Η Πάτμος και ο διαγωνισμός για την πρόσδεση κρουαζιερόπλοιων

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η Πάτμος και ο διαγωνισμός για την πρόσδεση κρουαζιερόπλοιων
Το έργο κατασκευής μόλου πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων στο λιμένα Σκάλας Πάτμου. Ο βασικός προορισμός και η περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη.

Μπορεί να μην πρόκειται για κάποιον διαγωνισμό που θα συγκεντρώσει τα «βλέμματα» της αγοράς και των ισχυρών παικτών, ούτε για προχωρημένες διαδικασίες, μια φορά πάντως έχει το ενδιαφέρον του σε τοπικό επίπεδο αλλά και για την ευρύτερη ανάπτυξη του τουρισμού στο νησί και την περιοχή.

Ο λόγος για τον διαγωνισμό που προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών (μέσω της ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΥΔΡΑΥΛΙΚΩΝ, ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ & ΚΤHΡΙΑΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ) αναφορικά με το έργο: «Κατασκευή μόλου πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων στο λιμένα Σκάλας Πάτμου».

Αντικείμενο του έργου είναι η εκπόνηση των απαραίτητων μελετών (λιμενική, γεωτεχνική, στατική, ηλεκτρομηχανολογική κ.α.) και η εκτέλεση των εργασιών που θα προκύψουν από αυτές και αφορούν στην κατασκευή µόλου πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων στο λιμένα Σκάλας Πάτμου, ο οποίος θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιων.

Προ ημερών μόλις, στις 28 Ιουνίου, η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών ενέκρινε το πρακτικό αποσφράγισης - ελέγχου των δικαιολογητικών συμμετοχής και αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών του διαγωνισμού για την ανάθεση της σύμβασης με τίτλο: «Κατασκευή μόλου πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων στο λιμένα Σκάλας Πάτμου», Προεκτιμώμενης Αμοιβής: 570.000 ευρώ (με ΦΠΑ 24%).

Για την ιστορία, κατατέθηκαν πέντε (5) προσφορές οι οποίες έγιναν όλες αποδεκτές. Την υψηλότερη βαθμολογία πέτυχε η «ECOS Α.Ε.»- «ΓΕΩΓΝΩΣΗ» Α.Ε. αν και μένει να φανεί εάν προκύψουν προσφυγές από τους φορείς που κατέλαβαν χαμηλότερες θέσεις στην κατάταξη. Η Διάρκεια της Σύμβασης είχε οριστεί σε δώδεκα (12) μήνες από την υπογραφή του ιδιωτικού συμφωνητικού.

Με την κατασκευή του νέου μόλου πρόσδεσης στη Σκάλα Πάτμου θα δοθεί σημαντική περαιτέρω αναπτυξιακή ώθηση στο νησί, αναβαθμίζοντας το τουριστικό προφίλ του νησιού, και κυρίως στην κρουαζιέρα, αλλά και γενικότερα στις λειτουργίες των λιμενικών εγκαταστάσεων. Τα έργα θα επιτρέψουν στο λιμάνι και στο νησί να δεχτούν περισσότερα κρουαζιερόπλοια τα προσεχή έτη, καθώς έχει καταστεί σαφές ότι το μέλλον του τουρισμού δεν μπορεί να «χτιστεί» χωρίς την κρουαζιέρα και τα αντίστοιχα έργα υποδομής.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Πάτμος είναι από τα πλέον δημοφιλή τουριστικά νησιά, τα οποία κάθε χρόνο προσεγγίζουν δεκάδες κρουαζιερόπλοια. Η Πάτμος εδώ και πολλά χρόνια αποτελεί έναν από τους βασικότερους προορισμούς κρουαζιέρας της χώρας μας και τα τελευταία έτη ο λιμένας Σκάλας Πάτμου βρίσκεται σταθερά εντός των δέκα πρώτων λιμένων όσον αφορά στον αριθμό των επιβατών κρουαζιέρας που υποδέχεται, αν και η πανδημία προφανώς ανέκοψε αυτή την τάση, όπως συνέβη βέβαια στο σύνολο των εγχώριων προορισμών.

Βάσει παλιότερης προκήρυξης διαγωνισμού (το 2020), αντικείμενο της μελέτης αποτελεί η κατασκευή λιμενικών έργων, για την εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιων από τον λιμένα Σκάλας Πάτμου, όπως αυτά έχουν προσδιοριστεί από το εγκεκριμένο προγραμματικό σχέδιο (master plan). Το πλοίο σχεδιασμού είναι κρουαζιερόπλοιο με μήκος 220 m, πλάτος 30 m και βύθισμα 8,2 m. Τα έργα που θα μελετηθούν, είναι: 1) κατασκευή προβλήτα επί πασσάλων, μήκους 110 m· 2) χερσαίος χώρος από επίχωση σε επαφή με τον μόλο του φάρου, επιφάνειας περίπου 2.850,00 m2 · 3) δύο - τρία ναύδετα πρόσδεσης (dolphins) - δέστρα πρόσδεσης· 4) δίκτυα υποδομής και Η/Μ εγκαταστάσεις.

Να σημειωθεί ότι από τις αρχές του 2020 έχει γίνει αποδεκτό το αίτημα του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πάτμου και εγκρίθηκε η σύναψη Προγραμματικής Σύμβασης, μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου του Δήμου Πάτμου, με αντικείμενο την δημοπράτηση και επίβλεψη της μελέτης του έργου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider