Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις καταναλωτών που μπορεί να βρεθούν σε πρόσκαιρη οικονομική αδυναμία και να καθυστερήσουν την πληρωμή λογαριασμών. Συνήθως όταν υπάρχουν αρκετές υποχρεώσεις στο τέλος κάθε μήνα πολλοί είναι εκείνοι που αφήνουν «ξεχασμένους» στο συρτάρι τους τους λογαριασμούς του τηλεφώνου και του Internet. Τι γίνεται όμως σε αυτές τις περιπτώσεις;
Σε πόσο διάστημα μπορεί η εταιρεία να διακόψει τη σύνδεση; Υπάρχουν επιπλέον χρεώσεις επανασύνδεσης που επιβαρύνουν τους καταναλωτές; Οι απαντήσεις στα ερωτήματα σύμφωνα με τον οδηγό της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) βοηθούν τους καταναλωτές να αποφύγουν την ταλαιπωρία και να ξέρουν μέχρι που φτάνουν τα δικαιώματα αλλά και οι υποχρεώσεις τους.
- Σε ποιες περιπτώσεις η εταιρεία έχει δικαίωμα να προχωρήσει σε προσωρινή ή οριστική διακοπή παροχής υπηρεσιών στον πελάτη της;
Η εταιρεία δικαιούται να διακόψει προσωρινά ή μόνιμα την παροχή υπηρεσιών, μόνο εφόσον ο πελάτης της δεν τηρεί τις συμβατικές υποχρεώσεις του. Συγκεκριμένα λόγω ληξιπρόθεσμης και απαιτητής οφειλής.
- Η εταιρεία οφείλει να ειδοποιήσει τον πελάτη της πριν διακόψει τις τηλεφωνικές υπηρεσίες λόγω οφειλής;
Η εταιρεία οφείλει να σας ειδοποιήσει εγγράφως για την επικείμενη προσωρινή ή οριστική διακοπή υπηρεσιών λόγω οφειλής, εντός συγκεκριμένων, κατά περίπτωση, προθεσμιών.
Συνήθως, η εταιρεία ειδοποιεί μέσω σχετικής αναγραφής στον λογαριασμό τόσο για την προσωρινή όσο και την οριστική διακοπή. Επίσης έχει τη δυνατότητα να ενημερώσει μέσω SMS για την επικείμενη διακοπή. Πάντως μπορεί να διακόψει προσωρινά ή οριστικά τις υπηρεσίες, μόνο εφόσον σας έχει στείλει προηγουμένως έγγραφη ειδοποίηση.
- Ποιες κλήσεις μπορεί ο καταναλωτής να πραγματοποιεί όταν η γραμμή του βρίσκεται σε προσωρινή διακοπή;
Μπορεί να λαμβάνει εισερχόμενες κλήσεις, καθώς και να πραγματοποιεί εξερχόμενες κλήσεις που δεν συνεπάγονται χρέωση, όπως οι κλήσεις προς τους αριθμούς έκτακτης ανάγκης 100, 108, 112, 166 και 199. Σημειώνεται ότι η προσωρινή διακοπή, εφόσον είναι τεχνικώς εφικτό, περιορίζεται στη συγκεκριμένη υπηρεσία για την οποία υπάρχει οφειλή.
- Eάν η τηλεφωνική γραμμή βρίσκεται σε κατάσταση προσωρινής διακοπής πρέπει ο πελάτης να καταβάλει το πάγιο του οικονομικού προγράμματός του;
Σε περίπτωση που η προσωρινή διακοπή διαρκεί ολόκληρη την περίοδο τιμολόγησης, δεν καταβάλλεται το πάγιο του οικονομικού προγράμματός, αλλά μόνο τo πάγιο τέλος που αντιστοιχεί στις υπηρεσίες που εξακολουθεί να λαμβάνει ο πελάτης. Οι όροι της σύμβασης που έχει υπογράψει ο κάθε πελάτης αναφέρουν τις χρεώσεις και το ύψος των πάγιων τελών σε περίπτωση προσωρινής διακοπής λόγω οφειλής. Κατά τη διάρκεια της προσωρινής διακοπής, μπορεί ο πελάτης να ζητήσει την άμεση οριστική διακοπή της σύνδεσης υποχρεούται όμως να τακτοποιήσει την οφειλή του.
- Προβλέπεται τέλος επανασύνδεσης για να ενεργοποιηθεί η γραμμή μετά από προσωρινή διακοπή;
Η εταιρεία έχει δικαίωμα να επιβάλει τέλος επανασύνδεσης μετά από τη διακοπή υπηρεσιών λόγω οφειλής. Το τέλος αυτό δεν ρυθμίζεται από την ΕΕΤΤ και το ύψος του έγκειται στην εμπορική πολιτική των εταιρειών.
Καλό θα είναι κατά τη σύναψη σύμβασης και πριν την υπογραφή της ο καταναλωτής να ελέγξει το ύψος του συγκεκριμένου τέλους στην αίτηση σύνδεσης, στη σύμβαση ή στα παραρτήματά τους. Η εταιρία έχει δικαίωμα να αναπροσαρμόζει το τέλος επανασύνδεσης, εφόσον προηγουμένως ενημερώνει τους πελάτες της