ΕΡΓΟΣΕ: Νοέμβριο «πέφτουν» υπογραφές σε projects 200 εκατ. ευρώ – «Σήμα εκκίνησης» για σιδηροδρομικά έργα 4 δισ.

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΕΡΓΟΣΕ: Νοέμβριο «πέφτουν» υπογραφές σε projects 200 εκατ. ευρώ – «Σήμα εκκίνησης» για σιδηροδρομικά έργα 4 δισ.
Μέσα στο προσεχές διάστημα «περνάνε» από τη Βουλή και υπογράφονται νέα έργα με ΤΕΡΝΑ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟ και ΑΒΑΞ – ALSTOM. Ξεκίνησε ο ανταγωνιστικός διάλογος για τα projects που θα συνδέσουν λιμάνια και δίκτυο.

Υπογραφές σε σιδηροδρομικά έργα συνολικής αξίας σχεδόν 200 ευρώ αναμένεται να «πέσουν» στο προσεχές δίμηνο πάντα εκτός απροόπτου και βάση αρχικών εκτιμήσεων και σχετικού προγραμματισμού, κι ενώ ήδη έχουν ανατεθεί με τη «βούλα» συμβάσεις σχεδόν 250-300 εκατ. ευρώ μέσα στο 2022. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετικές πληροφορίες, στις αρχές Νοεμβρίου αναμένεται να υπογραφούν οι συμβάσεις ανάμεσα σε ΕΡΓΟΣΕ και τις κοινοπραξίες ΤΕΡΝΑ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και ΑΒΑΞ – ALSTOM για δύο σημαντικά έργα, την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα «Ρίο – Ροδοδάφνη» (141 εκατ. ευρώ αρχικό ύψους) και το τμήμα «Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα» (αρχικό κόστος 58 εκατ. ευρώ) αντίστοιχα.

Σχετικές πληροφορίες αναφέρουν ότι και τα δύο έργα για την ώρα είναι στον «προθάλαμο» της Βουλής, όπου και θα τεθούν προς συζήτηση – ψήφιση μέσα στον προσεχή μήνα, δηλαδή τον Οκτώβριο. Σύμφωνα με κάποιες εκτιμήσεις δεν αποκλείεται τα δύο αυτά έργα να «περάσουν πακέτο» από τη Βουλή, ώστε να ανοίξει ο δρόμος για την υπογραφές των συμβάσεων. Βέβαια, πρέπει πρώτα οι συμβάσεις που θα ψηφιστούν στο Ελληνικό Κοινοβούλιο να «περάσουν» και από τις αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΡΓΟΣΕ για τον τελικό έλεγχο, ώστε στη συνέχεια να υπογραφούν με τους ανάδοχους. Εξέλιξη που αναμένεται, εκτός απροόπτου, για τον προσεχή Νοέμβριο και μάλλον, κατά εκτιμήσεις, για τις αρχές του μήνα.

Ποια είναι τα δύο έργα

Το έργο «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΩΝ (ΚΤΙΡΙΑ, ΑΠΟΒΑΘΡΕΣ, ΣΤΕΓΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΩΝ ΧΩΡΟΣ), ΕΠΙΔΟΜΗΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ, ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ – ΤΗΛΕΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ETCS, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ Η/Μ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΑΣ ΓΙΑ ΤΗ Ν.Σ.Γ. ΚΙΑΤΟ – ΠΑΤΡΑ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ – ΡΙΟ», προϋπολογισμού 141.110.000 ευρώ (με αναθεώρηση, μη συμπεριλαμβανομένου του ποσού για Φ.Π.Α,) έχει κερδίσει η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Μυτιληναίος. Μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει την κατασκευή 28,8 χλμ διπλής σιδηροδρομικής επιδομής από την είσοδο της Σιδ. Στάσης Ροδοδάφνης μέχρι μετά το πέρας του υπογείου έργου (Cover and Cut) Ρίου, την ατασκευή 4 Σιδηροδρομικών Στάσεων (Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Άγιος Βασίλειος με το C&C), 3 Σιδηροδρομικών Σταθμών (Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα και Ρίο), δύο Κτιρίων Εξυπηρέτησης Η/Μ εγκαταστάσεων Σήραγγας (ΚΕΣ) (εισόδου & εξόδου σήραγγας Παναγοπούλας) με τους περιβάλλοντες χώρους αυτών και την διαμόρφωση της διασυνδετήριας στοάς Νο 5 της σήραγγας Παναγοπούλας για την στέγαση του Υ/Σ-2, συστήματα σηματοδότησης, Η/Μ εγκαταστάσεων κ.α.

Στο έργο «Κατασκευή Ηλεκτροκίνησης, Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης και ETCS L1 της υφιστάμενης μονής Σιδηροδρομικής Γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και κατασκευή νέας παρακαμπτηρίου γραμμής στο Σ.Σ. Σοφάδων», προϋπολογισμού 58.710.000 ΕΥΡΩ με αναθεώρηση, μη συμπεριλαμβανομένου του ποσού για Φ.Π.Α., είχαν οριστεί ανάδοχοι οι ΑΒΑΞ – Alstom. Συνοπτικά το αντικείμενο του υπό δημοπράτηση Έργου αφορά: στην κατασκευή της ηλεκτροκίνησης, της σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και του συστήματος ETCS L1 της υφιστάμενης μονής Σιδηροδρομικής Γραμμής κανονικού εύρους Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα.

Οι προηγούμενες «υπογραφές»

Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα μέσα στο 2022 ήδη έχουν υπογραφεί συμβάσεις ανάμεσα σε ΕΡΓΟΣΕ και αναδόχους, αρχικού κόστους σχεδόν 250 εκατ. ευρώ συνολικά. Ειδικότερα πρόκειται για τη σύμβαση ηλεκτροκίνησης και αντιθορυβικών πετασμάτων, στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη (ανάδοχος του έργου είναι η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – Μυτιληναίος Α.Ε., το κόστος του έργου ανέρχεται στα 84 εκατ. ευρώ και θα υλοποιηθεί σε ορίζοντα 30 μηνών), τις υπολειπόμενες εργασίες σιδηροδρομικής υποδομής, επιδομής και ηλεκτροκίνησης στο Σ.Σ. Αθηνών και σύνδεσή του με μετρό – Β’ φάση Σ.Σ. Αθηνών (προϋπολογισμού 33.990.000 ευρώ με αναθεώρηση, κοινοπραξία της Intrakat), το έργο για την «Κατασκευή ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και συστήματος ETCS L1 στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα – Βόλος» (επίσης Intrakat) και η σύμβαση ανάθεσης του έργου που αφορά στην εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη και την αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς για τις ανάγκες της σηματοδότησης (41 εκατ. ευρώ, με ΑΒΑΞ – Alstom).

Ξεκινάει ο ανταγωνιστικός διάλογος

Χτες, η ΕΡΓΟΣΕ, υπό τον CEO, Χρ. Βίνη, ανακοίνωσε ότι προσκάλεσε τους υποψήφιους αναδόχους (ΑΒΑΞ – Alstom, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intakat, ΕΛΛΑΚΤΩΡ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ) που προεπελέγησαν στην πρώτη φάση του διαγωνισμού, να προσέλθουν στον Ανταγωνιστικό Διάλογο την ερχόμενη Τρίτη, 4 Οκτωβρίου, επιβεβαιώνοντας προ εβδομάδας ρεπορτάζ του insider.gr. Μια εξέλιξη που σηματοδοτεί την επίσημη έναρξη της επόμενης φάσης της διαγωνιστικής διαδικασίας για τα έξι έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, για έργα ύψους 4 δισ. ευρώ, που θα ενισχύσουν τον εμπορικό και στρατηγικό ρόλο των βασικών λιμένων της χώρας και παράλληλα θα αναβαθμίσουν τη διασυνοριακή διασύνδεση της Ελλάδας με τη νοτιοανατολική Ευρώπη.

Κατά το στάδιο αυτό, θα διερευνηθούν οι βασικές τεχνικές, χρηματοοικονομικές και νομικές παράμετροι των έργων σε συνεργασία με τους υποψήφιους αναδόχους, με στόχο τον καθορισμό των βέλτιστων λύσεων για την επιτυχή υλοποίηση τους. Η εκπόνηση των απαιτούμενων οριστικών μελετών θα ολοκληρωθεί από τον Ανάδοχο του κάθε έργου, ο οποίος θα προκύψει από την διαγωνιστική διαδικασία. Η συμμετοχή στο διάλογο αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για τη συμμετοχή των προεπιλεγέντων στο επόμενο στάδιο (υποβολή δεσμευτικών προσφορών). Μετά την ολοκλήρωση των κύκλων Διαλόγου, οι υποψήφιοι ανάδοχοι θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές στο πλαίσιο του σταδίου Β.ΙΙ της Β΄ φάσης των διαγωνισμών, για τη σύναψη των συμβάσεων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Οι business της Dimand στη Βόρεια Ελλάδα – Το logistics park, οι εκτάσεις και τα γραφεία

Lamda Development: Πώς πάνε τα Malls, ξεχωρίζει το Golden Hall – Το ενδιαφέρον για τα εμπορικά κέντρα στο Ελληνικό

REDS: Αύξηση σε τζίρο και επισκεψιμότητα στο Smart Park – Έρχονται νέες συμφωνίες

gazzetta
gazzetta reader insider insider