Τα 5 πιο εντυπωσιακά στοιχεία για τη μεγαλύτερη θαλάσσια γέφυρα του κόσμου

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τα 5 πιο εντυπωσιακά στοιχεία για τη μεγαλύτερη θαλάσσια γέφυρα του κόσμου
Με κάμερες που ανιχνεύουν το χασμουρητό και οδηγούς που αναγκάζονται να φορούν μόνιτορ καρδιάς.

Το μέγεθος της -55 χιλιόμετρα-, δεν είναι το μοναδικό εντυπωσιακό στοιχείο της μεγαλύτερης θαλάσσιας γέφυρας του κόσμου, η οποία συνδέει το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο με την ηπειρωτική Κίνα. H θαλάσσια γέφυρα άνοιξε επίσημα, σε τελετή στο Τζουχάι, στην οποία παρέστη και ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζίνπινγκ.

Σε μια σύντομη τελετή ο Σι κήρυξε τη γέφυρα ανοιχτή, καθώς τα ψηφιακά πυροτεχνήματα εξερράγησαν σε μια μια οθόνη που βρίσκονταν πίσω του, ενώ θα δοθεί στην κυκλοφορία σήμερα, Τετάρτη.

Η γέφυρα του Χονγκ Κονγκ-Τζουχάι-Μακάο είναι επίσης και μια από τις πιο ασυνήθιστες οδούς του κόσμου, με κάμερες που ανιχνεύουν το χασμουρητό, οδηγούς που αναγκάζονται να φορούν μόνιτορ καρδιάς, ενώ η πρόσβαση περιορίζεται μόνο στους πολιτικούς ελίτ και τους μεγάλους χορηγούς. Εδώ είναι πέντε πράγματα που πρέπει να ξέρετε για την εντυπωσιακή γέφυρα:

Η γέφυρα είναι μέρος μιας δομής που συνδέει το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο με 11 κινεζικές πόλεις, σχηματίζοντας μια περιοχή υψηλής τεχνολογίας που ανταγωνίζεται τη Silicon Valley, την περιοχή Greater Bay. Είναι επίσης το δεύτερο μεγάλο έργο υποδομής που συνδέει το Χονγκ Κονγκ στην ηπειρωτική Κίνα το οποίο ξεκίνησε μέσα σε λίγες εβδομάδες μετά το άνοιγμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης υψηλής ταχύτητας τον περασμένο μήνα.

Οι επικριτές λένε ότι η γέφυρα πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων είναι μια προσπάθεια ενσωμάτωσης του Χονγκ Κονγκ στην Κίνα, καθώς οι φόβοι μεγαλώνουν ότι οι ελευθερίες της πόλης υποβαθμίζονται. Τόσο το Χονγκ Κονγκ όσο και το Μακάο είναι μέρος της Κίνας, αλλά είναι ειδικές διοικητικές περιφέρειες, οι οποίες διαθέτουν δικές τους κυβερνήσεις, νομικά συστήματα και πολιτικές. Υπάρχουν ανησυχίες ότι αυτή η γέφυρα αποτελεί ένδειξη της επιθυμίας του Πεκίνου να φέρει τις περιοχές υπό τον έλεγχό του.

Στο Χονγκ Κονγκ και το Μακάο, οι οδηγοί χρησιμοποιούν την αριστερή πλευρά του δρόμου, στην ηπειρωτική Κίνα, οδηγούν στα δεξιά, κάτι που οδηγεί σε ερωτηματικά όσον αφορά τη γέφυρα.

Δεδομένου ότι η γέφυρα θεωρείται κομμάτι της κινεζικής επικράτειας, οι οδηγοί θα πρέπει να ταξιδεύουν στα δεξιά και οι οδηγοί του Χονγκ Κονγκ θα πρέπει επίσης να «συμμορφώνονται με τους νόμους και τους κανονισμούς της ηπειρωτικής χώρας όσο βρίσκονται σε αυτή», σύμφωνα με το τμήμα μεταφορών της πόλης.

Ενώ προτάθηκαν δημιουργικές λύσεις για το πώς να χειριστεί η «αλλαγή πλευρών», συμπεριλαμβανομένης μιας «γέφυρας με πτερύγια» που θα ονομάζονταν Pearl River και η οποία προτάθηκε από μια ομάδα Ολλανδών αρχιτεκτόνων, επιλέχθηκε τελικά μια λιγότερο συναρπαστική προσέγγιση, με τα αυτοκίνητα να σταματούν και να αλλάζουν πλευρά σε ένα ειδικό σημείο συγχώνευσης, πριν οδηγήσουν στη γέφυρα στο Χονγκ Κονγκ.

Οι δημοσιογράφοι στο Χονγκ Κονγκ διαμαρτύρονται για την περιορισμένη πρόσβαση της γέφυρας. «Μια τέτοια τεράστια επένδυση με τα χρήματα του φορολογούμενου του Χονγκ Κονγκ ... όμως βασικά δεν είναι ανοιχτό για μας», ήταν ένα από τα σχόλια στον ιστότοπο South China Morning Post.

Ο πολιτικός της αντιπολίτευσης Έντι Τσου περιέγραψε τη γέφυρα ως ένα «πολιτικά καθοδηγούμενο μεγα-έργο χωρίς επείγουσα ανάγκη». Μια άλλη γέφυρα χτίζεται ανάμεσα στο κοντινό Σεντζέν και το Τζονγκσαν, βόρεια του Τζουχάι, που σημαίνει ότι μέχρι το 2030 η κυκλοφορία προβλέπεται ότι θα μειωθεί σημαντικά στην γέφυρα Χονγκ Κονγκ-Ζουχάι-Μακάο. «Βασικά είναι περιττή», είπε.

Αν και η γέφυρα έχει στόχο να φέρει τις αυτόνομες περιοχές του Χονγκ Κονγκ και του Μακάο πιο κοντά στην ηπειρωτική Κίνα, θα είναι προσβάσιμη μόνο σε λίγους εκλεκτούς.

Οι άνθρωποι από το Χονγκ Κονγκ θα χρειάζονται ειδικές άδειες για να διασχίσουν τη γέφυρα. Υπάρχουν πληροφορίες ότι οι μακροπρόθεσμες άδειες διέλευσης από το Χονγκ Κονγκ προς το Τζουχάι θα χορηγηθούν σε άτομα που πληρούν αυστηρά κριτήρια, όπως η καταβολή σημαντικών φόρων στην Κίνα, η δωρεά μεγάλων ποσών σε φιλανθρωπικές οργανώσεις στη νότια κινεζική επαρχία Γκουανγκντογκ ή σε αυτούς οι οποίοι είναι μέλη μιας από πολλές πολιτικές οργανώσεις. Οι υπόλοιποι μπορούν να μισθώνουν ιδιωτικό λεωφορείο. Δεν υπάρχει δημόσια συγκοινωνία στη γέφυρα.

Καθώς οι οδηγοί διασχίζουν τη γέφυρα, ο καρδιακός τους ρυθμός και η αρτηριακή πίεση θα παρακολουθούνται. Οι πληροφορίες θα αποστέλλονται στο κέντρο ελέγχου της γέφυρας. Τα μέσα ενημέρωσης του Χονγκ Κονγκ ανέφεραν επίσης ότι θα υπάρχουν κάμερες που θα παρακολουθούν τους οδηγούς καθώς θα διασχίζουν τη γέφυρα. Εάν ένας οδηγός χασμουρηθεί περισσότερο από τρεις φορές μέσα σε 20 δευτερόλεπτα, θα χτυπάει συναγερμός στο κέντρο ελέγχου.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

19:11

Ευρωαγορές: Ήπιες διακυμάνσεις με το βλέμμα στην Fed - «Άλμα» 14% για την Delivery Hero

19:07

Mevaco: Νέα σύμβαση 6,5 εκατ. ευρώ για παραγωγή μεταλλικών βάσεων Φ/Β Πάρκου στην Βόρεια Ελλάδα

19:01

Πανελλήνιες 2026: Ανακοινώθηκαν οι συντελεστές Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής

18:55

Παπαθανάσης: Για πρώτη φορά η Ελλάδα έχει ένα Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης ύψους 22,4 δισ. ευρώ

18:51

Ideal Holdings: Δωρεάν διάθεση 253.000 ιδίων μετοχών σε 10 δικαιούχους

18:50

Κυβέρνηση Όρμπαν: Δεν θα δεχτούμε «ούτε έναν μετανάστη»

18:49

Παπαστεργίου: Προς ψήφιση στη Βουλή το νομοσχέδιο για το ΑΙ εργοστάσιο «Pharos»

18:46

Ενισχύσεις 3,8 δισ. ευρώ για τους αγρότες στο 2025 - Ποιες πληρωμές απομένουν

18:33

Επικοινωνία Τραμπ με Μακρόν, Μερτς και Στάρμερ για την Ουκρανία

18:26

Κύκλοι ΥΠΕΝ: Πλήρης δικαίωση Μητσοτάκη η πρόταση Κομισιόν για αναβάθμιση των ενεργειακών υποδομών της ΕΕ

18:24

ΧΑ: Οριακές απώλειες σε υποτονικό κλίμα, εν αναμονή Fed

18:20

ΑΔΜΗΕ: Στα 344,8 εκατ. ευρώ τα έσοδα 9μηνου - Στα 242,3 εκατ. τα EBITDA

18:16

Παπασταύρου για CCS: Συμβάλλει στην απανθρακοποίηση της βιομηχανίας, χωρίς μείωση της ανταγωνιστικότητας

18:08

Κυρανάκης: Διαγωνισμός για 15 νέους συρμούς του μετρό ως τον Φεβρουάριο

18:00

ΕΔΕΥΕΠ: Σύσταση επιτροπής παρακολούθησης για το στρατηγικό έργο αποθήκευσης CO2 στον Πρίνο

17:53

Μητσοτάκης για κατάργηση προσωπικής διαφοράς: Τέλος το «παίρνω αύξηση αλλά δεν τη βλέπω»

17:46

Θεοχάρης: Η Ελλάδα αναδεικνύεται σε αναδυόμενο ενεργειακό και επενδυτικό κόμβο της ΝΑ Ευρώπης

17:43

Ιαπωνία: Σεισμός 5,7 Ρίχτερ στην επαρχία Χοκάιντο

17:40

Μητσοτάκης: Συζήτηση την Πέμπτη με τον Ηλία Κανέλλη σε εκδήλωση στο Ωδείο Αθηνών

17:37

Αγροτικός Τομέας 2026: Η χρονιά της «Βίαιης Ενηλικίωσης»

17:29

Χρυσός: Παγκόσμια αύξηση της παράνομης εξόρυξης λόγω του ράλι των τιμών

17:19

Τι είναι η «υπεργρίπη»: Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο και πώς προστατευόμαστε

17:18

Σαρκοζί: Οξείς χαρακτηρισμοί κατά Μακρόν και λόγια συμπάθειας για Λεπέν στο βιβλίο του

17:07

Ζελένσκι: Ουκρανία και ΗΠΑ θα συζητήσουν τη μεταπολεμική ανοικοδόμηση

17:02

Φον ντερ Λάιεν: Η Ευρώπη πρέπει να αποφασίζει ποιος εισέρχεται στην ΕΕ και όχι οι λαθρέμποροι

17:02

Αυτές είναι οι λέξεις του 2025

16:58

Ρωσία: Εισαγγελείς ζήτησαν κατάσχεση των περιουσιακών στοιχείων της αμερικανικής NCH Capital

16:58

ΑΑΔΕ: Ανάκληση γνωστού αλκοολούχου ποτού λόγω πιθανής παρουσίας θραυσμάτων γυαλιού

16:57

The Information: Η DeepSeek κατασκευάζει νέο μοντέλο ΑΙ με απαγορευμένα τσιπ της Nvidia

16:49

Wall Street: Σε στάση αναμονής περιμένοντας Fed και Πάουελ

gazzetta
gazzetta reader insider insider