Τα 5 πιο εντυπωσιακά στοιχεία για τη μεγαλύτερη θαλάσσια γέφυρα του κόσμου

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τα 5 πιο εντυπωσιακά στοιχεία για τη μεγαλύτερη θαλάσσια γέφυρα του κόσμου
Με κάμερες που ανιχνεύουν το χασμουρητό και οδηγούς που αναγκάζονται να φορούν μόνιτορ καρδιάς.

Το μέγεθος της -55 χιλιόμετρα-, δεν είναι το μοναδικό εντυπωσιακό στοιχείο της μεγαλύτερης θαλάσσιας γέφυρας του κόσμου, η οποία συνδέει το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο με την ηπειρωτική Κίνα. H θαλάσσια γέφυρα άνοιξε επίσημα, σε τελετή στο Τζουχάι, στην οποία παρέστη και ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζίνπινγκ.

Σε μια σύντομη τελετή ο Σι κήρυξε τη γέφυρα ανοιχτή, καθώς τα ψηφιακά πυροτεχνήματα εξερράγησαν σε μια μια οθόνη που βρίσκονταν πίσω του, ενώ θα δοθεί στην κυκλοφορία σήμερα, Τετάρτη.

Η γέφυρα του Χονγκ Κονγκ-Τζουχάι-Μακάο είναι επίσης και μια από τις πιο ασυνήθιστες οδούς του κόσμου, με κάμερες που ανιχνεύουν το χασμουρητό, οδηγούς που αναγκάζονται να φορούν μόνιτορ καρδιάς, ενώ η πρόσβαση περιορίζεται μόνο στους πολιτικούς ελίτ και τους μεγάλους χορηγούς. Εδώ είναι πέντε πράγματα που πρέπει να ξέρετε για την εντυπωσιακή γέφυρα:

Η γέφυρα είναι μέρος μιας δομής που συνδέει το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο με 11 κινεζικές πόλεις, σχηματίζοντας μια περιοχή υψηλής τεχνολογίας που ανταγωνίζεται τη Silicon Valley, την περιοχή Greater Bay. Είναι επίσης το δεύτερο μεγάλο έργο υποδομής που συνδέει το Χονγκ Κονγκ στην ηπειρωτική Κίνα το οποίο ξεκίνησε μέσα σε λίγες εβδομάδες μετά το άνοιγμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης υψηλής ταχύτητας τον περασμένο μήνα.

Οι επικριτές λένε ότι η γέφυρα πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων είναι μια προσπάθεια ενσωμάτωσης του Χονγκ Κονγκ στην Κίνα, καθώς οι φόβοι μεγαλώνουν ότι οι ελευθερίες της πόλης υποβαθμίζονται. Τόσο το Χονγκ Κονγκ όσο και το Μακάο είναι μέρος της Κίνας, αλλά είναι ειδικές διοικητικές περιφέρειες, οι οποίες διαθέτουν δικές τους κυβερνήσεις, νομικά συστήματα και πολιτικές. Υπάρχουν ανησυχίες ότι αυτή η γέφυρα αποτελεί ένδειξη της επιθυμίας του Πεκίνου να φέρει τις περιοχές υπό τον έλεγχό του.

Στο Χονγκ Κονγκ και το Μακάο, οι οδηγοί χρησιμοποιούν την αριστερή πλευρά του δρόμου, στην ηπειρωτική Κίνα, οδηγούν στα δεξιά, κάτι που οδηγεί σε ερωτηματικά όσον αφορά τη γέφυρα.

Δεδομένου ότι η γέφυρα θεωρείται κομμάτι της κινεζικής επικράτειας, οι οδηγοί θα πρέπει να ταξιδεύουν στα δεξιά και οι οδηγοί του Χονγκ Κονγκ θα πρέπει επίσης να «συμμορφώνονται με τους νόμους και τους κανονισμούς της ηπειρωτικής χώρας όσο βρίσκονται σε αυτή», σύμφωνα με το τμήμα μεταφορών της πόλης.

Ενώ προτάθηκαν δημιουργικές λύσεις για το πώς να χειριστεί η «αλλαγή πλευρών», συμπεριλαμβανομένης μιας «γέφυρας με πτερύγια» που θα ονομάζονταν Pearl River και η οποία προτάθηκε από μια ομάδα Ολλανδών αρχιτεκτόνων, επιλέχθηκε τελικά μια λιγότερο συναρπαστική προσέγγιση, με τα αυτοκίνητα να σταματούν και να αλλάζουν πλευρά σε ένα ειδικό σημείο συγχώνευσης, πριν οδηγήσουν στη γέφυρα στο Χονγκ Κονγκ.

Οι δημοσιογράφοι στο Χονγκ Κονγκ διαμαρτύρονται για την περιορισμένη πρόσβαση της γέφυρας. «Μια τέτοια τεράστια επένδυση με τα χρήματα του φορολογούμενου του Χονγκ Κονγκ ... όμως βασικά δεν είναι ανοιχτό για μας», ήταν ένα από τα σχόλια στον ιστότοπο South China Morning Post.

Ο πολιτικός της αντιπολίτευσης Έντι Τσου περιέγραψε τη γέφυρα ως ένα «πολιτικά καθοδηγούμενο μεγα-έργο χωρίς επείγουσα ανάγκη». Μια άλλη γέφυρα χτίζεται ανάμεσα στο κοντινό Σεντζέν και το Τζονγκσαν, βόρεια του Τζουχάι, που σημαίνει ότι μέχρι το 2030 η κυκλοφορία προβλέπεται ότι θα μειωθεί σημαντικά στην γέφυρα Χονγκ Κονγκ-Ζουχάι-Μακάο. «Βασικά είναι περιττή», είπε.

Αν και η γέφυρα έχει στόχο να φέρει τις αυτόνομες περιοχές του Χονγκ Κονγκ και του Μακάο πιο κοντά στην ηπειρωτική Κίνα, θα είναι προσβάσιμη μόνο σε λίγους εκλεκτούς.

Οι άνθρωποι από το Χονγκ Κονγκ θα χρειάζονται ειδικές άδειες για να διασχίσουν τη γέφυρα. Υπάρχουν πληροφορίες ότι οι μακροπρόθεσμες άδειες διέλευσης από το Χονγκ Κονγκ προς το Τζουχάι θα χορηγηθούν σε άτομα που πληρούν αυστηρά κριτήρια, όπως η καταβολή σημαντικών φόρων στην Κίνα, η δωρεά μεγάλων ποσών σε φιλανθρωπικές οργανώσεις στη νότια κινεζική επαρχία Γκουανγκντογκ ή σε αυτούς οι οποίοι είναι μέλη μιας από πολλές πολιτικές οργανώσεις. Οι υπόλοιποι μπορούν να μισθώνουν ιδιωτικό λεωφορείο. Δεν υπάρχει δημόσια συγκοινωνία στη γέφυρα.

Καθώς οι οδηγοί διασχίζουν τη γέφυρα, ο καρδιακός τους ρυθμός και η αρτηριακή πίεση θα παρακολουθούνται. Οι πληροφορίες θα αποστέλλονται στο κέντρο ελέγχου της γέφυρας. Τα μέσα ενημέρωσης του Χονγκ Κονγκ ανέφεραν επίσης ότι θα υπάρχουν κάμερες που θα παρακολουθούν τους οδηγούς καθώς θα διασχίζουν τη γέφυρα. Εάν ένας οδηγός χασμουρηθεί περισσότερο από τρεις φορές μέσα σε 20 δευτερόλεπτα, θα χτυπάει συναγερμός στο κέντρο ελέγχου.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

10:24

Χατζηδάκης: Καταρρίπτονται οι μύθοι για την οικονομία και την εξωτερική πολιτική

10:14

Κιέβο και Μόσχα ετοιμάζονται να ξαναρχίσουν τις ανταλλαγές αιχμαλώτων

10:03

Στις 13:45 η συνάντηση Μητσοτάκη - Ζελένσκι στο Μαξίμου

09:57

Τράπεζες: Ρεκόρ 15 ετών θα καταγράψει η πιστωτική επέκταση το 2025

09:43

Επενδύσεις και έργα ψηφιακής αναβάθμισης άνω των 3,3 δισ. ευρώ για καλύτερη εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων

09:27

Golden Visa: Αλλάζει το πλαίσιο για τους επενδυτές τρίτων χωρών

09:17

Ελληνική σφραγίδα στον ενεργειακό χάρτη ΝΑ Ευρώπης και Ανατολικής Μεσογείου

09:00

Reuters: Ο Τραμπ αγοράζει ομόλογα από τομείς που ωφελούνται απ' τις πολιτικές του

08:57

Χριστούγεννα στη Βουδαπέστη: Όλα όσα πρέπει να κάνετε

08:48

Bloomberg: Η Ευρώπη αποτιμά τις συνέπειες από το εμπορικό χάος του Τραμπ

08:34

Η αγορά ενεργειακής αξιοποίησης αποβλήτων ξεπερνά ήδη τα 45 δισ. - Οι προοπτικές για το μέλλον

08:25

Οι προϋπολογισμοί στο μικροσκόπιο των ΥΠΟΙΚ της ΕΕ - Οι αστερίσκοι για την Ελλάδα

08:18

Ρεύμα: Οφειλή 500 εκατ. ευρώ στους προμηθευτές – Ζητούν άμεση κρατική ενίσχυση

08:11

Μπαράζ πληρωμών ξεκινάει στις 25/11 - Πότε θα πληρωθούν συνταξιούχοι, εργαζόμενοι και άνεργοι

08:05

Τι μπορούν να κερδίσουν οι δανειολήπτες ελβετικού από τη ρύθμιση που έρχεται

08:00

Διαφωνίες στην ΕΕ για τους νέους φόρους στα καύσιμα – Οι κόκκινες γραμμές και το «no go» του Κ. Πιερρακάκη

23:58

Βατικανό: Ο Πάπας έκανε δεκτούς ηθοποιούς και σκηνοθέτες από όλο τον κόσμο

23:34

Πανεπιστημιακά Κέντρα Υγείας εντός του '26

23:15

Συνάντηση του Στ. Κασσελάκη με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο στο Φανάρι

22:47

Σερβία: Τρίμηνη αναστολή των αμερικανικών κυρώσεων για την πετρελαϊκή εταιρία NIS

22:17

Σύλληψη δύο 13χρονων για κλοπή πορτοφολιού στο Μετρό «Κορυδαλλός»

21:47

Συνελήφθη μέλος διεθνούς σπείρας που διέπραττε κλοπές σε σπίτια στο κέντρο της Αθήνας

21:18

Βραζιλία : Το Ανώτατο Δικαστήριο απέρριψε την έφεση του πρώην προέδρου Μπολσονάρου για απόπειρα πραξικοπήματος

21:09

Μενδώνη: Η χειροτεχνία είναι επάγγελμα, δημιουργική απασχόληση και μέσο οικονομικής αυτοτέλειας

21:05

Το Βατικανό επιστρέφει 62 τεχνουργήματα των αυτοχθόνων του Καναδά

21:02

Ιταλία: Κύμα σφοδρής κακοκαιρίας πλήττει την ευρύτερη περιοχή της Γένοβας

20:46

Τραμπ: Ζητά 5 δισ. απ' το BBC αλλά δύσκολα θα τα λάβει

20:21

Ποινές φυλάκισης 9 μηνών με αναστολή στους 23 συλληφθέντες με τον νέο νόμο για τον Άγνωστο Στρατιώτη

20:16

Βρετανία: Σοβαρές πλημμύρες στην Ουαλία απ' το πέρασμα της καταιγίδας Κλαούντια

20:04

ΗΠΑ: Ετήσιες ζημιές 9 δισ. δολάρια για τα αμερικανικά ταχυδρομεία

gazzetta
gazzetta reader insider insider