Πώς ωριμάζουν οι προετοιμασίες για το «Κυβερνητικό Πάρκο» στο ακίνητο της ΠΥΡΚΑΛ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πώς ωριμάζουν οι προετοιμασίες για το «Κυβερνητικό Πάρκο» στο ακίνητο της ΠΥΡΚΑΛ
Μετά το «οκ» για τις απαλλοτριώσεις έρχεται και η εκπόνηση μελέτης κυκλοφοριακών επιπτώσεων στο πλαίσιο της σχετικής σύμβασης ΣΔΙΤ για τον διαγωνισμό.

Προχωρούν σταδιακά οι προετοιμασίες για την υλοποίηση του έργου για το κυβερνητικό πάρκο στο ακίνητο της ΠΥΡΚΑΛ ώστε να φτάσουμε μέσα στο 2023, εφόσον βέβαια όλα πάνε καλά και βάσει αρχικού σχεδιασμού, στον διαγωνισμό μέσω ΣΔΙΤ για τη μεταφορά υπουργείων και δημόσιων υπηρεσιών στην έκταση του πρώην εργοστασίου στο Δήμο Δάφνης - Υμηττού. Το υπουργείο Οικονομικών προ ημερών μόλις αποφάσισε να αναθέσει σε εξειδικευμένο τεχνικό σύμβουλο υπηρεσίες για την εκπόνηση μελέτης κυκλοφοριακών επιπτώσεων στο πλαίσιο της μελέτης και εκτέλεσης της σχετικής σύμβασης ΣΔΙΤ για το «Κυβερνητικό Πάρκο».

Στόχος της κυβέρνησης είναι να ολοκληρωθεί η ωρίμανση του έργου ούτως ώστε να κατατεθεί το σχετικό αίτημα στην Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ και να πάρει και επίσημα το «πράσινο φως» της υλοποίησης. Με τον τρόπο αυτόν, υπολογίζεται ότι θα απελευθερωθούν πάνω από 100 κτίρια, επιφάνειας 300.000 - 350.000 τ.μ., με το Δημόσιο προσδοκά στην εξοικονόμηση 1 δισ. ευρώ σε βάθος 25 ετών, καθώς θα αποχωρήσει από δεκάδες ακίνητα που μισθώνει σήμερα στο κέντρο της Αθήνας.

Ο ανάδοχος (εν προκειμένω ο φορέας ΜΣΜ-ΜΑΥΡΟΓΕΩΡΓΗΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗ Ι.Κ.Ε) της νέας μελέτης, αναλαμβάνει να παραδώσει στοιχεία που σχετίζονται με το πλαίσιο που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων,

  • την περιγραφή των εγκαταστάσεων που πρόκειται να φιλοξενηθούν στο Πάρκο, των προβλεπόμενων χώρων στάθμευσης, καθώς και των λειτουργικών τους χαρακτηριστικών (ώρες λειτουργίας, κ.λπ.),
  • τον προσδιορισμό του πληθυσμού των εργαζομένων στα Υπουργεία/ Οργανισμούς, των επισκεπτών στα Υπουργεία/ Οργανισμούς, Προσδιορισμός των επισκεπτών του Πάρκου/ Κοινόχρηστων χώρων, καθώς και του πληθυσμού που θα δημιουργηθεί από τις νέες χρήσεις που θα αναπτυχθούν στην άμεση όμορη περιοχή μελέτης, λόγω της λειτουργίας του Νέου Διοικητικού Πάρκου,
  • τον προσδιορισμό των εισόδων/ εξόδων του Πάρκου και των προβλεπόμενων χώρων στάθμευσης και της σύνδεσής τους με το οδικό δίκτυο της περιοχής μελέτης,
  • τη συλλογή κυκλοφοριακών δεδομένων με βάση στοιχεία τυπικών ωρών, ημερών και μηνών από το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας (ΚΔΚ) της Περιφέρειας Αττικής ή/ και τη Διεύθυνση Οδικών Υποδομών (ΔΟΥ) του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στους βασικούς άξονες άφιξης και αναχώρησης,
  • τις 24ωρες αυτόματες κυκλοφοριακές μετρήσεις, για χρονικό διάστημα μίας τυπικής εβδομάδας, στα οδικά τμήματα που συνθέτουν τις κύριες διαδρομές άφιξης και αναχώρησης στην Ανάπτυξη,
  • τις μετρήσεις στρεφουσών σε επιλεγμένους κόμβους στην περιοχή του Πάρκου, κατά την πρωινή και απογευματινή αιχμή (διάρκεια μετρήσεων 2 ώρες σε κάθε περίοδο αιχμής) τυπικής ημέρας,
  • την καταγραφή και ανάλυση του υφιστάμενου συστήματος Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στην περιοχή μελέτης.

Επίσης, θα περιλαμβάνει την εκτίμηση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων και μεταφορικών επιπτώσεων της περιοχής επιρροής, με την ανάπτυξη συνδυαστικού μοντέλου, που θα περιγράψει την κυκλοφορία κατά την πρωινή και μεσημεριανή αιχμή και θα εκτιμήσει την κατανομή των νέων μετακινήσεων στα διαφορετικά μέσα, με τα οποία είναι δυνατή η πρόσβαση στο χώρο της ΠΥΡΚΑΛ, την εκτίμηση δεικτών κυκλοφοριακών επιπτώσεων, στην περιοχή του έργου και στους βασικούς οδικούς άξονες προς και από το Διοικητικό Πάρκο, για τρεις διαφορετικούς χρονικούς ορίζοντες (ορίζοντας βάσης, ορίζοντας πενταετίας και ορίζοντας δεκαετίας), την αξιολόγηση της δυνατότητας του συστήματος μέσων μαζικής μεταφοράς της περιοχής στο να αναλάβει επιπλέον επιβατικούς φόρτους.

Επιπρόσθετα, στο παραδοτέο θα βασίζεται και στη διεξαγωγή έρευνας με τη χρήση ερωτηματολογίου ή με αξιοποίηση διαθέσιμων συγκεντρωτικών στοιχείων – πινάκων με δεδομένα μετακινήσεων του προσωπικού των Υπουργείων/ Οργανισμών, καθώς και στους επισκέπτες του, προκειμένου να προσδιοριστούν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά (Προέλευση – προορισμός/ τόπος κατοικίας, Τρόπος μετακίνησης (κατά την άφιξη/ αναχώρηση), Κατοχή ΙΧ ή άλλου μέσου, Επιλογή τρόπου μετακίνησης στη νέα θέση εγκατάστασης του Υπουργείου/ οργανισμού κ.λπ.), την ανάλυση των δεδομένων της έρευνας για τον καθορισμό των πινάκων Προέλευσης - Προορισμού των εργαζόμενων και των επισκεπτών των Υπουργείων/ Οργανισμών, καθώς και της κατανομής των μετακινήσεων στα διάφορα μέσα μετακίνησης (modal split), τη διεξαγωγή συναντήσεων με φορείς Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ, ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, κλπ) για τον προσδιορισμό/ καταγραφή της χωρητικότητας των υφιστάμενων δικτύων, Μελλοντικών αναπτύξεων, Ανασχεδιασμού των υφιστάμενων δικτύων τους, λόγω της νέας ανάπλασης.

Να αναφέρουμε ότι σχετικά πρόσφατα, είχε εκδόθηκε και ΦΕΚ που εξουσιοδοτούσε τον υπουργό Οικονομικών και τον αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων να προχωρήσουν στην πραγματοποίηση των απαλλοτριώσεων που είναι αναγκαίες για να μπορέσει να προχωρήσει ο σχετικός διαγωνισμός. Να θυμίσουμε επίσης πως με τροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για τις στρατηγικές επενδύσεις καθορίζονται οι ρυθμίσεις για τους όρους δόμησης σύμφωνα με τις οποίες το 50% των εγκαταστάσεων θα δοθεί για την ανέγερση των κτιρίων διοίκησης για διάφορους φορείς του δημόσιου τομέα ενώ το υπόλοιπο 50% θα χρησιμοποιηθεί για χώρους πρασίνου και άλλους ελεύθερους χώρους.

Η ανάπλαση, που αποτελεί επένδυση της τάξεως των 250 εκατ. ευρώ, πρόκειται να βελτιώσει τις υποδομές της δημόσιας διοίκησης, συνιστώντας έργο γενικότερης σημασίας για την οικονομία και την ανάπτυξη της χώρας. Η άμεση πραγματοποίησή της, όπως αναφέρονταν, θα συμβάλλει στην ουσιώδη βελτίωση των υποδομών της χώρας, καθώς στην έκταση που αυτό καταλαμβάνει θα εγκατασταθούν τα υπουργεία Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Εσωτερικών, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Τουρισμού. Τα εννέα αυτά υπουργεία σήμερα στεγάζονται διάσπαρτα σε κτήρια στο κέντρο της Αθήνας, στον Πειραιά, το Μαρούσι και τον Χολαργό.

Επίσης, στο κυβερνητικό πάρκο της Πυρκάλ αναμένεται να μετεγκατασταθούν η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ), το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), η Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ), καθώς και η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).

Η μετεγκατάσταση των εν λόγω υπουργείων και δημόσιων φορέων θα επιτρέψει την εξοικονόμηση των μισθωμάτων που καταβάλλει το ελληνικό Δημόσιο, και θα διασφαλίσει τη βιώσιμη ανάπτυξη του κέντρου της Αθήνας, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση. Περαιτέρω, η υλοποίηση έργου προωθεί γενικότερα τη βιώσιμη ανάπτυξη, καθώς συμβάλλει στην προστασία και αναβάθμιση του φυσικού και οικιστικού περιβάλλοντος του Δήμου Δάφνης-Υμηττού, μέσω της απομάκρυνσης των εγκαταστάσεων των ΕΑΣ, της δημιουργίας ενός πνεύμονα πρασίνου εντός του οικιστικού ιστού, καθώς και της δημιουργίας κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων. Έτσι, δημιουργούνται σημαντικά οφέλη για την ανάπτυξη του αστικού ιστού της πόλης, αλλά και συνολικά του Λεκανοπεδίου Αττικής, και για τους όρους διαβίωσης των κατοίκων του.

Εφόσον οι απαλλοτριώσεις πραγματοποιηθούν άμεσα, εκτιμάται ότι ο διαγωνισμός του έργου, που θα υλοποιηθεί ως Σύμπραξη Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), θα προκηρυχθεί μέσα στο 2022. Μετά την εκδήλωση ενδιαφέροντος, η επόμενη φάση του project περιλαμβάνει τη διενέργεια ανταγωνιστικού διαλόγου όπου οι υποψήφιοι θα προσδιορίσουν τις προδιαγραφές της ανάπτυξης. Στόχος είναι οι κατασκευαστικές εργασίες να ξεκινήσουν το 2023.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΠΥΡΚΑΛ: Προβλέπονται οκταώροφα κτίρια στο νέο κυβερνητικό πάρκο

gazzetta
gazzetta reader insider insider