Το « hangover» για το κρασί, μπορεί να ξεκινήσει αμέσως μόλις μια φιάλη ανοιχτεί. Το οξυγόνο είναι τοξικό για το υπέροχο, μεθυστικό χυμό, και λειτουργεί διαφορετικά από ότι αρχικά προοριζόταν – δηλαδή από το να το αφήνει να αναπνέει. Το χειρότερο δε σε αυτές τις περιστάσεις είναι τα βράδια εκείνα που καλείσαι να αποφασίσεις αν θα πιείς τέσσερα ποτήρια κρασί, δηλαδή ένα μπουκάλι, ή κανένα… αφού αν ανοίξεις ένα κρασί για μόνο ένα ποτήρι το υπόλοιπο θα έχει ξεθυμάνει ή αλλοιωθεί ήδη από την πρώτη μέρα.

Την ίδια άποψη έχει και ο Marco DiGiulio, ένας οινοποιός στο Vintage Wine Estates της Καλιφόρνια, ο οποίος καταλαβαίνει την υποβάθμιση της γεύσης ενός ανοιγμένου μπουκαλιού από την πρώτη κιόλας μέρα. Γι’ αυτό έχει εναποθέσει τις ελπίδες του στο Kuvée, ένα είδος καινοτόμου dispenser το οποίο κυκλοφόρησε μόλις τη Δευτέρα, μαζί με έναν κατάλογο 48 κρασιών, συμπεριλαμβανομένων και του DiGiulio.

Τον πυρήνα του συστήματος αποτελεί ένα μπουκάλι, το οποίο κοστίζει 199 δολάρια, λίγο μεγαλύτερο από ένα συνηθισμένο μπουκάλι κρασιού, ώστε να μπορεί από κάτω να χωρέσει την φιάλη του κρασιού. Το μεγάλο μπουκάλι, το οποίο είναι κούφιο και ουσιατικά παίρνει τη θέση δοχείου - σταθμού σύνδεσης, περιλαμβάνει μια μεγάλη, LED, οθόνη αφής . Η φιάλη διαθέτει έναν ιδιόμορφο μηχανισμό στο στόμιο, ο οποίος αποτρέπει τον αέρα να εισέλθει στο μπουκάλι με αποτέλεσμα το κρασί να κρατιέται αναλλοίωτο ​​μέχρι και ένα μήνα μετά το άνοιγμα.

Τα ψηφιακά χαρακτηριστικά του Kuvée δεν είναι λιγότερο εντυπωσιακά. Όταν βάλετε ένα μπουκάλι στο κάνιστρο, η μπροστινή οθόνη αφής αναγνωρίζει το κρασί και εμφανίζει όλες τις σχετικές πληροφορίες με αυτό, από την ετικέτα μέχρι και τον οινοποιό, το προφίλ της γεύσης ακόμα και ιδανικούς συνδυασμούς του κρασιού με φαγητό.

Το Kuvée - η επιχειρηματική ιδέα του οποίου χρηματοδοτήθηκε με 6 εκατ. δολάρια για της εκκίνησή της-  αναμένεται ότι θα αλλάξει τα οικονομικά μεγέθη της βιομηχανίας του κρασιού ύψους 300 δισ. δολαρίων. Όταν οι άνθρωποι δεν χρειάζεται πλέον να ανησυχούν ότι το κρασί τους θα ξεθυμάνει και θα αλλοιωθεί, θα επιλέγουν να πιούν συχνότερα και κατά συνέπεια θα αναπτύξουν μια καλύτερη συναίσθηση των γεύσεων που τους αρέσουν αυξάνοντας έτσι και την κατανάλωση. Επιπλέον προσφέρει την δυνατότητα να εξοικονομηθούν δισεκατομμύρια δολάρια στον τομέα του οίνου πριν αυτός καταλήξει ξύδι.

Τουλάχιστον, αυτός είναι ο στόχος του Vijay Manwani, συν-ιδρυτή του Kuvée και διευθύνοντα συμβούλου της εταιρείας.

«Μπορείτε να πιείτε ένα εξαιρετικό ποτήρι μπύρα το βράδυ της Τρίτης; Μπορείτε να πιείτε ένα εξαιρετικό κοκτέιλ το βράδυ της Τρίτης; Δεν μπορούσατε όμως μέχρι χθες πιείτε ένα και μόνο ένα εξαιρετικό ποτήρι κρασί το βράδυ της Τρίτης», δήλωσε ο Manwani. Και πράγματι με τον παραπάνω προβληματισμό του Manwani μπορεί να συντονιστεί όποιος έχει προσπαθήσει να τραβήξει τον φελλό σε ένα μισογεμάτο ανοιγμένο μπουκάλι κρασιού.

Το πρόβλημα είχαν προσπαθήσει να αντιμετωπίσουν κι άλλοι μέχρι χθες. Στη χαμηλού κόστους έκδοση, υπήρχε μια απλή τσάντα σε ένα κουτί, το οποίο δεν έκανε και πολλά για να μην αλλοιωθεί η γεύση. Στην αντιπέρα όχθη υπήρχε το σύστημα Coravin, το οποίο τρυπούσε το φελλό ενός μπουκαλιού με μια βελόνα επενδεδυμένη με τεφλόν και αντικαθιστούσε για κάθε όγκο κρασιού που χύνεται τον αντίστοιχο όγκο με αέριο αργού για να διατηρείται η γεύση. Η συσκευή ξεκινούσε από 299 δολάρια συν τα φυσίγγια αερίου τα οποία κόστιζαν από εννέα έως 10 δολάρια ανά τεμάχιο.

Το πλεονέκτημα του Kuvée όμως είναι η τεχνολογία. Κάθε χρόνο, οι οινοπαραγωγοί του κόσμου γεμίζουν περίπου 38 δισεκατομμύρια φιάλες. Τα σύστημα Kuvée, ωστόσο, είναι αρκετά έξυπνο. Εξοπλισμένο για σύνδεση μέσω Wi-Fi, διαβάζει το τσιπ σε κάθε κάνιστρο και μέσω μιας οθόνης αφής, που μοιάζει με εκείνη των smartphones, προβάλει τις απαραίτητες πληροφορίες που περιγράψαμε παραπάνω ενώ σας δίνει την δυνατότητα να παραγγείλετε κρασί μέσω του Online store της εταιρείας. Επίσης θυμάται τις ποικιλίες που έχετε ανοίξει ενώ σας πληροφορεί πόσο κρασί υπάρχει ακόμα στη φιάλη σας.

Τα μπουκάλια από κρασί που εφαρμόζουν είναι από ανοξείδωτο χάλυβα, που σημαίνει ότι είναι ελαφρύτερα από τα γυάλινα γεγονός που κάνει φθηνότερα τα μεταφορικά και κατ επέκταση μια ετικέτα έχει δυνατότητα να ξοδέψει παραπάνω χρήματα για να χτίσει τις άμεσες πωλήσεις της, αυτό είναι και το ισχυρότερο επιχείρημα για να πειστούν οι οινοπαραγωγοί να συνεργαστούν με τις εταιρείες.

Το ερώτημα βέβαια παραμένει: Πόσοι καταναλωτές θα θελήσουν το κρασί τους να λειτουργεί παρόμοια με το iPhone τους;