Σε είδος πολυτελείας έχουν μετατραπεί και τα παγωτά, από το ξυλάκι, τον πύραυλο, μέχρι το σάντουιτς. Το κόστος για μία μπάλα στο κέντρο της Αθήνας μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 5,5 ευρώ ενώ το ίδιο κύμα ανατιμήσεων χτυπά τα δροσερά γλυκίσματα και στα σούπερ μάρκετ.
Στην οδό Ανδριανού, ένα scoop, δηλαδή ένα κυπελάκι μπορεί να ξεπεράσει τα 5 ευρώ. Ειδικότερα, οι αυξήσεις τιμών παρατηρούνται τόσο στα «χύμα» παγωτά στα ψυγεία όσο και σε ξυλάκια ή συσκευασμένα (τα οποία πωλούνται κατά 1 ευρώ ακριβότερα από πέρυσι).
Μάλιστα, στα σούπερ μάρκετ τα παγωτά είναι έως και 38% ακριβότερα ενώ ταυτόχρονα παρατηρείται και το φαινόμενο του shrinkflation (το ίδιο προϊόν σε μικρότερη ποσότητα με αυξημένη τιμή).
Το ξυλάκι άγγιξε τα 3,84 ευρώ ενώ οι λόγοι που το παγωτό είναι πιο «αλμυρό» φέτος οφείλεται στην αύξηση των πρώτων υλών (κακάο, ζάχαρη, γάλα κτλ) και στην άνοδο του συνολικού λειτουργικού κόστους (ενέργεια, ενοίκια συντήρηση εξοπλισμού, ασφαλιστικές εισφορές προσωπικού).
Όπως τόνισε ο Πρόεδρος Ένωσης Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδας, Απόστολος Ραυτόπουλος μιλώντας στο MEGA οι επιχειρήσεις που έχουν ανεβάσει τόσο υψηλά τις τιμές και έχουν μετατρέψει το παγωτό σε... χρυσό θα έπρεπε να ελεγχθούν καθώς αισχροκερδούν και λειτουργούν ασύδοτα.