Α. Σδούκου: Υπό εξέταση επτά βελτιώσεις στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

Κώστας Δεληγιάννης
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Α. Σδούκου: Υπό εξέταση επτά βελτιώσεις στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά»
Στους τέσσερις μήνες που «τρέχει» το «Κινούμαι Ηλεκτρικά», έχουν υποβληθεί 10.000 αιτήσεις και έχουν απορροφηθεί 9 εκατομμύρια ευρώ, από τα διαθέσιμα κονδύλια των 45 εκατομμυρίων.

Επτά αλλαγές βρίσκονται υπό εξέταση από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με σκοπό να δοθεί περαιτέρω ώθηση εντός του 2021 του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», όπως σημείωσε η Γενική Γραμματέας Ενέργειας & Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, μιλώντας την Τετάρτη το πρωί στο 4ο Συνέδριο της Ηλεκτροκίνησης που διοργανώνουν η HAEE και το Insider.gr.

Σύμφωνα με την κ. Σδούκου, πρώτη αλλαγή που μελετάται είναι η άρση της υποχρεωτικής αγοράς του επιδοτούμενου ηλεκτρικού αυτοκινήτου που διατίθεται μέσω leasing, μετά τους 36 μήνες χρονομίσθωσης. Δεύτερη παρέμβαση είναι η αύξηση του αριθμού των επιδοτούμενων οχημάτων για εταιρείες, ώστε από 3 που είναι τώρα να αυξηθούν στα 10. Το υπουργείο σχεδιάζει επίσης να δώσει τη δυνατότητα να εκχωρείται η επιδότηση σε τράπεζα, ώστε ο ωφελούμενος να μην χρειάζεται να καταβάλει το σύνολο του ποσού αγορά, ενώ τέταρτη παρέμβαση είναι η αύξηση της επιδότησης στα ταξί.

Πέμπτη βελτίωση που μελετάται είναι η διεύρυνση των δικαιούχων, ώστε να είναι επιλέξιμες και δημοτικές επιχειρήσεις Ιδιωτικού Δικαίου καθώς και εταιρείες toy δημόσιου τομέα, ενώ παράλληλα σχεδιάζει η διεύρυνση της επιδότησης απόκτησης ποδηλάτου σε εταιρείες από κλάδους όπως τα γραφεία ενοικίασης ποδηλάτων και οι τουριστικές επιχειρήσεις, πέρα από τα φυσικά πρόσωπα. Τέλος, υπό μελέτη βρίσκεται η επέκταση στην επιδότηση των «έξυπνων» φορτιστών και σε νομικά πρόσωπα.

Σύμφωνα με την κ. Σδούκου, στους τέσσερις μήνες που «τρέχει» το «Κινούμαι Ηλεκτρικά», έχουν υποβληθεί 10.000 αιτήσεις και έχουν απορροφηθεί 9 εκατομμύρια ευρώ, από τα διαθέσιμα κονδύλια των 45 εκατομμυρίων. Ως συνέπεια, έχει δημιουργηθεί τζίρος 42 εκατομμύρια. Οι προωθούμενες αλλαγές έχουν προκύψει από την εμπειρία των τεσσάρων μηνών, αλλά και με τον διαρκή διάλογο με την αγορά αλλά και τους πολίτες.

Την ίδια στιγμή, με ταχείς ρυθμούς προχωρά η υλοποίηση και του δεύτερου άξονα προώθησης της ηλεκτροκίνησης, με τη δημιουργία ενός ικανό δικτύου φόρτισης. Όπως είναι γνωστό, η ανταπόκριση των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης ήταν μεγάλη, με συνέπεια να εκτιμάται πως στο πρώτο εξάμηνο του 2021 θα έχουν χωροθετηθεί 10.000 δημόσια προσβάσιμα σημεία. Σύμφωνα με την κ. Σδούκου, η εγκατάστασή τους αναμένεται να δημιουργήσει ένα τζίρο 100 εκατομμυρίων ευρώ και, όπως είναι φυσικό, καινούριες θέσεις εργασίας.

Τα επενδυτικά σχέδια του ΔΕΔΔΗΕ για την καλύτερη διαχείριση των μη διασυνδεδεμένων νησιών, και την περαιτέρω διείσδυση των ΑΠΕ, περιέγραψε ο Ηρακλής Μενεγάτος, Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης και Διαχείρισης Δικτύου του Διαχειριστή. Αναφέρθηκε ενδεικτικά στην εγκατάσταση των συστημάτων SCADA για την απομακρυσμένη διαχείριση των αυτόνομων συστημάτων, η οποία έχει ολοκληρωθεί η οποία έχει ολοκληρωθεί σε 16 από τα 27 ηλεκτρικά συστήματα, ενώ για τα υπόλοιπα θα πραγματοποιηθεί εντός του 2021.

Ο κ. Μενεγάτος αναφέρθηκε επίσης στο πρόγραμμα μετατροπής της Αστυπάλαιας, της Σύμης και της Μέγιστης σε «έξυπνα», με την ενίσχυση της διείσδυσης των ΑΠΕ σε τουλάχιστον 60%. Όπως πρόσθεσε, το σχέδιο για την Αστυπάλαια απέκτησε ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις μετά το MoU που υπέγραψε το υπουργείο Εξωτερικών με τη γερμανική εταιρεία Volkswagen για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στο νησί.

Τη δραστηριοποίηση της VINCI Energies σε τομείς που αφορούν την ενεργειακή μετάβαση αποτύπωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Γιώργος Κάββουρας, όπως σε έργα διασύνδεσης του ΑΔΜΗΕ. Στην περίπτωση της ενεργειακής μετάβασης των ελληνικών νησιών, η εταιρεία προτείνει μία ολιστική προσέγγιση, με υβριδικά συστήματα ΑΠΕ, δράσεις που αφορούν την ηλεκτροκίνηση και ψηφιακές λύσεις που προωθούν τη συμμετοχή των πολιτών.

Τις πρωτοβουλίες για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της Χάλκης και της Ρόδου περιέγραψαν οι δήμαρχοι των δύο νησιών, Άγγελος Φραγκάκης και Αντώνης Καμπουράκης, για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών των κατοίκων με τοπικές πηγές εναλλακτικής παραγωγής ενέργειας και τη σταδιακή εξάλειψη των ορυκτών καυσίμων. Ο κ. Καμπουράκης σημείωσε ενδεικτικά πως ένα από τα σχέδια της δημοτικής αρχής είναι οι μετακινήσεις στη μεσαιωνική πόλη της Ρόδου να γίνουν αποκλειστικά με ηλεκτρικά οχήματα, με κεντρική θέρμανση και παροχή ζεστού νερού που θα διασφαλίζεται από ηλιακή ενέργεια.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider