Τα 5 πιο εντυπωσιακά στοιχεία για τη μεγαλύτερη θαλάσσια γέφυρα του κόσμου

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τα 5 πιο εντυπωσιακά στοιχεία για τη μεγαλύτερη θαλάσσια γέφυρα του κόσμου
Με κάμερες που ανιχνεύουν το χασμουρητό και οδηγούς που αναγκάζονται να φορούν μόνιτορ καρδιάς.

Το μέγεθος της -55 χιλιόμετρα-, δεν είναι το μοναδικό εντυπωσιακό στοιχείο της μεγαλύτερης θαλάσσιας γέφυρας του κόσμου, η οποία συνδέει το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο με την ηπειρωτική Κίνα. H θαλάσσια γέφυρα άνοιξε επίσημα, σε τελετή στο Τζουχάι, στην οποία παρέστη και ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζίνπινγκ.

Σε μια σύντομη τελετή ο Σι κήρυξε τη γέφυρα ανοιχτή, καθώς τα ψηφιακά πυροτεχνήματα εξερράγησαν σε μια μια οθόνη που βρίσκονταν πίσω του, ενώ θα δοθεί στην κυκλοφορία σήμερα, Τετάρτη.

Η γέφυρα του Χονγκ Κονγκ-Τζουχάι-Μακάο είναι επίσης και μια από τις πιο ασυνήθιστες οδούς του κόσμου, με κάμερες που ανιχνεύουν το χασμουρητό, οδηγούς που αναγκάζονται να φορούν μόνιτορ καρδιάς, ενώ η πρόσβαση περιορίζεται μόνο στους πολιτικούς ελίτ και τους μεγάλους χορηγούς. Εδώ είναι πέντε πράγματα που πρέπει να ξέρετε για την εντυπωσιακή γέφυρα:

Η γέφυρα είναι μέρος μιας δομής που συνδέει το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο με 11 κινεζικές πόλεις, σχηματίζοντας μια περιοχή υψηλής τεχνολογίας που ανταγωνίζεται τη Silicon Valley, την περιοχή Greater Bay. Είναι επίσης το δεύτερο μεγάλο έργο υποδομής που συνδέει το Χονγκ Κονγκ στην ηπειρωτική Κίνα το οποίο ξεκίνησε μέσα σε λίγες εβδομάδες μετά το άνοιγμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης υψηλής ταχύτητας τον περασμένο μήνα.

Οι επικριτές λένε ότι η γέφυρα πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων είναι μια προσπάθεια ενσωμάτωσης του Χονγκ Κονγκ στην Κίνα, καθώς οι φόβοι μεγαλώνουν ότι οι ελευθερίες της πόλης υποβαθμίζονται. Τόσο το Χονγκ Κονγκ όσο και το Μακάο είναι μέρος της Κίνας, αλλά είναι ειδικές διοικητικές περιφέρειες, οι οποίες διαθέτουν δικές τους κυβερνήσεις, νομικά συστήματα και πολιτικές. Υπάρχουν ανησυχίες ότι αυτή η γέφυρα αποτελεί ένδειξη της επιθυμίας του Πεκίνου να φέρει τις περιοχές υπό τον έλεγχό του.

Στο Χονγκ Κονγκ και το Μακάο, οι οδηγοί χρησιμοποιούν την αριστερή πλευρά του δρόμου, στην ηπειρωτική Κίνα, οδηγούν στα δεξιά, κάτι που οδηγεί σε ερωτηματικά όσον αφορά τη γέφυρα.

Δεδομένου ότι η γέφυρα θεωρείται κομμάτι της κινεζικής επικράτειας, οι οδηγοί θα πρέπει να ταξιδεύουν στα δεξιά και οι οδηγοί του Χονγκ Κονγκ θα πρέπει επίσης να «συμμορφώνονται με τους νόμους και τους κανονισμούς της ηπειρωτικής χώρας όσο βρίσκονται σε αυτή», σύμφωνα με το τμήμα μεταφορών της πόλης.

Ενώ προτάθηκαν δημιουργικές λύσεις για το πώς να χειριστεί η «αλλαγή πλευρών», συμπεριλαμβανομένης μιας «γέφυρας με πτερύγια» που θα ονομάζονταν Pearl River και η οποία προτάθηκε από μια ομάδα Ολλανδών αρχιτεκτόνων, επιλέχθηκε τελικά μια λιγότερο συναρπαστική προσέγγιση, με τα αυτοκίνητα να σταματούν και να αλλάζουν πλευρά σε ένα ειδικό σημείο συγχώνευσης, πριν οδηγήσουν στη γέφυρα στο Χονγκ Κονγκ.

Οι δημοσιογράφοι στο Χονγκ Κονγκ διαμαρτύρονται για την περιορισμένη πρόσβαση της γέφυρας. «Μια τέτοια τεράστια επένδυση με τα χρήματα του φορολογούμενου του Χονγκ Κονγκ ... όμως βασικά δεν είναι ανοιχτό για μας», ήταν ένα από τα σχόλια στον ιστότοπο South China Morning Post.

Ο πολιτικός της αντιπολίτευσης Έντι Τσου περιέγραψε τη γέφυρα ως ένα «πολιτικά καθοδηγούμενο μεγα-έργο χωρίς επείγουσα ανάγκη». Μια άλλη γέφυρα χτίζεται ανάμεσα στο κοντινό Σεντζέν και το Τζονγκσαν, βόρεια του Τζουχάι, που σημαίνει ότι μέχρι το 2030 η κυκλοφορία προβλέπεται ότι θα μειωθεί σημαντικά στην γέφυρα Χονγκ Κονγκ-Ζουχάι-Μακάο. «Βασικά είναι περιττή», είπε.

Αν και η γέφυρα έχει στόχο να φέρει τις αυτόνομες περιοχές του Χονγκ Κονγκ και του Μακάο πιο κοντά στην ηπειρωτική Κίνα, θα είναι προσβάσιμη μόνο σε λίγους εκλεκτούς.

Οι άνθρωποι από το Χονγκ Κονγκ θα χρειάζονται ειδικές άδειες για να διασχίσουν τη γέφυρα. Υπάρχουν πληροφορίες ότι οι μακροπρόθεσμες άδειες διέλευσης από το Χονγκ Κονγκ προς το Τζουχάι θα χορηγηθούν σε άτομα που πληρούν αυστηρά κριτήρια, όπως η καταβολή σημαντικών φόρων στην Κίνα, η δωρεά μεγάλων ποσών σε φιλανθρωπικές οργανώσεις στη νότια κινεζική επαρχία Γκουανγκντογκ ή σε αυτούς οι οποίοι είναι μέλη μιας από πολλές πολιτικές οργανώσεις. Οι υπόλοιποι μπορούν να μισθώνουν ιδιωτικό λεωφορείο. Δεν υπάρχει δημόσια συγκοινωνία στη γέφυρα.

Καθώς οι οδηγοί διασχίζουν τη γέφυρα, ο καρδιακός τους ρυθμός και η αρτηριακή πίεση θα παρακολουθούνται. Οι πληροφορίες θα αποστέλλονται στο κέντρο ελέγχου της γέφυρας. Τα μέσα ενημέρωσης του Χονγκ Κονγκ ανέφεραν επίσης ότι θα υπάρχουν κάμερες που θα παρακολουθούν τους οδηγούς καθώς θα διασχίζουν τη γέφυρα. Εάν ένας οδηγός χασμουρηθεί περισσότερο από τρεις φορές μέσα σε 20 δευτερόλεπτα, θα χτυπάει συναγερμός στο κέντρο ελέγχου.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

18:59

Κεραμέως για «Rebrain Greece»: Πέμπτη εκδήλωση, στις 7/12 στη Νέα Υόρκη - Έχουν εξαντληθεί οι θέσεις από Έλληνες του εξωτερικού

18:59

Μετρό Θεσσαλονίκης: Σε λειτουργία ξανά η βασική γραμμή από τη Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου

18:56

Reuters: ΕΕ και G7 εξετάζουν την κατάργηση πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο και μπλόκο στις ναυτιλιακές υπηρεσίες

18:51

Ο «χάρτης» των πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 12 Δεκεμβρίου

18:47

Κώτσηρας: Αξιοποιούμε τον κοινωφελή πλούτο της χώρας και λύνουμε προβλήματα της καθημερινότητας

18:35

«Mεγάλος σκεπτικισμός» στην κυβέρνηση Τραμπ για το mega deal Netflix-Warner Bros

18:23

Unibios: Έκτακτη ΑΜΚ με έκδοση 323.887 νέων μετοχών

18:19

Κύπρος: Ο Ν. Χριστοδουλίδης προχώρησε σε ανασχηματισμό της Κυβέρνησης

18:14

Ρωσία: Πρότεινε την παραγωγή μαχητικών αεροσκαφών Sukhoi Su-57 και πυρηνικού καυσίμου στην επικράτεια της Ινδίας

18:11

Μητσοτάκης: Αν βρούμε φυσικό αέριο, αυτό αλλάζει τα πάντα - Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας με Τουρκία το πρώτο τρίμηνο του 2026

18:06

Μετρό: Ποιοι σταθμοί θα κλείσουν αύριο Σάββατο με εντολή της ΕΛΑΣ

18:03

Ευρωβαρόμετρο: Το 70% των πολιτών πιστεύει ότι το ευρώ είναι καλό για τη δική τους χώρα

17:54

ΧΑ: Εβδομαδιαία κέρδη 1% για τον Γενικό Δείκτη

17:53

Χεζμπολάχ: Στηρίζει τη διπλωματική προσέγγιση της Βηρυτού με το Ισραήλ

17:49

Η Γαλλία πιέζει την ΕΕ να υποστηρίξει την τοπική παραγωγή στην αυτοκινητοβιομηχανία

17:44

Μεγάλου (Πειραιώς): Καθοριστική στιγμή η εξαγορά της Εθνικής Ασφαλιστικής - Θετική καθαρή πιστωτική επέκταση στα στεγαστικά

17:35

Alpha Bank: Ολοκληρώθηκε η πώληση χαρτοφυλακίου NPEs στην Waterwheel Capital αξίας 450 εκατ. ευρώ

17:22

ΗΠΑ: Στο 2,8% ο δομικός PCE Σεπτεμβρίου - Xαμηλότερος από το αναμενόμενο

17:20

Έσοδα 15 δισ. ευρώ μπορεί να αποφέρει ο τουρισμός ευεξίας στην ελληνική οικονομία

17:19

Λακκοτρύπης: Η ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας- Κύπρου- Ισραήλ θα προχωρήσει

17:09

Βιλερουά ντε Γκαλό: Μεγαλύτεροι οι κίνδυνοι υποχώρησης του πληθωρισμού παρά επιτάχυνσης

17:04

Παπαστεργίου: Συνεργασία για πιο ψηφιακή, αποτελεσματική και κυρίαρχη Ευρώπη

16:59

Δήμος Αθηναίων: Πλήρης κινητοποίηση για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κακοκαιρίας

16:49

Wall Street: Θετικός «αέρας» μετά τον PCE

16:49

Μαρινάκης: Δεν μπορεί να γίνει διάλογος με τους αγρότες όταν λαμβάνουν χώρα σοβαρά επεισόδια

16:45

Ασφαλιστικές εισφορές: Αύξηση εισπραξιμότητας κατά 6 δισ. ως το 2029 - Γιατί κατευθύνεται στις συντάξεις και όχι στα επιδόματα

16:38

ΕΦΕΤ: Ανάκληση του τροφίμου «Kinder Μιx 3D pop-up»

16:30

Ενισχύουν τα μπλόκα οι αγρότες - Ένταση στον κόμβο του αεροδρομίου «Μακεδονία»

16:20

Ισραήλ: Εγκρίθηκε ο νέος προϋπολογισμός - Προβλέπει στρατιωτικές δαπάνες 35 δισ.

16:03

Meta: Συμφωνίες με USA Today, CNN, Fox News και Le Monde για χρήση περιεχομένου

gazzetta
gazzetta reader insider insider