10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Σε κάποιες χώρες, όπως στη Νορβηγία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ήδη επικρατήσει των συμβατικών σε πωλήσεις. Επειδή δεν θα τα αποφύγουμε λοιπόν, ας τα γνωρίσουμε καλύτερα.

Στη χώρα μας το μερίδιο πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ακόμα εξαιρετικά μικρό, μόλις 0,6% τον Ιανουάριο του 2020, μοιραία όμως την επόμενη πενταετία θα γνωρίσουν σημαντική αύξηση.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα ακολουθούν κάποιες «δοξασίες», οι οποίες δεν είναι χωρίς βάση.

Καθώς ωστόσο η τεχνολογία τους κάνει άλματα, καλό θα είναι να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα στερεότυπα και να διαπιστώσουμε κατά πόσο ανταποκρίνονται στην αλήθεια.

Αν εξαιρεθεί ο ήχος του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος στα περισσότερα αυτοκίνητα δεν είναι αυτός της… Ferrari, σε κάθε άλλη παράμετρο λειτουργίας ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι με μεγάλη διαφορά καλύτερος. Έχει πολύ υψηλό λόγο ροπής προς την ισχύ του, η οποία μάλιστα αποδίδεται από την πρώτη στροφή λειτουργίας του. Είναι πολύ πιο ελαφρύς. Έχει εξαιρετικά άμεση απόκριση. Και, όπως θα δείτε στο μέλλον, με πολύ λίγα χρήματα θα μπορεί κανείς να αυξάνει ή να μειώνει την ισχύ του κατά βούληση.

Ναι, όπως και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης χαλούν. Ωστόσο, σχεδόν κανείς κινητήρας αυτοκινήτου δεν έχει 8-10 χρόνια εγγύηση, όπως κατά βάση έχουν οι μπαταρίες των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό άλλωστε είναι και το προσδόκιμο ζωής ενός αυτοκινήτου, οπότε ο ιδιοκτήτης δεν έχει να ανησυχήσει για τίποτα.

Αυτό ήταν αλήθεια, έως σήμερα. Μέσα στο 2020 περιμένουμε πολλά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, στο μέγεθος ενός VW Golf με κόστος κάτω από 30.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, ακόμα και με τις σημερινές τιμές, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μετά τις 100.000 χιλιόμετρα έχει εξισώσει το κόστος του με ένα αντίστοιχο συμβατικό, λόγω της πολύ μικρότερης κατανάλωσης και των εξόδων χρήσης και συντήρησης.

Το αντίθετο. Έξυπνες λύσεις διαχείρισης θα επιτρέπουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όχι μόνο να τροφοδοτούνται από το δημόσιο δίκτυο, αλλά και να το τροφοδοτούν. Επίσης, στο χρήστη θα προτείνονται οι ώρες της ημέρας όπου η φόρτιση θα είναι φτηνότερη και πιο οικολογική. Επίσης, σε περίπτωση ανάγκης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να παρέχουν ενέργεια στο σπίτι.

Μόνο ορισμένα υλικά από τις μπαταρίες δεν ανακυκλώνονται. Και πάλι όμως, οι μπαταρίες των αυτοκινήτων μπορούν, μετά την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής τους σε αυτά, να χρησιμοποιηθούν σε οικιακές και άλλες χρήσεις. Ο κύκλος ζωής τους είναι σημαντικά μεγαλύτερος των 10-15 ετών.

Μελέτες έχουν δείξει ότι ακόμα και όταν η ηλεκτρική ενέργεια για τα αυτοκίνητα παράγεται μέσω μεθόδων που εκλύουν CO2, όπως από λιγνίτη ή φυσικό αέριο, πάλι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μικρότερο αποτύπωμα CO2. Στην περίπτωση δεν των ανανεώσιμων πηγών παραγωγής ηλεκτρικού, έχουν τεράστιο πλεονέκτημα.

Λάθος, πλέον. Ήδη στην Ευρώπη, αλλά και σε ορισμένα σημεία στη χώρα μας, υπάρχουν φορτιστές των 50 Κw/h που φορτίζουν έως το 80% τις μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε μισή έως μια ώρα, ανάλογα με τη χωρητικότητά τους. 

Όχι περισσότερο από ότι αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η αλήθεια είναι ότι δεκαετίες πριν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ήταν επιρρεπείς στις αναφλέξεις, σήμερα όχι. Ταυτόχρονα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις αποκοπής της ροής ενέργειας, ενώ οι μπαταρίες τους βρίσκονται σε εξαιρετικά ανθεκτικά, ξεχωριστά πλαίσια στο κάτω μέρος τους αμαξώματος.

Αυτό στο παρελθόν ήταν αλήθεια, πλέον όχι. Έως και τους -10 βαθμούς δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ταυτόχρονα, για ακόμα χαμηλότερες ή πολύ υψηλές θερμοκρασίες,  τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις θέρμανσης και ψύξης των μπαταριών.

Κάποτε αυτό μπορεί να ίσχυε, σήμερα όχι. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα νέας γενιάς έχουν από 250 έως και 400 χλμ. αυτονομία κατά μέσο όρο. Πάντα σε πραγματικές συνθήκες, με χρήση κλιματισμού ή υψηλές ταχύτητες. To Tesla Model 3 της εικόνας, έχει αυτονομία έως και 518 χλμ.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:08

WSJ: Γουόρς και Χάσετ οι δύο επικρατέστεροι για την προεδρία της Fed

23:00

Tether: Προσφορά εξαγοράς της Γιουβέντους από την Exor - Επενδύει 1 δισ. ευρώ

22:47

Γάζα: Οι εκτοπισμένοι Παλαιστίνιοι κινδυνεύουν από ασθένειες και μολύνσεις μετά από πλημμύρες

22:38

ΟΗΕ: Υπέρ του τερματισμού των εχθροπραξιών στην ΛΔ του Κονγκό τάχθηκε η Ελλάδα

22:24

Μικρή πτώση για το πετρέλαιο λόγω ανησυχιών για υπερπροσφορά

22:12

Δεκάδες μετανάστες εισήλθαν στην Πολωνία μέσω κρυφής σήραγγας με τη Λευκορωσία

21:55

Γαλλία: Εγγυήσεις ασφαλείας από τις ΗΠΑ για την Ουκρανία πριν γίνουν διαπραγματεύσεις για το εδαφικό

21:42

Συνάντηση Πιερρακάκη - Κόστα: Σταθερότητα, ανάπτυξη, ανθεκτικότητα οι προτεραιότητες

21:28

«Βουτιά» 3% για το ασήμι μετά το ρεκόρ - Σε υψηλό επτά εβδομάδων ο χρυσός

21:14

Ο Τραμπ λέει ότι Καμπότζη και Ταϊλάνδη συμφώνησαν να σταματήσουν τις εχθροπραξίες

20:59

Πιερρακάκης: Ο προϋπολογισμός του 2026 είναι το θεμέλιο της επόμενης φάσης

20:54

ΕΕ: «Παγώνουν» επ' αόριστον τα ρωσικά περιουσιακά στοιχεία ύψους 210 δισ. ευρώ

20:42

Η Ουκρανία ανακοίνωσε ότι έπληξε ένα από τα μεγαλύτερα διυλιστήρια της Ρωσίας

20:32

Μαρινάκης και Αγγελικούση στις πιο επιδραστικές προσωπικότητες της παγκόσμιας ναυτιλίας

20:19

Ουκρανία: Η ένταξη στην ΕΕ από το 2027 προβλέπεται στο ειρηνευτικό σχέδιο των ΗΠΑ

20:08

Τουρκία: Ξεκινά στις 9 Μαρτίου η δίκη του Ιμάμογλου για διαφθορά

20:02

Η νέα στρατηγική ασφάλειας των ΗΠΑ: Ιδεολογικές εμμονές και διεθνείς κίνδυνοι

19:48

Κεφαλογιάννη: Η Ελλάδα πρωτοπορεί στη βιώσιμη αεροπορική ανάπτυξη

19:35

ΑΑΔΕ: Νέα σημαντική μείωση του κενού ΦΠΑ στην Ελλάδα - Υποχώρησε 61% σε έξι χρόνια

19:26

Ισπανία: Επικρίσεις στους Σοσιαλιστές για τον χειρισμό καταγγελιών σεξουαλικής παρενόχλησης

19:20

Ουκρανία: Οι ρωσικές απώλειες στον πόλεμο έφθασαν τους 155.368 νεκρούς

19:09

Κλιμακώνουν οι αγρότες: Κλειστή η Αθηνών - Θεσσαλονίκης στη Νίκαια, αύριο η κρίσιμη σύσκεψη

19:06

Συνάντηση Μητσοτάκη με την απεσταλμένη ΟΗΕ για την Κύπρο

18:53

Πτωτικό κλείσιμο στις ευρωαγορές με το focus σε νέα μάκρο

18:45

Q&R: ΑΜΚ με μετρητά ύψους 2,249 εκατ. ευρώ - Στα 1,10 ευρώ οι νέες μετοχές

18:32

Τζιτζικώστας: Το αεροδρόμιο της Αθήνας είναι το πρώτο ενεργειακά αυτόνομο στην Ελλάδα

18:19

ΧΑ: «Μαγνήτης» για τον Γενικό Δείκτη οι 2.100 μονάδες

18:16

Φίτσο για Ουκρανία: Δεν θα υποστηρίξω τίποτα - Ας καθίσουμε στις Βρυξέλλες και Πρωτοχρονιά

18:12

ΥΠΑΑΤ: 96 εκατ. ευρώ για μείωση αποτυπώματος άνθρακα σε αρόσιμες καλλιέργειες

18:08

AS Company: Διανομή έκτακτου μερίσματος 0,06 ευρώ/μετοχή ενέκρινε η ΓΣ

gazzetta
gazzetta reader insider insider