Αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων και στη βιομηχανία της μόδας έφερε η πανδημία του κορονοϊού.

Η μηχανή αναζήτησης προϊόντων μόδας GLAMI μελέτησε και συγκέντρωσε τις προτιμήσεις των καταναλωτών στη χώρα μας το πρώτο εξάμηνο του 2020, διαπιστώνοντας ότι η παραμονή στο σπίτι και οι νέες συνήθειες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια του lockdown επηρέασαν και τις online αγορές τους.

Όπως επισημαίνεται, από τα πρώτα μέτρα και το κλείσιμο των σχολείων τον Μάρτιο, παρατηρήθηκε μείωση των πωλήσεων που έφτασε το -35% ενώ το αρνητικό κλίμα συνεχίστηκε αν και με μικρή αύξηση και την εβδομάδα που τέθηκε σε ισχύ το κλείσιμο των εμπορικών καταστημάτων.

Από εκείνο το σημείο και έπειτα καταγράφεται ταχεία ανάκαμψη με τις online πωλήσεις από το Πάσχα και μετά να παρουσιάζουν σε εβδομαδιαία βάση ή αύξηση και να κινούνται στο +113% σε σύγκριση με την πρώτη εβδομάδα των μέτρων περιορισμού κατά του COVID-19.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 66% των Ελλήνων έκανε αγορές προϊόντων μόδας κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Το 32% ψώνισε επειδή χρειάστηκε κάτι συγκεκριμένο λόγω της κατάστασης (π.χ ρούχα για το σπίτι) και το 30% επειδή βρήκε σε προσφορά κάτι που ήθελε από καιρό.

Σημαντικό είναι και το 28% των καταναλωτών που δήλωσε ότι ο κυριότερος λόγος ήταν να προσφέρουν χαρά στον εαυτό τους ή σε κάποιον άλλο ενώ το 12% των χρηστών είχε ως κίνητρο να υποστηρίξει ελληνικές μάρκες και καταστήματα. 

Αξίζει να σημειωθεί επίσης, ότι εξαιτίας της πανδημίας, το 50% των Ελλήνων ανακάλυψε νέα ηλεκτρονικά καταστήματα και τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών και έχει σκοπό να αυξήσει την online δαπάνη του.

Οι κατηγορίες που ξεχώρισαν

Σύμφωνα με τα στοιχεία από τις αναζητήσεις που έγιναν, τα μαγιό παρέμειναν κορυφαία επιλογή των καταναλωτών και σημείωσαν τις περισσότερες πωλήσεις από κάθε άλλη κατηγορία το πρώτο εξάμηνο του έτους. Συγκεκριμένα η αύξηση που σημείωσαν μεταξύ Απριλίου και Μαΐου ήταν 423%.

Όπως επισημαίνεται, η κατηγορία που έκανε την έκπληξη, αφού αποτελεί παραδοσιακά offline αγοραστική επιλογή ήταν αυτή των εσωρούχων, που βρέθηκε στις πρώτες θέσεις με την αύξηση σε παραγγελίες μεταξύ πρώτου και δεύτερου τριμήνου να είναι 240%.

Αναμενόμενη από την άλλη πλευρά λόγω της παραμονής στο σπίτι, φαίνεται πως είναι η άνοδος των πωλήσεων σε παντόφλες. Είναι χαρακτηριστικό πως η αύξηση από τον Μάρτιο μέχρι τον Μάιο ήταν 1.000%.

Όσον αφορά στα παπούτσια, τα αθλητικά τύπου sneakers ήρθαν στη δεύτερη θέση σε παραγγελίες για το πρώτο εξάμηνο του 2020.  Παράλληλα τα σανδάλια και τα πέδιλα, όπως και οι εσπαντρίγιες κατάφεραν και βρέθηκαν στις πρώτες 10 επιλογές των Ελλήνων το πρώτο εξάμηνο το έτους.

Στην ένδυση, παρά την παραμονή στο σπίτι, τα φορέματα με εξαίρεση τον Μάρτιο, βρέθηκαν στο Top 3 κάθε μήνα, το πρώτο εξάμηνο του έτους. Και τα παντελόνια ωστόσο παρέμειναν σταθερά στην πρώτη πεντάδα των προτιμήσεων των καταναλωτών.

Φωτογραφίες: Getty Images / Ideal Image.