Η άνοδος και η πτώση της Victoria's Secret

Χρυσάνθη Στέτου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Η άνοδος και η πτώση της Victoria's Secret
Πλέον η Victoria's Secret βρίσκεται αντιμέτωπη με την πιθανότητα της πτώχευσης...

Από τα τέλη της δεκαετίας του '90 η Victoria's Secret αποτελεί ένα από τα πιο διάσημα και δημοφιλή brand εσωρούχων στον κόσμο. Από τη μία, τα εσώρουχα της εταιρείας ήταν πολυπόθητα προϊόντα για γυναίκες και άντρες και από την άλλη, τα ετήσια σόου για τις νέες κολεξιόν ήταν εμβληματικές παραγωγές με υψηλό εμπορικό χαρακτήρα, σε διεθνές επίπεδο.

Όμως, μία σειρά από «ατυχείς» επιλογές, όπως η υποβίβαση της ποιότητας και η αδυναμία να προσαρμοστεί στις ανάγκες της νέας εποχής, έφερε στο χείλος της οικονομικής καταστροφής της εταιρείας.

Πλέον το status της έχει δεχθεί ισχυρά πλήγματα και όλα είναι πιθανά για τη Victoria's Secret, η οποία βρίσκεται αντιμέτωπη ακόμα και με την πιθανότητα της πτώχευσης...

Δείτε τις ημερομηνίες που σημάδεψαν την εταιρεία:

Το 2020 δεν ξεκίνησε με τις καλύτερες συνθήκες για την εταιρεία, καθώς ο Γουέξνερ ανακοίνωσε πως θα παραιτηθεί από τον ενεργό ρόλο της διαχείρισης, παραμένοντας όμως στο διοικητικό συμβούλιο. Παράλληλα, ανακοίνωσε πως το 55% της Victoria's Secret πωλείται στη Sycamore Partners.

Τα σχέδια ανάταξης της εταιρείας ανατράπηκαν στις αρχές Μαρτίου, όταν η πανδημία του κορονοϊού έφερε μαζικά «προσωρινά λουκέτα» στα καταστήματα της εταιρείας, διεθνώς, αλλά κυρίως στις ΗΠΑ, όπου παραμένουν κλειστά, μέχρι και τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι σειρές. 

Στα τέλη του Απριλίου, η Sycamore Partners -η εταιρεία που απέκτησε το 55% της Victoria's Secret στα τέλη του περασμένου Φεβρουαρίου, απειλεί τώρα να ακυρώσει τη συμφωνία, μια απόφαση που αποδίδει τόσο στις άμεσες επιπτώσεις του κορονοϊού, όσο και στη κακή διαχείριση της κρίσης από την Victoria's Secret, την οποία καταγγέλλει πως δεν τήρησε τους όρους της συμφωνίας. 

Στις 4 Μαΐου η L Brands, μητρική της Victoria's Secret, ανακοίνωσε πως η συμφωνία με την Sycamore δεν βρίσκεται πλέον σε ισχύ και πλέον τα επόμενα βήματα της εταιρείας και το μέλλον του brand παραμένουν αβέβαια...

Το 2016 ήταν μία καταλυτική χρονιά για την εταιρεία, με τον Γουέξνερ να αναλαμβάνει προσωρινός CEO και να κάνει μια σειρά από γρήγορες αλλαγές, όπως το να καταργήσει τον κατάλογο, τη σειρά των μαγιό και των ενδυμάτων, επαναφέροντας τα εσώρουχα ως κεντρικό προϊόν. 

Παράλληλα, χώρισε το brand σε 3 ξεχωριστά παραρτήματα. Εσώρουχα, καλλυντικά και νεανικά προϊόντα. 

Μέχρι το 2018, η εταιρεία κατέγραφε συστηματικά απώλειες εσόδων ύψους 24% - 33%, κάτι που οι αναλυτές αποδίδουν στην αδυναμία του brand να ακολουθήσει τις αλλαγές στις τάσεις της εποχής. Ενώ, δεν έλειψαν και τα «παράπονα» καταναλωτών πως η ποιότητα των προϊόντων έγινε κατώτερη. 

Παράλληλα, η εταιρεία δέχθηκε δριμεία κριτική για τη φιλοσοφία της και την «ομοιομορφία» των μοντέλων της, καθώς θεωρήθηκε πως προωθεί μη υγιή και ρατσιστικά πρότυπα.

Το Νοέμβριο του 2018 η εταιρεία ανακοίνωσε την ακύρωση του ετήσιου σόου!

Το 2000 η Σάρεν Τζέστερ ανέλαβε τη θέση της CEO του καταλόγου της Victoria's Secret και πραγματοποίησε δραστικές αλλαγές που αναβάθμισαν την αισθητική και τη δημοφιλία της εταιρείας. 

Το 2006 ανέλαβε ως CEO όλο το brand και στα 9 χρόνια που ακολούθησαν, η Victoria's Secret βρισκόταν στην κορυφή του κλάδου, με αυξημένα ετήσια έσοδα κατά 70%, στα 7,7 δισ. δολάρια.

Στις αρχές της δεκαετίας του '90 το brand είχε γίνει ο μεγαλύτερος πωλητής lingerie εσωρούχων στις ΗΠΑ, με 350 καταστήματα και ετήσια έσοδα που ξεπερνούσαν το 1 δισ. δολάρια. 

Ενώ το 1995 έγινε το πρώτο ετήσιο σόου μόδας, το οποίο απέκτησε σχεδόν ανεξάρτητη ύπαρξη από τα εσώρουχα αυτά καθ'εαυτά. Δύο χρόνια αργότερα, το σόου έγινε αυτό που γνωρίζουμε όλοι σήμερα με την «εισαγωγή» του όρου «αγγελάκια».

Το 1997 η εταιρεία άρχισε να φέρνει τοπ μόντελς όπως η Ζιζέλ και η Χάιντι Κλουμ για να περπατήσουν στην πασαρέλα και να γίνουν τα «αγγελάκια της Victoria's Secret. Λίγο αργότερα, το 1999 το σόου προβλήθηκε για πρώτη φορά διαδικτυακά και «έσπασε» το Internet, με ακροαματικότητα ρεκόρ για την εποχή, με 1,5 θεατές που «έριξαν» κυριολεκτικά το site.

Μέχρι το 1982 η εταιρεία είχε φτάσει να καταγράφει ετήσια έσοδα άνω των 4 δισ. δολαρίων, όμως σύμφωνα με τις επίσημες αναφορές «πλησίαζε» στην πτώχευση λόγω της κακοδιαχείρισης.

Τότε ήταν που ο Λες Γουέξνερ (ιδρυτής των L Brands) εξαγόρασε τα έξι καταστήματα της Victoria's Secret και τον κατάλογο προϊόντων της έναντι μόλις 1 εκατ. δολαρίων. 

Ο Γουέξνερ άλλαξε ριζικά το προφίλ της εταιρείας και έκανε τις γυναίκες το target group του. Σκοπός τους ήταν να «δημιουργήσει» ένα brand που θα ακολουθούσε την αισθητική και την πολυτέλεια της ευρωπαϊκής «La Perla», όμως στη λίγο πιο οικονομική εκδοχή του.

Η εταιρεία εσωρούχων Victoria's Secret ιδρύθηκε το 1977, από τον Αμερικανό επιχειρηματία Ρόι Ρέιμοντ, όταν μετά από μία «άβολη» εμπειρία σε ένα κατάστημα ρούχων, αποφάσισε να δημιουργήσει ένα μέρος που οι άνδρες δεν θα αισθάνονται άβολα να ψωνίσουν εσώρουχα για τις συντρόφους τους.

Έτσι δημιούργησε το πρώτο κατάστημα εσωρούχων που είχε κοινό - στόχο τους άνδρες και το ονόμασε Victoria's Secret εμπνευσμένος από τα εσώρουχα της βικτοριανής εποχής στην Αγγλία. 

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

18:11

Κατασκευές: Ισχυρή ανάπτυξη και επενδυτική δυναμική άνω των 31 δισ. ευρώ - Οι προκλήσεις

18:08

Μια «ανάσα» από τις 1.900 μονάδες το ΧΑ

18:03

Lamda Development: Στις 9 Ιουλίου σταματά η διαπραγμάτευση των ομολογιών του ΚΟΔ

18:03

Σε χαμηλό επτά μηνών οι τιμές καφέ - «Ευεργέτης» η ξηρασία

17:53

Η Χαμάς «εξετάζει» την πρόταση κατάπαυσης πυρός στη Γάζα

17:50

Economist Impact: Ζωηρή συζήτηση ανάμεσα σε οικονομολόγο και Ελληνοαμερικάνο επιχειρηματία

17:45

Τραμπ για δασμούς: Εμπορική συμφωνία ΗΠΑ - Βιετνάμ

17:42

Δημογραφικό: Τα 300.000 υπογόνιμα ζευγάρια της Ελλάδας χρειάζονται οικονομική υποστήριξη και ενημέρωση

17:37

Μεγάλη φωτιά στη Βουρβουρού Χαλκιδικής: 112 για απομάκρυνση προς Νικήτη - Σάρτη

17:34

Αζερμπαϊτζάν: Κάλεσε τον Ρώσο πρέσβη για τις «μη φιλικές ενέργειες» της Ρωσίας

17:28

Βρετανία: Ο Στάρμερ δηλώνει ότι στηρίζει πλήρως την υπουργό Οικονομικών Ριβς

17:26

Νετανιάχου: Σκοπεύει να εξοντώσει τη Χαμάς - «Δεν θα υπάρξει Χαμαστάν»

17:23

Politico: Ευρείας κλίμακας αμυντική συμφωνία θα συνάψουν Γερμανία - Βρετανία

17:20

Φωτιά τώρα στο Λασίθι: Εστάλη 112 - Εκκενώνονται 4 οικισμοί

17:11

Σκέρτσος: Η κατάσταση στα γήπεδα ποδοσφαίρου και μπάσκετ δεν είναι πλέον η ίδια

17:03

Παπαθανάσης για αναθεωρημένο «Ελλάδα 2.0»: Νέα έργα προς όφελος της κοινωνίας και της οικονομίας

16:58

Μικτά πρόσημα στη Wall Street μετά τα στοιχεία για την απασχόληση

16:57

Ρωσία: Καλεί το Αζερμπαϊτζάν να αποκαταστήσει τους δεσμούς με τη Μόσχα εν μέσω διπλωματικής κρίσης

16:49

Νέο «τσεκούρι» σε 9.000 θέσεις εργασίας από Microsoft

16:45

Αυτοκίνητο: Η Γερμανία λανσάρει καύσιμο που αποτελείται κατά 95% από μη ορυκτές πρώτες ύλες

16:35

Tesla: Πτώση 14% στις παραδόσεις οχημάτων το β' τρίμηνο

16:34

Ζαχαράκη: Στόχος ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα μαθαίνει στα παιδιά να μαθαίνουν

16:33

Φατσέα (Intrum): Υψηλότερα ποσοστά ρύθμισης ή εξόφλησης από χρήστες που αλληλεπιδρούν με το Ophelos

16:29

ΗΠΑ: Πτώση στις νέες θέσεις εργασίας τον Ιούνιο - Η πρώτη σε πάνω από δύο χρόνια

16:24

Κύμα καύσωνα Ευρώπη: Νέοι θάνατοι σε Ισπανία, Γαλλία και Ιταλία

16:16

Σύγκρουση λεωφορείων στη Νέα Υόρκη - 14 τραυματίες

16:05

Κομισιόν: Προτείνει ένα πιο «ρεαλιστικό και ευέλικτο» τρόπο για την επίτευξη των κλιματικών στόχων

16:00

Αιφνιδιασμένη η Ουκρανία από τη διακοπή στρατιωτικής βοήθειας των ΗΠΑ

15:53

Έρευνα ΣΒΕ: Δύο στις τρεις μεταποιητικές επιχειρήσεις πραγματοποίησαν επενδύσεις την τελευταία διετία

15:47

Έξι χρόνια ζημίες, 82.000% ράλι για τη μετοχή - Ο «γρίφος» της Regencell Bioscience και οι «σορτάκηδες»

gazzetta
gazzetta reader insider insider