Βασιλάκης (Aegean): Υψηλές επιδόσεις το α' εξάμηνο - Θετικές προσδοκίες για τη συνέχεια

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Βασιλάκης (Aegean): Υψηλές επιδόσεις το α' εξάμηνο - Θετικές προσδοκίες για τη συνέχεια
Τι ανέφερε ο επικεφαλής της Aegean κατά την τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές. Tα ισχυρά ταμειακά διαθέσιμα, οι εκτιμήσεις για τη συνέχεια και η στρατηγική αντιμετώπισης των προκλήσεων.

Εξαιρετικές επιδόσεις στο α' εξάμηνο του έτους αλλά και θετικές προσδοκίες για την συνέχεια έχει η Aegean, με τον Πρόεδρο της, κ. Ευτύχη Βασιλάκη να επισημαίνει χθες κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές, ότι η αεροπορική εταιρεία κέρδισε το στοίχημα της ανάκαμψης στην προ κορονοϊού εποχή και περνά πλέον σε φάση ανάπτυξης, η οποία περιλαμβάνει περαιτέρω αύξηση τόσο της επιβατικής κίνησης όσο και των εσόδων.

«Δημοσιεύσαμε εξαιρετικά αποτελέσματα, έχοντας επιτύχει την ανάκαμψη στην προκορονοϊού εποχή αλλά και την επέκταση των εσόδων μας, παρά τις ισχυρές πληθωριστικές πιέσεις. Η τελευταία γραμμή του ισολογισμού μας είναι πολύ ισχυρή, το cash flow επίσης γεγονός που οδηγεί σε μια κερδοφόρα εικόνα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βασιλάκης, συμπληρώνοντας ότι το α’ εξάμηνο του έτους αποτελεί μακράν το πιο υγιές εξάμηνο της επιχείρησης.

Πιο ισχυρή από ποτέ εμφανίζεται η εταιρεία και σε ότι αφορά τα ταμειακά διαθέσιμά της, με τον κ. Βασιλάκη να επισημαίνει ότι η Aegean ολοκλήρωσε τις αποπληρωμές δανεισμού του α’ εξαμήνου και πλέον τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα εμφανίζονται βελτιωμένα κατά σχεδόν 200 εκατ. ευρώ σε σχέση με το τέλος του προηγούμενου έτους. Όπως επεσήμανε ο αερομεταφορέας προχώρησε στην αποπληρωμή του υπολοίπου των δανείων που έλαβε κατά τη διάρκεια της πανδημίας (€68,5 εκατ.) ενώ παράλληλα προέβη και στην αποπληρωμή δανείου χρηματοδοτικής μίσθωσης που είχε συναφθεί το 2020 για την απόκτηση ενός αεροσκάφους A321 neo καθώς και στην αγορά ενός νεότευκτου Α320 neo αεροσκάφους, χρησιμοποιώντας μόνο ταμειακά διαθέσιμα (σύνολο δύο ενεργειών $70 εκατ.). Με τον τρόπο αυτό η εταιρεία αύξησε σε 11 τα ελεύθερα βαρών αεροσκάφη, από μόλις 4 το Δεκέμβριο του 2019.

Σε ό,τι αφορά την επένδυση των 46 Airbus της οικογένειας neo, μάλιστα ο κ. Βασιλάκης ανέφερε πως στόχος είναι η Aegean να έχει συνολικά 15-18 Airbus neo ελεύθερα βαρών (ιδιόκτητα) έως το τέλος του 2028.

Υψηλές πτήσεις και τα επόμενα τρίμηνα

Ερωτηθείς για τη συνέχεια ο επικεφαλής της αεροπορικής εκτίμησε ότι η εν λόγω δυναμική θα συνεχιστεί, παρότι η αύξηση του β’ εξαμήνου δεν αναμένεται να είναι το ίδιο ισχυρή, λόγω εποχικότητας του ελληνικού τουρισμού. Σε κάθε περίπτωση όμως, η Aegean σχεδιάζει να αυξήσει τη χωρητικότητά της το γ’ και το δ’ τρίμηνο κατά 10% και 15% αντίστοιχα.

Όσο για το 2024 ανέφερε ότι είναι νωρίς για προβλέψεις σημειώνοντας ωστόσο ότι ο σχεδιασμός θα δίνει έμφαση σε δρομολόγια που που μειώνουν το κόστος και που παρουσιάζουν μικρότερη εποχικότητα, ώστε να επιμηκύνουν την τουριστική σεζόν.

Σημειωτέον ότι το α' εξάμηνο ο όμιλος μετέφερε 6,7 εκατ. επιβάτες, 42% περισσότερους σε σχέση με το α' εξάμηνο του 2022, προσφέροντας συνολικά 8,2 εκατ. θέσεις, 28% περισσότερες σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, έχοντας μάλιστα ενισχύσει το μερίδιό του τόσο στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών όσο και στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης. Η αύξηση στην επιβατική κίνηση προήλθε κυρίως από το δίκτυο εξωτερικού, όπου ο Όμιλος μετέφερε 4 εκατ. επιβάτες, 52% περισσότερους από την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Επιπλέον παρατηρήθηκε και αντίστοιχη βελτίωση του συντελεστή πληρότητας που ανήλθε στο 82,2%, 7,6 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερη σε σχέση με το α' εξάμηνο του 2022.

Ενθαρρυντική για την συνέχεια είναι, σύμφωνα με τον ίδιο, και η ανάκαμψη των ταξιδιών που πραγματοποιούν οι Έλληνες. Η τάση, που εμφανίζεται έντονη για πρώτη φορά μετά την πανδημία αλλά και την δεκαετία της οικονομικής κρίσης, αναμένεται να μειώσει την εποχικότητα και να συμβάλλει στην βελτίωση των επιδόσεων τα επόμενα δύο τρίμηνα. Σε συνδυασμό μάλιστα με την ανανέωση του στόλου εκτιμάται ότι θα ισοσκελίσει τις προκλήσεις που απορρέουν από το δυσχερές πληθωριστικό περιβάλλον.

Οι προκλήσεις

Ερωτηθείς από τους αναλυτές για τα αυξημένα κόστη που δημιουργούν στον κλάδο οι πληθωριστικές πιέσεις με τις συνακόλουθες συνέπειές τους στο χρηματοοικονομικό κόστος, στο κόστος καυσίμων και στις χρεώσεις των αεροδρομίων, σημείωσε ότι το κόστος των καυσίμων και του δολαρίου συνεχίζουν να αποτελούν αστάθμητους παράγοντες για τους επόμενους μήνες, οι οποίοι όμως δεν αναμένεται να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην προαναφερθείσα πορεία.

Όσον αφορά στον ανταγωνισμό και στο πώς αυτός αναμένεται να επηρεαστεί από την αύξηση των χρεώσεων των αεροδρομίων, ο πρόεδρος της Aegean ανέφερε πως η ζήτηση για την χώρα είναι έντονη και αποδεικνύεται συνήθως πιο σημαντική από τις χρεώσεις των αεροδρομίων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Οι πάντες μετρούν πληγές - Η Aegean βλέπει τα 200 εκατ. - Attica Group: Και στο βάθος «κοράκι» - «Χαμόγελα» και δικαίωση για Αττική Οδό

Aegean: Καλύτερο από το 2019 το πρώτο οκτάμηνο - Επεκτείνεται η συνεργασία με την Emirates

gazzetta
gazzetta reader insider insider