Αισιόδοξα είναι τα μηνύματα που λαμβάνει από  τα πρόσφατα αποτελέσματα  η μητρική εταιρεία της Google, Alphabet, καθώς τα έσοδα έφθασαν τα 15,1 δισ. ευρώ  ξεπερνώντας τις προσδοκίες αναλυτών και στελεχών του ομίλου. Βασικοί λόγοι ήταν οι αυξημένες πωλήσεις διαφημίσεων και η συγκράτηση του λειτουργικού κόστους σε αποδεκτά επίπεδα  ενώ η ισχυρή ανάπτυξη και το ταμειακό υπόλοιπο που προσδιορίζεται στα 72,8 δισ. δολάρια ώθησε το Διοικητικό Συμβούλιο να εγκρίνει το ποσό των 5,1 δισ. δολαρίων  για την επαναγορά μετοχών, την πρώτη που έγινε ποτέ. Η μετοχή σκαρφάλωσε έως και 11%, ξεπερνώντας το ρεκόρ κλεισίματός της.

Τα στοιχεία αυτά αντικατοπτρίζουν την «σφιχτή» πολιτική που εφαρμόζουν σε λειτουργικό και οικονομικό επίπεδο  ο Γενικός  Διευθυντής, Larry Page και η Οικονομική Διευθύντρια, Ruth Porat και μέρος αυτής αποτελεί και ο διαχωρισμός-στις αρχές του επόμενου χρόνου- των νέων δραστηριοτήτων της Google από τις γνωστές μέχρι τώρα λειτουργίες της, με τη δημιουργία νέας εταιρείας επενδύσεων χαρτοφυλακίου με την ονομασία Alphabet.

Κέρδη και Πωλήσεις

Σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg, τα έσοδα, εξαιρουμένων των πωλήσεων που μεταβιβάστηκαν σε συνεργάτες, ξεπέρασαν τις προβλέψεις των αναλυτών που έκαναν λόγο για 15 δισ. δολάρια, σκαρφαλώνοντας στα 15,1 δισ.  δολάρια και σημειώνοντας άνοδο 15%.  Το ίδιο συνέβη και με τα κέρδη, τα οποία, εκτός κάποιων εξαιρέσεων, έφθασαν τα 7, 35 δολάρια ανά μετοχή (ξεπερνώντας και εδώ τις προβλέψεις που έκαναν λόγο για 7,20 δολάρια).

Η διεύθυνση της Google επικεντρώνεται στον έλεγχο των δαπανών για την προώθηση της διαδικτυακής κίνησης,  οι οποίες θα λειτουργήσουν ως «αντίβαρο» στην πτώση των τιμών διαφήμισης στις κινητές συσκευές.  Φυσικά, οι προσπάθειες αυτές αποδίδουν, με τα  συνολικά «κλικ» στις διαφημίσεις να σημειώνουν άνοδο 23%, παρά το γεγονός ότι η μέση τιμή των διαφημίσεων έπεσε κατά 16% στα sites τη Google.

Όπως σημειώνει ο James Cakmak,  αναλυτής της εταιρείας ερευνών και επενδύσεων, Monness Crespi Hardt & Co, η σταθεροποίηση των τιμών, η αύξηση της επισκεψιμότητας και η στόχευση σε μια κερδοφόρα ανάπτυξη, δημιουργούν ιδανικές συνθήκες.

Νέα επιχειρηματικά πεδία για την Google

Υπό την ομπρέλα της  Alphabet, η Google, τόσο ως  εταιρεία αναζήτησης στο διαδίκτυο όσο και ως διαφημιστική εταιρεία  συγκαταλέγεται ανάμεσα σε πολλές άλλες που υπάρχουν στο χώρο.  Η γκάμα των δραστηριοτήτων της εκτείνεται από υπηρεσίες πληροφορικής και γρήγορου Internet, μέχρι τη διανομή παραγγελιών με drones, προϊόντα βιολογικών επιστημών, αερομεταφορές και αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα  και τα έσοδα από αυτού του είδους τις εξωτερικές δραστηριότητες ανέρχονται στα 1,89 δισ.  δολάρια σημειώνοντας άνοδο 11%.  Τα νέα αυτά πεδία δραστηριότητας της εταιρείας δεν ανταγωνίζονται τις βασικές λειτουργίες της Google και  αναπτύσσονται ως ξεχωριστά κομμάτια, κάτι που αποτυπώνεται και στη δομή της εταιρείας, η οποία της προσφέρει την την ευελιξία να δημιουργήσει νέες θυγατρικές ή να προχωρήσει σε εξαγορές καθιστώντας την πόλο έλξης για  «χαρισματικούς» επαγγελματίες (π.χ μηχανικούς).

Ο έλεγχος των δαπανών αποτελεί  προτεραιότητα για τη διεύθυνση, καθώς τα λειτουργικά κόστη αυξήθηκαν κατά 14% το τελευταίο τρίμηνο (6,93 δισ. δολάρια), ευθυγραμμιζόμενα με παρόμοια αύξηση (13%) την προηγούμενη περίοδο, καταγράφοντας το χαμηλότερο ρυθμό ανάπτυξης από το 2013. Τα καθαρά έσοδα κατά το τρίτο τρίμηνο ανήλθαν στα 3,98 δισ.  δολάρια έναντι 2,74 δισ.  δολαρίων την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Όπως σημειώνει η  Ruth Porat, οι επενδύσεις αναμένεται να αυξηθούν τον επόμενο χρόνο καθώς όπως ανέφερε τα 2,37 δισ. δολάρια που δαπανήθηκαν το τελευταίο τρίμηνο αποτελούν ένα αρκετά «φειδωλό» ποσόν.  Οι δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη άγγιξαν τα 3,23 δισ. δολάρια και βασικά πεδία επενδύσεων αποτελούν η μηχανική μάθηση και η τεχνητή νοημοσύνη, στοιχεία τα οποία, σύμφωνα με τη Google, μπορούν να τη διαφοροποιήσουν από τον ανταγωνισμό.