10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Σε κάποιες χώρες, όπως στη Νορβηγία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ήδη επικρατήσει των συμβατικών σε πωλήσεις. Επειδή δεν θα τα αποφύγουμε λοιπόν, ας τα γνωρίσουμε καλύτερα.

Στη χώρα μας το μερίδιο πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ακόμα εξαιρετικά μικρό, μόλις 0,6% τον Ιανουάριο του 2020, μοιραία όμως την επόμενη πενταετία θα γνωρίσουν σημαντική αύξηση.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα ακολουθούν κάποιες «δοξασίες», οι οποίες δεν είναι χωρίς βάση.

Καθώς ωστόσο η τεχνολογία τους κάνει άλματα, καλό θα είναι να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα στερεότυπα και να διαπιστώσουμε κατά πόσο ανταποκρίνονται στην αλήθεια.

Αν εξαιρεθεί ο ήχος του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος στα περισσότερα αυτοκίνητα δεν είναι αυτός της… Ferrari, σε κάθε άλλη παράμετρο λειτουργίας ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι με μεγάλη διαφορά καλύτερος. Έχει πολύ υψηλό λόγο ροπής προς την ισχύ του, η οποία μάλιστα αποδίδεται από την πρώτη στροφή λειτουργίας του. Είναι πολύ πιο ελαφρύς. Έχει εξαιρετικά άμεση απόκριση. Και, όπως θα δείτε στο μέλλον, με πολύ λίγα χρήματα θα μπορεί κανείς να αυξάνει ή να μειώνει την ισχύ του κατά βούληση.

Ναι, όπως και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης χαλούν. Ωστόσο, σχεδόν κανείς κινητήρας αυτοκινήτου δεν έχει 8-10 χρόνια εγγύηση, όπως κατά βάση έχουν οι μπαταρίες των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό άλλωστε είναι και το προσδόκιμο ζωής ενός αυτοκινήτου, οπότε ο ιδιοκτήτης δεν έχει να ανησυχήσει για τίποτα.

Αυτό ήταν αλήθεια, έως σήμερα. Μέσα στο 2020 περιμένουμε πολλά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, στο μέγεθος ενός VW Golf με κόστος κάτω από 30.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, ακόμα και με τις σημερινές τιμές, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μετά τις 100.000 χιλιόμετρα έχει εξισώσει το κόστος του με ένα αντίστοιχο συμβατικό, λόγω της πολύ μικρότερης κατανάλωσης και των εξόδων χρήσης και συντήρησης.

Το αντίθετο. Έξυπνες λύσεις διαχείρισης θα επιτρέπουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όχι μόνο να τροφοδοτούνται από το δημόσιο δίκτυο, αλλά και να το τροφοδοτούν. Επίσης, στο χρήστη θα προτείνονται οι ώρες της ημέρας όπου η φόρτιση θα είναι φτηνότερη και πιο οικολογική. Επίσης, σε περίπτωση ανάγκης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να παρέχουν ενέργεια στο σπίτι.

Μόνο ορισμένα υλικά από τις μπαταρίες δεν ανακυκλώνονται. Και πάλι όμως, οι μπαταρίες των αυτοκινήτων μπορούν, μετά την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής τους σε αυτά, να χρησιμοποιηθούν σε οικιακές και άλλες χρήσεις. Ο κύκλος ζωής τους είναι σημαντικά μεγαλύτερος των 10-15 ετών.

Μελέτες έχουν δείξει ότι ακόμα και όταν η ηλεκτρική ενέργεια για τα αυτοκίνητα παράγεται μέσω μεθόδων που εκλύουν CO2, όπως από λιγνίτη ή φυσικό αέριο, πάλι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μικρότερο αποτύπωμα CO2. Στην περίπτωση δεν των ανανεώσιμων πηγών παραγωγής ηλεκτρικού, έχουν τεράστιο πλεονέκτημα.

Λάθος, πλέον. Ήδη στην Ευρώπη, αλλά και σε ορισμένα σημεία στη χώρα μας, υπάρχουν φορτιστές των 50 Κw/h που φορτίζουν έως το 80% τις μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε μισή έως μια ώρα, ανάλογα με τη χωρητικότητά τους. 

Όχι περισσότερο από ότι αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η αλήθεια είναι ότι δεκαετίες πριν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ήταν επιρρεπείς στις αναφλέξεις, σήμερα όχι. Ταυτόχρονα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις αποκοπής της ροής ενέργειας, ενώ οι μπαταρίες τους βρίσκονται σε εξαιρετικά ανθεκτικά, ξεχωριστά πλαίσια στο κάτω μέρος τους αμαξώματος.

Αυτό στο παρελθόν ήταν αλήθεια, πλέον όχι. Έως και τους -10 βαθμούς δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ταυτόχρονα, για ακόμα χαμηλότερες ή πολύ υψηλές θερμοκρασίες,  τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις θέρμανσης και ψύξης των μπαταριών.

Κάποτε αυτό μπορεί να ίσχυε, σήμερα όχι. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα νέας γενιάς έχουν από 250 έως και 400 χλμ. αυτονομία κατά μέσο όρο. Πάντα σε πραγματικές συνθήκες, με χρήση κλιματισμού ή υψηλές ταχύτητες. To Tesla Model 3 της εικόνας, έχει αυτονομία έως και 518 χλμ.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

10:31

Νότια Κορέα και ΗΠΑ οριστικοποίησαν τη συμφωνία για ναυπήγηση πυρηνικών υποβρυχίων

10:22

Η ψυχολογική και σωματική προετοιμασία πριν από χειρουργική επέμβαση ενισχύει το ανοσοποιητικό

10:18

Generali: Ό,τι και να πάει στραβά, είναι δίπλα σας

10:17

ManpowerGroup: Οι 6 Παγκόσμιες Τεχνολογικές Τάσεις του 2025

10:09

Κίνα: Ένταση με την Ιαπωνία μετά τις δηλώσεις της πρωθυπουργού Τακαΐτσι για την Ταϊβάν

10:03

Η Euronext έλαβε τις απαραίτητες κανονιστικές εγκρίσεις από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς

09:56

Στασινός: To TEE δημιουργεί μια νέα γενιά Τεχνικών Οδηγιών για βιώσιμες και φιλικές προς το περιβάλλον κατασκευές

09:46

Υπουργική απόφαση για τη νέα διαδικασία εκλογής και εξέλιξης των μελών ΔΕΠ των AEI

09:39

Μπρατάκος: Η επιβολή δασμών στα μικροδέματα δημιουργεί συνθήκες δίκαιου ανταγωνισμού

09:26

Comcast, Paramount και Netflix ετοιμάζουν προσφορές για την Warner Bros. Discovery

09:24

«Σουβλάκι στα 8 ευρώ;» - Ο λογαριασμός της εγκατάλειψης;

09:09

Παπαθανάσης: Με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ οι παρεμβάσεις στο δίκτυο ύδρευσης της Σαντορίνης

09:08

Ελληνικά Ταχυδρομεία: Διευκρινίσεις για το ασφαλιστήριο συμβόλαιο D&O

09:05

Δεν έχουν ενταχθεί στα νοσοκομεία του ΕΣΥ τα 57 ιατρεία πόνου που λειτουργούν «εθελοντικά» στην επικράτεια

09:02

Παγκόσμια Ημέρα Διαβήτη: 1 στους 9 ενήλικες ζει με διαβήτη

08:51

Κίνα: Παραπαίει η οικονομία μετά από πρωτοφανή πτώση στις επενδύσεις

08:33

ΗΠΑ: Ενέκριναν την πώληση ανταλλακτικών στρατιωτικών αεροσκαφών στην Ταϊβάν $330 εκατ.

08:27

Ανοίγει ο δρόμος για φορολόγηση των μικροδεμάτων από Shein και Temu - Τι λέει η αγορά

08:24

Ρωσία: Προτείνει εναλλακτικό σχέδιο απόφασης για τη Γάζα στο ΣΑ του ΟΗΕ

08:17

Η Αθήνα στις 100 καλύτερες πόλεις του κόσμου: Η θέση της - Όλη η λίστα

08:13

Πιερρακάκης: Το δημοψήφισμα ήταν το τέλος των ψευδαισθήσεων και η αρχή του δημοσιονομικού ρεαλισμού

08:10

Σιάμισιης (Helleniq Energy): EBITDA πάνω από 1 δισ. για 4ο έτος - «Βλέπει» εξωτερικό η Enerwave

08:08

Brain drain: Ένας στους δύο νέους θέλει να εργαστεί στο εξωτερικό - Οι προτιμήσεις της Gen Z

08:02

ΟΤΕ: Συνεχίζει τις επενδύσεις και βάζει υψηλότερα τον πήχη για το 2025

07:54

Στη Βουλή σήμερα ο Κυρ. Μητσοτάκης - Θα απαντήσει σε επίκαιρη ερώτηση του Ν. Ανδρουλάκη

07:50

Κοινοβουλευτική μονομαχία κρητικών με φόντο ακρίβεια, ΟΠΕΚΕΠΕ και βεντέτες - Τατσόπουλος δίνει εύσημα σε Κίμπερλι

07:27

Ιδιοκτήτες ακινήτων: Ποιοι και πώς μηδενίζουν τον φόρο ενοικίων για τρία χρόνια

07:22

Η χαμένη κούρσα των μισθών στην Ελλάδα - Το γράφημα της εβδομάδας

07:15

Fraport Greece: Συνεχίζει τις επενδύσεις και δηλώνει «παρούσα» στον διαγωνισμό για τα 22 αεροδρόμια

07:11

Υποδομές: Σε ποια εμβληματικά έργα «κόβονται κορδέλες»

gazzetta
gazzetta reader insider insider