«Καύσιμο» για τα ρεκόρ του τουρισμού οι αεροπορικές αφίξεις

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Καύσιμο» για τα ρεκόρ του τουρισμού οι αεροπορικές αφίξεις
Οι φετινές επιδόσεις του ΔΑΑ και των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που διαχειρίζεται η Fraport - Η σύγκριση με το 2022 και με το 2019 και οι πρωταθλητές στην διακίνηση επιβατών.

Πρόσω ολοταχώς για νέα ρεκόρ βαδίζει ο τουρισμός, παρά τις καταστροφικές πυρκαγιές και τις φονικές πλημμύρες που παρατηρήθηκαν το τελευταίο δίμηνο, δημιουργώντας καινοφανείς συνθήκες για την χώρα και ανακόπτοντας την κίνηση σε συγκεκριμένες περιοχές. Καύσιμο δε, για τα νέα ρεκόρ του κλάδου αποδεικνύονται τα αεροδρόμια, οι αεροπορικές αφίξεις των οποίων κινούνται σε πολύ υψηλότερα επίπεδα τόσο σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη χρονιά όσο και σε σχέση με το 2019.

Ενδεικτικά είναι τα συγκεντρωτικά στοιχεία των 15 βασικών αεροδρομίων - τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, Ελευθέριος Βενιζέλος - τα οποία δείχνουν ότι η επιβατική κίνηση στο πρώτο οκτάμηνο του έτους έσπασε το φράγμα των 40 εκατ. επιβατών. Συγκεκριμένα ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών υποδέχτηκε από τον Ιανουάριο έως και τον Αύγουστο 18.668.442 ενώ στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια «προσγειώθηκαν» 24.106.822 επισκέπτες, συνολικά δηλαδή 42.775.264, εγχώριοι και διεθνείς, επισκέπτες. Μόνο οι διεθνείς επισκέπτες δε, έφτασαν στο οκτάμηνο τα 31.999.447 - 12.796.657 στον ΔΑΑ και 19.202.790 στα περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport, ενώ στο θερμότερο τρίμηνο του έτους (Ιούνιο - Ιούλιο - Αύγουστο) διακινήθηκαν μέσω αεροδρομίων 26,8 εκατ. επιβάτες (9,5 εκατ. στον ΔΑΑ - και 17,3 εκατ. στα περιφερειακά αεροδρόμια).

Παρότι ο αριθμός δεν είναι ενδεικτικός της ταξιδιωτικής κίνησης, καθώς περιλαμβάνει εγχώριες και διεθνείς αναχωρήσεις και αφίξεις κι όχι τον αριθμό των επισκεπτών που ταξιδεύουν στη χώρα μας για τουρισμό, όπως η έρευνα συνόρων από την οποία προκύπτουν τα στοιχεία της ταξιδιωτικής κίνησης που δημοσιεύει η ΤτΕ, δίνει το στίγμα της χρονιάς καθώς σχεδόν όλα τα μεγέθη κινούνται υψηλότερα από την προηγούμενη χρονιά, αλλά κι από την χρονιά σταθμό για τον ελληνικό τουρισμό, το προπανδημικό 2019. Στην περίπτωση του ΔΑΑ για παράδειγμα η κίνηση στο οκτάμηνο παρουσιάζεται υψηλότερη κατά 27,3% από την αμέσως προηγούμενη χρονιά αλλά και κατά 8% αυξημένη σε σχέση με τους πρώτους οκτώ μήνες του 2019. Αντίστοιχα σε σχέση με το διάστημα Ιανουαρίου - Αυγούστου του 2022 ο αριθμός των επισκεπτών των περιφερειακών αεροδρομίων είναι κατά 8,5% αυξημένος ενώ κινείται ανοδικά κατά 10,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Οι πρωταγωνιστές της φετινής χρονιάς

Η φετινή χρονιά μάλιστα αναδεικνύει τους δικούς της πρωταγωνιστές, παρουσιάζοντας μια εικόνα διαφορετική σε σχέση με πέρυσι.

Στο γενικό κάδρο ξεχωρίζει η πτωτική πορεία της Μυκόνου και της Σαντορίνης, πτώση όμως που αφορά μόνο στην σύγκριση με τις περσινές επιδόσεις, αφού σε σχέση με το έτος σταθμό του 2019 η εικόνα αλλάζει. Για παράδειγμα το αεροδρόμιο της Σαντορίνης εμφανίζει τον Αύγουστο πτώση της τάξης του 6,1% σε σχέση με τον περσινό Αύγουστο αλλά άνοδο της τάξης του 31,3% - την μεγαλύτερη μεταξύ των 14 περιφερειακών αεροδρομίων - σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Σε επίπεδο οκταμήνου πάλι, οι επιβάτες εμφανίζονται αυξημένοι μόλις κατά 1,1% σε σχέση με το 2022 αλλά 19,9% περισσότεροι από τους επιβάτες που επισκέφτηκαν την Σαντορίνη το πρώτο οκτάμηνο του 2019.

Αντίστοιχα στη Μύκονο, οι επιδόσεις του Αυγούστου κινούνται κατά 10,4% υψηλότερα από αυτές του 2019 παρότι υπολείπονται -2,9% από τον Αύγουστο της προηγούμενης χρονιάς. Επιπλέον στο οκτάμηνο, ο προορισμός της Μυκόνου υποδέχτηκε μέσω του αεροδρομίου 7,2% περισσότερους επιβάτες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 παρόλο που παρατηρήθηκε υστέρηση της τάξης του -2,8% σε σχέση με το 2022. Σημειώνεται ότι Μύκονος, Σαντορίνη αλλά και Ρόδος ήταν μεταξύ των αεροδρομίων που ήδη από το 2022 είχαν ξεπεράσει το ρεκόρ του 2019.

Συγκριτικά με το οκτάμηνο του 2022 τα αεροδρόμια που ξεχώρισαν από άποψη επιδόσεων στη διακίνηση επιβατών είναι της Θεσσαλονίκης (άνοδος 20,8%), της Καβάλας (άνοδος 18,9%), της Μυτιλήνης (άνοδος 15,1%), της Σκιάθου και των Χανίων (άνοδος 11,4% και 11,2% αντίστοιχα).

Σε σχέση όμως με τις επιδόσεις του 2019, την πρωτοκαθεδρία φέτος έχουν τα αεροδρόμια του Ακτίου, της Σκιάθου, της Κέρκυρας, των Χανίων και της Σαντορίνης, παρουσιάζοντας αύξηση επιβατών κατά 29,2%, κατά 25,7%, κατά 22,3%, κατά 21% και 19,9% αντίστοιχα.

Σε απόλυτους αριθμούς μάλιστα, το αεροδρόμιο της Ρόδου υποδέχτηκε τον Αύγουστο τον μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών (1.082.300 επιβάτες) ενώ και σε επίπεδο οκταμήνου βρέθηκε στη δεύτερη θέση από άποψη αριθμού επισκεπτών υποδεχόμενο περίπου 500 χιλ. λιγότερους επισκέπτες από το αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης (4.306.946 επιβάτες). Εν συγκρίσει βέβαια με τις περσινές Αυγουστιάτικες επιδόσεις εμφάνισε πτώση της τάξης του -4,6% παρότι οι επισκέπτες ήταν αυξημένοι κατά 0,3% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2019. Αντίστοιχα στο οκτάμηνο, η σύγκριση 2023 με 2019 δείχνει αύξηση επιβατών κατά 8,3% ενώ η αντίστοιχη 2023 - 2022 δείχνει άνοδο μόλις 3,5%. Στην περίπτωση της Ρόδου βέβαια, η στρεβλή εικόνα εδράζεται στις καταστροφικές πυρκαγιές που σημειώθηκαν τέλος Ιουλίου στο νησί, οι οποίες ανέκοψαν, Ιούλιο-Αύγουστο, μέρος της προγραμματισμένης κίνησης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Fraport Greece: Νέες εργασίες αναμόρφωσης και ανακατασκευής διαδρόμου στο αεροδρόμιο Κέρκυρας

Έρχεται «νέο αίμα» στο Χρηματιστήριο – Το mega IPO του ΔΑΑ, η Optima Bank και οι τρεις ΑΕΕΑΠ

Τουρισμός: Οι καλοί οιωνοί και τα μεγάλα αγκάθια για την συνέχεια

gazzetta
gazzetta reader insider insider