Τα 5 πιο εντυπωσιακά στοιχεία για τη μεγαλύτερη θαλάσσια γέφυρα του κόσμου

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τα 5 πιο εντυπωσιακά στοιχεία για τη μεγαλύτερη θαλάσσια γέφυρα του κόσμου
Με κάμερες που ανιχνεύουν το χασμουρητό και οδηγούς που αναγκάζονται να φορούν μόνιτορ καρδιάς.

Το μέγεθος της -55 χιλιόμετρα-, δεν είναι το μοναδικό εντυπωσιακό στοιχείο της μεγαλύτερης θαλάσσιας γέφυρας του κόσμου, η οποία συνδέει το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο με την ηπειρωτική Κίνα. H θαλάσσια γέφυρα άνοιξε επίσημα, σε τελετή στο Τζουχάι, στην οποία παρέστη και ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζίνπινγκ.

Σε μια σύντομη τελετή ο Σι κήρυξε τη γέφυρα ανοιχτή, καθώς τα ψηφιακά πυροτεχνήματα εξερράγησαν σε μια μια οθόνη που βρίσκονταν πίσω του, ενώ θα δοθεί στην κυκλοφορία σήμερα, Τετάρτη.

Η γέφυρα του Χονγκ Κονγκ-Τζουχάι-Μακάο είναι επίσης και μια από τις πιο ασυνήθιστες οδούς του κόσμου, με κάμερες που ανιχνεύουν το χασμουρητό, οδηγούς που αναγκάζονται να φορούν μόνιτορ καρδιάς, ενώ η πρόσβαση περιορίζεται μόνο στους πολιτικούς ελίτ και τους μεγάλους χορηγούς. Εδώ είναι πέντε πράγματα που πρέπει να ξέρετε για την εντυπωσιακή γέφυρα:

Η γέφυρα είναι μέρος μιας δομής που συνδέει το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο με 11 κινεζικές πόλεις, σχηματίζοντας μια περιοχή υψηλής τεχνολογίας που ανταγωνίζεται τη Silicon Valley, την περιοχή Greater Bay. Είναι επίσης το δεύτερο μεγάλο έργο υποδομής που συνδέει το Χονγκ Κονγκ στην ηπειρωτική Κίνα το οποίο ξεκίνησε μέσα σε λίγες εβδομάδες μετά το άνοιγμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης υψηλής ταχύτητας τον περασμένο μήνα.

Οι επικριτές λένε ότι η γέφυρα πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων είναι μια προσπάθεια ενσωμάτωσης του Χονγκ Κονγκ στην Κίνα, καθώς οι φόβοι μεγαλώνουν ότι οι ελευθερίες της πόλης υποβαθμίζονται. Τόσο το Χονγκ Κονγκ όσο και το Μακάο είναι μέρος της Κίνας, αλλά είναι ειδικές διοικητικές περιφέρειες, οι οποίες διαθέτουν δικές τους κυβερνήσεις, νομικά συστήματα και πολιτικές. Υπάρχουν ανησυχίες ότι αυτή η γέφυρα αποτελεί ένδειξη της επιθυμίας του Πεκίνου να φέρει τις περιοχές υπό τον έλεγχό του.

Στο Χονγκ Κονγκ και το Μακάο, οι οδηγοί χρησιμοποιούν την αριστερή πλευρά του δρόμου, στην ηπειρωτική Κίνα, οδηγούν στα δεξιά, κάτι που οδηγεί σε ερωτηματικά όσον αφορά τη γέφυρα.

Δεδομένου ότι η γέφυρα θεωρείται κομμάτι της κινεζικής επικράτειας, οι οδηγοί θα πρέπει να ταξιδεύουν στα δεξιά και οι οδηγοί του Χονγκ Κονγκ θα πρέπει επίσης να «συμμορφώνονται με τους νόμους και τους κανονισμούς της ηπειρωτικής χώρας όσο βρίσκονται σε αυτή», σύμφωνα με το τμήμα μεταφορών της πόλης.

Ενώ προτάθηκαν δημιουργικές λύσεις για το πώς να χειριστεί η «αλλαγή πλευρών», συμπεριλαμβανομένης μιας «γέφυρας με πτερύγια» που θα ονομάζονταν Pearl River και η οποία προτάθηκε από μια ομάδα Ολλανδών αρχιτεκτόνων, επιλέχθηκε τελικά μια λιγότερο συναρπαστική προσέγγιση, με τα αυτοκίνητα να σταματούν και να αλλάζουν πλευρά σε ένα ειδικό σημείο συγχώνευσης, πριν οδηγήσουν στη γέφυρα στο Χονγκ Κονγκ.

Οι δημοσιογράφοι στο Χονγκ Κονγκ διαμαρτύρονται για την περιορισμένη πρόσβαση της γέφυρας. «Μια τέτοια τεράστια επένδυση με τα χρήματα του φορολογούμενου του Χονγκ Κονγκ ... όμως βασικά δεν είναι ανοιχτό για μας», ήταν ένα από τα σχόλια στον ιστότοπο South China Morning Post.

Ο πολιτικός της αντιπολίτευσης Έντι Τσου περιέγραψε τη γέφυρα ως ένα «πολιτικά καθοδηγούμενο μεγα-έργο χωρίς επείγουσα ανάγκη». Μια άλλη γέφυρα χτίζεται ανάμεσα στο κοντινό Σεντζέν και το Τζονγκσαν, βόρεια του Τζουχάι, που σημαίνει ότι μέχρι το 2030 η κυκλοφορία προβλέπεται ότι θα μειωθεί σημαντικά στην γέφυρα Χονγκ Κονγκ-Ζουχάι-Μακάο. «Βασικά είναι περιττή», είπε.

Αν και η γέφυρα έχει στόχο να φέρει τις αυτόνομες περιοχές του Χονγκ Κονγκ και του Μακάο πιο κοντά στην ηπειρωτική Κίνα, θα είναι προσβάσιμη μόνο σε λίγους εκλεκτούς.

Οι άνθρωποι από το Χονγκ Κονγκ θα χρειάζονται ειδικές άδειες για να διασχίσουν τη γέφυρα. Υπάρχουν πληροφορίες ότι οι μακροπρόθεσμες άδειες διέλευσης από το Χονγκ Κονγκ προς το Τζουχάι θα χορηγηθούν σε άτομα που πληρούν αυστηρά κριτήρια, όπως η καταβολή σημαντικών φόρων στην Κίνα, η δωρεά μεγάλων ποσών σε φιλανθρωπικές οργανώσεις στη νότια κινεζική επαρχία Γκουανγκντογκ ή σε αυτούς οι οποίοι είναι μέλη μιας από πολλές πολιτικές οργανώσεις. Οι υπόλοιποι μπορούν να μισθώνουν ιδιωτικό λεωφορείο. Δεν υπάρχει δημόσια συγκοινωνία στη γέφυρα.

Καθώς οι οδηγοί διασχίζουν τη γέφυρα, ο καρδιακός τους ρυθμός και η αρτηριακή πίεση θα παρακολουθούνται. Οι πληροφορίες θα αποστέλλονται στο κέντρο ελέγχου της γέφυρας. Τα μέσα ενημέρωσης του Χονγκ Κονγκ ανέφεραν επίσης ότι θα υπάρχουν κάμερες που θα παρακολουθούν τους οδηγούς καθώς θα διασχίζουν τη γέφυρα. Εάν ένας οδηγός χασμουρηθεί περισσότερο από τρεις φορές μέσα σε 20 δευτερόλεπτα, θα χτυπάει συναγερμός στο κέντρο ελέγχου.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:55

Στην Πολωνία το νέο ευρωπαϊκό εργοστάσιο της Kumho

23:45

Θεσσαλονίκη: Στήνεται αύριο στην Νικήτη το πρώτο μελισσοκομικό/αγροτικό μπλόκο στην Π.Ε. Χαλκιδικής

23:35

Γαλλία: Το αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκωλ μετονομάζει τους τερματικούς του σταθμούς

23:28

Νέα παράταση της προθεσμίας υποβολής ΑΠΔ οικοδομοτεχνικών έργων του e-ΕΦΚΑ

23:14

Νευρικότητα στη Wall Street μια «ανάσα» πριν από τη Fed

22:58

Απάντηση ΕΕ σε Μασκ: Εκτιμούμε την ελευθερία της έκφρασης, αλλά οι νομοθεσίες ισχύουν για όλους

22:43

Μπρούνερ: Νέοι κανόνες ΕΕ για αλληλεγγύη και επιστροφή μεταναστών

22:31

Πτώση για το πετρέλαιο εν μέσω των συνομιλιών για το Ουκρανικό

22:15

«Παραγωγικές» χαρακτήρισε ο πρόεδρος Ζελένσκι τις συνομιλίες στο Λονδίνο

22:00

ΗΠΑ: Ο Μαμντάνι θα μετακομίσει στην επίσημη κατοικία του δημάρχου της Νέας Υόρκης

21:45

Οριακές απώλειες για τον χρυσό ενόψει της συνεδρίασης της Fed

21:32

ΔΣΑ: Νέος πρόεδρος αναδείχθηκε ο Α. Κουτσόλαμπρος

21:28

Ο Τραμπ επιτέθηκε στη νέα διοίκηση του CBS για συνέντευξη της Μάρτζορι Τέιλορ Γκριν

21:14

Lamda: Παρουσιάστηκε ο αφιερωματικός τόμος «Το Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών»

21:10

Δένδιας: Με την «Ατζέντα 2030» η Άμυνα μετατρέπεται σε παραγωγικό πολλαπλασιαστή ισχύος

21:00

Λάιεν: Ενισχυμένη υποστήριξη στην Ουκρανία και αύξηση της ευρωπαϊκής αμυντικής ετοιμότητας

20:48

Ηράκλειο: Κλειστό και πάλι το αεροδρόμιο «Ν. Καζαντζάκης» - Αύριο το πρωί η νέα συνεδρίαση της συντονιστικής επιτροπής

20:34

Γερμανία: Δεν υπάρχει λόγος ρήξης μεταξύ Ευρώπης και ΗΠΑ

20:30

Καταιγίδα στο bitcoin: Κατάρρευση τιμών, ιστορικές ρευστοποιήσεις και φόβοι για νέο «χειμώνα»

20:18

Δήμος Αθηναίων: Σταθερά τα δημοτικά τέλη για το 2026, μηδενικά για όσους αποκτήσουν παιδί

20:07

Βρετανία: Οι καταναλωτές μειώνουν τα έξοδα για τα Χριστούγεννα - Στο σπίτι το εορταστικό γεύμα

19:58

Πιτσιλής: Η ΑΑΔΕ μετασχηματίζεται για να ανταποκρίνεται στο σύγχρονο επενδυτικό περιβάλλον

19:45

Κρήτη: Σε λειτουργία τα αεροδρόμια σε Ηράκλειο και Χανιά, πότε θα ξανακλείσουν

19:34

Μικτά πρόσημα στις ευρωαγορές με το βλέμμα στη Fed

19:32

Σ. Αραβία: Συμφωνία με το Κατάρ για την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής

19:21

Λάρισα: Οι αγρότες του μπλόκου της Νίκαιας απέκλεισαν και τους παραδρόμους της εθνικής οδού

19:19

Prodea: Πώληση 100 ακινήτων στην Εθνική Τράπεζα έναντι 510,7 εκατ. ευρώ

19:10

Όρμπαν: Η Τουρκία θα εγγυηθεί τη ροή του ρωσικού φυσικού αερίου προς την Ουγγαρία

18:56

Συμφωνία Ελλάδας - Γερμανίας για διαγραφή όλων των εκκρεμών υποθέσεων του παρελθόντος

18:46

TREK Development: Ανάληψη δύο νέων εκτελεστικών συμβάσεων από το Υπουργείο Υποδομών

gazzetta
gazzetta reader insider insider