Τα 5 πιο εντυπωσιακά στοιχεία για τη μεγαλύτερη θαλάσσια γέφυρα του κόσμου

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τα 5 πιο εντυπωσιακά στοιχεία για τη μεγαλύτερη θαλάσσια γέφυρα του κόσμου
Με κάμερες που ανιχνεύουν το χασμουρητό και οδηγούς που αναγκάζονται να φορούν μόνιτορ καρδιάς.

Το μέγεθος της -55 χιλιόμετρα-, δεν είναι το μοναδικό εντυπωσιακό στοιχείο της μεγαλύτερης θαλάσσιας γέφυρας του κόσμου, η οποία συνδέει το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο με την ηπειρωτική Κίνα. H θαλάσσια γέφυρα άνοιξε επίσημα, σε τελετή στο Τζουχάι, στην οποία παρέστη και ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζίνπινγκ.

Σε μια σύντομη τελετή ο Σι κήρυξε τη γέφυρα ανοιχτή, καθώς τα ψηφιακά πυροτεχνήματα εξερράγησαν σε μια μια οθόνη που βρίσκονταν πίσω του, ενώ θα δοθεί στην κυκλοφορία σήμερα, Τετάρτη.

Η γέφυρα του Χονγκ Κονγκ-Τζουχάι-Μακάο είναι επίσης και μια από τις πιο ασυνήθιστες οδούς του κόσμου, με κάμερες που ανιχνεύουν το χασμουρητό, οδηγούς που αναγκάζονται να φορούν μόνιτορ καρδιάς, ενώ η πρόσβαση περιορίζεται μόνο στους πολιτικούς ελίτ και τους μεγάλους χορηγούς. Εδώ είναι πέντε πράγματα που πρέπει να ξέρετε για την εντυπωσιακή γέφυρα:

Η γέφυρα είναι μέρος μιας δομής που συνδέει το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο με 11 κινεζικές πόλεις, σχηματίζοντας μια περιοχή υψηλής τεχνολογίας που ανταγωνίζεται τη Silicon Valley, την περιοχή Greater Bay. Είναι επίσης το δεύτερο μεγάλο έργο υποδομής που συνδέει το Χονγκ Κονγκ στην ηπειρωτική Κίνα το οποίο ξεκίνησε μέσα σε λίγες εβδομάδες μετά το άνοιγμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης υψηλής ταχύτητας τον περασμένο μήνα.

Οι επικριτές λένε ότι η γέφυρα πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων είναι μια προσπάθεια ενσωμάτωσης του Χονγκ Κονγκ στην Κίνα, καθώς οι φόβοι μεγαλώνουν ότι οι ελευθερίες της πόλης υποβαθμίζονται. Τόσο το Χονγκ Κονγκ όσο και το Μακάο είναι μέρος της Κίνας, αλλά είναι ειδικές διοικητικές περιφέρειες, οι οποίες διαθέτουν δικές τους κυβερνήσεις, νομικά συστήματα και πολιτικές. Υπάρχουν ανησυχίες ότι αυτή η γέφυρα αποτελεί ένδειξη της επιθυμίας του Πεκίνου να φέρει τις περιοχές υπό τον έλεγχό του.

Στο Χονγκ Κονγκ και το Μακάο, οι οδηγοί χρησιμοποιούν την αριστερή πλευρά του δρόμου, στην ηπειρωτική Κίνα, οδηγούν στα δεξιά, κάτι που οδηγεί σε ερωτηματικά όσον αφορά τη γέφυρα.

Δεδομένου ότι η γέφυρα θεωρείται κομμάτι της κινεζικής επικράτειας, οι οδηγοί θα πρέπει να ταξιδεύουν στα δεξιά και οι οδηγοί του Χονγκ Κονγκ θα πρέπει επίσης να «συμμορφώνονται με τους νόμους και τους κανονισμούς της ηπειρωτικής χώρας όσο βρίσκονται σε αυτή», σύμφωνα με το τμήμα μεταφορών της πόλης.

Ενώ προτάθηκαν δημιουργικές λύσεις για το πώς να χειριστεί η «αλλαγή πλευρών», συμπεριλαμβανομένης μιας «γέφυρας με πτερύγια» που θα ονομάζονταν Pearl River και η οποία προτάθηκε από μια ομάδα Ολλανδών αρχιτεκτόνων, επιλέχθηκε τελικά μια λιγότερο συναρπαστική προσέγγιση, με τα αυτοκίνητα να σταματούν και να αλλάζουν πλευρά σε ένα ειδικό σημείο συγχώνευσης, πριν οδηγήσουν στη γέφυρα στο Χονγκ Κονγκ.

Οι δημοσιογράφοι στο Χονγκ Κονγκ διαμαρτύρονται για την περιορισμένη πρόσβαση της γέφυρας. «Μια τέτοια τεράστια επένδυση με τα χρήματα του φορολογούμενου του Χονγκ Κονγκ ... όμως βασικά δεν είναι ανοιχτό για μας», ήταν ένα από τα σχόλια στον ιστότοπο South China Morning Post.

Ο πολιτικός της αντιπολίτευσης Έντι Τσου περιέγραψε τη γέφυρα ως ένα «πολιτικά καθοδηγούμενο μεγα-έργο χωρίς επείγουσα ανάγκη». Μια άλλη γέφυρα χτίζεται ανάμεσα στο κοντινό Σεντζέν και το Τζονγκσαν, βόρεια του Τζουχάι, που σημαίνει ότι μέχρι το 2030 η κυκλοφορία προβλέπεται ότι θα μειωθεί σημαντικά στην γέφυρα Χονγκ Κονγκ-Ζουχάι-Μακάο. «Βασικά είναι περιττή», είπε.

Αν και η γέφυρα έχει στόχο να φέρει τις αυτόνομες περιοχές του Χονγκ Κονγκ και του Μακάο πιο κοντά στην ηπειρωτική Κίνα, θα είναι προσβάσιμη μόνο σε λίγους εκλεκτούς.

Οι άνθρωποι από το Χονγκ Κονγκ θα χρειάζονται ειδικές άδειες για να διασχίσουν τη γέφυρα. Υπάρχουν πληροφορίες ότι οι μακροπρόθεσμες άδειες διέλευσης από το Χονγκ Κονγκ προς το Τζουχάι θα χορηγηθούν σε άτομα που πληρούν αυστηρά κριτήρια, όπως η καταβολή σημαντικών φόρων στην Κίνα, η δωρεά μεγάλων ποσών σε φιλανθρωπικές οργανώσεις στη νότια κινεζική επαρχία Γκουανγκντογκ ή σε αυτούς οι οποίοι είναι μέλη μιας από πολλές πολιτικές οργανώσεις. Οι υπόλοιποι μπορούν να μισθώνουν ιδιωτικό λεωφορείο. Δεν υπάρχει δημόσια συγκοινωνία στη γέφυρα.

Καθώς οι οδηγοί διασχίζουν τη γέφυρα, ο καρδιακός τους ρυθμός και η αρτηριακή πίεση θα παρακολουθούνται. Οι πληροφορίες θα αποστέλλονται στο κέντρο ελέγχου της γέφυρας. Τα μέσα ενημέρωσης του Χονγκ Κονγκ ανέφεραν επίσης ότι θα υπάρχουν κάμερες που θα παρακολουθούν τους οδηγούς καθώς θα διασχίζουν τη γέφυρα. Εάν ένας οδηγός χασμουρηθεί περισσότερο από τρεις φορές μέσα σε 20 δευτερόλεπτα, θα χτυπάει συναγερμός στο κέντρο ελέγχου.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

12:24

«Ταύρος» για την Πειραιώς η Jefferies - Αυξάνει στα 8,60 ευρώ την τιμή στόχο

12:22

Εκμηχάνιση ή εγκατάλειψη: Το δίλημμα του αγρότη

12:15

Πλεύση Ελευθερίας: Παραιτήθηκε από βουλευτής ο Διαμαντής Καραναστάσης

12:13

Deloitte: Αισιόδοξοι οι Έλληνες CEOs για την προοπτική της οικονομίας και των επιχειρήσεων

12:09

Στις αρχές του 2026 θα ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για το βραχιολάκι

12:07

Eurobank: Στηρίζει το πρόβλημα του δημογραφικού στον Έβρο

12:06

Η Novo Nordisk Hellas τίμησε την Παγκόσμια Ημέρα Διαβήτη 2025

11:59

Nexperia: H Ολλανδία επιστρέφει τον έλεγχο της εταιρείας chip στους Κινέζους

11:58

Η Εθνική Ασφαλιστική στρατηγικός συνεργάτης του Εθνικού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή

11:54

Μιχαηλίδου από Έβρο: Το δημογραφικό είναι εθνική προτεραιότητα

11:54

Metlen: Άνοιξε το βιβλίο προσφορών για ομόλογο διάρκειας 5,5 ετών

11:53

Μελέτη ΕΤΕ: Τρόφιμα και μέταλλα οδηγούν την ανάκαμψη των εξαγωγών

11:41

300 ημέρες Τραμπ: Πώς άλλαξε την παγκόσμια τάξη πραγμάτων

11:40

Ρεκόρ εκροών από το iShares Bitcoin Trust της BlackRock

11:36

Τρεις ψηφιακές πλατφόρμες για προστασία ανηλίκων από αλκοόλ, καπνό, άτμισμα - Πότε ξεκινούν

11:12

«Μουδιασμένο» το ταμπλό του ΧΑ - Οριακές διακύμανσεις για τον Γενικό Δείκτη

10:59

Ανοίγει ο δρόμος για νέο αναπτυξιακό κόμβο στην Ελευσίνα δια χειρός Αμερικανών

10:51

Μαρινάκης για Ελευσίνα: Δεν θα ερχόταν η αμερικανική αναπτυξιακή τράπεζα να επενδύσει σε ένα λιμάνι υπό κατάρρευση

10:44

Ευρωαγορές: Ήπια πτωτικά περιμένοντας με αγωνία την Nvidia

10:33

Η Alpha Bank στηρίζει την οικονομία και την πολιτιστική δραστηριότητα στην Κρήτη

10:22

Μασκ και Ρονάλντο προσκλήθηκαν στο δείπνο του Τραμπ προς τιμήν του μπιν Σαλμάν

10:14

Νέος αντιπρόεδρος της ASCAME ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Β. Κορκίδης

10:08

Μπρατάκος: Στόχος μας η ενεργή διασύνδεση των επιχειρηματικών κοινοτήτων Ελλάδας - Αρμενίας

10:04

Τρία ψηφιακά εργαλεία για την απαγόρευση πώλησης αλκοόλ και καπνού σε ανηλίκους - Πώς θα γίνεται ο έλεγχος

10:03

ΔΕΗ: Επενδύσεις μαμούθ 10,1 δισ. την τριετία 2026-28 - Στόχος EBITDA 2,9 δισ. ευρώ

10:00

Axios: «Κρυφό» σχέδιο Τραμπ για τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία

09:53

Επιστήμονες εκτιμούν ότι το πρώτο φιλί δόθηκε πριν 20 εκατομμύρια χρόνια

09:49

Η Intralot πούλησε τη συμμετοχή της στο Καζίνο της Πάρνηθας - Στα 8 εκατ. ευρώ το τίμημα

09:46

Νέο ερευνητικό πρόγραμμα του Πολυτεχνείου Κρήτης και της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών

09:38

Παπαθανάσης: Δράσεις ισότητας των φύλων σε τρία επιπλέον ΑΕΙ της χώρας, μέσω ΕΣΠΑ

gazzetta
gazzetta reader insider insider