Μετρό: Εργοτάξια στην Αθήνα και πάλι μετά από χρόνια

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Μετρό: Εργοτάξια στην Αθήνα και πάλι μετά από χρόνια
«Στήθηκαν» τα πρώτα εργοτάξια σε διάφορα σημεία της πρωτεύουσας, ξεκίνησαν οι πρόδρομες εργασίες. Σε τι αφορούν. Έργο νέας γενιάς, σύγχρονο και φιλοπεριβαλλοντικό.

Χρειάστηκε να περάσουν πολλά χρόνια για να δούμε τα εργοτάξια του Μετρό να επανέρχονται εντός του κέντρου της Αθήνας ή και σε κοντινή απόσταση από αυτό καθώς έχει ξεκινήσει η ανάπτυξή τους στους σταθμούς Ακαδημίας και Ευαγγελισμός από την ΕΡΕΤΒΟ, ενώ έχουν γίνει τομές στο Κολωνάκι και εργασίες σε Κατεχάκη και Βεΐκου.

Ο λόγος γίνεται βέβαια κυρίως για τις περίφημες πρόδρομες εργασίες που έχει αναλάβει η συγκεκριμένη τεχνική εταιρεία, οι οποίες είναι απαραίτητες ώστε να έρθει σε λίγους μήνες και ο ανάδοχος των έργων της βασικής γραμμής του project της «Γραμμής 4» του Μετρό της πρωτεύουσας (ΑΒΑΞ, Alstom), μιας μεγάλης υποδομής ύψους σχεδόν 1,5 δις ευρώ. Να σημειωθεί ότι οι πρώτες εργασίες στα εργοτάξια θα αφορούν αρχαιολογικές ανασκαφές και μετατόπιση δικτύων οργανισμών κοινώς ωφέλειας. Επίσης, αρχαιολογικές εργασίες προχωρούν και στο βασικό εργοτάξιο της νέας γραμμής, στην Κατεχάκη.

'Εχει σημασία δε να αναφέρουμε όσα σημείωσε μόλις προ ημερών ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, για το μεγάλο αυτό project και τα πρώτα εργοτάξια.

«Το Μετρό της Αθήνας μεγαλώνει. Αφού επί χρόνια είχε περάσει από χίλια κύματα, καταφέραμε να επιλύσουμε όλα τα πολύπλοκα ζητήματα και να υπογράψουμε τη σύμβαση του Έργου. Ταυτόχρονα, ξεκινήσαμε και τις πρόδρομες εργασίες. Πλέον ο κάθε πολίτης θα αρχίσει να βλέπει σταδιακά τις εργασίες να ξεκινούν σε όλους τους σταθμούς.

Ολοκληρώθηκαν όλες οι Τοπογραφικές εργασίες και οι καταγραφές υφιστάμενης κατάστασης στο σύνολο των 15 σταθμών. Στην Κατεχάκη εγκαταστάθηκε ήδη το πρώτο μεγάλο εργοτάξιο. Ξεκίνησαν οι γεωτρήσεις σε Κατεχάκη και Βεΐκου. Στους σταθμούς Ακαδημία, Κολωνάκι και Ευαγγελισμός ολοκληρώθηκαν όλες οι διερευνητικές τομές για τον ακριβή εντοπισμό των δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφελείας, ενώ είναι σε εξέλιξη οι αντίστοιχες εργασίες και σε άλλους σταθμούς. Την ερχόμενη εβδομάδα ξεκινούν σταδιακά και οι αρχαιολογικές εργασίες σε πολλούς σταθμούς», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.

Όταν το έργο ολοκληρωθεί, σε περίπου 8 χρόνια, θα αλλάξει την καθημερινότητα του πολίτη στο Λεκανοπέδιο. Διευκολύνει την πρόσβαση σε σημαντικά κτήρια όπως Δικαστήρια, Νοσοκομεία και Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, ενώ αναμένεται να αποσυμφορήσει κεντρικούς σταθμούς -όπως το Σύνταγμα- από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού. Θα έχουμε μια υπερσύγχρονη, ασφαλή γραμμή, με υπεραυτόματα συστήματα. Ένα έργο νέας γενιάς, σύγχρονο και φιλοπεριβαλλοντικό.

«Βέβαια, η κατασκευή ενός τέτοιου έργου μετρό σε μια ήδη διαμορφωμένη πόλη, όπως είναι η Αθήνα, θα δημιουργήσει και πρόσκαιρες δυσκολίες. Οι επεμβάσεις όμως και τα έργα, θα δείτε ότι θα γίνονται στον απαραίτητο χώρο και στην αναγκαία έκταση. Δεν θα κάνουμε μεγάλης κλίμακας εργοτάξια για να λέμε ότι «κάνουμε έργο», δημιουργώντας μεγαλύτερα προβλήματα στην πόλη. Θα κάνουμε έργο χωρίς μεγάλα λόγια», συμπλήρωσε ο υπουργός Υποδομών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι παράλληλα με τα πρώτα εργοτάξια και τις πρώτες… «σκαπανιές», προχωρούν και διάφορες μελέτες που είναι απαραίτητες, όπως γεωλογικές, γεωτεχνικές, κυκλοφοριακές και κάθε είδους.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider