Ηλεκτροκίνηση: Ο δρόμος για να φθάσουμε από το 13% στο 55%

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ηλεκτροκίνηση: Ο δρόμος για να φθάσουμε από το 13% στο 55%
Κεντρικός ο ρόλος των επιχειρήσεων παραγωγής και εμπορίας ηλεκτρισμού.

Τα ηλεκτρικά οχήματα θα αντιπροσωπεύουν το 55% των παγκόσμιων πωλήσεων το 2030 σε σχέση με το 13% το 2022 αλλά για να συντελεστεί αυτό το άλμα στις πωλήσεις θα πρέπει να συντονιστεί ολόκληρο το οικοσύστημα της ηλεκτροκίνησης σε συγκεκριμένους άξονες. Αυτό είναι το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει νέα μελέτη από την EY και την Eurelectric, η οποία βασίζεται στις απόψεις ανώτατων στελεχών από τομείς όπως η αυτοκινητοβιομηχανία, οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, οι επιχειρήσεις διαχείρισης στόλου, οι υπεύθυνοι αστικού σχεδιασμού και οι υποδομές φόρτισης.

Σύμφωνα με τη μελέτη, το 2022, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έφτασαν το 27% των συνολικών πωλήσεων οχημάτων στην Κίνα, στην Ευρώπη διαμορφώθηκαν λίγο πάνω από το 20%, ενώ στις ΗΠΑ, αυξήθηκαν σε περισσότερο από 7%.

Οι ανθεκτικές εφοδιαστικές αλυσίδες και ζωτικές πρώτες ύλες, η παραγωγή καθαρής και πράσινης ενέργειας, οι προσβάσιμες υποδομές φόρτισης, η ενσωμάτωση των ηλεκτρικών οχημάτων με τεχνολογία έξυπνων δικτύων ενέργειας, οι ψηφιακές πλατφόρμες και mobile apps για τη βελτιστοποίηση της φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και η εύρεση και εκπαίδευση της επόμενης γενιάς ανθρώπινου κεφαλαίου αποτελούν τις προϋποθέσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη του eMobility.

Υπολογίζεται ότι, μέχρι το 2040, ο συνολικός αριθμός των αναγκαίων αστικών, ιδιωτικών και δημόσιων φορτιστών στην Ευρώπη, θα αγγίξει τα 140 εκατομμύρια (το 88% αυτών θα προορίζονται για κατ’ οίκον φόρτιση), για την εξυπηρέτηση περίπου 239 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων. Στις ΗΠΑ, συνολικά 91 εκατομμύρια φορτιστές (85% για κατ’ οίκον φόρτιση) θα είναι απαραίτητοι για την εξυπηρέτηση 152 εκατομμυρίων οχημάτων, την ίδια περίοδο.

Για την ταχύτερη και πιο δίκαια κατανεμημένη δημιουργία υποδομών φόρτισης, η μελέτη προτείνει την εγκατάσταση φορτιστών – μέσω ρυθμιστικών κινήτρων – σε χώρους όπου οι άνθρωποι εργάζονται και ζουν. Η συνεργασία μεταξύ των διαχειριστών δικτύου και των δημόσιων αρχών, για την προετοιμασία της ανάπτυξης δικτύων, λαμβάνοντας υπόψη την αναμενόμενη αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων και εκτιμώντας τις ανάγκες των υποδομών και τις απαιτούμενες επενδύσεις, αποτελεί επίσης μία κρίσιμη παράμετρο.

Κεντρικός ο ρόλος των επιχειρήσεων παραγωγής και εμπορίας ηλεκτρισμού

Οι επιχειρήσεις παραγωγής και εμπορίας ηλεκτρισμού μπορούν να διευκολύνουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, με την εξειδίκευσή τους στις τεχνικές εφαρμογές του ηλεκτρισμού και την εκτεταμένη γνώση τους σχετικά με τον διαμοιρασμό του φορτίου και τις γραμμές τροφοδοσίας. Η μελέτη υποστηρίζει ότι, στη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, οι επιχειρήσεις παραγωγής και εμπορίας ηλεκτρισμού πρέπει να αναλάβουν έναν πιο πελατοκεντρικό ρόλο, βασιζόμενες σε μεγαλύτερο βαθμό στην τεχνολογία. Για να πετύχουν θα πρέπει να συνεργάζονται περισσότερο προληπτικά με τους υπεύθυνους αστικού σχεδιασμού, και να συνεχίσουν να αναπτύσσουν δίκτυα που θα επιτρέπουν τη σύνδεση ανανεώσιμων και άλλων μορφών ενέργειας κατανεμημένης παραγωγής στο ενεργειακό δίκτυο. Επιπλέον, θα πρέπει να διαχειριστούν νέα ενεργειακά φορτία στα σημεία φόρτισης και να επιδιώξουν την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών που θα επιτρέπουν την αμφίδρομη ροή ενέργειας κατά μήκος του δικτύου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Πετρέλαιο: Και άλλη άνοδο αναμένει η αγορά – ΗΠΑ και ΟΠΕΚ κινούν τα νήματα

Πιστώσεις βιοποικιλότητας: Μια αγορά που μπορεί να φτάσει τα 160 δισ.

Ηλεκτροκίνηση: Τα κίνητρα και οι υποδομές που θα διατεθούν στους Έλληνες τα επόμενα χρόνια

gazzetta
gazzetta reader insider insider