Η πρωτοφανής πτώση της ζήτησης πετρελαίου εξαιτίας της πανδημίας του COVID-19 μπορεί επιφέρει πρωτόγνωρες αλλαγές στον πετρελαϊκό τομέα, καθώς όλο και λιγότερες εταιρείες που κατέχουν assets υψηλής αξίας εκτιμάται ότι θα αντέξουν μετά την ύφεση, δήλωσε τη Goldman Sachs.

Και μάλιστα, οι επιχειρήσεις που θα καταφέρουν να σταθούν όρθιες μετά από την συντριβή των τιμών θα εξακολουθήσουν να αντιμετωπίζουν περιορισμούς στις κεφαλαιακές τους δαπάνες, προειδοποίησε η τράπεζα της Wall Street.

«Όταν η βιομηχανία επανέλθει από την ύφεση αυτή, στο προσκήνιο θα παραμείνουν λιγότερες επιχειρήσεις με περιουσιακά στοιχεία υψηλής αξίας αλλά οι κεφαλαιακοί περιορισμοί θα παραμείνουν», ανέφεραν οι αναλυτές της Goldman Sachs.

Σύμφωνα με την τράπεζα, ο πόλεμος τιμών Σαουδικής Αραβίας-Ρωσίας δεν έχει πλέον τόση σημασία σε σχέση με την τεράστια κάμψη στη ζήτηση πετρελαίου, καθώς οι μεγάλες οικονομίες παραμένουν «παγωμένες» και η ζήτηση βενζίνης και άλλων καυσίμων συνεχίζει να υποχωρεί.

Οι περιορισμοί συρρικνώνουν την κατανάλωση

Αυτή την εβδομάδα, η Goldman εκτιμά ότι η παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου μειώνεται κατά 25% σε σύγκριση με τη συνηθισμένη παγκόσμια ζήτηση, καθώς οι περιορισμοί, οι κοινωνικές αποστάσεις και οι ταξιδιωτικές οδηγίες επηρεάζουν σήμερα το 92% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος (ΑΕΠ).

Σύμφωνα με την επενδυτική τράπεζα, η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου από τον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών και των μεταφορών δεν μπορεί να επιστρέψει στα επίπεδα της ζήτησης πριν από το κοροναϊό, η οποία ανερχόταν σε περίπου 16 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα.

Η διεθνής τιμή του πετρελαίου εξακολουθεί να κινείται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα παρά την άνοδο που καταγράφει το μεσημέρι της Τρίτης. Στις 14.13 ώρα Ελλάδος το αργό διαπραγματεύεται στα 21,57 δολάρια σημειώνοντας άνοδο κατά 7,37% και το μπρεντ στα 23,64 δολάρια σημειώνοντας άνοδο κατά 3,84%.