Αναδρομικά συνταξιούχων: Η αίτηση που πρέπει να κάνουν 172.222 κληρονόμοι - Η διαδικασία βήμα-βήμα

Αγγελική Μαρίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Αναδρομικά συνταξιούχων: Η αίτηση που πρέπει να κάνουν 172.222 κληρονόμοι - Η διαδικασία βήμα-βήμα
Η αίτηση συνοδεύεται από τρία πιστοποιητικά: εγγύτερων συγγενών, μη αποποίησης κληρονομιάς και μη δημοσίευσης διαθήκης.

Περίπου 172.222 κληρονόμοι συνταξιούχων που απεβίωσαν και είχαν μειώσεις στην κύρια σύνταξη τους την περίοδο Ιουνίου 2015 – Μαΐου 2016  μπορούν από σήμερα να υποβάλλουν μέσω της ειδικής υπηρεσίας του ΕΦΚΑ την αίτηση και τα πιστοποιητικά που απαιτούνται για την επιστροφή σε αυτούς των αναδρομικών που δικαιούνται.

Η αίτηση θα συνοδεύεται από ηλεκτρονική υπεύθυνη δήλωση, ενώ παράλληλα θα διεξάγεται και δειγματοληπτικός έλεγχος από τις αρμόδιες υπηρεσίες εκκαθάρισης και πληρωμής συντάξεων του e-ΕΦΚΑ. Ο έλεγχος για τους κληρονόμους θα είναι απολογιστικός και δειγματοληπτικός, με βάση και έγγραφα όπως το πιστοποιητικό εγγυτέρων συγγενών. 

insider

Οι πληρωμές θα γίνουν ως εξής:

  • Αν ο συνταξιούχος ήταν εν ζωή στο επίμαχο 11μηνο (Ιουνίου 2015 - Μαΐου 2016) και απεβίωσε μετά τον Μάιο του 2016, οι δικαιούχοι της σύνταξής του (χήρα ή και τέκνα) θα κάνουν αίτηση στην πλατφόρμα του ΕΦΚΑ και θα πάρουν τα αναδρομικά που αντιστοιχούν στις περικοπές της σύνταξης του θανόντος.

Ο καθένας από τους κληρονόμους παίρνει τα αναδρομικά που αναλογούν στο κληρονομικό ποσοστιαίο δικαίωμα του, όπως προσδιορίζεται από το νομικό πλαίσιο περί κληρονομιάς. Για παράδειγμα η  χήρα με τα δύο ανήλικα παιδιά μοιράζονται τα αναδρομικά κατ' αναλογία 1/4 και 3/4 αντίστοιχα.

  • Αν ο συνταξιούχος απεβίωσε πριν από τον Ιούνιο του 2015 και η χήρα είχε στη δική της σύνταξη χηρείας τις μειώσεις του 11μήνου, δεν θα κάνει καμία αίτηση γιατί τα αναδρομικά πάνε στην ίδια που είχε τις μειώσεις στο διάστημα αυτό
  • Αν ο συνταξιούχος είχε αποβιώσει μέσα στο 11μηνο, τότε οι κληρονόμοι θα πάρουν αναδρομικά για όσους μήνες ο συνταξιούχος ήταν εν ζωή στο διάστημα αυτό, υποβάλλοντας αίτηση στην ειδική πλατφόρμα.

 

Η διαδικασία της αίτησης

Κάθε ενήλικος κληρονόμος θα πρέπει να υποβάλλει μια αίτηση. Για ανήλικους κληρονόμους την αίτηση θα υποβάλλει ο νόμιμος κηδεμόνας τους.

Η διαδικασία της υποβολής στην ηλεκτρονική υπηρεσία γίνεται σε δύο στάδια:

Στο πρώτο στάδιο  οι δικαιούχοι κληρονόμοι θα πρέπει να υποβάλουν ηλεκτρονικά  την αίτηση/υπεύθυνη δήλωση με όλα τα αναγκαία στοιχεία μέχρι 17/12/2020. Εφόσον διαθέτουν τα ζητούμενα πιστοποιητικά  τα επισυνάπτουν ταυτόχρονα στην αίτησή τους.

Εφόσον δεν διαθέτουν τα ζητούμενα πιστοποιητικά θα πρέπει μέχρι 28/2/2021 να επανέλθουν στην υπηρεσία και να επισυνάψουν στην αίτηση/υπεύθυνη δήλωση τα ζητούμενα πιστοποιητικά και βεβαιώσεις.  

Ειδικότερα ζητούνται από τους κληρονόμους να επισυνάψουν τα ακόλουθα πιστοποιητικά:

  • Πιστοποιητικό περί μη Αποποίησης Κληρονομιάς. Για την έκδοση του πιστοποιητικού μπορείτε να υποβάλλετε σχετικό αίτημα εδώ
  • Πιστοποιητικό περί μη δημοσίευσης Διαθήκης. Απαιτείται μόνο στην περίπτωση που δεν υπάρχει δημοσιευμένη διαθήκη. Για την έκδοση του πιστοποιητικού μπορείτε να υποβάλλετε σχετικό αίτημα εδώ
  • Πιστοποιητικό Πλησιεστέρων Συγγενών. Για την έκδοση του πιστοποιητικού μπορείτε να υποβάλλετε σχετικό αίτημα εδώ

Είσοδος στα «Αναδρομικά Κληρονόμων»

O χρήστης θα πρέπει να μεταβεί στον σύνδεσμο https://apps.ika.gr/clhierretamount/

Ανακατευθύνεται αυτόματα στην ιστοσελίδα του gov.gr για να προχωρήσει σε πιστοποίηση μέσω του λογαριασμού TAXISnet που διαθέτει.

Στη συνέχεια, συμπληρώνει τους προσωπικούς του κωδικούς TaxisNet για να γίνει η πιστοποίηση και επιλέγει «Σύνδεση».

Ακολούθως θα πρέπει να εξουσιοδοτήσει το σύστημα, ώστε να έχει πρόσβαση στα στοιχεία του που τηρούνται στην ΑΑΔΕ. Η εξουσιοδότηση δίδεται με το πάτημα πάνω στο σχετικό πεδίο.

Ελέγχει αν το Α.Φ.Μ. που εμφανίζεται στη οθόνη είναι το σωστό (αν δηλαδή ταυτίζεται με το Α.Φ.Μ. του χρήστη) και επιλέγει «Είσοδος».

Την πρώτη φορά που συνδέεται ο χρήστης, μεταφέρεται αυτόματα στην οθόνη «Ο λογαριασμός μου – Τα Στοιχεία μου» και καλείται να συμπληρώσει όλα τα

απαιτούμενα στοιχεία που δεν έχουν προ-συμπληρωθεί.

insider

 

Πιο συγκεκριμένα:

  •  Επώνυμο – Προσυμπληρώνεται από τα στοιχεία που επιστρέφονται από την ΑΑΔΕ και δεν τροποποιείται
  • Όνομα – Προσυμπληρώνεται από τα στοιχεία που επιστρέφονται από την ΑΑΔΕ και δεν τροποποιείται
  • Πατρώνυμο – Προσυμπληρώνεται από τα στοιχεία που επιστρέφονται από την ΑΑΔΕ και δεν τροποποιείται
  • ΑΦΜ – Προσυμπληρώνεται από τα στοιχεία που επιστρέφονται από την ΑΑΔΕ και δεν τροποποιείται
  • ΑΜΚΑ – Προσυμπληρώνεται από τα στοιχεία που επιστρέφονται από την ΑΑΔΕ και δεν τροποποιείται
  • Ημερομηνία Γέννησης – Προσυμπληρώνεται από τα στοιχεία που επιστρέφονται από την ΑΑΔΕ και δεν τροποποιείται
  • Στοιχεία Επικοινωνίας – Ο χρήστης πρέπει να συμπληρώσει όσα από τα στοιχεία που δεν έρχονται προ-συμπληρωμένα

- Διεύθυνση

- Δήμος

- ΤΚ

- Email

- Κινητό Τηλέφωνο

  • Στοιχεία Τραπεζικού Λογαριασμού – Ο χρήστης πρέπει να συμπληρώσει την επιθυμητή Τράπεζα και τον αριθμό ΙΒΑΝ.

Αφού συμπληρώσει τα τραπεζικά του στοιχεία ο αιτών πατάει «Αποθήκευση» προκειμένου να προχωρήσει στο επόμενο βήμα που είναι η δημιουργία της αίτησης.

Για την τηλεφωνική υποστήριξη της νέας Υπηρεσίας λειτουργούν επιπλέον και οι αριθμοί  τηλεφώνων 2107457530, 2107457511, 2107457384.

 

Διαβάστε επίσης:

 

 

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider