Τα 5 πιο εντυπωσιακά στοιχεία για τη μεγαλύτερη θαλάσσια γέφυρα του κόσμου

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τα 5 πιο εντυπωσιακά στοιχεία για τη μεγαλύτερη θαλάσσια γέφυρα του κόσμου
Με κάμερες που ανιχνεύουν το χασμουρητό και οδηγούς που αναγκάζονται να φορούν μόνιτορ καρδιάς.

Το μέγεθος της -55 χιλιόμετρα-, δεν είναι το μοναδικό εντυπωσιακό στοιχείο της μεγαλύτερης θαλάσσιας γέφυρας του κόσμου, η οποία συνδέει το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο με την ηπειρωτική Κίνα. H θαλάσσια γέφυρα άνοιξε επίσημα, σε τελετή στο Τζουχάι, στην οποία παρέστη και ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζίνπινγκ.

Σε μια σύντομη τελετή ο Σι κήρυξε τη γέφυρα ανοιχτή, καθώς τα ψηφιακά πυροτεχνήματα εξερράγησαν σε μια μια οθόνη που βρίσκονταν πίσω του, ενώ θα δοθεί στην κυκλοφορία σήμερα, Τετάρτη.

Η γέφυρα του Χονγκ Κονγκ-Τζουχάι-Μακάο είναι επίσης και μια από τις πιο ασυνήθιστες οδούς του κόσμου, με κάμερες που ανιχνεύουν το χασμουρητό, οδηγούς που αναγκάζονται να φορούν μόνιτορ καρδιάς, ενώ η πρόσβαση περιορίζεται μόνο στους πολιτικούς ελίτ και τους μεγάλους χορηγούς. Εδώ είναι πέντε πράγματα που πρέπει να ξέρετε για την εντυπωσιακή γέφυρα:

Η γέφυρα είναι μέρος μιας δομής που συνδέει το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο με 11 κινεζικές πόλεις, σχηματίζοντας μια περιοχή υψηλής τεχνολογίας που ανταγωνίζεται τη Silicon Valley, την περιοχή Greater Bay. Είναι επίσης το δεύτερο μεγάλο έργο υποδομής που συνδέει το Χονγκ Κονγκ στην ηπειρωτική Κίνα το οποίο ξεκίνησε μέσα σε λίγες εβδομάδες μετά το άνοιγμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης υψηλής ταχύτητας τον περασμένο μήνα.

Οι επικριτές λένε ότι η γέφυρα πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων είναι μια προσπάθεια ενσωμάτωσης του Χονγκ Κονγκ στην Κίνα, καθώς οι φόβοι μεγαλώνουν ότι οι ελευθερίες της πόλης υποβαθμίζονται. Τόσο το Χονγκ Κονγκ όσο και το Μακάο είναι μέρος της Κίνας, αλλά είναι ειδικές διοικητικές περιφέρειες, οι οποίες διαθέτουν δικές τους κυβερνήσεις, νομικά συστήματα και πολιτικές. Υπάρχουν ανησυχίες ότι αυτή η γέφυρα αποτελεί ένδειξη της επιθυμίας του Πεκίνου να φέρει τις περιοχές υπό τον έλεγχό του.

Στο Χονγκ Κονγκ και το Μακάο, οι οδηγοί χρησιμοποιούν την αριστερή πλευρά του δρόμου, στην ηπειρωτική Κίνα, οδηγούν στα δεξιά, κάτι που οδηγεί σε ερωτηματικά όσον αφορά τη γέφυρα.

Δεδομένου ότι η γέφυρα θεωρείται κομμάτι της κινεζικής επικράτειας, οι οδηγοί θα πρέπει να ταξιδεύουν στα δεξιά και οι οδηγοί του Χονγκ Κονγκ θα πρέπει επίσης να «συμμορφώνονται με τους νόμους και τους κανονισμούς της ηπειρωτικής χώρας όσο βρίσκονται σε αυτή», σύμφωνα με το τμήμα μεταφορών της πόλης.

Ενώ προτάθηκαν δημιουργικές λύσεις για το πώς να χειριστεί η «αλλαγή πλευρών», συμπεριλαμβανομένης μιας «γέφυρας με πτερύγια» που θα ονομάζονταν Pearl River και η οποία προτάθηκε από μια ομάδα Ολλανδών αρχιτεκτόνων, επιλέχθηκε τελικά μια λιγότερο συναρπαστική προσέγγιση, με τα αυτοκίνητα να σταματούν και να αλλάζουν πλευρά σε ένα ειδικό σημείο συγχώνευσης, πριν οδηγήσουν στη γέφυρα στο Χονγκ Κονγκ.

Οι δημοσιογράφοι στο Χονγκ Κονγκ διαμαρτύρονται για την περιορισμένη πρόσβαση της γέφυρας. «Μια τέτοια τεράστια επένδυση με τα χρήματα του φορολογούμενου του Χονγκ Κονγκ ... όμως βασικά δεν είναι ανοιχτό για μας», ήταν ένα από τα σχόλια στον ιστότοπο South China Morning Post.

Ο πολιτικός της αντιπολίτευσης Έντι Τσου περιέγραψε τη γέφυρα ως ένα «πολιτικά καθοδηγούμενο μεγα-έργο χωρίς επείγουσα ανάγκη». Μια άλλη γέφυρα χτίζεται ανάμεσα στο κοντινό Σεντζέν και το Τζονγκσαν, βόρεια του Τζουχάι, που σημαίνει ότι μέχρι το 2030 η κυκλοφορία προβλέπεται ότι θα μειωθεί σημαντικά στην γέφυρα Χονγκ Κονγκ-Ζουχάι-Μακάο. «Βασικά είναι περιττή», είπε.

Αν και η γέφυρα έχει στόχο να φέρει τις αυτόνομες περιοχές του Χονγκ Κονγκ και του Μακάο πιο κοντά στην ηπειρωτική Κίνα, θα είναι προσβάσιμη μόνο σε λίγους εκλεκτούς.

Οι άνθρωποι από το Χονγκ Κονγκ θα χρειάζονται ειδικές άδειες για να διασχίσουν τη γέφυρα. Υπάρχουν πληροφορίες ότι οι μακροπρόθεσμες άδειες διέλευσης από το Χονγκ Κονγκ προς το Τζουχάι θα χορηγηθούν σε άτομα που πληρούν αυστηρά κριτήρια, όπως η καταβολή σημαντικών φόρων στην Κίνα, η δωρεά μεγάλων ποσών σε φιλανθρωπικές οργανώσεις στη νότια κινεζική επαρχία Γκουανγκντογκ ή σε αυτούς οι οποίοι είναι μέλη μιας από πολλές πολιτικές οργανώσεις. Οι υπόλοιποι μπορούν να μισθώνουν ιδιωτικό λεωφορείο. Δεν υπάρχει δημόσια συγκοινωνία στη γέφυρα.

Καθώς οι οδηγοί διασχίζουν τη γέφυρα, ο καρδιακός τους ρυθμός και η αρτηριακή πίεση θα παρακολουθούνται. Οι πληροφορίες θα αποστέλλονται στο κέντρο ελέγχου της γέφυρας. Τα μέσα ενημέρωσης του Χονγκ Κονγκ ανέφεραν επίσης ότι θα υπάρχουν κάμερες που θα παρακολουθούν τους οδηγούς καθώς θα διασχίζουν τη γέφυρα. Εάν ένας οδηγός χασμουρηθεί περισσότερο από τρεις φορές μέσα σε 20 δευτερόλεπτα, θα χτυπάει συναγερμός στο κέντρο ελέγχου.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

14:14

Financial Times: Το «Πρόσωπο της Χρονιάς» για το 2025

13:58

Σε υψηλό επτά εβδομάδων ο χρυσός - Προς νέο ρεκόρ το ασήμι

13:57

European Newsroom: Αυστηρότεροι κανόνες της ΕΕ στη μεταναστευτική πολιτική

13:55

Συμβολικό κλείσιμο των δήμων όλης της χώρας από την ΚΕΔΕ στις 16/12

13:50

Φουντώνει η μάχη των τσιπ: Η Κίνα θέλει να ρίξει επιπλέον 70 δισ. δολάρια στην αγορά

13:42

Ένοπλες Δυνάμεις: Υπεγράφη η FOS 50 εκατ. ευρώ για τα ελικόπτερα NH90

13:39

Παχυσαρκία: Ο αθέατος εχθρός πίσω από τις καρδιομεταβολικές νόσους

13:35

Αγαπηδάκη: Η Ελλάδα πλέον συνδιαμορφώνει κρίσιμες πολιτικές υγείας στην ΕΕ

13:28

ΑΣΕΠ: Προσωρινά αποτελέσματα για 2.217 θέσεις σε φορείς του Δημοσίου

13:23

Γαλλία-ΕΕ: Δέσμευση των ρωσικών περιουσιακών στοιχείων «για όσο χρειαστεί»

13:09

ΕΣΠΕΝ: Αξιόπιστα μετρητικά δεδομένα και σύγχρονο Δίκτυο ως προϋποθέσεις για την ενεργειακή μετάβαση

13:06

Ανάληψη μετρητών έως 200 ευρώ από τα 2.000 σημεία του δικτύου TRILIA μέσω IRIS

13:03

Μαρινάκης: Η κυβέρνηση έχει δώσει στον πρωτογενή τομέα παραπάνω από όσα έχουν δοθεί τα προηγούμενα χρόνια

12:55

«Καπνός» 25 δισ. δολάρια σε 24 ώρες από το net worth του Έλισον μετά την κατρακύλα της Oracle

12:51

Cosmote Fiber Τo Τhe Room: Οπτική ίνα σε κάθε δωμάτιο του σπιτιού

12:48

Kομισιόν για μηχανισμό SAFE: Κατατέθηκαν 691 αμυντικά έργα - Μόνο το 65% αφορούν κοινές προμήθειες

12:44

Επ. Ανταγωνισμού: Κατά προτεραιότητα εξέταση της υπόθεσης για αγορές προμήθειας ζωοτροφών για κατοικίδια

12:43

Μητσοτάκης για αγρότες: Τη Δευτέρα περιμένω στο γραφείο μου όποια αντιπροσωπεία ορισθεί

12:40

Απεργία 16 Δεκεμβρίου: Ποιοι συμμετέχουν - Τι θα γίνει με Μετρό και λεωφορεία

12:40

75 χρόνια Όμιλος Fourlis Γράφοντας την επόμενη πράξη

12:30

Διόδια: Αυξήσεις και στην Αττική Οδό από το 2026 - Αναλυτικά οι τιμές

12:28

Η ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη στην ΚΟ της ΝΔ - Δείτε live

12:25

Σε εξέλιξη η αγόρευση της Εισαγγελέως για την Χρυσή Αυγή: «Γνήσιο τέκνο ναζιστικής ιδεολογίας»

12:09

Το Ισραήλ εξαπέλυσε σειρά πληγμάτων κατά της Χεζμπολάχ στον Λίβανο

12:00

Αργυρού για Eurogroup: Δίνει σήμα για επενδύσεις στη χώρα μας

11:59

e-ΕΦΚΑ: Πότε καταβάλλονται οι συντάξεις Ιανουαρίου 2026

11:51

Δημοσιονομικό Συμβούλιο: Σε αναπτυξιακή τροχιά η ελληνική οικονομία – Καμπανάκι για τη χαμηλή παραγωγικότητα

11:45

ΔΕΗ: Οικονομική στήριξη και ενίσχυση 17 παιδικών οργανώσεων για 6η συνεχή χρονιά

11:33

ΒΕΘ: Σημαντική στιγμή για τη χώρα η εκλογή Πιερρακάκη στην προεδρία του Eurogroup

11:22

Νέα της εβδομάδας που πέρασε μέσα από κουίζ!

gazzetta
gazzetta reader insider insider