Συνεχή ανοδική πορεία καταγράφει τα τελευταία χρόνια το λιμάνι του Πειραιά το οποίο φέτος βρίσκεται στην 37η θέση της λίστας με τα 100 μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου της Lloyd’s List. Ο Πειραιάς πλέον είναι το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου και το έβδομο μεγαλύτερο της Ευρώπης.

Πριν από δύο χρόνια το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας βρισκόταν στην 44η θέση της λίστας, ενώ πέρσι κατέγραψε μεγάλο άλμα και βρέθηκε στην 38η θέση. Μάλιστα η διακίνηση εμπορευμάτων στο λιμάνι του Πειραιά καταγράφει κάθε χρόνο διψήφιο ρυθμό αύξησης. Το 2015 διακινήθηκαν 3,33 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια (teu), ενώ το 2016 διακινήθηκαν 3,73 εκατ. εμπορευματοκιβώτια καταγράφοντας αύξηση 12,2%. Το 2017 από τον Πειραιά διακινήθηκαν 4.145.079 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, αυξημένα κατά 10,9% σε σχέση με έναν χρόνο πριν.

Το λιμάνι του Πειραιά που είναι ήδη το μεγαλύτερο σημείο εισόδου στην Ευρώπη από την Ανατολή αναμένεται να βρεθεί στην πρώτη θέση της Μεσογείου στις αρχές του επόμενου έτους, όταν θα ολοκληρωθούν οι εργασίες στον προβλήτα ΙΙΙ. Τότε η συνολική χωρητικότητα και των τριών προβλητών του ΟΛΠ θα φθάσει τα 7,2 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια ετησίως. Χωρητικότητα η οποία εφόσον καλυφθεί θα ξεπεράσει κατά πολύ το λιμάνι της Βαλένθια που είναι σήμερα το νούμερο ένα της Μεσογείου, καθώς μέσω αυτού διακινούνται 4.832.000 κοντέινερ ετησίως.

Το λιμάνι της Βαλένθια βρίκσεται στην 29η θέση της παγκόσμιας κατάταξης, ενώ πάνω από τον Πειραιά στην θέση 34 βρίσκεται και το λιμάνι της Αλχεθίρας, επίσης στην Ισπανία. Πιο μεγάλο λιμάνι στην Ευρώπη είναι το Ρόντερνταμ στην Ολλανδία που βρίσκεται στη θέση 11 της παγκόσμιας κατάταξης με 13,73 εκατ. κοντέινερ και ακολουθούν το Άντβερπ στο Βέλγιο (13η θέση) και τα λιμάνια του Αμβούργου και της Βρέμης (θέσεις 18 και 27 αντίστοιχα). Στα 10 μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου κυριαρχεί η Ασία και ειδικά η Κίνα. Πρώτο είναι το λιμάνι της Σαγκάης με 40 εκατ. κοντέινερ ετησίως.