Τεχνολογία
22-07-2018 | 19:57

Τα chatbox των τραπεζών «μαθαίνουν» γρήγορα

Μοιράσου το
Τα chatbox των τραπεζών «μαθαίνουν» γρήγορα

Υπάρχει πολύς δρόμος να γίνει ακόμη με τα chatbox, τα ρομπότ που εξυπηρετούν τους πελάτες των τραπεζών μέσω μηνυμάτων, αλλά οι προοπτικές είναι θετικές, εκτιμά η σουηδική τράπεζα SEB η οποία χρησιμοποιεί ήδη αυτή την εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ).

«Δεν γνωρίζει πολλά πράγματα, αλλά δεν απογοητευόμαστε» λέει για την Aida, το «ρομποτάκι» εξυπηρέτησης πελατών, ο Γιάχαν Τόργκεμπι, διευθύνων σύμβουλος της SEB. Υπάρχουν πράγματα στα οποία δεν είναι τόσο καλή όσο οι άνθρωποι, αλλά ορισμένες εργασίες της κάνει εξαιρετικά, εξηγεί.

«Χρειάζεται χρόνος, οπότε δεν βιαζόμαστε», δήλωσε ο Τόργκεμπι σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Bloomberg στη Στοκχόλμη, τονίζοντας ότι «δεν θέλουμε να καυχιόμαστε». Όπως εξηγεί, «γνωρίζαμε ότι είναι μια καινοτόμος τεχνολογία, είμαστε από τις πρώτες τράπεζες που τη δοκιμάσαμε».

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της Aida είναι η γλώσσα. Όπως εξηγούν οι προγραμματιστές της, δυσκολεύεται να επικοινωνήσει στις διαφόρους διαλέκτους των Σουηδικών, αλλά διαβεβαιώνουν ότι είναι θέμα χρόνου να ξεπεραστούν τα… γλωσσικά εμπόδια.

Η SEB ένταξε πέρυσι το chatbot στο «προσωπικό» της προκειμένου να αποδεσμεύσει ένα μέρος των υπαλλήλων της για να απασχοληθούν σε πιο σύνθετες εργασίας. Ο Τόργκεμπι αποκάλυψε, μάλιστα, ότι η τράπεζα προσλαμβάνει 1.400 – 1.500 υπαλλήλους κάθε χρόνο προκειμένου να υλοποιήσει τις ψηφιακές της φιλοδοξίες.

Οι προσκλήσεις της υιοθέτησης της τεχνητής νοημοσύνης είναι πολλές για τις τράπεζες. Πριν από κάποιους μήνες, η Nordnet, η σουηδική πλατφόρμα χρηματιστηριακών συναλλαγών, εγκατέλειψε την Amelia, το δικό της bot, μετά από την αποτυχία του εγχειρήματος.

«Το πρόβλημα είναι ότι αυτά που κάνουν καλά τα chatbot, τα κάνουν πολύ καλά. Αυτό που χρειάζεται είναι να περιορίσουμε τις εργασίες στις οποίες δεν τα πάνε τόσο καλά», εξηγεί ο Τόργκεμπι.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.