BACKSTORY

Και στο βάθος Παγκρήτια, Attica Bank - Τέλος στην υποχρέωση για φυσικό αέριο στα νεόδμητα - Πόσο κοστίζει κάθε «πράσινο» λεωφορείο

21-11-2023 | 07:18
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Και στο βάθος Παγκρήτια, Attica Bank - Τέλος στην υποχρέωση για φυσικό αέριο στα νεόδμητα - Πόσο κοστίζει κάθε «πράσινο» λεωφορείο

Και στο βάθος Παγκρήτια, Attica Bank

Πολλές θα είναι οι συμφωνίες την επόμενη χρονιά.

Αρχής γενομένης από την Τράπεζα Πειραιώς, της οποίας η αποκρατικοποίηση όπως είπε ο κ. Ξηρουχάκης θα διενεργηθεί το α' τρίμηνο του ερχόμενου έτους.

Όμως ο ίδιος ο CEO του ΤΧΣ δεν παράλειψε να δηλώσει πως προχωράει το due dilligence μεταξύ Attica Bank και Παγκρήτιας. Και οι δύο τράπεζες έχουν δουλέψει σκληρά για το επόμενο βήμα.

Oι προετοιμασίες και ο... λογαριασμός

Όπως είναι φανερό μάλιστα από την πλευρά της Attica Bank και της κας Βρεττού προετοιμάζεται η κάθε λεπτομέρεια επιλέγοντας πολύ δυνατά στελέχη από την αγορά για τα καίρια πόστα.

Στο πλαίσιο αυτό επελέγη ο έμπειρος κ. Κωνσταντίνος Χριστοδούλου που εντάσσεται στο δυναμικό της Attica Bank και αναλαμβάνει τη θέση του Γενικού Διευθυντή Επιχειρηματικής Τραπεζικής από 1/12/2023.

Εμείς τα λέγαμε

Σας λέγαμε χθες, όχι να ευλογήσουμε τα γένια μας, πως πρέπει να αναμένουμε νέα MREL μέσα στη χρονιά. Και εγένετο! Στη Eurobank ανήκε το νέο senior bond ενώ, όπως αναφέρουν κάποιες πηγές, αυτό ίσως και να μην είναι η τελευταία έκδοση της χρονιάς. Γιατί ρευστότητα υπάρχει και μάλιστα μεγάλη και η ανησυχία για τις εξελίξεις είναι υπεραρκετή άρα... κάλιο τώρα παρά αργότερα.

Αυτή η λογική επικράτησε για τη Eurobank αυτή πιθανόν θα ακολουθήσει και για άλλες τράπεζες.

Τα συν και πλην στα Πλαστικά Θράκης

Σε τροχιά υποχώρησης βρέθηκαν τα μεγέθη της Πλαστικά Θράκης και στο εννεάμηνο και αυτό ήταν λογικό λόγω των συνθηκών. Η αποτίμηση της εταιρείας σε λογικά επίπεδα δεδομένης της κερδοφορίας εννεαμήνου αλλά αυτό που λείπει είναι το story της επιστροφής σε υψηλότερα επίπεδα κερδοφορίας. Στα συν ο χαμηλός και μειωμένος καθαρός δανεισμός και στα πλην η αύξηση των απαιτήσεων σε μια περίοδο υποχώρησης του κύκλου εργασιών.

Το μπέρδεμα με Polygreen

Ειλικρινά δεν έχω καταλάβει τι συμβαίνει με τον όμιλο Polygreen. Τι εννοώ; Όλα είναι πολύ ωραία με την επιχειρηματικότητα και τον πράσινο πλανήτη αλλά αρχίζει και με μπερδεύει το γεγονός ότι παράλληλα έχει δημιουργηθεί και ένα μη κερδοσκοπικό ίδρυμα. Μπερδεύομαι επίσης από μια συγχώνευση που ανακοινώθηκε πρόσφατα αλλά και την καθυστέρηση δημοσίευσης των οικονομικών καταστάσεων στο ΓΕΜΗ της Polygreen καθώς χθες βράδυ τελευταία ημέρα της προθεσμίας μετά μάλιστα και από παράταση δεν είχαν αναρτηθεί.

Τέλος στην υποχρέωση για φυσικό αέριο στις νεόδμητες κατοικίες

Την άρση της υποχρέωσης για εγκατάσταση φυσικού αερίου, σε όλες τις νεόδμητες κατοικίες, προβλέπει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, που έχει κατατεθεί στη Βουλή. Μιλώντας χθες στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο υπουργός ΠΕΝ Θόδωρος Σκυλακάκης σημείωσε πως η υποχρέωση αυτή δεν είναι πλέον ρεαλιστική, με βάση την «πράσινη» μετάβαση, διότι μία οικοδομή από τη φύση της πρόκειται να υπηρετήσει τους ενοίκους της για 50, 60, 80 χρόνια.

«Η πράσινη μετάβαση θέλει το φυσικό αέριο καθαρά μεταβατικό και πλέον, αυτό είναι το πιο σημαντικό, με το συνδυασμό καλής κάλυψης της ενεργειακής αποδοτικότητας, δηλαδή καλής μόνωσης, με τη δυνατότητα να έχεις τεχνολογίες είτε γεωθερμίας είτε ηλιακών θερμικών και με την αντλία θερμότητας, υπάρχουν εναλλακτικές τεχνολογίες θέρμανσης», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Πού θα βρεθεί χρηματοδότηση για έργα δεκάδων δισ. ευρώ

Επτά πηγές χρηματοδότησης για την υλοποίηση των έργων σε όλη την Ελλάδα αξιοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Και έχει το ενδιαφέρον του τι θα καταφέρει ο Χρ. Σταϊκούρας γιατί μιλάμε για projects δισεκατομμυρίων ευρώ, πολλά εκ των οποίων είναι σε προχωρημένη ωριμότητα και πρέπει να εκκινήσουν επιτέλους, και άλλα έχουν τα… θεματάκια τους. Μιλώντας χθες σε συνέδριο ο υπουργός ανέφερε ότι οι επτά χρηματοδοτικές πηγές που αξιοποιεί το Υπουργείο, σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, για την αναβάθμιση των υποδομών και των μεταφορών στη χώρα μας είναι οι πόροι από το εθνικό και συγχρηματοδοτούμενο σκέλος, της νέας προγραμματικής περιόδου, το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (με τις ανακατανομές τους), το Ταμείο Αλληλεγγύης της Ευρωπαϊκής Ένωσης (για την αποκατάσταση ζημιών), η δανειοδότηση – με καλούς όρους – από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και από την Αναπτυξιακή Τράπεζα του Συμβουλίου της Ευρώπης, ο τραπεζικός τομέας, ο μηχανισμός «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility) και φυσικά, ο ίδιος ο Κρατικός Προϋπολογισμός.

Πόσο κοστίζει κάθε «πράσινο» λεωφορείο

Γράφουμε συχνά πυκνά στο insider.gr για τα νέα «πράσινα» αστικά ηλεκτροκίνητα λεωφορεία που αναμένονται, γύρω στα 250 η πρώτη «φουρνιά» την προσεχή Άνοιξη σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με πόρους από το RRF. Σύμφωνα με την υφυπουργό Μεταφορών, Χρ. Αλεξοπούλου, το κόστος για κάθε ηλεκτροκίνητο λεωφορείο εκτιμάται περίπου στα 440.000 ευρώ, λαμβάνοντας υπόψη τις πρόσθετες εγγυήσεις που υπερκαλύπτουν μια περίοδο έως 85 μήνες για τα οχήματα, 99 μήνες για τους συσσωρευτές ανά όχημα και 145 μήνες για τους φορτιστές. Στην τιμή αυτή συμπεριλαμβάνεται και το κόστος εκτελωνισμού, η προμήθεια του φορτιστή, εγγυημένη αντισκωριακή προστασία 18 ετών, περιβαλλοντικοί φόροι για ελαστικά και συσσωρευτές, κόστος μεταφοράς και ασφάλισης των οχημάτων για μέχρι και 45 ημέρες μετά από την άφιξή τους στους λιμένες Πειραιά και Θεσσαλονίκης. Η δε τιμή διάθεσης ενός τυπικού (μήκους 12μ) ηλεκτρικού λεωφορείου αστικού κύκλου σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυτή τη στιγμή υπολογίζεται στα 480.000 - 700.000 ευρώ.

Το discount της Trade Estates, το ταμπλό και τα έσοδα

Η εσωτερική λογιστική αξία της Trade Estates την 30η Σεπτεμβρίου 2023 ανήλθε στα 226,7 εκατ. ευρώ ή 2,51 ευρώ ανά μετοχή. Το λέμε αυτό καθώς με βάση την τιμή κλεισίματος χτες στο ταμπλό, κάπου στα 1,81 ευρώ, προκύπτει discount στο 28%. Πάντως, η μετοχή παραμένει κάτω της τιμής εισαγωγής των 1,92 ευρώ αν και εσχάτως προσπάθησε να «πατήσει» κάπως καλύτερα. Η ΑΕΕΑΠ στο 9μηνο είχε έσοδα από μισθώματα το εννεάμηνο 2023 ανήλθαν σε 16,5 εκατ. ευρώ, έναντι 13,6 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2022, αύξηση 21,3% που προέρχεται από την ενσωμάτωση μισθωμάτων από τις νέες επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των τελευταίων δώδεκα μηνών (όπως Εμπορικό Πάρκο Ιωαννίνων και Λάρισας, Logistics Ελευσίνας), της σύναψης νέων μισθώσεων με βελτιωμένο έσοδο σε σχέση με προγενέστερες κ.λπ. Τα Adjusted EBITDA ανήλθαν σε 13 εκατ. ευρώ έναντι 10,6 εκατ. πέρυσι, ο Καθαρός Δείκτης Δανεισμού προς την Αξία Χαρτοφυλακίου Ακινήτων (NLTV) ανήλθε στο 37%, το χαρτοφυλάκιο ακινήτων σε 329,9 εκατ. ευρώ. Και ως γνωστόν, στην εξίσωση θα μπει το εμπορικό πάρκο SMART PARK στα Σπάτα συνολικής μικτής εκμισθώσιμης επιφάνειας 50.592 τ.μ. και εύλογης αξίας 126,7 εκατ. ευρώ.

Το εργοτάξιο στον Μπράλο

Την Πέμπτη 23/11 ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας θα πραγματοποιήσει επίσκεψη και παρουσίαση του οδικού έργου Μπράλος – Άμφισσα, σε εργοτάξιο στον Μπράλο. Πρόκειται για το οδικό έργο που έχει αναλάβει η ΑΒΑΞ, ύψους κάπου στα 210 εκατ. ευρώ. Δεν πρόκειται για ΣΔΙΤ αλλά για δημόσιο έργο. Μη νομίζετε ότι είναι προχωρημένο, αλλά σε κάθε περίπτωση είναι μια αρχή.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:56

MS Estonia: Αποκαλύφθηκαν τα αίτια του ναυαγίου του 1994 με τους 852 νεκρούς

23:44

ΗΠΑ: «Ξένη τρομοκρατική οργάνωση» το κολομβιανό καρτέλ ναρκωτικών Clan del Golfo

23:37

Εκλεγμένος πρόεδρος Χιλής: «Ναρκοδικτάτορας» ο Νικολάς Μαδούρο

23:23

Η Αρκτική βίωσε την πιο θερμή χρονιά που έχει καταγραφεί ποτέ

23:10

Μικτά πρόσημα στην Wall Street μετά τα στοιχεία για την ανεργία

23:06

Τσίπρας: «Κοινωνική και εθνική ανάγκη η πολιτική αλλαγή»

22:55

Το Ισραήλ «απαιτεί» από δυτικές κυβερνήσεις να καταπολεμήσουν τον αντισημιτισμό

22:41

Δημοσκόπηση Alco: Σύννεφα απαισιοδοξίας για το 2026 – Οι πολίτες βλέπουν χειρότερο μέλλον

22:34

ΟΠΕΚΕΠΕ: Ελεύθεροι με όρους και οι 7 κατηγορούμενοι για την εγκληματική οργάνωση στην Κρήτη

22:22

Κλήρωση Τζόκερ σήμερα 16/12/2025: Δείτε τα αποτελέσματα - Οι αριθμοί που κερδίζουν

22:19

Δέσμη μέτρων της Κομισιόν για την ενίσχυση του τομέα υγείας στην Ευρώπη

22:14

ΥΠΑΑΤ: Οι πίνακες δικαιούχων της Εξισωτικής Αποζημίωσης 2025 - Άμεσα ξεκινούν οι πληρωμές

22:07

Μικρά κέρδη για τον χρυσό με επίκεντρο τα στοιχεία για την ανεργία

22:06

Στέιτ Ντιπάρτμεντ: Αμετάβλητη η θέση των ΗΠΑ για επιστροφή της Τουρκίας στο πρόγραμμα των F-35

21:55

ΕΒΕΠ: Ο προϋπολογισμός του 2026 επιχειρεί βήματα σύγκλισης της ελληνικής οικονομίας

21:39

Hellenic Train: Ακινητοποιήθηκε τρένο στον Δομοκό - Πώς θα αποζημιωθούν οι επιβάτες

21:35

Κλήρωση Eurojackpot 16/12/25: Τα αποτελέσματα και οι αριθμοί που κερδίζουν

21:27

Η Honda κάνει σημαντικά βήματα για επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050

21:19

Ταϊλάνδη - Καμπότζη: Τουλάχιστον 34 νεκροί και 800.000 εκτοπισμένοι λόγω των μαχών στα σύνορα

21:14

Μιχαηλίδου: Ενισχύουμε την Ευρωπαϊκή Κάρτα Νέων, επενδύουμε στις επιλογές τους

21:01

Όλη η ρύθμιση για τα δάνεια σε ελβετικό - «Κούρεμα» έως 50% και σταθερό επιτόκιο

20:55

Allwyn - ΟΠΑΠ: Τροποποίηση των όρων συνένωσης των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων

20:50

Εγκρίθηκε με 159 «Ναι» ο προϋπολογισμός για το 2026

20:36

Συμβούλιο Περιβάλλοντος: Η Ευρώπη δεν προλαβαίνει τους στόχους για το 2030 - Η κυκλική οικονομία ο μεγάλος «ασθενής»

20:35

Ιταλικά ΜΜΕ: Από τον Ιανουάριο οι τουρίστες θα πληρώνουν 2 ευρώ για να δουν τη «Φοντάνα Ντι Τρέβι»

20:25

Νέα δημοσκόπηση: Εμπιστοσύνη στο πρόσωπο του Ζελένσκι δείχνει το 61% των Ουκρανών

20:11

Μπλόκα αγροτών: Την Πέμπτη στις Σέρρες η κρίσιμη συνεδρίαση της Πανελλαδικής Επιτροπής

20:01

Στάση εργασίας στα λεωφορεία την Τετάρτη - Ποιες ώρες τραβούν χειρόφρενο

19:55

ΕΕ: Νέα μέτρα κατά του ρωσικού σκιώδους στόλου και της Λευκορωσίας

19:52

Σε ισχύ η νέα νομοθεσία της ΕΕ για τη μείωση της ρύπανσης από μικροπλαστικά