Η άνοδος και η πτώση της Victoria's Secret

Χρυσάνθη Στέτου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Η άνοδος και η πτώση της Victoria's Secret
Πλέον η Victoria's Secret βρίσκεται αντιμέτωπη με την πιθανότητα της πτώχευσης...

Από τα τέλη της δεκαετίας του '90 η Victoria's Secret αποτελεί ένα από τα πιο διάσημα και δημοφιλή brand εσωρούχων στον κόσμο. Από τη μία, τα εσώρουχα της εταιρείας ήταν πολυπόθητα προϊόντα για γυναίκες και άντρες και από την άλλη, τα ετήσια σόου για τις νέες κολεξιόν ήταν εμβληματικές παραγωγές με υψηλό εμπορικό χαρακτήρα, σε διεθνές επίπεδο.

Όμως, μία σειρά από «ατυχείς» επιλογές, όπως η υποβίβαση της ποιότητας και η αδυναμία να προσαρμοστεί στις ανάγκες της νέας εποχής, έφερε στο χείλος της οικονομικής καταστροφής της εταιρείας.

Πλέον το status της έχει δεχθεί ισχυρά πλήγματα και όλα είναι πιθανά για τη Victoria's Secret, η οποία βρίσκεται αντιμέτωπη ακόμα και με την πιθανότητα της πτώχευσης...

Δείτε τις ημερομηνίες που σημάδεψαν την εταιρεία:

Το 2020 δεν ξεκίνησε με τις καλύτερες συνθήκες για την εταιρεία, καθώς ο Γουέξνερ ανακοίνωσε πως θα παραιτηθεί από τον ενεργό ρόλο της διαχείρισης, παραμένοντας όμως στο διοικητικό συμβούλιο. Παράλληλα, ανακοίνωσε πως το 55% της Victoria's Secret πωλείται στη Sycamore Partners.

Τα σχέδια ανάταξης της εταιρείας ανατράπηκαν στις αρχές Μαρτίου, όταν η πανδημία του κορονοϊού έφερε μαζικά «προσωρινά λουκέτα» στα καταστήματα της εταιρείας, διεθνώς, αλλά κυρίως στις ΗΠΑ, όπου παραμένουν κλειστά, μέχρι και τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι σειρές. 

Στα τέλη του Απριλίου, η Sycamore Partners -η εταιρεία που απέκτησε το 55% της Victoria's Secret στα τέλη του περασμένου Φεβρουαρίου, απειλεί τώρα να ακυρώσει τη συμφωνία, μια απόφαση που αποδίδει τόσο στις άμεσες επιπτώσεις του κορονοϊού, όσο και στη κακή διαχείριση της κρίσης από την Victoria's Secret, την οποία καταγγέλλει πως δεν τήρησε τους όρους της συμφωνίας. 

Στις 4 Μαΐου η L Brands, μητρική της Victoria's Secret, ανακοίνωσε πως η συμφωνία με την Sycamore δεν βρίσκεται πλέον σε ισχύ και πλέον τα επόμενα βήματα της εταιρείας και το μέλλον του brand παραμένουν αβέβαια...

Το 2016 ήταν μία καταλυτική χρονιά για την εταιρεία, με τον Γουέξνερ να αναλαμβάνει προσωρινός CEO και να κάνει μια σειρά από γρήγορες αλλαγές, όπως το να καταργήσει τον κατάλογο, τη σειρά των μαγιό και των ενδυμάτων, επαναφέροντας τα εσώρουχα ως κεντρικό προϊόν. 

Παράλληλα, χώρισε το brand σε 3 ξεχωριστά παραρτήματα. Εσώρουχα, καλλυντικά και νεανικά προϊόντα. 

Μέχρι το 2018, η εταιρεία κατέγραφε συστηματικά απώλειες εσόδων ύψους 24% - 33%, κάτι που οι αναλυτές αποδίδουν στην αδυναμία του brand να ακολουθήσει τις αλλαγές στις τάσεις της εποχής. Ενώ, δεν έλειψαν και τα «παράπονα» καταναλωτών πως η ποιότητα των προϊόντων έγινε κατώτερη. 

Παράλληλα, η εταιρεία δέχθηκε δριμεία κριτική για τη φιλοσοφία της και την «ομοιομορφία» των μοντέλων της, καθώς θεωρήθηκε πως προωθεί μη υγιή και ρατσιστικά πρότυπα.

Το Νοέμβριο του 2018 η εταιρεία ανακοίνωσε την ακύρωση του ετήσιου σόου!

Το 2000 η Σάρεν Τζέστερ ανέλαβε τη θέση της CEO του καταλόγου της Victoria's Secret και πραγματοποίησε δραστικές αλλαγές που αναβάθμισαν την αισθητική και τη δημοφιλία της εταιρείας. 

Το 2006 ανέλαβε ως CEO όλο το brand και στα 9 χρόνια που ακολούθησαν, η Victoria's Secret βρισκόταν στην κορυφή του κλάδου, με αυξημένα ετήσια έσοδα κατά 70%, στα 7,7 δισ. δολάρια.

Στις αρχές της δεκαετίας του '90 το brand είχε γίνει ο μεγαλύτερος πωλητής lingerie εσωρούχων στις ΗΠΑ, με 350 καταστήματα και ετήσια έσοδα που ξεπερνούσαν το 1 δισ. δολάρια. 

Ενώ το 1995 έγινε το πρώτο ετήσιο σόου μόδας, το οποίο απέκτησε σχεδόν ανεξάρτητη ύπαρξη από τα εσώρουχα αυτά καθ'εαυτά. Δύο χρόνια αργότερα, το σόου έγινε αυτό που γνωρίζουμε όλοι σήμερα με την «εισαγωγή» του όρου «αγγελάκια».

Το 1997 η εταιρεία άρχισε να φέρνει τοπ μόντελς όπως η Ζιζέλ και η Χάιντι Κλουμ για να περπατήσουν στην πασαρέλα και να γίνουν τα «αγγελάκια της Victoria's Secret. Λίγο αργότερα, το 1999 το σόου προβλήθηκε για πρώτη φορά διαδικτυακά και «έσπασε» το Internet, με ακροαματικότητα ρεκόρ για την εποχή, με 1,5 θεατές που «έριξαν» κυριολεκτικά το site.

Μέχρι το 1982 η εταιρεία είχε φτάσει να καταγράφει ετήσια έσοδα άνω των 4 δισ. δολαρίων, όμως σύμφωνα με τις επίσημες αναφορές «πλησίαζε» στην πτώχευση λόγω της κακοδιαχείρισης.

Τότε ήταν που ο Λες Γουέξνερ (ιδρυτής των L Brands) εξαγόρασε τα έξι καταστήματα της Victoria's Secret και τον κατάλογο προϊόντων της έναντι μόλις 1 εκατ. δολαρίων. 

Ο Γουέξνερ άλλαξε ριζικά το προφίλ της εταιρείας και έκανε τις γυναίκες το target group του. Σκοπός τους ήταν να «δημιουργήσει» ένα brand που θα ακολουθούσε την αισθητική και την πολυτέλεια της ευρωπαϊκής «La Perla», όμως στη λίγο πιο οικονομική εκδοχή του.

Η εταιρεία εσωρούχων Victoria's Secret ιδρύθηκε το 1977, από τον Αμερικανό επιχειρηματία Ρόι Ρέιμοντ, όταν μετά από μία «άβολη» εμπειρία σε ένα κατάστημα ρούχων, αποφάσισε να δημιουργήσει ένα μέρος που οι άνδρες δεν θα αισθάνονται άβολα να ψωνίσουν εσώρουχα για τις συντρόφους τους.

Έτσι δημιούργησε το πρώτο κατάστημα εσωρούχων που είχε κοινό - στόχο τους άνδρες και το ονόμασε Victoria's Secret εμπνευσμένος από τα εσώρουχα της βικτοριανής εποχής στην Αγγλία. 

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

19:15

Ευρωαγορές: Πτωτικό κλείσιμο με το βλέμμα σε ΕΚΤ και ΑΕΠ Ευρωζώνης

19:13

Placement για 11,3 εκατ. μετοχές HelleniQ Energy

19:11

Καραβίας (Eurobank): «Κλείνει το μάτι» σε payout 60% φέτος και καθαρή πιστωτική επέκταση άνω των 4 δισ. ευρώ

19:08

CPI: Μείωση εσόδων 7,3% στα 18,8 εκατ. ευρώ το 9μηνο

19:01

Σαρπ: Μία ισχυρή αρχή ανταγωνισμού είναι θεμελιώδους σημασίας για την οικονομική ανάπτυξη και τη δημοκρατία

18:55

ΜΑΚΒΕΛ-EURIMAC: Επένδυση στην εγχώρια αγορά με την παραγωγή καινοτόμων προϊόντων

18:44

Εθνική Τράπεζα: Αγόρασε 228.000 ιδίες μετοχές έναντι 3 εκατ. ευρώ

18:43

Πολωνία: Μαχητικά αναχαίτισαν ρωσικό αεροσκάφος πάνω από τη Βαλτική Θάλασσα

18:41

Χατζηθεοδοσίου: Άμεση παρέμβαση για την πλήρη εφαρμογή του νόμου 4583/2018 για τις ασφαλιστικές

18:37

Ρούμπιο: Θα προσφέρουμε ανθρωπιστική βοήθεια στην Κούβα που επλήγη από τον τυφώνα Μελίσα

18:33

Συνάντηση Μερτς - Ερντογάν: «Θέλουμε την Τουρκία στην ΕΕ» - Ένταση για τη Γάζα

18:29

Lamda Development: Έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου έως 500 εκατ. ευρώ

18:24

10th Business Forum Greece-Sweden: Crosscurrents - Policy, Power, Innovation

18:10

Θεοδωρικάκος: Επιτάχυνση και απλοποίηση αδειοδοτήσεων για τις βιομηχανίες - «Μόνο μια παραγωγική Ελλάδα είναι ασφαλής»

18:09

Aktor: Ολοκληρώθηκε η απόσχιση των κλάδων κατασκευών και παραχωρήσεων

18:04

BriQ Properties: Άλμα 104% στα καθαρά κέρδη 9μηνου - Στα 16,4 εκατ. ευρώ τα έσοδα

18:01

«Λουκέτο» σε 204 καταστήματα ΕΛΤΑ

17:51

Tesla: Ανακαλεί Cybertruck για 10η φορά μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια

17:47

ΧΑ: «Ακροβασίες» στις 2.000 μονάδες για τον Γενικό Δείκτη

17:44

HelleniQ Energy: 11 Βραβεία και 8 Διακρίσεις σε Διεθνείς Διαγωνισμούς για τον «Ετήσιο Απολογισμό 2024»

17:34

Eurobank: Ξεπέρασαν το 1 δισ. ευρώ τα καθαρά κέρδη στο εννεάμηνο

17:31

Τέμπη: Αναβολή της δίκης για το βιντεοληπτικό υλικό - Στις 28 Νοεμβρίου η νέα ημερομηνία

17:15

ΕΑΤ: Έναρξη του Ταμείου Μικροδανείων Ανάκαμψης από Φυσικές Καταστροφές στη Θεσσαλία

17:09

Μπέσεντ: Η Κίνα ενέκρινε την συμφωνία μεταβίβασης του TikTok

17:07

Stéphane Boujnah: H Euronext είναι το επίκεντρο της ενοποίησης των ευρωπαϊκών αγορών

17:05

ΕΚΠΟΙΖΩ: Δεν «βγαίνει» πάνω από το 70% των νοικοκυριών με χαμηλό εισόδημα - «Κόβουν» από τρόφιμα και ενέργεια

17:00

Stellantis: Προειδοποίηση για νέα κόστη το β' εξάμηνο - «Βουτιά» 10% της μετοχής

16:53

Ρήγας (Energean): Απαραίτητη η εγχώρια παραγωγή αερίου & πετρελαίου για την ενεργειακή ασφάλεια και εθνική κυριαρχία

16:42

«Από τον πληθωρισμό στους δασμούς»: Κυκλοφόρησε το βιβλίο του Θ. Πελαγίδη

16:34

Druckfarben: Εγκαινίασε νέο εργοστάσιο στη Χαλκίδα

gazzetta
gazzetta reader insider insider