10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Σε κάποιες χώρες, όπως στη Νορβηγία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ήδη επικρατήσει των συμβατικών σε πωλήσεις. Επειδή δεν θα τα αποφύγουμε λοιπόν, ας τα γνωρίσουμε καλύτερα.

Στη χώρα μας το μερίδιο πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ακόμα εξαιρετικά μικρό, μόλις 0,6% τον Ιανουάριο του 2020, μοιραία όμως την επόμενη πενταετία θα γνωρίσουν σημαντική αύξηση.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα ακολουθούν κάποιες «δοξασίες», οι οποίες δεν είναι χωρίς βάση.

Καθώς ωστόσο η τεχνολογία τους κάνει άλματα, καλό θα είναι να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα στερεότυπα και να διαπιστώσουμε κατά πόσο ανταποκρίνονται στην αλήθεια.

Αν εξαιρεθεί ο ήχος του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος στα περισσότερα αυτοκίνητα δεν είναι αυτός της… Ferrari, σε κάθε άλλη παράμετρο λειτουργίας ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι με μεγάλη διαφορά καλύτερος. Έχει πολύ υψηλό λόγο ροπής προς την ισχύ του, η οποία μάλιστα αποδίδεται από την πρώτη στροφή λειτουργίας του. Είναι πολύ πιο ελαφρύς. Έχει εξαιρετικά άμεση απόκριση. Και, όπως θα δείτε στο μέλλον, με πολύ λίγα χρήματα θα μπορεί κανείς να αυξάνει ή να μειώνει την ισχύ του κατά βούληση.

Ναι, όπως και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης χαλούν. Ωστόσο, σχεδόν κανείς κινητήρας αυτοκινήτου δεν έχει 8-10 χρόνια εγγύηση, όπως κατά βάση έχουν οι μπαταρίες των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό άλλωστε είναι και το προσδόκιμο ζωής ενός αυτοκινήτου, οπότε ο ιδιοκτήτης δεν έχει να ανησυχήσει για τίποτα.

Αυτό ήταν αλήθεια, έως σήμερα. Μέσα στο 2020 περιμένουμε πολλά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, στο μέγεθος ενός VW Golf με κόστος κάτω από 30.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, ακόμα και με τις σημερινές τιμές, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μετά τις 100.000 χιλιόμετρα έχει εξισώσει το κόστος του με ένα αντίστοιχο συμβατικό, λόγω της πολύ μικρότερης κατανάλωσης και των εξόδων χρήσης και συντήρησης.

Το αντίθετο. Έξυπνες λύσεις διαχείρισης θα επιτρέπουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όχι μόνο να τροφοδοτούνται από το δημόσιο δίκτυο, αλλά και να το τροφοδοτούν. Επίσης, στο χρήστη θα προτείνονται οι ώρες της ημέρας όπου η φόρτιση θα είναι φτηνότερη και πιο οικολογική. Επίσης, σε περίπτωση ανάγκης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να παρέχουν ενέργεια στο σπίτι.

Μόνο ορισμένα υλικά από τις μπαταρίες δεν ανακυκλώνονται. Και πάλι όμως, οι μπαταρίες των αυτοκινήτων μπορούν, μετά την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής τους σε αυτά, να χρησιμοποιηθούν σε οικιακές και άλλες χρήσεις. Ο κύκλος ζωής τους είναι σημαντικά μεγαλύτερος των 10-15 ετών.

Μελέτες έχουν δείξει ότι ακόμα και όταν η ηλεκτρική ενέργεια για τα αυτοκίνητα παράγεται μέσω μεθόδων που εκλύουν CO2, όπως από λιγνίτη ή φυσικό αέριο, πάλι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μικρότερο αποτύπωμα CO2. Στην περίπτωση δεν των ανανεώσιμων πηγών παραγωγής ηλεκτρικού, έχουν τεράστιο πλεονέκτημα.

Λάθος, πλέον. Ήδη στην Ευρώπη, αλλά και σε ορισμένα σημεία στη χώρα μας, υπάρχουν φορτιστές των 50 Κw/h που φορτίζουν έως το 80% τις μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε μισή έως μια ώρα, ανάλογα με τη χωρητικότητά τους. 

Όχι περισσότερο από ότι αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η αλήθεια είναι ότι δεκαετίες πριν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ήταν επιρρεπείς στις αναφλέξεις, σήμερα όχι. Ταυτόχρονα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις αποκοπής της ροής ενέργειας, ενώ οι μπαταρίες τους βρίσκονται σε εξαιρετικά ανθεκτικά, ξεχωριστά πλαίσια στο κάτω μέρος τους αμαξώματος.

Αυτό στο παρελθόν ήταν αλήθεια, πλέον όχι. Έως και τους -10 βαθμούς δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ταυτόχρονα, για ακόμα χαμηλότερες ή πολύ υψηλές θερμοκρασίες,  τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις θέρμανσης και ψύξης των μπαταριών.

Κάποτε αυτό μπορεί να ίσχυε, σήμερα όχι. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα νέας γενιάς έχουν από 250 έως και 400 χλμ. αυτονομία κατά μέσο όρο. Πάντα σε πραγματικές συνθήκες, με χρήση κλιματισμού ή υψηλές ταχύτητες. To Tesla Model 3 της εικόνας, έχει αυτονομία έως και 518 χλμ.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

09:04

Ιράν: «Σοβαρές αμφιβολίες» για την τήρηση της κατάπαυσης πυρός από το Ισραήλ

08:55

ΗΠΑ: Τουλάχιστον δυο πυροσβέστες νεκροί σε ενέδρα στην πολιτεία Άινταχο

08:46

Καναδάς: Ακυρώνει φόρο σε κολοσσούς τεχνολογίας των ΗΠΑ ενόψει σύναψης εμπορικής συμφωνίας

08:37

Επίσκεψη του Γερμανού ΥΠΕΞ στο Κίεβο

08:32

Πεσκόφ: Οι όποιες κυρώσεις της ΕΕ δεν θα αναγκάσουν τη Ρωσία να διαπραγματευτεί το τέλος του πολέμου στην Ουκρανία

08:27

Arivia: Η αναπτυξιακή στρατηγική του 2025 και τα επόμενα βήματα

08:22

Οι πιο χλιδάτοι γάμοι στην ιστορία της ανθρωπότητας

08:15

ΝΟΚ: Σε σύγχυση παραμένει η αγορά – Σε τεντωμένο σκοινί οι οικοδομές

08:08

Ενέργεια: Αποκαλυπτήρια δράσεων άνω των 8 δισ. – Πόροι της ΕΕ για προσιτές τιμές & απανθρακοποίηση

07:53

Ηλεκτρισμός: Έτοιμος ο «χάρτης» για νέα data centers – Οι υποψήφιες περιοχές για επενδύσεις

07:52

Σήμερα η ορκωμοσία των νέων μελών του κυβερνητικού σχήματος - Συνεδριάζει το υπουργικό συμβούλιο

07:46

Πού ξοδεύουν περισσότερη ενέργεια τα ελληνικά νοικοκυριά – Το γράφημα της εβδομάδας

07:42

Barclays: Οι αγορές είναι έτοιμες να γυρίσουν σελίδα

07:38

Κινήσεις άψε σβήσε μετά την αποκάλυψη κυκλωμάτων στον ΟΠΕΚΕΠΕ - Μποτιλιάρισμα από γίδια - Και γαλάζια πυρά

07:33

ΕΥΔΑΠ: Τι συμβαίνει με τους διαγωνισμούς για τα ΚΕΛ Μαραθώνα και Ραφήνας, ύψους 175 εκατ.

07:20

Στο Υπουργικό η ευέλικτη διευθέτηση του χρόνου εργασίας και η απαλλαγή των εργαζόμενων συνταξιούχων από την ΕΑΣ

07:14

BANCAPP: Πάνω από 1.000 αυτοματοποιημένοι έλεγχοι σε τραπεζικούς λογαριασμούς και εισοδήματα

07:10

Τραπεζικός πυρετός - Ο ΟΠΕΚΕΠΕ και τα λεφτά - Τα 8+ δισ. κονδυλίων

23:58

Ρέθυμνο: Συνελήφθη ημεδαπός κατηγορούμενος για υπόθαλψη εγκληματία

23:37

«Αρκαδική Ριβιέρα»: Στο προσκήνιο του ποιοτικού τουρισμού, ελκυστικός προορισμός καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους

23:16

Χαρδαλιάς: Δεν επενδύουμε σε υποσχέσεις, αλλά σε έργα ουσίας που λύνουν χρόνια προβλήματα των τοπικών κοινωνιών

22:47

Ευθυμίου: Τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου νομοσχεδίου αφορούν τον εκσυγχρονισμό εργατικών διατάξεων

22:19

Η 1η Ολυμπιάδα Ανθρωποειδών Ρομπότ και οι νέες δυνάμεις και υπερδυνάμεις που δημιουργεί η ενσώματη Τεχνητή Νοημοσύνη

21:47

Θεσσαλονίκη: Στοχευμένοι αστυνομικοί έλεγχοι στον Δενδροπόταμο με συλλήψεις και τροχαίες παραβάσεις

21:18

Ενισχύεται στη Δυτική Ελλάδα η πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, μέσω νέων ΤΟΜΥ και αυξάνονται οι δομές ψυχικής υγείας

20:44

Στελέχη της Nvidia ρευστοποίησαν μετοχές αξίας άνω του $1 δισ.

20:27

Ο Τραμπ διαβεβαιώνει ότι «έχει καλές σχέσεις» με την Κίνα

19:47

Τηλεφωνική επικοινωνία Γιώργου Γεραπετρίτη με την Παλαιστίνια υπουργό Εξωτερικών

19:43

Μυτιλήνη: Πολλαπλές μαχαιριές δέχθηκε 35χρονος σε πανηγύρι - Συνελήφθη ο δράστης

19:37

Χαλκιδική: Τροχαίο δυστύχημα με θύμα 47χρονη στη Σιθωνία

gazzetta
gazzetta reader insider insider