7 μύθοι για εφευρέσεις γύρω από το αυτοκίνητο!

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
7 μύθοι για εφευρέσεις γύρω από το αυτοκίνητο!
Κακώς θεωρούμε, ότι η Mercedes «ανακάλυψε» τον αερόσακο, η Renault το διαιρούμενο πίσω κάθισμα και η Citroen τους περιστρεφόμενους προβολείς. Οι πραγματικοί εφευρέτες τους ήταν άλλοι!

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν έχουν καμία σχέση με μοντέλα προηγούμενων δεκαετιών, όσον αφορά στην ασφάλεια και στην άνεση, που προσφέρουν. Όλα αυτά οφείλονται στην εξέλιξη επαναστατικών τεχνολογιών, οι οποίες θεωρούνται σήμερα αυτονόητες ακόμη και σε προσιτά μίνι για την πόλη. Οι ιστορικοί έχουν καταγράψει με λεπτομέρειες, ποιες εταιρείες λανσάρισαν αυτά τα καινοτόμα συστήματα, ωστόσο μερικές φορές καρπώνονται οι επίσημα αναγνωρισμένα εφευρέτες άδικα αυτή τη δόξα. Ας δούμε 7 χαρακτηριστικά παραδείγματα, όπου οι πραγματικοί εφευρέτες έμειναν στο σκοτάδι και οι καινοτομίες τους «χρεώνονται» σε λάθος εταιρείες.

Αστικός μύθος

Το μπαλόνι, που φουσκώνει τη στιγμή της σύγκρουσης και σώζει ζωές, θεωρείται πατέντα της Mercedes. Συγκεκριμένα λανσαρίστηκε από τη γερμανική μάρκα το 1981 και τώρα πλέον κατασκευάζεται σε διάφορες εκδοχές, όπως πλευρικοί αερόσακοι – κουρτίνες, για τα γόνατα, ακόμη και εξωτερικά τοποθετημένοι για την προστασία των πεζών!

Η αλήθεια

Ο όμιλος General Motors άρχισε να τοποθετεί ήδη από το 1974 αερόσακους σε σχεδόν όλες τις Cadillac, στις Oldsmobile και στις Buick, όπως η Buick Electra της φωτογραφίας μας. Tα airbags ήταν όμως πανάκριβα και δεν υπήρχε ζήτηση από τους πελάτες, ενώ εμφάνισαν και τεχνικά προβλήματα, οπότε τα απέσυρε η GM δύο χρόνια αργότερα από την αγορά.

Αστικός μύθος

Όταν αναφερόμαστε σε υβριδικά μοντέλα, το μυαλό μας πάει αμέσως στην Toyota, η οποία έκανε το πρώτο βήμα το 1997 με την παρουσίαση του Prius πρώτης γενιάς, ενώ και σήμερα διαθέτει τη μεγαλύτερη γκάμα υβριδικών αυτοκινήτων μεταξύ των κατασκευαστών.

Η αλήθεια

Ο συνδυασμός βενζινοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα εφαρμόστηκε πολύ νωρίτερα και πιο συγκεκριμένα το 1902. Τότε είχε παρουσιάσει η Porsche μαζί με τον επιχειρηματία Ludwig Lohner ένα μοντέλο με κινητήρα βενζίνης και ηλεκτρικά μοτέρ, ενσωματωμένα στους τροχούς.

Αστικός μύθος

Η δόξα για τον πρώτο τετράχρονο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού ανήκει στη Mercedes 300 SL του 1954. Χάρη σε αυτή την τεχνολογία αυξήθηκε η ισχύς των κινητήρων και ταυτόχρονα μειώθηκαν η κατανάλωση καυσίμου και η εκπομπή ρύπων.

Η αλήθεια

Τρία χρόνια πριν τη Mercedes, είχαν λανσαριστεί με βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού τα μοντέλα Gutbord Superior και Goliath GP 700 Sport (φωτογραφία). Ξεχάστηκαν όμως γρήγορα, αφού το σύστημα ψεκασμού τους εμφάνισε πολλά προβλήματα, ενώ αντίθετα στις Mercedes λειτουργούσε άψογα.

Αστικός μύθος

Ο ηλεκτρονικός πλοηγός έστειλε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τους κλασικούς χάρτες και διευκολύνει πολύ την καθημερινότητά μας. Το GPS «χρεώνεται» στη BMW, που άρχισε να το περιλαμβάνει στον εργοστασιακό εξοπλισμό των αυτοκινήτων της το 1994.

Η αλήθεια

Το πρώτο μοντέλο με σύστημα πλοήγησης δεν προέρχεται από την Βαυαρία, αλλά είναι το ιαπωνικό Honda Accord του 1981. Ωστόσο, αυτό δεν έγινε ευρύτερα γνωστό, καθώς προβλεπόταν ως προαιρετικό αξεσουάρ μόνον για τα Accord, που κυκλοφορούσαν στην Ιαπωνία.

Αστικός μύθος

Τα πρώτα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, που ήταν και διαιρούμενα, υποτίθεται ότι λανσαρίστηκαν στο Renault 16 του 1965, κάτι που όμως δεν ισχύει.

Η αλήθεια

Το πρώτο μοντέλο με διαιρούμενα πίσω καθίσματα παρουσιάστηκε πολύ αργότερα στην αγορά και ήταν η σπορ έκδοση του ιταλικού Fiat 127 με έτος λανσαρίσματος το 1978.

Αστικός μύθος

Οι προβολείς, που ακολουθούν τη χάραξη του δρόμου και φωτίζουν καλύτερα το εσωτερικό της στροφής, εξαπλώνονται σταδιακά σε ολοένα περισσότερα μοντέλα. Οι περισσότεροι πιστεύουν, ότι πρώτη διδάξασα ήταν η Citroen DS του 1967, όμως είναι λάθος.

Η αλήθεια

Η πρώτη εταιρεία, που συνέδεσε τους προβολείς με το σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου, ήταν η Cadillac το 1918! Την ακολούθησε μάλιστα το μοντέλο Tatra 77 του 1934, πριν υιοθετήσει αυτή την ιδέα η Citroen.

Αστικός μύθος

Το ΑΒS δεν επιτρέπει στους τροχούς να μπλοκάρουν, όταν φρενάρει απότομα το αυτοκίνητο. Η Mercedes ήταν –σύμφωνα με την επικρατούσα άποψη- η πρώτη μάρκα, που εφοδίασε το 1978 ένα μοντέλο της με ένα σύγχρονο ηλεκτρονικό σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών και σήμερα είναι το ABS υποχρεωτικό σε όλα τα οχήματα.

Η αλήθεια

Στην πραγματικότητα, το πρώτο μοντέλο με ABS δεν ήταν η Mercedes S-class του 1978, αλλά το Jensen FF του 1966 με μηχανικό σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

19:52

Δ. Τσιόδρας: Η εκλογή Πιερρακάκη είναι νίκη σε τρία επίπεδα: της Ελλάδας, της Ευρώπης, του ΕΛΚ

19:50

Η Ικτίνος ολοκληρώνει τη συμφωνία για το ακίνητό της στη Σητεία, ενισχύοντας σημαντικά το τουριστικό αποτύπωμα της Κρήτης

19:47

Άνοδος στις ευρωαγορές - Πιέσεις σε φαρμακευτικό και αμυντικό κλάδο

19:40

Ομόλογο Aktor: Υπερκάλυψη κατά 3,15 φορές - Στο 4,7% η τελική απόδοση

19:28

Το FBI απέτρεψε βομβιστική επίθεση στο Λος Άντζελες

19:15

Θεοδωρικάκος: Aσφαλής, παραγωγική και ισχυρή χώρα το όραμά μας για την Ελλάδα του 2030

19:14

Αποφασίζουν τις επόμενες κινήσεις τους οι αγρότες μετά τις δηλώσεις Τσιάρα - Τι εξετάζεται

19:08

ΗΠΑ: Το 90% των ζητημάτων Ρωσίας - Ουκρανίας έχει επιλυθεί

19:02

Δήμας: Ένταξη του τμήματος Κίσσαμος - Χανιά στη σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ

18:58

Προς ιστορικό ρεκόρ η μετοχή της Tesla μετά από 12 μήνες

18:54

Aegean: Νέο μέλος του ΔΣ ο Γεώργιος Χριστόπουλος

18:47

Ζελένσκι: Οι συνομιλίες με τις ΗΠΑ δεν ήταν εύκολες, αλλά ήταν παραγωγικές

18:46

Ideal Holdings: Στις 12 Ιανουαρίου η Έκτακτη ΓΣ για επιστροφή 8,4 εκατ. ευρώ στους μετόχους

18:40

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης αναλαμβάνει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου

18:34

BC Partners: «Κλειδώνει» το deal των 800 εκατ. ευρώ για Fortidia

18:33

Γαλλία: Η Γερουσία ενέκρινε τον προϋπολογισμό του 2026

18:26

Jumbo: Έναρξη διαδικασιών απορρόφησης της θυγατρικής «HERALD GREECE 2»

18:20

Ουκρανία: Έπληξε ρωσικές μονάδες επεξεργασίας φυσικού αερίου και καυσίμων για πυραύλους

18:19

Γερμανία: Κυβερνοεπίθεση στην Bundestag την ώρα που βρισκόταν εκεί ο Ζελένσκι

18:15

Υπερταμείο: Εκκίνηση διαγωνισμού για την αξιοποίηση της Μαρίνας Καλαμαριάς

18:11

Μίνι ευρωπαϊκή σύνοδος κορυφής για το ουκρανικό σήμερα το βράδυ στο Βερολίνο

18:00

Γουίλιαμς: Σε καλή θέση η πολιτική της Fed - Επιτακτική ανάγκη να επιστρέψει ο πληθωρισμός στο 2%

18:00

ΧΑ: Συνεχίστηκε η «ακροβασία» στις 2.100 μονάδες για τον Γενικό Δείκτη

17:48

Η Κομισιόν απαντά στη στεγαστική κρίση - «Νέα πανδημία που σαρώνει την Ευρώπη»

17:39

Σερβία: Κατηγορητήριο κατά του υπ. Πολιτισμού για τους ουρανοξύστες του γαμπρού του Τραμπ

17:32

Αναβαθμίζει την τιμή - στόχο για S&P 500 στο 2026 η Citi

17:24

Ουκρανός διαπραγματευτής: «Πραγματική πρόοδος» στις ειρηνευτικές συνομιλίες με τις ΗΠΑ

17:23

Bloomberg: Η Eurobank σχεδιάζει δύο SRTs με επίκεντρο εταιρικά και ναυτιλιακά δάνεια

17:19

Γαλλία: Ο Μακρόν απειλεί να «θάψει» τη συμφωνία ΕΕ - Mercosur

17:15

Μακρόν και Χριστοδουλίδης υπέγραψαν Στρατηγική Κοινή Δήλωση

gazzetta
gazzetta reader insider insider