Αποσύρονται τα ηλεκτρικά πατίνια της Hive από την Ελλάδα

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Αποσύρονται τα ηλεκτρικά πατίνια της Hive από την Ελλάδα
Η απουσία νομικού πλαισίου στη χώρα, η αιτία της αποχώρησής της.

Στην διακοπή των επιχειρήσεών της στην Ελλάδα προχωρά η Hive, σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr, έχοντας ήδη αποσύρει τα ηλεκτρικά της πατίνια από την πρωτεύουσα και την συμπρωτεύουσα όπου και δραστηριοποιούνταν.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, «η στρατηγική απόφαση της Hive να μη συνεχίσει να παρέχει τις υπηρεσίες της στην Ελλάδα από σήμερα, Παρασκευή 28η Φεβρουαρίου 2020 οφείλεται στην απουσία ολοκληρωμένου νομικού πλαισίου η οποία δημιουργεί ένα οργανωμένο περιβάλλον επιχειρηματικής λειτουργίας».

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση «η εταιρία θα εστιάσει σε άλλες Ευρωπαϊκές αγορές που ήδη λειτουργούν με συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο το οποίο δίνει τη δυνατότητα για λειτουργία συγκεκριμένου αριθμού παρόχων. Η HIVE πιστεύει ακράδαντα ότι αυτό είναι προς το συμφέρον των πόλεων, των καταναλωτών και των εταιριών»

Παρόλα αυτά η εταιρεία αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να επιστρέψει στη χώρα «αν οι συνθήκες αλλάξουν» αφού «πιστεύει στις δυνατότητες της ελληνικής αγοράς».

Να σημειωθεί ότι η Hive, θυγατρική του ομίλου Daimler – Mercedes Benz, στον οποίο ανήκει και η Beat, ξεκίνησε την λειτουργία της στην Αθήνα πριν ένα χρόνο και στη συνέχεια δραστηριοποιήθηκε και στην Θεσσαλονίκη. Ήταν μάλιστα η δεύτερη εταιρεία που ήρθε μετά την αμερικανική εταιρεία ηλεκτρικών scooter Lime.

Το μοντέλο λειτουργίας της ήταν πανομοιότυπο με τις λοιπές εταιρείες του κλάδου. Η ενοικίαση των ηλεκτρικών σκούτερ γινόταν μέσω μιας ειδικής εφαρμογής: ο χρήστης της υπηρεσίας εντόπιζε το ηλεκτρικό πατίνι που είναι πιο κοντά του, το ξεκλείδωνε, πήγαινε στον προορισμό του και άφηνε το πατίνι του σε κάποιο σημείο που δεν ενοχλούσε ώστε να το βρει ο επόμενος πελάτης. Η χρέωση γινόταν ανάλογα με τον χρόνο χρήσης.

Παρά το γεγονός ότι η μετακίνηση μέσω ηλεκτρικών scooter στα αστικά κέντρα, αποτελεί την τελευταία μεγάλη τάση στον κλάδο της μετακίνησης, η χώρας μας δεν ήταν και τόσο εξοικειωμένη με το σπορ. Μιας και η νέα αυτή μορφή μετακίνησης δεν προβλεπόταν στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) δημιούργησε αρκετά σοβαρά ζητήματα ασφαλείας, αλλά και άλλα πρακτικά θέματα,όπως η μη ελεγχόμενη στάθμευση των e-scooters, καθώς μεγάλωνε ο στόλος τους σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη.

Για το λόγο αυτό μάλιστα τόσο η Hive όσο και η Lime είχαν συμμετάσχει σε ομάδα Εργασίας του Δήμου Αθηναίων με στόχο την κατάθεση ολοκληρωμένης πρότασης, βάσει και της διεθνούς εμπειρίας, προς τους αρμόδιους εμπλεκόμενους φορείς (υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, υπουργείο Προστασίας του Πολίτη κλπ), ώστε να προχωρήσουν άμεσα στη θέσπιση νομοθετικού πλαισίου για την αντιμετώπιση των ζητημάτων που ανακύπτουν από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.

Συγκεκριμένα η Hive είχε αναφέρει τότε ότι «από την πρώτη μέρα της λειτουργίας της είχε στόχο, σε κάθε πόλη που δραστηριοποιείται, να σέβεται τον δημόσιο χώρο, την ασφάλεια και τις ανάγκες των πολιτών για γρήγορη, αποτελεσματική και οικολογική μετακίνηση» και σε αυτό το πλαίσιο οικειοθελώς και έπειτα σε συνεννόηση με ειδικούς, είχε μειώσει την μέγιστη ταχύτητα από τα 25km στα 20km.

Βέβαια το παραπάνω πρόβλημα δεν είναι αμιγώς ελληνικό. Παρά τον ενθουσιασμό τουριστών και ντόπιων για τις υπηρεσίες διαμοιρασμού πατινιών, οι βόλτες με ηλεκτρικά πατίνια σε ΗΠΑ και Ευρώπη αποδεικνύονται αρκετές φορές ζημιογόνες τόσο για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται, λόγω της κακής χρήσης και της ανάγκης για συνεχή συντήρηση των scooter, όσο και για τις αρμόδιες αρχές που προσπαθούν να ελέγξουν τον βαθμό επικίνδυνότητάς τους.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider