
Η πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα
Ιδιαίτερη μνεία έκανε στην εβδομαδιαία του ενημέρωση ο πρωθυπουργός για την αλλαγή στα ΕΛΤΑ, η οποία αφορά τη συνεργασία με την Alpha Bank. Με τη συνεργασία αυτή τα ελληνικά ταχυδρομεία παρέχουν τραπεζικές υπηρεσίες μέσα από τα 1.100 σημεία εξυπηρέτησής τους κάτι που μεταφράζεται πως μέσα στο 2025 περίπου 1,1 εκατ. πολίτες τόσο σε αστικές όσο και σε αγροτικές περιοχές θα αποκτήσουν εύκολη και φυσική πρόσβαση σε τραπεζικές υπηρεσίες.
Και ασφαλώς δεν παρέλειψε να μιλήσει για την ψήφο εμπιστοσύνης της Unicredit στην ελληνική αγορά, με απόκτηση περαιτέρω ποσοστού της ιταλικής τράπεζας στην Alpha Bank. Φυσικά θυμίζουμε τη συνεργασία των ΕΛΤΑ με τη Eurobank, καθώς η τελευταία απόκτησε την καλή τράπεζα του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου στη φάση της κρίσης.
Μια απάντηση σε λάθος αιτιάσεις
Αυτό ίσως και να αποτελεί μια απάντηση στις αιτιάσεις μετόχων στη συνέλευση της Εθνικής Τράπεζας για την κατανομή καταστημάτων της τράπεζας. Η διοίκηση της τράπεζας έδωσε σχετική απάντηση πως εν τέλει ο κόσμος αποφασίζει για το που εγκαθίστανται φυσικά οι τράπεζες και μίλησε για το νέο κατάστημα στο Χαϊδάρι.
Τελικά τι θέλουμε;
Μπορεί να σοκάρουν τα πρόστιμα από 700 έως 2.000 ευρώ για παραβίαση των ορίων ταχύτητας που θα προβλέπει το νέο θεσμικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, σοκάρει όμως και η στατιστική των δυστυχημάτων. Δεκατέσσερα άτομα έχασαν τη ζωή τους και 668 τραυματίστηκαν (12 σοβαρά, 656 ελαφρά) σε 573 τροχαία, που σημειώθηκαν τον Μάιο, στην περιοχή της Αττικής.
Σύμφωνα με την Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, τα κυριότερα αίτια των τροχαίων αυτών ήταν η οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή, η παραβίαση ρυθμιστικών πινακίδων και η παραβίαση των κανόνων κυκλοφορίας από πεζούς, ενώ η μη χρήση προστατευτικού κράνους από τους οδηγούς και επιβάτες των δίκυκλων επέτεινε, σε πολλές περιπτώσεις, τη σοβαρότητα του τραυματισμού τους.
Χαμούλης
Κατά τα λοιπά από χθες ισχύει η υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων για φυσικές καταστροφές. Αφορά εταιρείες με τζίρο πάνω από 500.000 ευρώ αλλά νομίζω ότι θα γίνει ένας μικρός χαμούλης αν είναι αλήθεια αυτά που λένε κάποιες επιχειρήσεις ότι θέλουν να ασφαλιστούν αλλά δεν βρίσκουν ασφαλιστικές πρόθυμες να τις ασφαλίσουν. Εγώ όμως καταλαβαίνω πως όταν μιλάμε για υποχρεωτικότητα αυτό αφορά όλους τους εμπλεκόμενους. Ή κάνω λάθος και οι διατάξεις είναι κομμένες και ραμμένες στα μέτρα των ασφαλιστικών;
Ποιος θα πληρώσει το μάρμαρο;
Πάνω κάτω και πλαγίως κινείται η μετοχή της Ικτίνος και αναρωτιέμαι αν υπάρχει και κάτι που θα έπρεπε να ενημερώνουν τους επενδυτές. Και εξηγούμαι ότι αναφέρομαι στις δανειακές συμβάσεις και την πορεία του κεφαλαίου κίνησης. Γιατί δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει να φτάσουμε τέλη Σεπτέμβρη όπου λήγει η προθεσμία δημοσίευσης των οικονομικών στοιχείων εξαμήνου για να μάθουμε τι συμβαίνει;
ΑΒΑΞ: Ψηλά ο πήχης από αναλυτές
Παρά το γεγονός ότι η μετοχή από την αρχή του έτους έχει σκαρφαλώσει περίπου στο +35,5%, στελέχη της αγοράς θεωρούν ότι τα περιθώρια ανόδου της ΑΒΑΞ μπορεί να είναι μεγαλύτερα. Υπενθυμίζουμε ότι στις τελευταίες αναλύσεις τους, τέσσερις εταιρίες δείχνουν περιθώρια ανόδου άνω του 50% (Optima €3,03, Πειραιώς €3,30, Euroxx €3,40, Edison €4,00) από την περιοχή των €2 που κινείται σήμερα η μετοχή. Τα μεγάλα έργα που υλοποιεί (γραμμή 4, flyover, νοσοκομεία Νιάρχος, εργοστάσιο ενέργειας Ρουμανία, υποδομές Ελληνικού κλπ) καθώς και τα ισχυρά θεμελιώδη οικονομικά μεγέθη του 2024, δημιουργούν εύλογες προσδοκίες.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.