Την ημέρα της Σταυρώσεως του Κυρίου (Μ. Πέμπτη) επέλεξαν κατά πάσα πιθανότητα οι υπουργοί Οικονομικών της Ευρωζώνης προκειμένου να συγκληθεί το έκτακτο Eurogroup το οποίο θα αποφασίσει για την αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος.

Πριν από λίγο ξεκίνησε η συνάντηση του υπουργού Οικονομικών με τους επικεφαλής των δανειστών με αντικείμενο το δημοσιονομικό. Όμως όπως όλα δείχνουν ο νέος γύρος των διαβουλεύσεων δεν πρόκειται να καταλήξει σε συμφωνία (staff level agreement) μέχρι την Παρασκευή όποτε είναι η προγραμματισμένη συνεδρίαση του Eurogroup. Κατόπιν αυτού στις Βρυξέλλες ήδη προετοιμάζονται για την επόμενη πράξη του δράματος, με την προσδοκία ότι θα είναι και η τελευταία, για την Μ. Πέμπτη. Βέβαια η οριστικοποίηση της ημερομηνίας  και η σύγκλιση του έκτακτου Εurogroup θα αποφασιστεί την Παρασκευή, εφόσον οι υπουργοί οικονομικών συμφωνήσουν ότι έχει ήδη επιτευχθεί σημαντική πρόοδος στις διαπραγματεύσεις και επομένως η ολοκλήρωση  της διαπραγμάτευσης δεν είναι μακριά.

Αγκάθι στις διαπραγματεύσεις μεταξύ της Κυβέρνησης και των δανειστών - οι οποίοι φαίνεται ότι βάζουν μπροστά το ΔΝΤ- παραμένει το δημοσιονομικό. Παρά τον θετικό απολογισμό των πεπραγμένων της δημοσιονομικής διαχείρισης του 2015 από την Eurostat αύριο (η στατιστική υπηρεσία της Ε,Ε θα επιβεβαιώσει τους κυβερνητικούς υπολογισμούς για το πρωτογενές πλεόνασμα του Προϋπολογισμού) οι δανειστές δεν φαίνεται να πείθονται. Άλλωστε η Eurostat διαθέτει το προνόμιο να αναθεωρεί στοιχεία που η ίδια έχει επικυρώσει όταν το κρίνει απαραίτητο, όπως αναμένεται να πράξει για τα έτη 2013 2014. Επομένως όπως ισχυρίζονται στελέχη που βρίσκονται κοντά στη διαπραγμάτευση τα απολογιστικά στοιχεία της Eurostat έχουν μόνον σχετική αξία.

Το ΔΝΤ επιμένει ότι χωρίς τη λήψη πρόσθετων μέτρων - ανεξαρτήτως του πόσο καλά τα πήγε η κυβέρνηση το 2015- ο Προϋπολογισμός θα κλείσει φέτος με πρωτογενές έλλειμμα της τάξεως του 1,5%. Επιμένουν λοιπόν στην λήψη αξιόπιστων εισπρακτικών μέτρων εκτιμώντας ότι η μείωση των δαπανών που προτείνει η Κυβέρνηση δεν είναι ρεαλιστική. Επιπροσθέτως το επιχείρημα που επικαλούνται αφορά στη μεγάλη διόγκωση των χρεών του Δημοσίου προς τρίτους. Με την μεθόδευση αυτή οι δαπάνες συγκρατούνται τεχνικά σε χαμηλό επίπεδο ωστόσο όπως υποστηρίζουν δεν μπορεί να λειτουργήσει. Τέλος όσον  αφορά στις καλύτερες επιδόσεις του 2015 υπογραμμίζουν ότι σε ταμειακή βάση, το "θαύμα" οφείλεται σε ένα βαθμό και στα χρήματα που έλαβε το καλοκαίρι η χώρα  από το τρίτο Μνημόνιο, προκειμένου να αποκαταστήσει το λεγόμενο cash buffer (δηλαδή το περιθώριο ασφαλείας) του Δημοσίου το οποίο είχε εξανεμιστεί στη διάρκεια των παρατεταμένων διαπραγματεύσεων πέρυσι.