10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Viber Whatsapp Μοιράσου το
10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Σε κάποιες χώρες, όπως στη Νορβηγία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ήδη επικρατήσει των συμβατικών σε πωλήσεις. Επειδή δεν θα τα αποφύγουμε λοιπόν, ας τα γνωρίσουμε καλύτερα.

Στη χώρα μας το μερίδιο πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ακόμα εξαιρετικά μικρό, μόλις 0,6% τον Ιανουάριο του 2020, μοιραία όμως την επόμενη πενταετία θα γνωρίσουν σημαντική αύξηση.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα ακολουθούν κάποιες «δοξασίες», οι οποίες δεν είναι χωρίς βάση.

Καθώς ωστόσο η τεχνολογία τους κάνει άλματα, καλό θα είναι να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα στερεότυπα και να διαπιστώσουμε κατά πόσο ανταποκρίνονται στην αλήθεια.

Αν εξαιρεθεί ο ήχος του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος στα περισσότερα αυτοκίνητα δεν είναι αυτός της… Ferrari, σε κάθε άλλη παράμετρο λειτουργίας ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι με μεγάλη διαφορά καλύτερος. Έχει πολύ υψηλό λόγο ροπής προς την ισχύ του, η οποία μάλιστα αποδίδεται από την πρώτη στροφή λειτουργίας του. Είναι πολύ πιο ελαφρύς. Έχει εξαιρετικά άμεση απόκριση. Και, όπως θα δείτε στο μέλλον, με πολύ λίγα χρήματα θα μπορεί κανείς να αυξάνει ή να μειώνει την ισχύ του κατά βούληση.

Ναι, όπως και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης χαλούν. Ωστόσο, σχεδόν κανείς κινητήρας αυτοκινήτου δεν έχει 8-10 χρόνια εγγύηση, όπως κατά βάση έχουν οι μπαταρίες των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό άλλωστε είναι και το προσδόκιμο ζωής ενός αυτοκινήτου, οπότε ο ιδιοκτήτης δεν έχει να ανησυχήσει για τίποτα.

Αυτό ήταν αλήθεια, έως σήμερα. Μέσα στο 2020 περιμένουμε πολλά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, στο μέγεθος ενός VW Golf με κόστος κάτω από 30.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, ακόμα και με τις σημερινές τιμές, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μετά τις 100.000 χιλιόμετρα έχει εξισώσει το κόστος του με ένα αντίστοιχο συμβατικό, λόγω της πολύ μικρότερης κατανάλωσης και των εξόδων χρήσης και συντήρησης.

Το αντίθετο. Έξυπνες λύσεις διαχείρισης θα επιτρέπουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όχι μόνο να τροφοδοτούνται από το δημόσιο δίκτυο, αλλά και να το τροφοδοτούν. Επίσης, στο χρήστη θα προτείνονται οι ώρες της ημέρας όπου η φόρτιση θα είναι φτηνότερη και πιο οικολογική. Επίσης, σε περίπτωση ανάγκης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να παρέχουν ενέργεια στο σπίτι.

Μόνο ορισμένα υλικά από τις μπαταρίες δεν ανακυκλώνονται. Και πάλι όμως, οι μπαταρίες των αυτοκινήτων μπορούν, μετά την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής τους σε αυτά, να χρησιμοποιηθούν σε οικιακές και άλλες χρήσεις. Ο κύκλος ζωής τους είναι σημαντικά μεγαλύτερος των 10-15 ετών.

Μελέτες έχουν δείξει ότι ακόμα και όταν η ηλεκτρική ενέργεια για τα αυτοκίνητα παράγεται μέσω μεθόδων που εκλύουν CO2, όπως από λιγνίτη ή φυσικό αέριο, πάλι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μικρότερο αποτύπωμα CO2. Στην περίπτωση δεν των ανανεώσιμων πηγών παραγωγής ηλεκτρικού, έχουν τεράστιο πλεονέκτημα.

Λάθος, πλέον. Ήδη στην Ευρώπη, αλλά και σε ορισμένα σημεία στη χώρα μας, υπάρχουν φορτιστές των 50 Κw/h που φορτίζουν έως το 80% τις μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε μισή έως μια ώρα, ανάλογα με τη χωρητικότητά τους. 

Όχι περισσότερο από ότι αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η αλήθεια είναι ότι δεκαετίες πριν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ήταν επιρρεπείς στις αναφλέξεις, σήμερα όχι. Ταυτόχρονα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις αποκοπής της ροής ενέργειας, ενώ οι μπαταρίες τους βρίσκονται σε εξαιρετικά ανθεκτικά, ξεχωριστά πλαίσια στο κάτω μέρος τους αμαξώματος.

Αυτό στο παρελθόν ήταν αλήθεια, πλέον όχι. Έως και τους -10 βαθμούς δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ταυτόχρονα, για ακόμα χαμηλότερες ή πολύ υψηλές θερμοκρασίες,  τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις θέρμανσης και ψύξης των μπαταριών.

Κάποτε αυτό μπορεί να ίσχυε, σήμερα όχι. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα νέας γενιάς έχουν από 250 έως και 400 χλμ. αυτονομία κατά μέσο όρο. Πάντα σε πραγματικές συνθήκες, με χρήση κλιματισμού ή υψηλές ταχύτητες. To Tesla Model 3 της εικόνας, έχει αυτονομία έως και 518 χλμ.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

15:29

ΑΑΔΕ - ΣΕΚ: Στην Αθήνα η διεθνής συνάντηση ΑP SMOKE της EUROPOL

15:24

Σάρδη (Energean): Σε πλήρη ανάπτυξη το project αποθήκευσης CO2 στον Πρίνο, πρόβλημα η γραφειοκρατία

15:21

Αυγενάκης: Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας θα αποκτήσει Ενιαίο Φορέα Διαχείρισης Υδάτων

15:12

Μανουσάκης (ΑΔΜΗΕ): Ενισχύεται η θέση της Ελλάδας μέσω των διεθνών διασυνδέσεων

15:06

ΕΒΕΑ - κατώτατος: Αναγκαία η αύξηση, απαιτούνται όμως παρεμβάσεις για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας

15:04

Κατώτατος μισθός: Η εξειδίκευση από την υπουργό Εργασίας, Δόμνα Μιχαηλίδου - Δείτε live

15:02

Η οδοντιατρική περίθαλψη κύριο θύμα της οικονομικής κρίσης - Απογοητευτικά τα στοιχεία

14:56

Ανδρουλάκης: «Ο πυρήνας της διαφθοράς βρίσκεται στο Μαξίμου» - Τη Δευτέρα στον Άρειο Πάγο για τις συνομιλίες τη νύχτα του δυστυχήματος

14:55

Ιntralot: Στα 129,5 εκατ. τα EBITDA το 2023 με ετήσια αύξηση 5,4%

14:52

Τουσκ: Ο πόλεμος δεν είναι πλέον έννοια του παρελθόντος

14:47

«Τουρισμός για όλους»: Έως 8 Απριλίου η υποβολή αιτήσεων για το πρόγραμμα

14:44

ΥΠΑ: Αυξημένη κατά 15,7% η επιβατική κίνηση τον Φεβρουάριο

14:38

ΗΠΑ: Σε σύμπνοια με τις προβλέψεις ο «αγαπημένος» δείκτης της Fed για τον πληθωρισμό

14:28

Σδούκου: Εντός Απριλίου οι πρώτες αποφάσεις για τις ΑΠΕ

14:23

Εκτοξεύτηκαν τα καθαρά κέρδη της Huawei το 2023 με άνοδο 144%

14:17

Προσωρινή διακοπή λειτουργίας του σταθμού του μετρό «Αγία Βαρβάρα» το Σάββατοκύριακο

14:07

Nusinersen: Δυνητικό Όφελος σε Βρέφη και Μικρά Παιδιά με μη Καλυπτόμενες Κλινικές Ανάγκες μετά τη Γονιδιακή Θεραπεία

14:06

Χατζηθεοδοσίου: Ναι στην αύξηση του κατώτατου αλλά χωρίς ελάφρυνση βαρών των ΜμΕ ο λογαριασμός δεν βγαίνει

13:45

ΣΥΡΙΖΑ: Αδιανόητη η ευκολία με την οποία ψεύδεται ο Καραμανλής

13:33

Κορκίδης: Η αύξηση του κατώτατου μισθού διατηρεί τη «ροπή κατανάλωσης» στην αγορά

13:28

Η Ουκρανία χρειάζεται λιγότερα στρατεύματα σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις

13:26

ΓΣΕΕ: Κατώτατος μισθός αναντίστοιχος των αναγκών των εργαζομένων

13:24

Η Sony Pictures Television Ανακοινώνει Σπουδαία Συμφωνία με την ΕΡΤ για την Προβολή Αγαπημένου Κινηματογραφικού και Τηλεοπτικού Περιεχομένου

13:19

Το 1% των πλουσιότερων Αμερικανών κατέχει πάνω από 44 τρισ. δολάρια - «Άλμα» 50% μετά την πανδημία

13:17

NED CLUB: «Το ευρωπαϊκό κενό και οι προκλήσεις της συμμετοχής των γυναικών σε υψηλές διοικητικές θέσεις»

13:16

Μαρινάκης: Πονεμένοι άνθρωποι μπήκαν «ασπίδα» στην πολιτική χυδαιότητα της αριστεράς

13:09

Πτώση 4,3% στις τιμές παραγωγού στη βιομηχανία τον Φεβρουάριο

13:02

Η Pepco εγκαινίασε το 30ό κατάστημά της στην Ελλάδα

12:58

ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση 2,3% του τζίρου στο λιανικό εμπόριο τον Ιανουάριο - Πτώση 8,9% στον όγκο πωλήσεων

12:50

Avramar: Έπεσαν οι υπογραφές για την ενδιάμεση χρηματοδότηση των 20 εκατ. ευρώ – Τα επόμενα βήματα

gazzetta
gazzetta reader insider insider