Τα 5 πιο εντυπωσιακά στοιχεία για τη μεγαλύτερη θαλάσσια γέφυρα του κόσμου

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τα 5 πιο εντυπωσιακά στοιχεία για τη μεγαλύτερη θαλάσσια γέφυρα του κόσμου
Με κάμερες που ανιχνεύουν το χασμουρητό και οδηγούς που αναγκάζονται να φορούν μόνιτορ καρδιάς.

Το μέγεθος της -55 χιλιόμετρα-, δεν είναι το μοναδικό εντυπωσιακό στοιχείο της μεγαλύτερης θαλάσσιας γέφυρας του κόσμου, η οποία συνδέει το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο με την ηπειρωτική Κίνα. H θαλάσσια γέφυρα άνοιξε επίσημα, σε τελετή στο Τζουχάι, στην οποία παρέστη και ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζίνπινγκ.

Σε μια σύντομη τελετή ο Σι κήρυξε τη γέφυρα ανοιχτή, καθώς τα ψηφιακά πυροτεχνήματα εξερράγησαν σε μια μια οθόνη που βρίσκονταν πίσω του, ενώ θα δοθεί στην κυκλοφορία σήμερα, Τετάρτη.

Η γέφυρα του Χονγκ Κονγκ-Τζουχάι-Μακάο είναι επίσης και μια από τις πιο ασυνήθιστες οδούς του κόσμου, με κάμερες που ανιχνεύουν το χασμουρητό, οδηγούς που αναγκάζονται να φορούν μόνιτορ καρδιάς, ενώ η πρόσβαση περιορίζεται μόνο στους πολιτικούς ελίτ και τους μεγάλους χορηγούς. Εδώ είναι πέντε πράγματα που πρέπει να ξέρετε για την εντυπωσιακή γέφυρα:

Η γέφυρα είναι μέρος μιας δομής που συνδέει το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο με 11 κινεζικές πόλεις, σχηματίζοντας μια περιοχή υψηλής τεχνολογίας που ανταγωνίζεται τη Silicon Valley, την περιοχή Greater Bay. Είναι επίσης το δεύτερο μεγάλο έργο υποδομής που συνδέει το Χονγκ Κονγκ στην ηπειρωτική Κίνα το οποίο ξεκίνησε μέσα σε λίγες εβδομάδες μετά το άνοιγμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης υψηλής ταχύτητας τον περασμένο μήνα.

Οι επικριτές λένε ότι η γέφυρα πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων είναι μια προσπάθεια ενσωμάτωσης του Χονγκ Κονγκ στην Κίνα, καθώς οι φόβοι μεγαλώνουν ότι οι ελευθερίες της πόλης υποβαθμίζονται. Τόσο το Χονγκ Κονγκ όσο και το Μακάο είναι μέρος της Κίνας, αλλά είναι ειδικές διοικητικές περιφέρειες, οι οποίες διαθέτουν δικές τους κυβερνήσεις, νομικά συστήματα και πολιτικές. Υπάρχουν ανησυχίες ότι αυτή η γέφυρα αποτελεί ένδειξη της επιθυμίας του Πεκίνου να φέρει τις περιοχές υπό τον έλεγχό του.

Στο Χονγκ Κονγκ και το Μακάο, οι οδηγοί χρησιμοποιούν την αριστερή πλευρά του δρόμου, στην ηπειρωτική Κίνα, οδηγούν στα δεξιά, κάτι που οδηγεί σε ερωτηματικά όσον αφορά τη γέφυρα.

Δεδομένου ότι η γέφυρα θεωρείται κομμάτι της κινεζικής επικράτειας, οι οδηγοί θα πρέπει να ταξιδεύουν στα δεξιά και οι οδηγοί του Χονγκ Κονγκ θα πρέπει επίσης να «συμμορφώνονται με τους νόμους και τους κανονισμούς της ηπειρωτικής χώρας όσο βρίσκονται σε αυτή», σύμφωνα με το τμήμα μεταφορών της πόλης.

Ενώ προτάθηκαν δημιουργικές λύσεις για το πώς να χειριστεί η «αλλαγή πλευρών», συμπεριλαμβανομένης μιας «γέφυρας με πτερύγια» που θα ονομάζονταν Pearl River και η οποία προτάθηκε από μια ομάδα Ολλανδών αρχιτεκτόνων, επιλέχθηκε τελικά μια λιγότερο συναρπαστική προσέγγιση, με τα αυτοκίνητα να σταματούν και να αλλάζουν πλευρά σε ένα ειδικό σημείο συγχώνευσης, πριν οδηγήσουν στη γέφυρα στο Χονγκ Κονγκ.

Οι δημοσιογράφοι στο Χονγκ Κονγκ διαμαρτύρονται για την περιορισμένη πρόσβαση της γέφυρας. «Μια τέτοια τεράστια επένδυση με τα χρήματα του φορολογούμενου του Χονγκ Κονγκ ... όμως βασικά δεν είναι ανοιχτό για μας», ήταν ένα από τα σχόλια στον ιστότοπο South China Morning Post.

Ο πολιτικός της αντιπολίτευσης Έντι Τσου περιέγραψε τη γέφυρα ως ένα «πολιτικά καθοδηγούμενο μεγα-έργο χωρίς επείγουσα ανάγκη». Μια άλλη γέφυρα χτίζεται ανάμεσα στο κοντινό Σεντζέν και το Τζονγκσαν, βόρεια του Τζουχάι, που σημαίνει ότι μέχρι το 2030 η κυκλοφορία προβλέπεται ότι θα μειωθεί σημαντικά στην γέφυρα Χονγκ Κονγκ-Ζουχάι-Μακάο. «Βασικά είναι περιττή», είπε.

Αν και η γέφυρα έχει στόχο να φέρει τις αυτόνομες περιοχές του Χονγκ Κονγκ και του Μακάο πιο κοντά στην ηπειρωτική Κίνα, θα είναι προσβάσιμη μόνο σε λίγους εκλεκτούς.

Οι άνθρωποι από το Χονγκ Κονγκ θα χρειάζονται ειδικές άδειες για να διασχίσουν τη γέφυρα. Υπάρχουν πληροφορίες ότι οι μακροπρόθεσμες άδειες διέλευσης από το Χονγκ Κονγκ προς το Τζουχάι θα χορηγηθούν σε άτομα που πληρούν αυστηρά κριτήρια, όπως η καταβολή σημαντικών φόρων στην Κίνα, η δωρεά μεγάλων ποσών σε φιλανθρωπικές οργανώσεις στη νότια κινεζική επαρχία Γκουανγκντογκ ή σε αυτούς οι οποίοι είναι μέλη μιας από πολλές πολιτικές οργανώσεις. Οι υπόλοιποι μπορούν να μισθώνουν ιδιωτικό λεωφορείο. Δεν υπάρχει δημόσια συγκοινωνία στη γέφυρα.

Καθώς οι οδηγοί διασχίζουν τη γέφυρα, ο καρδιακός τους ρυθμός και η αρτηριακή πίεση θα παρακολουθούνται. Οι πληροφορίες θα αποστέλλονται στο κέντρο ελέγχου της γέφυρας. Τα μέσα ενημέρωσης του Χονγκ Κονγκ ανέφεραν επίσης ότι θα υπάρχουν κάμερες που θα παρακολουθούν τους οδηγούς καθώς θα διασχίζουν τη γέφυρα. Εάν ένας οδηγός χασμουρηθεί περισσότερο από τρεις φορές μέσα σε 20 δευτερόλεπτα, θα χτυπάει συναγερμός στο κέντρο ελέγχου.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

16:05

5 χριστουγεννιάτικες παραδόσεις της παιδικής ηλικίας που δεν εγκαταλείπουμε μεγαλώνοντας

16:05

Χαρδαλιάς: Προχωράμε με ολοκληρωμένο σχεδιασμό για την αναβάθμιση της Δυτικής Αττικής

15:55

Μπρατάκος: Το Lean είναι κλειδί για τον παραγωγικό μετασχηματισμό και την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων

15:51

UniCredit: Το 2026 φέρνει τον «μετασεισμό» της εκλογής Τραμπ

15:50

Γεωργιάδης: Η Ελλάδα πρωτοστατεί στην παραγωγή φαρμάκων και στην προστασία των νέων από καπνό και αλκοόλ

15:49

Ο ισραηλινός στρατός σκότωσε 2 Παλαιστίνιους στη Δυτική Όχθη

15:41

Ζελένσκι: Το έγγραφο της Γενεύης «βελτιώθηκε» μετά τις ειρηνευτικές συνομιλίες με τις ΗΠΑ

15:33

Ο Όμιλος Antenna εξαγόρασε τα Options & Town Cinemas

15:32

Κεραμέως: Η ιστορική Κοινωνική συμφωνία οδηγεί σε πλήρη προστασία των εργαζομένων

15:32

Ισπανία: Ο Σάντσεθ απορρίπτει τις κατηγορίες του πρώην υπουργού Μεταφορών

15:31

Στην Ουάσιγκτον ο Στ. Παπασταύρου για την ενίσχυση της ενεργειακής συνεργασίας Ελλάδας - ΗΠΑ

15:31

Ενισχύονται τα μπλόκα των αγροτών: 2.000 τρακτέρ στον Ε65 - Πού υπάρχει διακοπή κυκλοφορίας

15:31

Αυτοκίνητα: Διπλή άνοδος για τζίρο και όγκο το γ' τρίμηνο στην Ελλάδα

15:27

Βρετανία: Ανθεκτικές οι 7 μεγαλύτερες τράπεζες στα stress tests της ΒοΕ

15:26

Σερβία: Κλείνει το μοναδικό διυλιστήριο στη χώρα - Για 2 μήνες επαρκούν τα αποθέματα καυσίμων

15:26

ΕΕ: Ανάπτυξη 13,8% για την αμυντική βιομηχανία το 2024 με τζίρο 183,4 δισ. ευρώ

15:25

Χατζηδάκης: Η Ελλάδα πολύ καλός προορισμός για επενδύσεις

15:25

Διαγωνισμός για την προμήθεια και εγκατάσταση Συστημάτων Επιτήρησης (TAR) σε 8 αερολιμένες

15:23

Αλεξόπουλος (ΟΟΣΑ): Προειδοποιεί για μείωση 15% του ΑΕΠ στην Ελλάδα έως το 2050 λόγω εργατικού δυναμικού

15:22

Ολοκληρώθηκε η πώληση της Νίκας στην Υφαντής

15:20

Νέες επενδυτικές προτάσεις από την Optima bank

15:20

Eurostat: Στο 2,9% εκτινάχθηκε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Νοέμβριο

15:19

Υγεία: Η μικροβιακή αντοχή είναι πιο εκτεταμένη από όσο γνωρίζουμε

15:19

ΙΟΒΕ: Διατηρείται η πτώση στην καταναλωτική εμπιστοσύνη - Εξαίρεση στις κατασκευές και το λιανεμπόριο

15:18

Εξεταστική-ΟΠΕΚΕΠΕ: Στη δικαιοσύνη και στην Αρχή για το ξέπλυμα οι καταθέσεις Σεμερτζίδου, Στρατάκη, Μαγειρία

15:16

Η Inditex βρήκε νέο «κανάλι» πώλησης των προϊόντων της στη Ρωσία

15:15

Μητσοτάκης για συλλογικές συμβάσεις εργασίας: Την πρωτοβουλία μας την πρόσεξαν και οι Βρυξέλλες

15:15

Μαρινάκης: Αν δει κανείς τι έχουμε κάνει για τον πρωτογενή τομέα θα καταλάβει ότι κάθε άλλο παρά αδιάφοροι είμαστε

15:14

Θεσσαλονίκη: Ευρεία σύσκεψη για την παρουσία αγριογούρουνων και λύκων σε οικισμούς

15:14

ΟΟΣΑ: Ανθεκτική η παγκόσμια οικονομία αλλά παραμένει εύθραυστη

gazzetta
gazzetta reader insider insider