Μύθοι και αλήθειες για την «καθαρότητα» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Μοιράσου το
Μύθοι και αλήθειες για την «καθαρότητα» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Μια εμπεριστατωμένη έρευνα της Polestar, καταδεικνύει ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο απαιτεί 40% περισσότερη πρώτη ύλη για την κατασκευή του από ένα συμβατικό.

Η Polestar είναι η θυγατρική της Volvo που κατασκευάζει premium ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Έχει λοιπόν κάθε λόγο να υποστηρίζει τη χρήση τους. Ταυτόχρονα όμως, επιλέγει το δρόμο της διαφάνειας όσον αφορά το ενεργειακό τους αποτύπωμα, το οποίο δεν φαίνεται να είναι τόσο «αθώο», όσο θεωρείται.

Παρότι αποτελεί κοινή πεποίθηση ότι μπορούμε να επιτύχουμε ένα βιώσιμο μέλλον χωρίς εκπομπές ρύπων οδηγώντας απλώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η αλήθεια είναι πολύ πιο περίπλοκη. Και αυτή ακριβώς είναι ο λόγος που η Polestar αποφάσισε να ηγηθεί ενός κινήματος διαφάνειας σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία.

insider

Το κυρίαρχο ζήτημα σήμερα αφορά τον έλεγχο της αλυσίδας εφοδιασμού κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, για την αποφυγή παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των περιβαλλοντικών ζημιών από την εξόρυξη ορυκτών. Δευτερευόντως, η Polestar επιλέγει να επικοινωνήσει ανοιχτά τον πραγματικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο ολόκληρου του κύκλου ζωής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, από την παραγωγή έως το τέλος της ζωής τους.

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν παράγουν ρύπους κατά τη λειτουργία τους, απαιτούν τόνους πρώτων υλών και ενέργεια κατά τη διαδικασία κατασκευής τους. Η έρευνα της Polestar αποκαλύπτει το αποτύπωμα άνθρακα κατά τη διάρκειας ζωής όλων των νέων μοντέλων της, ξεκινώντας από το Polestar 2, με εντυπωσιακά ευρήματα.

insider

Για τη σύγκριση του ίχνους CO2 του ηλεκτρικού Polestar 2, χρησιμοποιήθηκε ως συμβατικό μοντέλο αναφοράς το Volvo XC40 και συγκεκριμένα ο μέσος όρος κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων των εκδόσεών του με κινητήρες βενζίνης. Τα δεδομένα εκπομπών για το XC40 βασίστηκαν στον κύκλο οδήγησης WLTP και ο μέσος όρος εκπομπής CO2 που προέκυψε είναι τα 163 γρ./χλμ.

Η αλήθεια σε νούμερα

Οι αριθμοί που θα δούμε στη συνέχεια αποκαλύπτουν ότι το Polestar 2 έχει χαμηλότερο αντίκτυπο στο κλίμα καθ 'όλη τη διάρκεια ζωής σε σχέση με το XC40, αλλά όχι μικρό. Και ότι τελικά απαιτούνται εκατοντάδες ή αρκετές δεκάδες χιλιόμετρα χρήσης, πριν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο εξισορροπήσει το μεγαλύτερο ενεργειακό αποτύπωμα της κατασκευής του σε σχέση με το συμβατικό.

Πιο συγκεκριμένα, το σύνολο των υλικών για την κατασκευή ενός συμβατικού Volvo XC40 ανέρχεται στους 14 τόνους, ενώ αυτό γα την κατασκευή του Polestar 2 και των μπαταριών του στους 24 τόνους. Είναι δηλαδή 40% μεγαλύτερο στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

insider

Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του, το συμβατικό Volvo XC40 θα καταναλώσει συνολικά 41 τόνους ορυκτά καύσιμα, ενώ το ηλεκτρικό Polestar 2 θα καταναλώσει ηλεκτρική ενέργεια η οποία ανάλογα με τον τρόπο που παράγεται, απαιτεί:

  1. Σύμφωνα με το παγκόσμιο μείγμα παραγωγής: 23 τόνους ορυκτών καυσίμων.

  2. Σύμφωνα με το ευρωπαϊκό μείγμα παραγωγής: 15 τόνους ορυκτών καυσίμων

  3. Από αιολική ενέργεια: 0,4 τόνους ορυκτών καυσίμων

Το σημείο χρήσης από το οποίο το ηλεκτρικό Polestar 2 θα ξεκινήσει να έχει μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα σε σχέση με το συμβατικό Volvo XC40 εκφράζεται σε χιλιόμετρα κίνησης και αποτυπώνεται στη συνέχεια, ανάλογα με το μείγμα παραγωγής ενέργειας:

  1. Σύμφωνα με το παγκόσμιο μείγμα παραγωγής: 112.000 χλμ.

  2. Σύμφωνα με το ευρωπαϊκό μείγμα παραγωγής: 78.000 χλμ.

  3. Από αιολική ενέργεια: 50.000 χλμ

Εννοείται ότι σε χώρες που παράγουν ηλεκτρική ενέργεια κυρίως μέσω της χρήσης ορυκτών καυσίμων το παραπάνω όριο χιλιομέτρων εξισορρόπησης του ενεργειακού αποτυπώματος αυξάνεται, ενώ σε όσες οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας κυριαρχούν, μειώνεται.

insider

Όλα τα παραπάνω στοιχεία που πολύ σωστά παρέχει η Polestar και μπορείτε να διαβάσετε εδώ, είναι προφανώς ενδεικτικά και πιθανώς πολύ διαφορετικά, προς το χειρότερο ή το καλύτερο, ανάλογα με τις πρακτικές που ακολουθεί ο κάθε κατασκευαστής.

Ωστόσο για τους καταναλωτές είναι ζωτικής σημασίας η συμφωνία όλων των κατασκευαστών σε μια κοινά αποδεκτή μεθοδολογία μέτρησης του αποτυπώματος CO2 όλων των αυτοκινήτων κατά τον κύκλο ζωής τους και με βάση το πως παράγεται η ηλεκτρική ενέργεια στις χώρες που αυτά θα χρησιμοποιηθούν.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

21:48

Τα ρωσικά μέταλλα στο στόχαστρο της ΕΕ για το 9ο πακέτο κυρώσεων

21:34

ΗΠΑ: Δεν ενθαρρύνουμε την Ουκρανία να κάνει επιθέσεις εκτός των συνόρων της

21:24

Αλβανία: Ο Ράμα ζήτησε συγγνώμη από τον Μητσοτάκη για τα περί «εξαπάτησης της ΕΕ από την Ελλάδα»

21:09

Πρωτοψάλτης (ΔΥΠΑ): Προτεραιότητα η ανάπτυξη δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού

21:00

Μικρά κέρδη για τον χρυσό, εν αναμονή των αποφάσεων της Fed 

20:56

Στη Βουλή το νομοσχέδιο για τον Τύπο

20:51

Επεισόδια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, στην επέτειο δολοφονίας του Γρηγορόπουλου

20:47

Ολοταχώς προς μία από τις χειρότερες χρονιές εδώ και τρεις 10ετίες η παγκόσμια οικονομία

20:40

Apple: Αλλαγές στις τιμολογήσεις του App Store - Εύρος από 29 σεντ έως 10.000 δολάρια

20:27

EBRD: Σε χαμηλό ρεκόρ από την κρίση του 2008–09 τα ΜΕΔ στις χώρες της Αναδυόμενης Ευρώπης – Πιθανή η αύξησή τους

20:26

Γεωργιάδης: Η χώρα μας θα επιτύχει ρεκόρ άμεσων ξένων επενδύσεων και το 2023

20:10

Η Morgan Stanley απολύει το 2% του προσωπικού της 

20:07

Η Κομισιόν κατηγορεί για καρτέλ στα κρατικά ομόλογα την Deutsche Bank και τη Rabobank

20:00

Ωρολογιακή βόμβα 80 τρισ. δολαρίων χρέους, που κανείς δεν ξέρει πού είναι «θαμμένη»

19:54

Νέο κοίτασμα πετρελαίου ανακαλύφθηκε στο Ιράν

19:49

Συνάντηση Μητσοτάκη με τον αρχιεπίσκοπο Αλβανίας Αναστάσιο

19:43

Πετρέλαιο: Το brent κάτω από τα 80 δολάρια ανά βαρέλι για πρώτη φορά από τον Ιανουάριο

19:41

Βόρεια Μακεδονία: Αίτημα για την επαναλειτουργία του πετρελαιαγωγού Θεσσαλονίκης-Σκοπίων

19:34

Δήμας: Τα τελευταία 3 χρόνια η χώρα γύρισε σελίδα σε όλα τα επίπεδα και αποτελεί επενδυτικό προορισμό

19:28

Τσίπρας: Ο Πάτσης είναι η αντίληψη της ΝΔ για τη διαχείριση των κόκκινων δανείων

19:20

H BuzzFeed απολύει το 12% των υπαλλήλων της - Η οικονομική επιδείνωση θα συνεχιστεί το 2023

19:19

Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος: Σε εξέλιξη η πορεία στο κέντρο της Αθήνας για τα 14 χρόνια από τη δολοφονία

19:13

Βουλή: Υπερψήφιστηκε επί της αρχής το νομοσχέδιο φορολογικών και τελωνειακών ρυθμίσεων - Το μήνυμα Βεσυρόπουλου

19:03

FT: Η Amazon συμφώνησε με την Κομισιόν για τις αντιανταγωνιστικές πρακτικές

18:58

Ο Μακρόν καθησυχάζει τους Γάλλους για τα πιθανά black outs

18:51

Απώλειες στις ευρωαγορές καθώς παραμένουν οι ανησυχίες για τις κινήσεις των κεντρικών τραπεζών

18:44

Αισιοδοξία για την ενεργειακή κρίση: «Η Ευρώπη θα τα καταφέρει τον φετινό χειμώνα και το 2023»

18:35

Ουκρανία: Τα συναλλαγματικά αποθέματα έφτασαν στα προ του πολέμου επίπεδα

18:24

ΣτΕ: Απόφαση για 4 αθλητές - Γιατί δεν θα λάβουν οικονομική επιβράβευση

18:17

Ερντογάν: Ξεχάστε το γονάτισμα, η Τουρκία ανορθώνεται - «Τεχνητές» οι κρίσεις σε Μεσόγειο και Αιγαίο