Ελλάδα
26-11-2021 | 08:03

ΕΡΓΟΣΕ: «Πέρασε» από τη Βουλή το σιδηροδρομικό project Λάρισα - Βόλος

ΕΡΓΟΣΕ: «Πέρασε» από τη Βουλή το σιδηροδρομικό project Λάρισα - Βόλος
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Ανάμεσα στις 3 σημαντικά έργα που για τα οποία ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής, ενημέρωσε τα μέλη της επιτροπής παραγωγής και εμπορίου της Βουλής ήταν και η σύμβαση για την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Λάρισα-Βόλος (αρχικού προϋπολογισμού 67 εκατ. ευρώ) στο οποίο έχει ανακηρυχθεί ανάδοχος η Intrakat.

Πρόκειται για ένα σημαντικό project που προώθησε η ΕΡΓΟΣΕ, με τη σιδηροδρομική αγορά αλλά και την τεχνική εταιρεία να περιμένουν από το φθινόπωρο την προώθηση των εξελίξεων ώστε να «περάσει» η σύμβαση από τη Βουλή και εν συνεχεία να «πέσουν» οι υπογραφές.

Πρόκειται για το έργο «κατασκευή ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης, επικοινωνιών και συστήματος ETCS L1 στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα-Βόλος, με αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Σ.Σ. Λατομείο-ΒΙΠΕ- Βόλος».

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ έχει επικυρώσει την κατακύρωση του σιδηροδρομικού έργου της γραμμής Λάρισας-Βόλου, κόστους περίπου 67 εκατ. ευρώ, στην Intrakat που πριν από μήνες είχε ανακηρυχθεί και μειοδότης, με μέση τεκμαρτή έκπτωση 37,19% και με συνολική προσφορά ύψους 42,4 εκατ. ευρώ.

Το έργο ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και αναβάθμισης με ETCS θα αναβαθμίσει θεαματικά την σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τις δύο μεγάλες θεσσαλικές πόλεις και σύμφωνα με τις προδιαγραφές θα εγκατασταθεί ηλεκτροκίνηση τύπου τρόλεϊ, για ταχύτητες μέχρι και 120 χλμ./ώρα. Η διαδρομή ανάμεσα στον Βόλο και την Λάρισα, μαζί με τις ενδιάμεσες στάσεις, θα μειωθεί στα 40 λεπτά και παράλληλα θα λειτουργήσει και η προαστιακή σύνδεση μεταξύ Βόλου και Θεσσαλονίκης με συνολικό χρόνο διαδρομής μόλις 1 ώρα και 40 λεπτά. Στα έργα περιλαμβάνεται η κατασκευή νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής κανονικού εύρους, από τον Σ.Σ. Λατομείου έως τον Σ.Σ. Βόλου μήκους 10,5χλμ προς αντικατάστασης της παλιάς μετρικής. Επίσης θα κατασκευαστεί και μία νέα στάση για επιβατική χρήση στην περιοχή της ΒΙ.ΠΕ. Ο χρονικός ορίζοντας του έργου, που θα χρηματοδοτηθεί από το ΥΜΕΠΕΡΑΑ, είναι 36 μήνες.

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι το έργο αυτό έχει εξαγγελθεί επανειλημμένως, όμως είναι η πρώτη φορά που συμβασιοποιείται και μάλιστα μέσα σε οκτώ μήνες. Στο σημείο αυτό, υπογράμμισε ότι: «Πλέον τα σιδηροδρομικά έργα στην Ελλάδα αλλάζουν σελίδα, διότι θα γίνονται με τη διαδικασία μελετοκατασκευής για το σύνολο του έργου και θα γλυτώνουμε χρόνο». Ο Υφυπουργός Υποδομών, κ. Καραγιάννης από την πλευρά του σημείωσε ότι το έργο θα δώσει άλλη πνοή στην περιοχή, καθώς θα αποτελεί ουσιαστικά τον «προαστιακό» της Θεσσαλίας. Ανέφερε επίσης ότι η σιδηροδρομική γραμμή φτάνει 200 μέτρα από το λιμάνι του Βόλου, ώστε στο μέλλον να συνδεθεί και με το λιμάνι.

Την ίδια ώρα, όσον αφορά σε ένα άλλο σιδηροδρομικό έργο, τη σύμβαση για το Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (56,7 εκατ. ευρώ), που έχει «κερδίσει» η κοινοπραξία των ΑΒΑΞ-Alstom, κατά πληροφορίες, ακόμα εκκρεμεί η τελική έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο ώστε να ανοίξει ο δρόμος για τη Βουλή. Η σύμβαση αφορά στο έργο «Εγκατάσταση Σύγχρονου Συστήματος Σηματοδότησης καθώς και ETCS – Level 1 στο τμήμα Θεσσαλονίκη - Ειδομένη και Αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς για τις ανάγκες της σηματοδότησης», δηλαδή η εγκατάσταση σηματοδότησης στη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Ειδομένη. Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Alstom έχει ανακηρυχθεί ανάδοχος με μέση τεκμαρτή έκπτωση 10,50%, και με συνολική προσφορά ύψους 40.973.034 ευρώ. Θεωρείται σημαντικό έργο γιατί με την ολοκλήρωσή του ανοίγει ο δρόμος και για την επανέναρξη διεθνών επιβατικών δρομολογίων με τα Δυτικά Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη. Το συνολικό μήκος του άξονα της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη (ΤΧ1) – Ειδομένη (μέσω της νέας παραλλαγής Πολυκάστρου – Ειδομένης), στo οποίο θα εγκατασταθεί το σύστημα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ETCS, είναι περίπου 70,5 χιλιόμετρα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.