Δοκιμή του νέου Seat Leon 1.5 eTSI mHEV

Νικόλαος Γιαννούλας
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Δοκιμή του νέου Seat Leon 1.5 eTSI mHEV
Η τέταρτη γενιά του Seat Leon έφτασε στη χώρα μας και την οδηγούμε στην ήπια υβριδική εκδοχή της με τον turbo κινητήρα βενζίνης των 1.5 λίτρων και 150 ίππων.

Το νέο Leon έχει όλα τα θεωρητικά εχέγγυα ώστε να συνεχίσει την επιτυχία του προκατόχου του: Ένα αισθητικά προσεγμένο και μεγαλύτερο σε διαστάσεις αμάξωμα, το νέο πλαίσιο του ομίλου VW με την ονομασία MQB Evo και, λόγω αυτού, τα πιο σύγχρονα διαθέσιμα μηχανικά μέρη αλλά και συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης.

insider

Τα θεωρητικά του πλεονεκτήματα επεκτείνονται και εκτός της οικογενειακής εστίας του ομίλου της Volkswagen, καθώς το νέο Seat Leon έχει ήδη κερδίσει την διάκριση των πέντε αστέρων στις δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP -και μάλιστα με τα πλέον πρόσφατα και αυστηρά πρωτόκολλα δοκιμών. Ταυτόχρονα, μόλις έλαβε και τη διάκριση του Best Buy ευρωπαϊκού αυτοκινήτου για το 2021, από την επιτροπή AUTOBEST.

Η πρώτη οπτική επαφή με το νέο Seat Leon δεν προκαλεί έκπληξη. Τα στενά φωτιστικά σώματα είναι στο πνεύμα της εποχής και συνολικά η φόρμα του αυτοκινήτου είναι αθλητική και ευχάριστη, χάρη στις σωστές αναλογίες. Οι διαστάσεις του αμαξώματος έχουν αυξηθεί αρκετά, το μήκος για παράδειγμα είναι μεγαλύτερο κατά 8,6 εκατοστά στα 4,368 μέτρα, παραμένουν όμως συμπαγείς. Σημαντικά αυξημένο είναι και το μεταξόνιο, στα 2,684 μέτρα στην περίπτωση της έκδοσης FR της δοκιμής, ενώ το πλάτος των 1,8 μέτρων και το χαμηλό ύψος των 1,442 μέτρων συνθέτουν ένα αρκετά στιβαρό οπτικά αποτέλεσμα.

insider

Το πιο ευρύχωρο Leon

Στην έκδοση FR, οι τροχοί έχουν διάμετρο 18 ιντσών και υποστηρίζουν ιδανικά τη σπορτίφ εικόνα, ενώ η ανάρτηση είναι πιο σφιχτή σε σχέση με αυτή τις εισαγωγικές εκδόσεις Style και Xcellence. Η πραγματική έκπληξη έρχεται από το εσωτερικό, το οποίο είναι ιδιαίτερα προσεγμένο. Τα υλικά είναι κορυφαία, η μείωση των διακοπτών χαρακτηριστική και η σχεδίαση πολύ «καθαρή» και αφαιρετική. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με τις τέσσερις δυνατότητες διαμόρφωσης είναι από πολύ αναλυτικός έως και μίνιμαλ, κατ' επιλογήν του οδηγού, ενώ η μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων έχει μια πολύ ευπρόσδεκτη και εργονομική κλίση προς τον οδηγό.

insider

Σε επίπεδο χώρων η αύξηση του μεταξονίου αλλά και του μήκους έχουν προσδώσει μια νέα διάσταση στο εσωτερικό, όπου τουλάχιστον τέσσερις επιβάτες θα νοιώσουν ιδιαίτερα ευπρόσδεκτοι, ακόμα και αν το ύψος τους ξεπερνά το μέσο όρο. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 380 λίτρα, με δυνατότητα επέκτασης στα 1.301 σε διθέσια διάταξη, ωστόσο το κατώφλι φόρτωσης βρίσκεται αρκετά ψηλά.

insider

Εξαιρετική είναι η θέση οδήγησης, όπως μας έχουν άλλωστε συνηθίσει τα Leon και στις προηγούμενες γενιές τους. Το κάθισμα ρυθμίζεται καθ' ύψος, προσφέρει πολύ καλή στήριξη και σκληρότητα, ενώ και το τιμόνι ρυθμίζεται τόσο τηλεσκοπικά, όσο και καθ' ύψος. Η εργονομία των διακοπτών είναι άψογη και η ορατότητα σε όλα τα όργανα αβίαστη. Συνολικά, το νέο Seat Leon θα ικανοποιήσει απόλυτα τις ανάγκες μια τετραμελούς οικογένειας, ενώ στον οδηγό προσφέρει ένα πραγματικά αγχολυτικό περιβάλλον καθημερινής δράσης.

Ήπια υβριδικό αλλά και σβέλτο

Ο κινητήρας αποτελεί μια ήδη γνωστή ποσότητα, ακόμα και σε αυτή την πιο πρόσφατη, ήπια υβριδική εκδοχή του. Ο mHEV eTSi των 1.5 λίτρων διαθέτει επιπλέον μια μπαταρία ιόντων λιθίου και έναν ηλεκτρικό κινητήρα/εναλλάκτη/μίζα, ο οποίος υποβοηθά το θερμικό κινητήρα σε κάποιες λειτουργίες του. Η ηλεκτρική ενέργεια που ανακτάται κατά την πέδηση ή την επιβράδυνση αποθηκεύεται στην 48V μπαταρία, η οποία με τη σειρά της παρέχει ενέργεια στο 3 σε 1 ηλεκτρικό μοτέρ, που συνδέεται με το θερμικό μέσω ιμάντα.

insider

Στην πράξη, το ήπια υβριδικό σύστημα προσφέρει ταχύτατη σε απόκριση λειτουργία start/stop, τη δυνατότητα παύσης του κινητήρα εν κινήσει (διατηρώντας λειτουργικά το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης και το υδραυλικό σύστημα πέδησης) και τέλος την υποβοήθηση του κινητήρα κατά τη φάση της επιτάχυνσης από στάση. Ταυτόχρονα, ο eTSi διατηρεί και το σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων υπό μερικό φορτίο, με αποτέλεσμα να διαθέτει στη φαρέτρα του πολλά βέλη εναντίον της υψηλής κατανάλωσης.

Ο eTSi των 1.5 λίτρων συνεργάζεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Στα χέρια μας, όλα τα σενάρια λειτουργίας του ήπιου υβριδικού συστήματος απέδωσαν εξαιρετικά, όπως και η συνεργασία κινητήρα – κιβωτίου. Το μοτέρ έχει δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών, το κιβώτιο αλλάζει αστραπιαία σχέσεις τόσο προς τα επάνω, όσο και προς τα κάτω, ενώ υπάρχει διακριτή διαφοροποίηση ανάμεσα στα προγράμματα λειτουργίας Eco, Normal και Sport. Στο Individual, που επίσης είναι διαθέσιμο, ο οδηγός μπορεί να αποθηκεύσει τις δικές του προτιμήσεις.

insider

Οι 150 ίπποι και τα 250 Nm της ροπής που αποδίδονται μόλις στις 1.500 σ.α.λ. δεν ιδρώνουν διόλου στην αλλαγή της κινητικής κατάστασης των 1.361 κιλών -με οδηγό- του αμαξώματος. Τα 221 χλμ./ώρα της μέγιστης ταχύτητας και τα 8,4 δλ. που απαιτούνται για την ολοκλήρωση της επιτάχυνσης από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα, αποδεικνύουν ότι το Leon διαθέτει μια έντονα σπορ διάσταση. Με την αρωγή δε του ταχύτατου κιβωτίου, όλα γίνονται πιο εύκολα και απολαυστικά.

Ευχάριστο σε όλες τις συνθήκες

Ως σύνολο, το νέο Seat Leon 1.5 eTSI mHEV είναι ιδιαίτερα ευχάριστο και εύκολο στην οδήγηση. Το ελαφρύ τιμόνι δίνει καλή πληροφόρηση, οι αντιδράσεις του αμαξώματος παραμένουν πάντα στο πλαίσιο της ουδετερότητας, χωρίς έντονες υποστροφικές ή υπερστροφικές τάσεις, ενώ η πρόσφυση από τους μεγάλους τροχούς είναι εξαιρετική, τόσο η ελκτική όσο και η πλευρική.

Μέσα στην πόλη, η σφιχτή ανάρτηση της έκδοσης FR αφήνει να φτάσουν ταλαντώσεις στο αμάξωμα, ωστόσο στις μεγαλύτερες ταχύτητες και σε δρόμο με στροφές αποζημιώνει την οδηγό με ελάχιστη κλίση του αμαξώματος. Παρότι η ανάρτηση περιλαμβάνει την κοινότοπη διάταξη του ημιάκαμπτου πίσω άξονα -εμπρός γόνατα McPherson- το Leon καταφέρνει να είναι πολύ προβλέψιμο στις αντιδράσεις του. Ο άξονας πολλαπλών συνδέσμων που τοποθετείται στις εκδόσεις με ισχύ άνω των 150 ίππων και στην plug in hybrid, ίσως προσθέτει λίγους πόντους άνεσης, με ανάλογα καλές αντιδράσεις υπό πίεση.

insider

Η σύνοψη τόσο της καθημερινής μετακίνησης, όσο και της αναζήτησης στιγμών έντασης με το νέο Seat Leon έχει απόλυτα θετικό ισοζύγιο. Το αυτοκίνητο έχει τσαγανό, είναι άνετο, ευρύχωρο, πολύ καλά εξοπλισμένο στην έκδοση FR και ο συνδυασμός του κινητήρα TSi με το ήπια υβριδικό σύστημα αποφέρει καρπούς. Πιο συγκεκριμένα, η Seat δηλώνει μέση κατανάλωση κατά WLTP 5,6 – 6,4 λίτρα/100 χλμ. Στην πράξη, η μέση δική μας σε όλες τις συνθήκες ήταν στα περίπου 7.0 λίτρα, ωστόσο με χαλαρή διάθεση, σε ταξίδι ή σε αμιγώς επαρχιακές διαδρομές αυτή μπορεί να πέσει στο επίπεδο των 6,0 – 6,5 λίτρων.

insider

Εξαιρετικό λοιπόν και το ενεργειακό αποτέλεσμα του Seat Leon 1.5 eTSI mHEV, ωστόσο στο ταμείο θα ζητήσει 25.290 ευρώ για την έκδοση της δοκιμής, ή 23.790 στη βασική για τη συγκεκριμένη πρόταση κινητήρα – κιβωτίου έκδοση εξοπλισμού Style. Με βάση τον εξοπλισμό, την απόδοση και το συνολικό χαρακτήρα του νέου Seat Leon 1.5 eTSI mHEV το κόστος αυτό είναι στο πλαίσιο του ανταγωνισμού. Ταυτόχρονα υπάρχουν και πιο οικονομικές επιλογές με τον ίδιο κυβισμό, απόδοση 130 ίππων χωρίς ήπια υβριδικό σύστημα, που συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο και ξεκινούν από τα 20.190 ευρώ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider