Η άνοδος και η πτώση της Victoria's Secret

Χρυσάνθη Στέτου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Η άνοδος και η πτώση της Victoria's Secret
Πλέον η Victoria's Secret βρίσκεται αντιμέτωπη με την πιθανότητα της πτώχευσης...

Από τα τέλη της δεκαετίας του '90 η Victoria's Secret αποτελεί ένα από τα πιο διάσημα και δημοφιλή brand εσωρούχων στον κόσμο. Από τη μία, τα εσώρουχα της εταιρείας ήταν πολυπόθητα προϊόντα για γυναίκες και άντρες και από την άλλη, τα ετήσια σόου για τις νέες κολεξιόν ήταν εμβληματικές παραγωγές με υψηλό εμπορικό χαρακτήρα, σε διεθνές επίπεδο.

Όμως, μία σειρά από «ατυχείς» επιλογές, όπως η υποβίβαση της ποιότητας και η αδυναμία να προσαρμοστεί στις ανάγκες της νέας εποχής, έφερε στο χείλος της οικονομικής καταστροφής της εταιρείας.

Πλέον το status της έχει δεχθεί ισχυρά πλήγματα και όλα είναι πιθανά για τη Victoria's Secret, η οποία βρίσκεται αντιμέτωπη ακόμα και με την πιθανότητα της πτώχευσης...

Δείτε τις ημερομηνίες που σημάδεψαν την εταιρεία:

Το 2020 δεν ξεκίνησε με τις καλύτερες συνθήκες για την εταιρεία, καθώς ο Γουέξνερ ανακοίνωσε πως θα παραιτηθεί από τον ενεργό ρόλο της διαχείρισης, παραμένοντας όμως στο διοικητικό συμβούλιο. Παράλληλα, ανακοίνωσε πως το 55% της Victoria's Secret πωλείται στη Sycamore Partners.

Τα σχέδια ανάταξης της εταιρείας ανατράπηκαν στις αρχές Μαρτίου, όταν η πανδημία του κορονοϊού έφερε μαζικά «προσωρινά λουκέτα» στα καταστήματα της εταιρείας, διεθνώς, αλλά κυρίως στις ΗΠΑ, όπου παραμένουν κλειστά, μέχρι και τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι σειρές. 

Στα τέλη του Απριλίου, η Sycamore Partners -η εταιρεία που απέκτησε το 55% της Victoria's Secret στα τέλη του περασμένου Φεβρουαρίου, απειλεί τώρα να ακυρώσει τη συμφωνία, μια απόφαση που αποδίδει τόσο στις άμεσες επιπτώσεις του κορονοϊού, όσο και στη κακή διαχείριση της κρίσης από την Victoria's Secret, την οποία καταγγέλλει πως δεν τήρησε τους όρους της συμφωνίας. 

Στις 4 Μαΐου η L Brands, μητρική της Victoria's Secret, ανακοίνωσε πως η συμφωνία με την Sycamore δεν βρίσκεται πλέον σε ισχύ και πλέον τα επόμενα βήματα της εταιρείας και το μέλλον του brand παραμένουν αβέβαια...

Το 2016 ήταν μία καταλυτική χρονιά για την εταιρεία, με τον Γουέξνερ να αναλαμβάνει προσωρινός CEO και να κάνει μια σειρά από γρήγορες αλλαγές, όπως το να καταργήσει τον κατάλογο, τη σειρά των μαγιό και των ενδυμάτων, επαναφέροντας τα εσώρουχα ως κεντρικό προϊόν. 

Παράλληλα, χώρισε το brand σε 3 ξεχωριστά παραρτήματα. Εσώρουχα, καλλυντικά και νεανικά προϊόντα. 

Μέχρι το 2018, η εταιρεία κατέγραφε συστηματικά απώλειες εσόδων ύψους 24% - 33%, κάτι που οι αναλυτές αποδίδουν στην αδυναμία του brand να ακολουθήσει τις αλλαγές στις τάσεις της εποχής. Ενώ, δεν έλειψαν και τα «παράπονα» καταναλωτών πως η ποιότητα των προϊόντων έγινε κατώτερη. 

Παράλληλα, η εταιρεία δέχθηκε δριμεία κριτική για τη φιλοσοφία της και την «ομοιομορφία» των μοντέλων της, καθώς θεωρήθηκε πως προωθεί μη υγιή και ρατσιστικά πρότυπα.

Το Νοέμβριο του 2018 η εταιρεία ανακοίνωσε την ακύρωση του ετήσιου σόου!

Το 2000 η Σάρεν Τζέστερ ανέλαβε τη θέση της CEO του καταλόγου της Victoria's Secret και πραγματοποίησε δραστικές αλλαγές που αναβάθμισαν την αισθητική και τη δημοφιλία της εταιρείας. 

Το 2006 ανέλαβε ως CEO όλο το brand και στα 9 χρόνια που ακολούθησαν, η Victoria's Secret βρισκόταν στην κορυφή του κλάδου, με αυξημένα ετήσια έσοδα κατά 70%, στα 7,7 δισ. δολάρια.

Στις αρχές της δεκαετίας του '90 το brand είχε γίνει ο μεγαλύτερος πωλητής lingerie εσωρούχων στις ΗΠΑ, με 350 καταστήματα και ετήσια έσοδα που ξεπερνούσαν το 1 δισ. δολάρια. 

Ενώ το 1995 έγινε το πρώτο ετήσιο σόου μόδας, το οποίο απέκτησε σχεδόν ανεξάρτητη ύπαρξη από τα εσώρουχα αυτά καθ'εαυτά. Δύο χρόνια αργότερα, το σόου έγινε αυτό που γνωρίζουμε όλοι σήμερα με την «εισαγωγή» του όρου «αγγελάκια».

Το 1997 η εταιρεία άρχισε να φέρνει τοπ μόντελς όπως η Ζιζέλ και η Χάιντι Κλουμ για να περπατήσουν στην πασαρέλα και να γίνουν τα «αγγελάκια της Victoria's Secret. Λίγο αργότερα, το 1999 το σόου προβλήθηκε για πρώτη φορά διαδικτυακά και «έσπασε» το Internet, με ακροαματικότητα ρεκόρ για την εποχή, με 1,5 θεατές που «έριξαν» κυριολεκτικά το site.

Μέχρι το 1982 η εταιρεία είχε φτάσει να καταγράφει ετήσια έσοδα άνω των 4 δισ. δολαρίων, όμως σύμφωνα με τις επίσημες αναφορές «πλησίαζε» στην πτώχευση λόγω της κακοδιαχείρισης.

Τότε ήταν που ο Λες Γουέξνερ (ιδρυτής των L Brands) εξαγόρασε τα έξι καταστήματα της Victoria's Secret και τον κατάλογο προϊόντων της έναντι μόλις 1 εκατ. δολαρίων. 

Ο Γουέξνερ άλλαξε ριζικά το προφίλ της εταιρείας και έκανε τις γυναίκες το target group του. Σκοπός τους ήταν να «δημιουργήσει» ένα brand που θα ακολουθούσε την αισθητική και την πολυτέλεια της ευρωπαϊκής «La Perla», όμως στη λίγο πιο οικονομική εκδοχή του.

Η εταιρεία εσωρούχων Victoria's Secret ιδρύθηκε το 1977, από τον Αμερικανό επιχειρηματία Ρόι Ρέιμοντ, όταν μετά από μία «άβολη» εμπειρία σε ένα κατάστημα ρούχων, αποφάσισε να δημιουργήσει ένα μέρος που οι άνδρες δεν θα αισθάνονται άβολα να ψωνίσουν εσώρουχα για τις συντρόφους τους.

Έτσι δημιούργησε το πρώτο κατάστημα εσωρούχων που είχε κοινό - στόχο τους άνδρες και το ονόμασε Victoria's Secret εμπνευσμένος από τα εσώρουχα της βικτοριανής εποχής στην Αγγλία. 

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

08:30

Οι ισχυρότερες γυναίκες του 2025 - Mε «άρωμα» Ευρώπης η κορυφή

08:27

Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις οι αγρότες - Στα σχέδια ο αποκλεισμός του λιμανιού της Θεσσαλονίκης

08:20

Το νέο κύμα «Εξοικονομώ» στην Ευρώπη: Ο ρόλος των εταιρειών ενέργειας και τι σημαίνει για την Ελλάδα

08:13

Ο Τραμπ θέλει το CNN να αλλάξει χέρια

08:04

Ασφαλιστικές εισφορές: Μετατίθεται για το 2027 η αύξηση με βάση τον δείκτη μισθών - Τι προβλέπεται για το 2026

08:02

ΕΥΔΑΠ: Η «νέα» Ψυττάλεια και η «μάχη» για τη λειψυδρία και την ορθή διαχείριση υδάτων

07:55

Ακίνητα: Ποιες είναι οι τιμές πώλησης και ενοικίασης στην Περιφέρεια Ηπείρου – Η ζήτηση και οι προορισμοί

07:48

Αγροτικά μπλόκα: Για τα λεφτά ή για το… φιλότιμο

07:40

Καταθέσεις και αναλήψεις μέσω… POS προωθεί η Mastercard

07:33

Σιδηρόδρομος: Γιατί η αναβάθμιση του δικτύου «περνάει» από το PPF - Οι πρώτες υπογραφές και συμβάσεις

07:30

Παρεμβάσεις Κομισιόν για Κάθετο Διάδρομο αερίου & GSI - Μέτρα και για το «τείχος τιμών»

07:24

Πρεμιέρα για το εορταστικό ωράριο - Ποιες Κυριακές λειτουργούν τα καταστήματα

07:20

Όταν η Κίμπερλι συνάντησε τον Μιχάλη - Κυπριακή ρελάνς για τουρκικό SAFE - Τι ρωτάει η Μαρίνα, τι απαντάει ο Νεκτάριος, τι βρήκε ο Γερουλάνος

07:12

Εφορία: Οι τελευταίες πληρωμές και εκκρεμότητες της χρονιάς - Ποιες δηλώσεις πρέπει να υποβληθούν έως 31/12

07:07

Ωριμάζει η ΑΜΚ του ΑΔΜΗΕ - Οι νέοι συρμοί του Μετρό - Παραχώρηση για το Τατόι

23:59

Δανία: Τα ταχυδρομεία πωλούν τα γραμματοκιβώτιά τους

23:47

Η ΕΕ έχει χορηγήσει προσωρινή προστασία σε 4,3 εκατ. εκτοπισμένους από Ουκρανία

23:34

Oracle: Έχασε τις προβλέψεις για τα τριμηνιαία έσοδα - Απώλειες για τη μετοχή

23:20

Wall Street: Κέρδη 1,05% για Dow Jones και μία ανάσα από ρεκόρ ο S&P 500 με φόντο τα επιτόκια

23:06

Τραμπ: Η μείωση επιτοκίων της Fed έπρεπε να είναι τουλάχιστον η διπλάσια

22:53

Λίβανος: Ο ΥΠΕΞ Ράγκι αρνείται πρόσκληση να μεταβεί στο Ιράν

22:45

Ανδρουλάκης: Η κοινωνία είναι στο πλευρό των αγροτών – Η κυβέρνηση υποτιμά τη νοημοσύνη μας

22:36

Handelsblatt: «Καλές πιθανότητες» για εκλογή Πιερρακάκη στην προεδρία του Eurogroup

22:34

Άνοδος του πετρελαίου μετά την κατάληψη τάνκερ στην Βενεζουέλα από τις ΗΠΑ

22:22

Βουλγαρία: Αντικυβερνητικές διαδηλώσεις στη Σόφια και σε άλλες πόλεις της χώρας

22:09

Βουλή: Ξεκίνησε η συζήτηση για το νέο Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης που προβλέπει τη μεταφορά ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ

22:00

Πάουελ (Fed): Close call η απόφαση για επιτόκια - Ρίσκα σε πληθωρισμό και απασχόληση

21:48

Δήμας: «Ανοίγουμε τον κύκλο εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης της Εγνατίας» - Επικυρώθηκε η σύμβαση

21:39

Νέα μικρή άνοδος για χρυσό μετά τη Fed - Σε απόσταση βολής από ρεκόρ το ασήμι

21:30

Ισπανία: Έκκληση Σάντσεθ να μην ξεχαστεί η δραματική κατάσταση των Παλαιστινίων

gazzetta
gazzetta reader insider insider