Σημαντική διείσδυση της ηλεκτροκίνησης προβλέπουν μέχρι το 2040 φορείς εντός και εκτός του κλάδου, οι οποίοι μεταξύ άλλων κάνουν ειδική αναφορά στη συμβολή της αγοράς της Κίνας. 

Όπως ανέφερε στην έκθεση που δημοσίευσε την Τρίτη ο ΟΠΕΚ, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων «κερδίζουν», παρά το γεγονός ότι αντιπροσωπεύουν σήμερα ένα πολύ μικρό ποσοστό του παγκόσμιου στόλου. Αναμένεται ότι θα αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ήμισυ όλων των νέων επιβατικών αυτοκινήτων στις χώρες του ΟΟΣΑ μέχρι το 2040, με σχεδόν το ένα τέταρτο αυτών στην Κίνα και πάνω από το 26% παγκοσμίως.

Η πρόβλεψη αυτή συμβαδίζει με άλλες πρόσφατες εκθέσεις όπου επίσης γίνεται λόγος για σημαντική αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων. Σχετική ανάλυση της Bloomberg New Energy Finance, είχε αναφέρει ότι μέχρι το 2040, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν το 57% όλων των πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων παγκοσμίως.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με τη σχετική έκθεση, πλησιάζουν τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα όσον αφορά στην τιμή αγοράς και έχουν ήδη μειώσει το λειτουργικό τους κόστος. Αυτό σημαίνει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σύντομα θα ξεπεράσουν τα αυτοκίνητα που λειτουργούν με μηχανή εσωτερικής καύσης καθώς θα προβάλλονται μεταξύ άλλων ως μια πιο οικονομική επιλογή για τους καταναλωτές, σύμφωνα με τη νέα έκθεση.

Τις επόμενες δύο δεκαετίες, οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξηθούν από 2 εκατ. πέρυσι σε 56 εκατ. μέχρι το 2040, προβλέπει η BNEF. Ταυτόχρονα, οι πωλήσεις οχημάτων με «συμβατική ισχύ» θα μειωθούν από τα 85 εκατ. του περασμένου έτους σε μόλις 42 εκατ. παγκοσμίως.

Η μετατόπιση αυτή θα οφείλεται στην περαιτέρω μείωση των τιμών των μπαταριών. Από το 2010, το κόστος μπαταρίας ανά κιλοβατώρα έχει μειωθεί κατά 85%, χάρη στις τεχνολογικές βελτιώσεις και στις αυξημένες οικονομίες κλίμακας που επιτυγχάνουν τα εργοστάσια παραγωγής.