηνών είχε επιπτώσεις και στις πωλήσεις.

«Δεν έχουμε ξαναδεί τέτοιες κλιματολογικές συνθήκες. Μέχρι τώρα, σχεδόν κάθε ημέρα του 2019 είχε χειρότερο καιρό από το 2018» σημείωσε ο επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας και εκτίμησε ότι η κάμψη στην κατανάλωση μπίρας ξεπερνά το 5%.

Ο ίδιος είπε ότι παραμένει αισιόδοξος για ανάκαμψη των πωλήσεων το δεύτερο εξάμηνο, καθώς «πέρυσι ο Ιούλιος και ο Αύγουστος δεν ήταν καλοί μήνες».

Σημειώνεται ότι το εργοστάσιο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην Πάτρα, με σχεδόν 35 χρόνια λειτουργίας και 260 εργαζόμενους, αποτελεί τη μεγαλύτερη παραγωγική μονάδα της εταιρείας και το μεγαλύτερο εργοστάσιο μπίρας στα Βαλκάνια. Συνολικά κάθε χρόνο παράγονται εκεί 150 προϊοντικοί κωδικοί και 1.400.000 εκατόλιτρα μπίρας, εκ των οποίων περίπου τα 90.000 εξάγονται.