10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Σε κάποιες χώρες, όπως στη Νορβηγία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ήδη επικρατήσει των συμβατικών σε πωλήσεις. Επειδή δεν θα τα αποφύγουμε λοιπόν, ας τα γνωρίσουμε καλύτερα.

Στη χώρα μας το μερίδιο πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ακόμα εξαιρετικά μικρό, μόλις 0,6% τον Ιανουάριο του 2020, μοιραία όμως την επόμενη πενταετία θα γνωρίσουν σημαντική αύξηση.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα ακολουθούν κάποιες «δοξασίες», οι οποίες δεν είναι χωρίς βάση.

Καθώς ωστόσο η τεχνολογία τους κάνει άλματα, καλό θα είναι να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα στερεότυπα και να διαπιστώσουμε κατά πόσο ανταποκρίνονται στην αλήθεια.

Αν εξαιρεθεί ο ήχος του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος στα περισσότερα αυτοκίνητα δεν είναι αυτός της… Ferrari, σε κάθε άλλη παράμετρο λειτουργίας ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι με μεγάλη διαφορά καλύτερος. Έχει πολύ υψηλό λόγο ροπής προς την ισχύ του, η οποία μάλιστα αποδίδεται από την πρώτη στροφή λειτουργίας του. Είναι πολύ πιο ελαφρύς. Έχει εξαιρετικά άμεση απόκριση. Και, όπως θα δείτε στο μέλλον, με πολύ λίγα χρήματα θα μπορεί κανείς να αυξάνει ή να μειώνει την ισχύ του κατά βούληση.

Ναι, όπως και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης χαλούν. Ωστόσο, σχεδόν κανείς κινητήρας αυτοκινήτου δεν έχει 8-10 χρόνια εγγύηση, όπως κατά βάση έχουν οι μπαταρίες των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό άλλωστε είναι και το προσδόκιμο ζωής ενός αυτοκινήτου, οπότε ο ιδιοκτήτης δεν έχει να ανησυχήσει για τίποτα.

Αυτό ήταν αλήθεια, έως σήμερα. Μέσα στο 2020 περιμένουμε πολλά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, στο μέγεθος ενός VW Golf με κόστος κάτω από 30.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, ακόμα και με τις σημερινές τιμές, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μετά τις 100.000 χιλιόμετρα έχει εξισώσει το κόστος του με ένα αντίστοιχο συμβατικό, λόγω της πολύ μικρότερης κατανάλωσης και των εξόδων χρήσης και συντήρησης.

Το αντίθετο. Έξυπνες λύσεις διαχείρισης θα επιτρέπουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όχι μόνο να τροφοδοτούνται από το δημόσιο δίκτυο, αλλά και να το τροφοδοτούν. Επίσης, στο χρήστη θα προτείνονται οι ώρες της ημέρας όπου η φόρτιση θα είναι φτηνότερη και πιο οικολογική. Επίσης, σε περίπτωση ανάγκης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να παρέχουν ενέργεια στο σπίτι.

Μόνο ορισμένα υλικά από τις μπαταρίες δεν ανακυκλώνονται. Και πάλι όμως, οι μπαταρίες των αυτοκινήτων μπορούν, μετά την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής τους σε αυτά, να χρησιμοποιηθούν σε οικιακές και άλλες χρήσεις. Ο κύκλος ζωής τους είναι σημαντικά μεγαλύτερος των 10-15 ετών.

Μελέτες έχουν δείξει ότι ακόμα και όταν η ηλεκτρική ενέργεια για τα αυτοκίνητα παράγεται μέσω μεθόδων που εκλύουν CO2, όπως από λιγνίτη ή φυσικό αέριο, πάλι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μικρότερο αποτύπωμα CO2. Στην περίπτωση δεν των ανανεώσιμων πηγών παραγωγής ηλεκτρικού, έχουν τεράστιο πλεονέκτημα.

Λάθος, πλέον. Ήδη στην Ευρώπη, αλλά και σε ορισμένα σημεία στη χώρα μας, υπάρχουν φορτιστές των 50 Κw/h που φορτίζουν έως το 80% τις μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε μισή έως μια ώρα, ανάλογα με τη χωρητικότητά τους. 

Όχι περισσότερο από ότι αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η αλήθεια είναι ότι δεκαετίες πριν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ήταν επιρρεπείς στις αναφλέξεις, σήμερα όχι. Ταυτόχρονα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις αποκοπής της ροής ενέργειας, ενώ οι μπαταρίες τους βρίσκονται σε εξαιρετικά ανθεκτικά, ξεχωριστά πλαίσια στο κάτω μέρος τους αμαξώματος.

Αυτό στο παρελθόν ήταν αλήθεια, πλέον όχι. Έως και τους -10 βαθμούς δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ταυτόχρονα, για ακόμα χαμηλότερες ή πολύ υψηλές θερμοκρασίες,  τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις θέρμανσης και ψύξης των μπαταριών.

Κάποτε αυτό μπορεί να ίσχυε, σήμερα όχι. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα νέας γενιάς έχουν από 250 έως και 400 χλμ. αυτονομία κατά μέσο όρο. Πάντα σε πραγματικές συνθήκες, με χρήση κλιματισμού ή υψηλές ταχύτητες. To Tesla Model 3 της εικόνας, έχει αυτονομία έως και 518 χλμ.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

08:58

ΟΠΕΚΕΠΕ: Σήμερα η πρώτη συνεδρίαση της εξεταστικής

08:48

ΟΣΕ: «Δολιοφθορά στο σιδηροδρομικό δίκτυο» - Έκοψαν με ψαλίδι τις οπτικές ίνες στη Θήβα

08:41

Στο Λονδίνο ο Κικίλιας - Σειρά συναντήσεων στο πλαίσιο της London Shipping Week

08:38

ΗΠΑ: Συγγνώμη ζήτησε αμερικανός παρουσιαστής για την πρότασή του να θανατώνονται οι ψυχικά διαταραγμένοι άστεγοι

08:36

Γαλλία: Τα λάθη του Μακρόν, οι «ανοικτές πληγές» και το αβέβαιο μέλλον

08:30

Η Τουρκία βγάζει το «Πίρι Ρέις» στο Αιγαίο - Η απάντηση της Αθήνας

08:23

Τραμπ: Ευπρόσδεκτοι οι ξένοι εργαζόμενοι στις ΗΠΑ

08:15

Επίσκεψη του Οικουμενικού Πατριάρχη στις ΗΠΑ – Συνάντηση με Τραμπ στον Λευκό Οίκο

08:11

Νέα επιδημία του Έμπολα στη ΛΔ Κονγκό - Ξεκίνησε ο εμβολιασμός

08:09

Ο ΟΗΕ καταδικάζει νέα σφαγή 40 και πλέον ανθρώπων στην Αϊτή

08:03

Ζελένσκι: Τα στρατεύματα της Ουκρανίας προελαύνουν σε τομείς της Σούμι κοντά στα σύνορα

07:58

Τοπικές εκλογές στη Γερμανία: Το CDU του καγκελάριου Μερτς κερδίζει εξασφαλίζοντας πάνω από το 33%

07:48

Σεισμός 3,9 Ρίχτερ στην Αμοργό

07:45

Κώτσηρας: Η μείωση των άμεσων φόρων θα φανεί άμεσα στην καθημερινότητα του πολίτη

07:40

Υπόθεση Novartis: Σήμερα η απόφαση του δικαστηρίου για τους «Μάξιμο Σαράφη» και «Αικατερίνη Κελέση»

07:36

Τραμπ: Το Κατάρ είναι πολύ καλός σύμμαχος - Το Ισραήλ κι όλοι οι άλλοι πρέπει να προσέχουν

07:33

Ανακύκλωση: Λάθη στο σπίτι και πώς να τα αποφύγουμε

07:28

ΜΕΓΑ: Άλμα πωλήσεων και κερδών με όχημα τις εξαγωγές

07:18

Γιατί ο παγκόσμιος πληθυσμός πρέπει να μειώσει κατά 50% την κατανάλωση - Οι προκλήσεις της κυκλικής οικονομίας

07:14

Αποθήκευση: Περισσότερος χρόνος για τις επενδύσεις – Παράταση προθεσμιών

07:10

BofA: Θα γυρίσει «μπούμερανγκ» η αντιμεταναστευτική πολιτική του Τραμπ;

07:07

Πράσινοι φόροι: Στο τραπέζι νέα μεταρρύθμιση - Ο χάρτης με τους περιβαλλοντικούς φόρους

07:06

Ενέργεια: Αξιοποίηση του momentum στη «συμμαχία» Ελλάδας-ΗΠΑ – Οι επόμενες κινήσεις της Αθήνας

07:04

Πώς οι τράπεζες βάζουν την αποταμίευση στην «πρίζα»

07:01

Το σκληρό πόκερ του Ορσέλ – Άλυτο το στεγαστικό – Μεγάλα προβλήματα για τους Γάλλους

07:00

Μητσοτάκης και Ανδρουλάκης μετά τη ΔΕΘ – Οι δημοσκοπήσεις μίλησαν

23:58

Δράμα: Συνελήφθη οδηγός λεωφορείου που αποβίβασε ανήλικους σε μη κατοικημένη περιοχή

23:36

Τασούλας: Σήμερα είναι Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας

23:15

Δύο τρένα εκτροχιάστηκαν σε διαφορετικά ατυχήματα στη Ρωσία - Νεκρός ένας μηχανοδηγός

22:46

Θεσσαλονίκη: Διέρρηξε αυτοκίνητο και εντοπίστηκε να κοιμάται μέσα σε αυτό

gazzetta
gazzetta reader insider insider