Ένα αεροπλάνο κυψελών καυσίμου υδρογόνου που είναι ικανό να μεταφέρει επιβάτες πραγματοποίησε την παρθενική του πτήση την προηγούμενη εβδομάδα, οδηγώντας ένα ακόμη βήμα προς τα εμπρός τις αερομεταφορές προς το στόχο των μηδενικών εκπομπών.

Το εξαθέσιο Piper M-class της ZeroAvia - το οποίο φέρει συσκευή που συνδυάζει υδρογόνο και οξυγόνο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας - πραγματοποίησε κανονικά προσγείωση, απογείωση και πτητική πορεία.

Η πτήση ZeroAvia της Πέμπτης πραγματοποιήθηκε στο χώρο έρευνας και ανάπτυξης της εταιρείας στο Αεροδρόμιο Cranfield, στην Αγγλία - 50 μίλια βόρεια του Λονδίνου. Το αεροδρόμιο ανήκει στο Πανεπιστήμιο Cranfield.

«Ενώ ορισμένα πειραματικά αεροσκάφη έχουν πετάξει χρησιμοποιώντας κυψέλες καυσίμου υδρογόνου ως πηγή ισχύος, το μέγεθος αυτού του εμπορικά διαθέσιμου αεροσκάφους δείχνει ότι οι επιβάτες που πληρώνουν θα μπορούσαν να επιβιβαστούν σε μια πραγματικά πτήση μηδενικών εκπομπών», δήλωσε ο Val Miftakhov, Διευθύνων Σύμβουλος της ZeroAvia. μία δήλωση.

Η ZeroAvia διευθύνει ένα πρόγραμμα που ονομάζεται HyFlyer και συνεργάζεται με το Intelligent Energy και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Θαλάσσιας Ενέργειας (EMEC).

Το επόμενο βήμα του HyFlyer και της ZeroAvia θα είναι  πραγματοποίηση πτήσης μεταξύ 250 και 300 ναυτικών μιλίων από τα νησιά Orkney, στα βόρεια παράλια της ηπειρωτικής Σκωτίας. 

Η ZeroAvia ανέφερε ότι το συγκεκριμένο ταξίδι, είναι το «πρώτο στον κόσμο» στο είδος του.  Υπάρχουν όμως και άλλα παραδείγματα κυψελών υδρογόνου-καυσίμου που μπορούν να επιτρέψουν τη μεταφορά επιβατών.

Το 2016, το αεροσκάφος HY4, το οποίο μπορεί να μεταφέρει τέσσερα άτομα, πραγματοποίησε το πρώτο του ταξίδι όταν πέταξε από το αεροδρόμιο της Στουτγκάρδης στη Γερμανία. Το HY4 αναπτύχθηκε από ερευνητές του Γερμανικού Αεροδιαστημικού Κέντρου μαζί με «βιομηχανικούς και ερευνητικούς εταίρους».