Την επέκτασή της στον ανερχόμενο τομέα του FinTech με το λανσάρισμα της καινούργιας λειτουργίας Πληρωμών μέσω Chatbots, ανακοίνωσε η Rakuten Viber κατά τον εορτασμό της δεκαετούς επιτυχημένης λειτουργίας της. 

Στο προσεχές μέλλον λοιπόν οι χρήστες του Viber, παράλληλα με τις υπηρεσίες ανταλλαγής άμεσων μηνυμάτων, θα μπορούν να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα για να αγοράσουν αγαθά και υπηρεσίες και να πληρώνουν με το Google Play και άλλες μορφές πορτοφολιού στο κινητό. Ειδικότερα, αν η τράπεζα του χρήστη το υποστηρίζει, τότε αυτός θα μπορεί να προσθέσει μια πιστωτική ή χρεωστική κάρτα στο «πορτοφόλι» του κινητού του και η επιλογή πληρωμής θα είναι διαθέσιμη σε κάθε chatbot που έχει φτιαχτεί με το API του Viber.

Όσον αφορά στους εμπόρους, οι επιχειρήσεις που θέλουν να δέχονται πληρωμές με αυτόν τον τρόπο, μπορούν απλά να συνδεθούν με ένα σύστημα από κάποια υπηρεσία που προσφέρει αυτού του είδους τις πληρωμές, να φτιάξουν ένα chatbot στο Viber και να επιτρέψουν τις πληρωμές μέσω αυτού.

Η κίνηση αυτή απoτελεί σταθμό για την επέκταση του Viber σε τομείς πέραν των μηνυμάτων, καθώς η εταιρεία δημιουργεί μια end-to-end πλατφόρμα που φροντίζει για όλες τις ανάγκες των χρηστών της, δίνοντας έμφαση στα εξαιρετικά μέτρα προστασίας της ιδιωτικότητάς τους.

Η διάθεση της νέας υπηρεσίας θα ξεκινήσει από την Ουκρανία και αναμένεται να επεκταθεί και σε άλλες αγορές το 2021. 

Η πλατφόρμα chatbot του Viber: 

  • Γλιτώνει χρόνο: Οι Πληρωμές μέσω Chatbot επιτρέπουν τη συναλλαγή να γίνει με μόνο μερικά πατήματα της οθόνης απευθείας στο Viber.
  • Τα συγκεντρώνει όλα: Ο τελικός χρήστης μπορεί πλέον να πληρώνει για τις υπηρεσίες που ήδη διαχειριζόταν  σε υπάρχοντα chatbots (υπηρεσίες κοινής ωφελείας, delivery, μεταφορές κλπ).
  • Προσφέρει ασφάλεια: Όλες οι εμπιστευτικές πληροφορίες συναλλαγής είναι κρυπτογραφημένες και δεν έχουν πρόσβαση σε αυτές τα chatbots, το Viber ή όποιοσδήποτε άλλος. 
  • Συμφέρει τις επιχειρήσεις: Οι Πληρωμές μέσω Chatbots είναι ένας εύκολος τρόπος για μικρές, μεσαίες ή μεγάλες επιχειρήσεις να έχουν ένα κανάλι στο Viber μέσα από το οποίο βρίσκονται σε επαφή με τους πελάτες τους και θα πωλούν τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους. 
  • Είναι κλιμακούμενη: Θα έρθει γρήγορα σε κάθε χώρα όπου είναι διαθέσιμα τα ψηφιακά «πορτοφόλια». 

Όπως διευκρινίζει η εταιρεία «το Viber συνεργάζεται με αξιόπιστους bot developers και παρόχους υπηρεσιών ψηφιακών συναλλαγών ώστε να ολοκλήρώσει τη λειτουργία μέσα στον επόμενο μήνα

«Καθώς οι πλατφόρμες μηνυμάτων και κοινωνικών δικτύων μεγαλώνουν και εξελίσσονται, οι χρήστες ξεκινούν να ζητούν πρόσθετες λειτουργίες, πέρα από τα emojis τα GIFs και τις βιντεοκλήσεις. Γιατί να χρησιμοποιούμε 20 διαφορετικές εφαρμογές για social media, πληρωμές, παραγγελία φαγητού, έξτρα από τις 5 διαφορετικές εφαρμογές που ήδη έχουμε για μηνύματα; Ήδη από το 2017, το 64 % των millennials είχαν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για ευκολίες μεταφοράς χρημάτων P2P στις εφαρμογές μηνυμάτων. Αυτός ο αριθμός έχει μεγαλώσει έκτοτε, ειδικά από τη στιγμή που η πανδημία επιτάχυνε την ανάγκη για λύσεις που μπορούν να κάνουν τα πάντα εξ αποστάσεως. Το Viber αναγνωρίζει την ανάγκη αυτή και ανακοινώνει την επέκτασή του σε χρηστικές λειτουργίες και στο finctech, κάνοντας ντεμπούτο στις ψηφιακές πληρωμές, δίνοντας όμως πάντα έμφαση στη διατήρηση της ιδιωτικότητας των χρηστών» αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση της εταιρείας.

«Είμαστε ενθουσιασμένοι που πάμε το Viber σε άλλους τομείς πέραν των μηνυμάτων και που το τοποθετούμε παγκοσμίως ως μια πλατφόρμα end-to-end που δείχνει πόση αξία δίνουμε στους χρήστες ως ανθρώπους και όχι ως κοινό για διαφήμιση. Το Απόρρητο και η Ασφάλεια είναι πάρα πολύ σημαντικά για εμάς. Κι αυτό ισχύει όχι μόνο για τα μηνύματα, αλλά και τις συναλλαγές και για άλλους τομείς της ψηφιακής επικοινωνίας. Είμαστε εδώ για να προσφέρουμε στους χρήστες πρόσβαση σε μια ασφαλή εναλλακτική για τις συναλλαγές τους», είπε ο Djamel Agaoua, CEO της Rakuten Viber.