«Καταναλωτική κόπωση» διαπίστωσαν οι έμποροι τις δύο πρώτες εβδομάδες των χειμερινών εκπτώσεων καθώς τα στοιχεία από την κίνηση στην αγορά έδειξαν ότι ο κόσμος στην πλειονότητά του, δεν βγήκε να ψωνίσει.

Ωστόσο το πιο ενδιαφέρον συμπέρασμα από τα στοιχεία αυτά είναι ότι δεν προκαλεί πλέον έκπληξη σε κανέναν το γεγονός ότι δεν ψωνίζουμε στις εκπτώσεις.

Φυσικά όλα αυτά τα χρόνια της οικονομικής κρίσης, οι περισσότεροι από εμάς λίγο έως πολύ περιορίσαμε και τις ανάγκες μας και το μπάτζετ που διαθέτουμε για αγορές ακόμη και στις εκπτώσεις. Όμως αυτό μοιάζει πια να θεωρείται ένα δεδομένο που το συνυπολογίζουμε εξαρχής όταν εξετάζουμε τέτοια στοιχεία.

Στην πραγματικότητα φαίνεται ότι δεν ψωνίζουμε πλέον γιατί δεν πιστεύουμε στις εκπτώσεις, κάτι που το παραδέχεται πλέον και η ίδια η αγορά.

Καταιγισμός προσφορών

Εκπτώσεις, ενδιάμεσες εκπτώσεις, 10ημερο προσφορών, Black Friday, Cyber Μonday… είναι τόσες πολλές πλέον οι εκπτωτικές περίοδοι κατά τη διάρκεια του έτους, που μένουν ελάχιστες μέρες χωρίς κάποιου είδους προσφορά.

Μπαίνοντας σε ένα μαγαζί για να ψωνίσεις, κοιτάς σχεδόν… καχύποπτα την τιμή της έκπτωσης γιατί δεν ξέρεις ποια ακριβώς υπολογίζεται ως αρχική τιμή και με τι να την συγκρίνεις τελικά όταν έχουν προηγηθεί τόσες προσφορές.

Βλέπεις στη βιτρίνα «έκπτωση 50%» και αυτομάτως κάνεις τη σκέψη ότι και πριν μία εβδομάδα είχες δει στο ίδιο κατάστημα άλλη ταμπέλα με διαφορετική έκπτωση και σε μία εβδομάδα θα ξαναπεράσεις και θα δεις πάλι το ίδιο.

Από την άλλη πλευρά,  οι περισσότεροι από έχουμε εξοικειωθεί πλέον σε μεγάλο βαθμό με τα ψώνια μέσω διαδικτύου και εκεί φαίνεται ότι μας είναι πιο εύκολη και η έρευνα αγοράς. Μάλιστα σε προϊόντα όπως οι ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές ή τα καλλυντικά, οι προσφορές μέσω των online καταστημάτων είναι συνεχείς και δεν χρειάζεται να περιμένεις την «κατάλληλη» εκπτωτική περίοδο για να ψωνίσεις.

Θέμα εμπιστοσύνης

Ως καταναλωτές φαίνεται ότι έχουμε χάσει την εμπιστοσύνη μας σε μεγάλο βαθμό στις εκπτώσεις και δεν  πιστεύουμε ότι θα μπούμε σε ένα κατάστημα και θα ψωνίσουμε φθηνότερα. Άλλωστε, φθηνότερα σε σχέση με τι; Όσο ελκυστικές και να φτιάχνουν τις ταμπέλες στις βιτρίνες με 50%, 60% και 70% προσφορές, εάν δεν γίνει ξεκάθαρο ποια είναι η πραγματική τιμή των προϊόντων και ποια η έκπτωση, θα συνεχίσουμε να τις αμφισβητούμε. Και μέχρι τότε μάλλον θα συνεχίζουμε να μιλάμε για «καταναλωτική κόπωση»…