10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Σε κάποιες χώρες, όπως στη Νορβηγία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ήδη επικρατήσει των συμβατικών σε πωλήσεις. Επειδή δεν θα τα αποφύγουμε λοιπόν, ας τα γνωρίσουμε καλύτερα.

Στη χώρα μας το μερίδιο πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ακόμα εξαιρετικά μικρό, μόλις 0,6% τον Ιανουάριο του 2020, μοιραία όμως την επόμενη πενταετία θα γνωρίσουν σημαντική αύξηση.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα ακολουθούν κάποιες «δοξασίες», οι οποίες δεν είναι χωρίς βάση.

Καθώς ωστόσο η τεχνολογία τους κάνει άλματα, καλό θα είναι να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα στερεότυπα και να διαπιστώσουμε κατά πόσο ανταποκρίνονται στην αλήθεια.

Αν εξαιρεθεί ο ήχος του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος στα περισσότερα αυτοκίνητα δεν είναι αυτός της… Ferrari, σε κάθε άλλη παράμετρο λειτουργίας ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι με μεγάλη διαφορά καλύτερος. Έχει πολύ υψηλό λόγο ροπής προς την ισχύ του, η οποία μάλιστα αποδίδεται από την πρώτη στροφή λειτουργίας του. Είναι πολύ πιο ελαφρύς. Έχει εξαιρετικά άμεση απόκριση. Και, όπως θα δείτε στο μέλλον, με πολύ λίγα χρήματα θα μπορεί κανείς να αυξάνει ή να μειώνει την ισχύ του κατά βούληση.

Ναι, όπως και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης χαλούν. Ωστόσο, σχεδόν κανείς κινητήρας αυτοκινήτου δεν έχει 8-10 χρόνια εγγύηση, όπως κατά βάση έχουν οι μπαταρίες των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό άλλωστε είναι και το προσδόκιμο ζωής ενός αυτοκινήτου, οπότε ο ιδιοκτήτης δεν έχει να ανησυχήσει για τίποτα.

Αυτό ήταν αλήθεια, έως σήμερα. Μέσα στο 2020 περιμένουμε πολλά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, στο μέγεθος ενός VW Golf με κόστος κάτω από 30.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, ακόμα και με τις σημερινές τιμές, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μετά τις 100.000 χιλιόμετρα έχει εξισώσει το κόστος του με ένα αντίστοιχο συμβατικό, λόγω της πολύ μικρότερης κατανάλωσης και των εξόδων χρήσης και συντήρησης.

Το αντίθετο. Έξυπνες λύσεις διαχείρισης θα επιτρέπουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όχι μόνο να τροφοδοτούνται από το δημόσιο δίκτυο, αλλά και να το τροφοδοτούν. Επίσης, στο χρήστη θα προτείνονται οι ώρες της ημέρας όπου η φόρτιση θα είναι φτηνότερη και πιο οικολογική. Επίσης, σε περίπτωση ανάγκης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να παρέχουν ενέργεια στο σπίτι.

Μόνο ορισμένα υλικά από τις μπαταρίες δεν ανακυκλώνονται. Και πάλι όμως, οι μπαταρίες των αυτοκινήτων μπορούν, μετά την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής τους σε αυτά, να χρησιμοποιηθούν σε οικιακές και άλλες χρήσεις. Ο κύκλος ζωής τους είναι σημαντικά μεγαλύτερος των 10-15 ετών.

Μελέτες έχουν δείξει ότι ακόμα και όταν η ηλεκτρική ενέργεια για τα αυτοκίνητα παράγεται μέσω μεθόδων που εκλύουν CO2, όπως από λιγνίτη ή φυσικό αέριο, πάλι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μικρότερο αποτύπωμα CO2. Στην περίπτωση δεν των ανανεώσιμων πηγών παραγωγής ηλεκτρικού, έχουν τεράστιο πλεονέκτημα.

Λάθος, πλέον. Ήδη στην Ευρώπη, αλλά και σε ορισμένα σημεία στη χώρα μας, υπάρχουν φορτιστές των 50 Κw/h που φορτίζουν έως το 80% τις μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε μισή έως μια ώρα, ανάλογα με τη χωρητικότητά τους. 

Όχι περισσότερο από ότι αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η αλήθεια είναι ότι δεκαετίες πριν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ήταν επιρρεπείς στις αναφλέξεις, σήμερα όχι. Ταυτόχρονα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις αποκοπής της ροής ενέργειας, ενώ οι μπαταρίες τους βρίσκονται σε εξαιρετικά ανθεκτικά, ξεχωριστά πλαίσια στο κάτω μέρος τους αμαξώματος.

Αυτό στο παρελθόν ήταν αλήθεια, πλέον όχι. Έως και τους -10 βαθμούς δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ταυτόχρονα, για ακόμα χαμηλότερες ή πολύ υψηλές θερμοκρασίες,  τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις θέρμανσης και ψύξης των μπαταριών.

Κάποτε αυτό μπορεί να ίσχυε, σήμερα όχι. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα νέας γενιάς έχουν από 250 έως και 400 χλμ. αυτονομία κατά μέσο όρο. Πάντα σε πραγματικές συνθήκες, με χρήση κλιματισμού ή υψηλές ταχύτητες. To Tesla Model 3 της εικόνας, έχει αυτονομία έως και 518 χλμ.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

16:16

Ολοκληρώθηκαν πληρωμές 22,16 εκατ. για το μεταφορικό ισοδύναμο - Κικίλιας: Στηρίζουμε τη νησιωτικότητα

16:00

Αέριο: Ενισχύεται ο Κάθετος Διάδρομος – Μεγαλύτερη ευελιξία για την «αρτηρία» Ελλάδας-Ουκρανίας

15:46

Τούρκος ΥΠΑΜ: Δεν μας απειλούν οι συμφωνίες Ελλάδας, Κύπρου, Ισραήλ - Να μην έχουν προσδοκίες

15:26

Μαρινάκης: Σεβαστό κάθε λογικό αίτημα των αγροτών, αλλά και αυτό των πολιτών να μην ταλαιπωρούνται

15:09

Τρεις λόγοι για τους οποίους λαχταράς γλυκά το πρωί

14:51

Μιχαηλίδου: Οι νέοι στο επίκεντρο της Ελλάδας του αύριο

14:27

Ο ειδικός απεσταλμένος της Ρωσίας μεταβαίνει στις ΗΠΑ για συνάντηση με Γουίτκοφ και Κούσνερ

14:03

Βαμβάκι: Τέλος ή μια νέα Αρχή; Η ώρα της αλήθειας για τον «λευκό χρυσό»

13:45

Αρχεία Έπστιν: Η κυβέρνηση Τραμπ δημοσίευσε λογοκριμένα έγγραφα και εικόνες

13:22

Τσιάρας για αιτήματα αγροτών: Εχουμε ικανοποιήσει το 74%, ο διάλογος είναι θέσης ευθύνης

13:00

Χριστούγεννα στο Μέτσοβο: Αξία διαχρονική

12:42

Θεοδωρικάκος: Εθνική στρατηγική για τους ημιαγωγούς, χρηματοδότηση 3,63 εκατ. για Κέντρο Ικανοτήτων

12:25

Άστατος ο καιρός έως τα Χριστούγεννα: Πού αναμένονται βροχές και καταιγίδες

12:11

Αναβολή συμφωνίας ΕΕ - Mercosur: Ο χρόνος «δεν είναι απεριόριστος»

11:50

Τσιάρας για αγρότες: Ικανοποιείται το αφορολόγητο πετρέλαιο στη μάνικα, στο τραπέζι το μειωμένο ρεύμα

11:38

Ευλογιά αιγοπροβάτων: Παρατεταμένη επιζωοτία, αυστηρά μέτρα - Τι ισχύει για τον εμβολιασμό

11:21

Κλιμακώνονται οι αγροτικές κινητοποιήσεις: Χριστούγεννα στα μπλόκα - Ανοίγουν τα διόδια το Σαββατοκύριακο

11:12

Ο «χάρτης» των πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 24 Δεκεμβρίου

11:00

Eurelectric: Zητά «ομπρέλα» προστασίας για την ευρωπαϊκή βιομηχανία ηλεκτρικής ενέργειας

10:44

Συρία: Μπαράζ αμερικανικών επιδρομών εναντίον του ISIS - Έπληξαν πάνω από 70 στόχους

10:25

Δήμας: Στα 2,5 εκατ. ευρώ την ημέρα το κόστος από το άνοιγμα των διοδίων από τους αγρότες

10:15

Πέντε νεκροί από ισραηλνιό βομβαρδισμό σε καταφύγιο εκτοπισμένων στη Γάζα

10:06

Ζαχαράκη: Νέες καταθέσεις για ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων στο πρώτο δίμηνο του 2026

09:42

Κυκλική Οικονομία: Οι «κόκκινες γραμμές» της ΡΑΑΕΥ για την ευρωπαϊκή Πράξη και τα εμπόδια στις επενδύσεις

09:35

Πώς θα αλλάξετε πλακάκια, υδραυλικά και τέντες με επιδότηση ΕΣΠΑ

09:27

Πότε και σε ποιους η εφορία απενεργοποιεί τον ΑΦΜ - Nέες οδηγίες της ΑΑΔΕ

09:20

Lamda – Ελληνικό: Πάνω από 1.300 κατοικίες στην αγορά έως τις αρχές 2026 - Πότε τελειώνει ο Riviera Tower

09:10

Alpha Bank: Εξελίσσει τη «μπουτίκ» τραπεζική στην Κύπρο μέσω των ασφαλειών

09:00

Λογαριασμοί ύδρευσης: Οι επιβαρύνσεις για καταναλωτές, ποια τα έσοδα για ΕΥΔΑΠ – Οι επενδύσεις που έρχονται

23:52

Περιοδεία του Σωκράτη Φάμελλου στη Θεσσαλονίκη

gazzetta
gazzetta reader insider insider