BACKSTORY

Και στο βάθος Παγκρήτια, Attica Bank - Τέλος στην υποχρέωση για φυσικό αέριο στα νεόδμητα - Πόσο κοστίζει κάθε «πράσινο» λεωφορείο

21-11-2023 | 07:18
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Και στο βάθος Παγκρήτια, Attica Bank - Τέλος στην υποχρέωση για φυσικό αέριο στα νεόδμητα - Πόσο κοστίζει κάθε «πράσινο» λεωφορείο

Και στο βάθος Παγκρήτια, Attica Bank

Πολλές θα είναι οι συμφωνίες την επόμενη χρονιά.

Αρχής γενομένης από την Τράπεζα Πειραιώς, της οποίας η αποκρατικοποίηση όπως είπε ο κ. Ξηρουχάκης θα διενεργηθεί το α' τρίμηνο του ερχόμενου έτους.

Όμως ο ίδιος ο CEO του ΤΧΣ δεν παράλειψε να δηλώσει πως προχωράει το due dilligence μεταξύ Attica Bank και Παγκρήτιας. Και οι δύο τράπεζες έχουν δουλέψει σκληρά για το επόμενο βήμα.

Oι προετοιμασίες και ο... λογαριασμός

Όπως είναι φανερό μάλιστα από την πλευρά της Attica Bank και της κας Βρεττού προετοιμάζεται η κάθε λεπτομέρεια επιλέγοντας πολύ δυνατά στελέχη από την αγορά για τα καίρια πόστα.

Στο πλαίσιο αυτό επελέγη ο έμπειρος κ. Κωνσταντίνος Χριστοδούλου που εντάσσεται στο δυναμικό της Attica Bank και αναλαμβάνει τη θέση του Γενικού Διευθυντή Επιχειρηματικής Τραπεζικής από 1/12/2023.

Εμείς τα λέγαμε

Σας λέγαμε χθες, όχι να ευλογήσουμε τα γένια μας, πως πρέπει να αναμένουμε νέα MREL μέσα στη χρονιά. Και εγένετο! Στη Eurobank ανήκε το νέο senior bond ενώ, όπως αναφέρουν κάποιες πηγές, αυτό ίσως και να μην είναι η τελευταία έκδοση της χρονιάς. Γιατί ρευστότητα υπάρχει και μάλιστα μεγάλη και η ανησυχία για τις εξελίξεις είναι υπεραρκετή άρα... κάλιο τώρα παρά αργότερα.

Αυτή η λογική επικράτησε για τη Eurobank αυτή πιθανόν θα ακολουθήσει και για άλλες τράπεζες.

Τα συν και πλην στα Πλαστικά Θράκης

Σε τροχιά υποχώρησης βρέθηκαν τα μεγέθη της Πλαστικά Θράκης και στο εννεάμηνο και αυτό ήταν λογικό λόγω των συνθηκών. Η αποτίμηση της εταιρείας σε λογικά επίπεδα δεδομένης της κερδοφορίας εννεαμήνου αλλά αυτό που λείπει είναι το story της επιστροφής σε υψηλότερα επίπεδα κερδοφορίας. Στα συν ο χαμηλός και μειωμένος καθαρός δανεισμός και στα πλην η αύξηση των απαιτήσεων σε μια περίοδο υποχώρησης του κύκλου εργασιών.

Το μπέρδεμα με Polygreen

Ειλικρινά δεν έχω καταλάβει τι συμβαίνει με τον όμιλο Polygreen. Τι εννοώ; Όλα είναι πολύ ωραία με την επιχειρηματικότητα και τον πράσινο πλανήτη αλλά αρχίζει και με μπερδεύει το γεγονός ότι παράλληλα έχει δημιουργηθεί και ένα μη κερδοσκοπικό ίδρυμα. Μπερδεύομαι επίσης από μια συγχώνευση που ανακοινώθηκε πρόσφατα αλλά και την καθυστέρηση δημοσίευσης των οικονομικών καταστάσεων στο ΓΕΜΗ της Polygreen καθώς χθες βράδυ τελευταία ημέρα της προθεσμίας μετά μάλιστα και από παράταση δεν είχαν αναρτηθεί.

Τέλος στην υποχρέωση για φυσικό αέριο στις νεόδμητες κατοικίες

Την άρση της υποχρέωσης για εγκατάσταση φυσικού αερίου, σε όλες τις νεόδμητες κατοικίες, προβλέπει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, που έχει κατατεθεί στη Βουλή. Μιλώντας χθες στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο υπουργός ΠΕΝ Θόδωρος Σκυλακάκης σημείωσε πως η υποχρέωση αυτή δεν είναι πλέον ρεαλιστική, με βάση την «πράσινη» μετάβαση, διότι μία οικοδομή από τη φύση της πρόκειται να υπηρετήσει τους ενοίκους της για 50, 60, 80 χρόνια.

«Η πράσινη μετάβαση θέλει το φυσικό αέριο καθαρά μεταβατικό και πλέον, αυτό είναι το πιο σημαντικό, με το συνδυασμό καλής κάλυψης της ενεργειακής αποδοτικότητας, δηλαδή καλής μόνωσης, με τη δυνατότητα να έχεις τεχνολογίες είτε γεωθερμίας είτε ηλιακών θερμικών και με την αντλία θερμότητας, υπάρχουν εναλλακτικές τεχνολογίες θέρμανσης», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Πού θα βρεθεί χρηματοδότηση για έργα δεκάδων δισ. ευρώ

Επτά πηγές χρηματοδότησης για την υλοποίηση των έργων σε όλη την Ελλάδα αξιοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Και έχει το ενδιαφέρον του τι θα καταφέρει ο Χρ. Σταϊκούρας γιατί μιλάμε για projects δισεκατομμυρίων ευρώ, πολλά εκ των οποίων είναι σε προχωρημένη ωριμότητα και πρέπει να εκκινήσουν επιτέλους, και άλλα έχουν τα… θεματάκια τους. Μιλώντας χθες σε συνέδριο ο υπουργός ανέφερε ότι οι επτά χρηματοδοτικές πηγές που αξιοποιεί το Υπουργείο, σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, για την αναβάθμιση των υποδομών και των μεταφορών στη χώρα μας είναι οι πόροι από το εθνικό και συγχρηματοδοτούμενο σκέλος, της νέας προγραμματικής περιόδου, το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (με τις ανακατανομές τους), το Ταμείο Αλληλεγγύης της Ευρωπαϊκής Ένωσης (για την αποκατάσταση ζημιών), η δανειοδότηση – με καλούς όρους – από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και από την Αναπτυξιακή Τράπεζα του Συμβουλίου της Ευρώπης, ο τραπεζικός τομέας, ο μηχανισμός «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility) και φυσικά, ο ίδιος ο Κρατικός Προϋπολογισμός.

Πόσο κοστίζει κάθε «πράσινο» λεωφορείο

Γράφουμε συχνά πυκνά στο insider.gr για τα νέα «πράσινα» αστικά ηλεκτροκίνητα λεωφορεία που αναμένονται, γύρω στα 250 η πρώτη «φουρνιά» την προσεχή Άνοιξη σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με πόρους από το RRF. Σύμφωνα με την υφυπουργό Μεταφορών, Χρ. Αλεξοπούλου, το κόστος για κάθε ηλεκτροκίνητο λεωφορείο εκτιμάται περίπου στα 440.000 ευρώ, λαμβάνοντας υπόψη τις πρόσθετες εγγυήσεις που υπερκαλύπτουν μια περίοδο έως 85 μήνες για τα οχήματα, 99 μήνες για τους συσσωρευτές ανά όχημα και 145 μήνες για τους φορτιστές. Στην τιμή αυτή συμπεριλαμβάνεται και το κόστος εκτελωνισμού, η προμήθεια του φορτιστή, εγγυημένη αντισκωριακή προστασία 18 ετών, περιβαλλοντικοί φόροι για ελαστικά και συσσωρευτές, κόστος μεταφοράς και ασφάλισης των οχημάτων για μέχρι και 45 ημέρες μετά από την άφιξή τους στους λιμένες Πειραιά και Θεσσαλονίκης. Η δε τιμή διάθεσης ενός τυπικού (μήκους 12μ) ηλεκτρικού λεωφορείου αστικού κύκλου σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυτή τη στιγμή υπολογίζεται στα 480.000 - 700.000 ευρώ.

Το discount της Trade Estates, το ταμπλό και τα έσοδα

Η εσωτερική λογιστική αξία της Trade Estates την 30η Σεπτεμβρίου 2023 ανήλθε στα 226,7 εκατ. ευρώ ή 2,51 ευρώ ανά μετοχή. Το λέμε αυτό καθώς με βάση την τιμή κλεισίματος χτες στο ταμπλό, κάπου στα 1,81 ευρώ, προκύπτει discount στο 28%. Πάντως, η μετοχή παραμένει κάτω της τιμής εισαγωγής των 1,92 ευρώ αν και εσχάτως προσπάθησε να «πατήσει» κάπως καλύτερα. Η ΑΕΕΑΠ στο 9μηνο είχε έσοδα από μισθώματα το εννεάμηνο 2023 ανήλθαν σε 16,5 εκατ. ευρώ, έναντι 13,6 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2022, αύξηση 21,3% που προέρχεται από την ενσωμάτωση μισθωμάτων από τις νέες επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των τελευταίων δώδεκα μηνών (όπως Εμπορικό Πάρκο Ιωαννίνων και Λάρισας, Logistics Ελευσίνας), της σύναψης νέων μισθώσεων με βελτιωμένο έσοδο σε σχέση με προγενέστερες κ.λπ. Τα Adjusted EBITDA ανήλθαν σε 13 εκατ. ευρώ έναντι 10,6 εκατ. πέρυσι, ο Καθαρός Δείκτης Δανεισμού προς την Αξία Χαρτοφυλακίου Ακινήτων (NLTV) ανήλθε στο 37%, το χαρτοφυλάκιο ακινήτων σε 329,9 εκατ. ευρώ. Και ως γνωστόν, στην εξίσωση θα μπει το εμπορικό πάρκο SMART PARK στα Σπάτα συνολικής μικτής εκμισθώσιμης επιφάνειας 50.592 τ.μ. και εύλογης αξίας 126,7 εκατ. ευρώ.

Το εργοτάξιο στον Μπράλο

Την Πέμπτη 23/11 ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας θα πραγματοποιήσει επίσκεψη και παρουσίαση του οδικού έργου Μπράλος – Άμφισσα, σε εργοτάξιο στον Μπράλο. Πρόκειται για το οδικό έργο που έχει αναλάβει η ΑΒΑΞ, ύψους κάπου στα 210 εκατ. ευρώ. Δεν πρόκειται για ΣΔΙΤ αλλά για δημόσιο έργο. Μη νομίζετε ότι είναι προχωρημένο, αλλά σε κάθε περίπτωση είναι μια αρχή.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

15:31

Ο Τραμπ στρέφεται ξανά κατά δικαστών με αφορμή την δολοφονία του Κερκ

15:20

Alibaba: Κέρδη σε Ασία και Wall Street μετά από μεγάλο deal στα chip AI

15:18

Τιμητική πολιτογράφηση για τον Γκόγκα Λεβιάν που βούτηξε στον Άραχθο για να σώσει δύο παιδιά

14:56

Πολωνία: Καλεί την ΕΕ να σταματήσει τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου έως το 2026

14:55

Κομισιόν: Προτείνει μερική αναστολή της εμπορικής συμφωνίας με Ισραήλ - Κυρώσεις σε δύο ισραηλινούς υπουργούς

14:50

Κρεμλίνο: Η Ρωσία παραμένει έτοιμη να επιλύσει τη σύγκρουση στην Ουκρανία μέσω διπλωματίας

14:50

ΗΠΑ - Βρετανία: H επίσκεψη Τραμπ σφραγίζεται με τεχνολογικό mega deal 42 δισ. δολ.

14:46

Ρωσία: Απαξιώνει τα σχέδια της ΕΕ να επιταχύνει τη σταδιακή ενεργειακή αποδέσμευση

14:43

Γαλλία: Μαζικές απεργίες με αίτημα την μη εφαρμογή των μέτρων οικονομικής λιτότητας

14:43

Βρετανία: H διμερής συμφωνία με τη Γαλλία για την επιστροφή μεταναστών «θα προχωρήσει»

14:30

Θέση εργασίας από τη ΔΥΠΑ στην Αυστρία με μισθό από 40.500 ευρώ

14:17

Κόλλιας (ΟΕΕ): Να αφορά όλες τις ΑΕ η παράταση διεξαγωγής γενικών συνελεύσεων

14:00

Ναβάλνι: «Εξετάσεις δυτικών εργαστηρίων δείχνουν ότι δηλητηριάστηκε» λέει η χήρα του

13:57

Αναβαθμίζει σε buy την Inditex η UBS – Τι δείχνουν τα στοιχεία για την ελληνική αγορά

13:50

Πυρκαγιά σε χαμηλή βλάστηση στο Καματερό

13:49

Καταπατημένες εκτάσεις: Παράταση έως 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά τους

13:46

ΤτΕ: Αυξημένες κατά 7,3% οι τιμές διαμερισμάτων το β' τρίμηνο του 2025

13:37

Ολοκληρώθηκε το ΚΥΣΕΑ - Δένδιας: Το Πίρι Ρέις δεν απασχόλησε τη συνεδρίαση

13:35

ΙΟΒΕ: Βελτίωση των επιχειρηματικών προσδοκιών στη βιομηχανία - Στις 113,9 μονάδες τον Αύγουστο

13:35

Παπαστράτος: Η Μαρίνα Σπυριδάκη αναλαμβάνει καθήκοντα Director Public Affairs

13:33

Στουρνάρας: Η Ελλάδα αποτελεί παράδειγμα σταθερότητας και ανθεκτικότητας

13:31

Τουρκία σε Νετανιάχου: «Η Ιερουσαλήμ δεν υποτάχθηκε ποτέ σε όλη την ιστορία της»

13:31

Πρόεδρος του Αρείου Πάγου: Επιχειρείται η χειραγώγηση και ο επηρεασμός έξωθεν της Δικαιοσύνης

13:23

Ισραήλ: Ο στρατός έπληξε πάνω από 150 στόχους από χθες στην Πόλη της Γάζας

13:12

Γερμανία: Ο Μερτς κάνει λόγο για «συγκεκριμένη απειλή» και προετοιμάζει τους πολίτες για «εκτεταμένες» μεταρρυθμίσεις

13:10

Κεραμέως: Την Κυριακή, 7 Δεκεμβρίου, το Rebrain Greece πάει Νέα Υόρκη

13:10

Eurostat: Στο 2,4% ο πληθωρισμός της ΕΕ τον Σεπτέμβριο – Άνω του μέσου όρου η άνοδος στην Ελλάδα

13:04

Expert Hellas: Επενδύσεις για ενίσχυση του δικτύου καταστημάτων στην ελληνική αγορά

12:56

ΕΟΠΥΥ: Προειδοποιεί για παραπλανητικά μηνύματα που υπόσχονται επιστροφή χρημάτων

12:52

ΥΠΕΞ: Η Ελλάδα διασφαλίζει τα κυριαρχικά της δικαιώματα - Παρακολουθούμε στενά το Πίρι Ρέις