BACKSTORY

Και στο βάθος Παγκρήτια, Attica Bank - Τέλος στην υποχρέωση για φυσικό αέριο στα νεόδμητα - Πόσο κοστίζει κάθε «πράσινο» λεωφορείο

21-11-2023 | 07:18
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Και στο βάθος Παγκρήτια, Attica Bank - Τέλος στην υποχρέωση για φυσικό αέριο στα νεόδμητα - Πόσο κοστίζει κάθε «πράσινο» λεωφορείο

Και στο βάθος Παγκρήτια, Attica Bank

Πολλές θα είναι οι συμφωνίες την επόμενη χρονιά.

Αρχής γενομένης από την Τράπεζα Πειραιώς, της οποίας η αποκρατικοποίηση όπως είπε ο κ. Ξηρουχάκης θα διενεργηθεί το α' τρίμηνο του ερχόμενου έτους.

Όμως ο ίδιος ο CEO του ΤΧΣ δεν παράλειψε να δηλώσει πως προχωράει το due dilligence μεταξύ Attica Bank και Παγκρήτιας. Και οι δύο τράπεζες έχουν δουλέψει σκληρά για το επόμενο βήμα.

Oι προετοιμασίες και ο... λογαριασμός

Όπως είναι φανερό μάλιστα από την πλευρά της Attica Bank και της κας Βρεττού προετοιμάζεται η κάθε λεπτομέρεια επιλέγοντας πολύ δυνατά στελέχη από την αγορά για τα καίρια πόστα.

Στο πλαίσιο αυτό επελέγη ο έμπειρος κ. Κωνσταντίνος Χριστοδούλου που εντάσσεται στο δυναμικό της Attica Bank και αναλαμβάνει τη θέση του Γενικού Διευθυντή Επιχειρηματικής Τραπεζικής από 1/12/2023.

Εμείς τα λέγαμε

Σας λέγαμε χθες, όχι να ευλογήσουμε τα γένια μας, πως πρέπει να αναμένουμε νέα MREL μέσα στη χρονιά. Και εγένετο! Στη Eurobank ανήκε το νέο senior bond ενώ, όπως αναφέρουν κάποιες πηγές, αυτό ίσως και να μην είναι η τελευταία έκδοση της χρονιάς. Γιατί ρευστότητα υπάρχει και μάλιστα μεγάλη και η ανησυχία για τις εξελίξεις είναι υπεραρκετή άρα... κάλιο τώρα παρά αργότερα.

Αυτή η λογική επικράτησε για τη Eurobank αυτή πιθανόν θα ακολουθήσει και για άλλες τράπεζες.

Τα συν και πλην στα Πλαστικά Θράκης

Σε τροχιά υποχώρησης βρέθηκαν τα μεγέθη της Πλαστικά Θράκης και στο εννεάμηνο και αυτό ήταν λογικό λόγω των συνθηκών. Η αποτίμηση της εταιρείας σε λογικά επίπεδα δεδομένης της κερδοφορίας εννεαμήνου αλλά αυτό που λείπει είναι το story της επιστροφής σε υψηλότερα επίπεδα κερδοφορίας. Στα συν ο χαμηλός και μειωμένος καθαρός δανεισμός και στα πλην η αύξηση των απαιτήσεων σε μια περίοδο υποχώρησης του κύκλου εργασιών.

Το μπέρδεμα με Polygreen

Ειλικρινά δεν έχω καταλάβει τι συμβαίνει με τον όμιλο Polygreen. Τι εννοώ; Όλα είναι πολύ ωραία με την επιχειρηματικότητα και τον πράσινο πλανήτη αλλά αρχίζει και με μπερδεύει το γεγονός ότι παράλληλα έχει δημιουργηθεί και ένα μη κερδοσκοπικό ίδρυμα. Μπερδεύομαι επίσης από μια συγχώνευση που ανακοινώθηκε πρόσφατα αλλά και την καθυστέρηση δημοσίευσης των οικονομικών καταστάσεων στο ΓΕΜΗ της Polygreen καθώς χθες βράδυ τελευταία ημέρα της προθεσμίας μετά μάλιστα και από παράταση δεν είχαν αναρτηθεί.

Τέλος στην υποχρέωση για φυσικό αέριο στις νεόδμητες κατοικίες

Την άρση της υποχρέωσης για εγκατάσταση φυσικού αερίου, σε όλες τις νεόδμητες κατοικίες, προβλέπει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, που έχει κατατεθεί στη Βουλή. Μιλώντας χθες στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο υπουργός ΠΕΝ Θόδωρος Σκυλακάκης σημείωσε πως η υποχρέωση αυτή δεν είναι πλέον ρεαλιστική, με βάση την «πράσινη» μετάβαση, διότι μία οικοδομή από τη φύση της πρόκειται να υπηρετήσει τους ενοίκους της για 50, 60, 80 χρόνια.

«Η πράσινη μετάβαση θέλει το φυσικό αέριο καθαρά μεταβατικό και πλέον, αυτό είναι το πιο σημαντικό, με το συνδυασμό καλής κάλυψης της ενεργειακής αποδοτικότητας, δηλαδή καλής μόνωσης, με τη δυνατότητα να έχεις τεχνολογίες είτε γεωθερμίας είτε ηλιακών θερμικών και με την αντλία θερμότητας, υπάρχουν εναλλακτικές τεχνολογίες θέρμανσης», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Πού θα βρεθεί χρηματοδότηση για έργα δεκάδων δισ. ευρώ

Επτά πηγές χρηματοδότησης για την υλοποίηση των έργων σε όλη την Ελλάδα αξιοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Και έχει το ενδιαφέρον του τι θα καταφέρει ο Χρ. Σταϊκούρας γιατί μιλάμε για projects δισεκατομμυρίων ευρώ, πολλά εκ των οποίων είναι σε προχωρημένη ωριμότητα και πρέπει να εκκινήσουν επιτέλους, και άλλα έχουν τα… θεματάκια τους. Μιλώντας χθες σε συνέδριο ο υπουργός ανέφερε ότι οι επτά χρηματοδοτικές πηγές που αξιοποιεί το Υπουργείο, σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, για την αναβάθμιση των υποδομών και των μεταφορών στη χώρα μας είναι οι πόροι από το εθνικό και συγχρηματοδοτούμενο σκέλος, της νέας προγραμματικής περιόδου, το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (με τις ανακατανομές τους), το Ταμείο Αλληλεγγύης της Ευρωπαϊκής Ένωσης (για την αποκατάσταση ζημιών), η δανειοδότηση – με καλούς όρους – από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και από την Αναπτυξιακή Τράπεζα του Συμβουλίου της Ευρώπης, ο τραπεζικός τομέας, ο μηχανισμός «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility) και φυσικά, ο ίδιος ο Κρατικός Προϋπολογισμός.

Πόσο κοστίζει κάθε «πράσινο» λεωφορείο

Γράφουμε συχνά πυκνά στο insider.gr για τα νέα «πράσινα» αστικά ηλεκτροκίνητα λεωφορεία που αναμένονται, γύρω στα 250 η πρώτη «φουρνιά» την προσεχή Άνοιξη σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με πόρους από το RRF. Σύμφωνα με την υφυπουργό Μεταφορών, Χρ. Αλεξοπούλου, το κόστος για κάθε ηλεκτροκίνητο λεωφορείο εκτιμάται περίπου στα 440.000 ευρώ, λαμβάνοντας υπόψη τις πρόσθετες εγγυήσεις που υπερκαλύπτουν μια περίοδο έως 85 μήνες για τα οχήματα, 99 μήνες για τους συσσωρευτές ανά όχημα και 145 μήνες για τους φορτιστές. Στην τιμή αυτή συμπεριλαμβάνεται και το κόστος εκτελωνισμού, η προμήθεια του φορτιστή, εγγυημένη αντισκωριακή προστασία 18 ετών, περιβαλλοντικοί φόροι για ελαστικά και συσσωρευτές, κόστος μεταφοράς και ασφάλισης των οχημάτων για μέχρι και 45 ημέρες μετά από την άφιξή τους στους λιμένες Πειραιά και Θεσσαλονίκης. Η δε τιμή διάθεσης ενός τυπικού (μήκους 12μ) ηλεκτρικού λεωφορείου αστικού κύκλου σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυτή τη στιγμή υπολογίζεται στα 480.000 - 700.000 ευρώ.

Το discount της Trade Estates, το ταμπλό και τα έσοδα

Η εσωτερική λογιστική αξία της Trade Estates την 30η Σεπτεμβρίου 2023 ανήλθε στα 226,7 εκατ. ευρώ ή 2,51 ευρώ ανά μετοχή. Το λέμε αυτό καθώς με βάση την τιμή κλεισίματος χτες στο ταμπλό, κάπου στα 1,81 ευρώ, προκύπτει discount στο 28%. Πάντως, η μετοχή παραμένει κάτω της τιμής εισαγωγής των 1,92 ευρώ αν και εσχάτως προσπάθησε να «πατήσει» κάπως καλύτερα. Η ΑΕΕΑΠ στο 9μηνο είχε έσοδα από μισθώματα το εννεάμηνο 2023 ανήλθαν σε 16,5 εκατ. ευρώ, έναντι 13,6 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2022, αύξηση 21,3% που προέρχεται από την ενσωμάτωση μισθωμάτων από τις νέες επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των τελευταίων δώδεκα μηνών (όπως Εμπορικό Πάρκο Ιωαννίνων και Λάρισας, Logistics Ελευσίνας), της σύναψης νέων μισθώσεων με βελτιωμένο έσοδο σε σχέση με προγενέστερες κ.λπ. Τα Adjusted EBITDA ανήλθαν σε 13 εκατ. ευρώ έναντι 10,6 εκατ. πέρυσι, ο Καθαρός Δείκτης Δανεισμού προς την Αξία Χαρτοφυλακίου Ακινήτων (NLTV) ανήλθε στο 37%, το χαρτοφυλάκιο ακινήτων σε 329,9 εκατ. ευρώ. Και ως γνωστόν, στην εξίσωση θα μπει το εμπορικό πάρκο SMART PARK στα Σπάτα συνολικής μικτής εκμισθώσιμης επιφάνειας 50.592 τ.μ. και εύλογης αξίας 126,7 εκατ. ευρώ.

Το εργοτάξιο στον Μπράλο

Την Πέμπτη 23/11 ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας θα πραγματοποιήσει επίσκεψη και παρουσίαση του οδικού έργου Μπράλος – Άμφισσα, σε εργοτάξιο στον Μπράλο. Πρόκειται για το οδικό έργο που έχει αναλάβει η ΑΒΑΞ, ύψους κάπου στα 210 εκατ. ευρώ. Δεν πρόκειται για ΣΔΙΤ αλλά για δημόσιο έργο. Μη νομίζετε ότι είναι προχωρημένο, αλλά σε κάθε περίπτωση είναι μια αρχή.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:52

Βέλγιο: Η κυβέρνηση προτείνει να καταβάλουν εισφορές κοινωνικής ασφάλισης οι διακινητές ναρκωτικών

23:35

Ρωσία: Κάθειρξη 12 ετών σε ηγέτη αίρεσης που υποστήριζε ότι είναι μετενσάρκωση του Χριστού

23:18

Axios: «Προκαταρκτικές συνομιλίες» Ισραήλ και Συρίας - Προς άρση των κυρώσεων σε βάρος της Δαμασκού

23:10

Νέα ρεκόρ στην Wall Street στη λήξη του α' εξαμήνου

22:57

Κέρδη άνω του 5% για πετρέλαιο τον Ιούνιο - Δεύτερος μήνας ανόδου

22:55

Λ. Οίκος: Ο Καναδάς «υποχώρησε» για τον φόρο στους τεχνολογικούς κολοσσούς

22:35

Κέλλας για ΟΠΕΚΕΠΕ: Όποιος πήρε παράνομα χρήματα θα τα επιστρέψει

22:22

DW: Με καθυστερήσεις 1 στα 3 τρένα στη Γερμανία

22:11

Bloomberg: H ΕΕ ετοιμάζεται να αποδεχθεί «καθολικό δασμό» 10% στις εξαγωγές προς ΗΠΑ με αντάλλαγμα εξαιρέσεις - «κλειδιά»

22:11

Ρεκόρ όλων των εποχών για τη μετοχή της Meta με «γκάζι» από AI

22:00

Δεύτερο κερδοφόρο τρίμηνο για χρυσό με άνοδο 5,5%

21:54

Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ επιμένει στην επιλογή Γκίλφοϊλ για πρέσβειρα των ΗΠΑ στην Ελλάδα

21:48

Φωτιά τώρα σε εργοστάσιο στα Μέγαρα - Συναγερμός στην Πυροσβεστική

21:35

Πυροσβεστική: 48 αγροτοδασικές πυρκαγιές το τελευταίο εικοσιτετράωρο σε όλη τη χώρα

21:26

Η Hellenic Energy επιβραβεύει για 17η χρονιά αριστούχους αποφοίτους Λυκείων

21:22

Ισραήλ: Ο στρατός παραδέχεται ότι σκότωσε αμάχους κοντά σε κέντρα διανομής βοήθειας στη Γάζα

21:15

Τραμπ: Τα επιτόκια πρέπει να μειωθούν στο 1% - Χειρόγραφες σημειώσεις σε Πάουελ

21:07

Ανδρουλάκης για ΟΠΕΚΕΠΕ: «Δεν υπάρχει δυστυχώς αποτύχαμε αλλά δυστυχώς μας έπιασαν»

21:05

Παράταση έως και 31 Δεκεμβρίου για «Φωτοβολταϊκά στη Στέγη» και «Φωτοβολταϊκά στο χωράφι»

21:00

Μακρόν: Οι δασμοί εμποδίζουν την καταπολέμηση της φτώχειας

20:53

Ουκρανία: Σχεδόν χίλιοι άμαχοι σκοτώθηκαν από τον Δεκέμβριο έως τον Μάιο λόγω πολέμου

20:42

Πτώση 10,4% για το δολάριο στο 2025 - Το χειρότερο εξάμηνο εδώ και 52 χρόνια

20:35

Υπ. Εργασίας: Τέσσερα fake news και τέσσερις αλήθειες για το νέο εργασιακό νομοσχέδιο

20:27

Συνάντηση Πιερρακάκη - Μοσκοβισί: «Διαχρονικός φίλος της Ελλάδας»

20:26

Αζερμπαϊτζάν: Συνελήφθησαν δύο Ρώσοι δημοσιογράφοι καθώς οι εντάσεις με τη Μόσχα αυξάνονται

20:16

Ιράν: Δεκάδες εκτελέσεις και μπαράζ συλλήψεων μετά τον πόλεμο με Ισραήλ

20:07

Σε κόκκινο συναγερμό για καύσωνα Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία και Γερμανία

19:58

Αυτοί είναι οι μεγαλοοφειλέτες της Εφορίας και του e-ΕΦΚΑ - Δείτε τις λίστες

19:56

Seajets: Νέα δρομολόγια με το «Superstar II» στο Ανατολικό Αιγαίο και τα Δωδεκάνησα από 2 Ιουλίου

19:50

Αυξημένη διασπορά στη γειτονιά μας καταγράφει η νόσος mpox - Κανένα περιθώριο για εφησυχασμό